H Apple ανήγγειλε ότι υπέγραψε συμφωνία για την απόκτηση της ψηφιακής συνδρομητικής υπηρεσίας περιοδικών Texture, η οποία εξυπηρετεί άρθρα από περισσότερα από 200 περιοδικά ψηφιακά σε iOS, Windows, Amazon και συσκευές Android για μια σταθερή μηνιαία αμοιβή.

 

Στην εξαγορά της Texture, της εφαρμογής ψηφιακών περιοδικών προχωρά η Apple όπως ανακοινώθηκε στην ετήσια South by Southwest Interactive (SXSWi) διάσκεψη, σε μια προσπάθεια να γεμίσει το κενό που αφήνει η υποχώρηση του Facebook από την διανομή ειδήσεων.

 

Η Apple έχει αποκτήσει όλη την εταιρεία, συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού της, και έχει διαβεβαιώσει τους χρήστες ότι η έκδοση της Android εφαρμογής θα εξακολουθήσει να υποστηρίζεται. Ωστόσο, η τιμή της εξαγοράς δεν αποκαλύφθηκε.

 

Η κίνηση αυτή είναι ένα ακόμα βήμα της Apple για την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας περιεχομένου και υπηρεσιών της εταιρείας κι έρχεται λίγο μετά την ανακοίνωση εξαγοράς του Shazam, της εφαρμογής αναγνώρισης μουσικής, για περίπου 400 εκατομμύρια δολάρια.

 

Η Texture ιδρύθηκε το 2010 και αρχικά ονομαζόταν Next Issue, μέχρι που παρουσιάστηκε με νέα ταυτότητα το 2015. Έχει χαρακτηριστεί ως το «Netflix των περιοδικών». Η συνδρομητική της υπηρεσία προσφέρει απεριόριστη πρόσβαση σε πάνω από 220 περιοδικά, μεταξύ των οποίων τα People, New Yorker, Vanity Fair, National Geographic και Vogue με μηνιαία συνδρομή 10 δολαρίων το μήνα.

 

Το επιχειρηματικό της μοντέλο ωστόσο θυμίζει αυτό της αντίπαλης του Netflix, Hulu, μιας υπηρεσίας συνεχούς ροής βίντεο που ανήκει σε μια κοινοπραξία παραδοσιακών καναλιών, αφού η Texture στηρίζεται από έξι εκδότες, μεταξύ των οποίων οι Condé Nast, Hearst, Meredith, Rogers Media και News Corp. Η εταιρεία με έδρα την Silicon Valley έχει συγκεντρώσει 130 εκατ. δολάρια από παραδοσιακούς εκδότες και το επενδυτικό γκρουπ KKR.

 

Δεν είναι ακόμη σαφές εάν το Texture θα ενσωματωθεί στο Apple News ή θα συνεχίσει να υπάρχει ως αυτόνομο προϊόν. Είναι εύκολο, όμως, να φανταστεί κανείς ότι είναι μέρος της ίδιας εφαρμογής σε κάποιο σημείο και ότι η Apple προχωρά στον κλάδο των ειδήσεων την ώρα που το Facebook μοιάζει να υποχωρεί.

 

Βέβαια, οι προσπάθειες της Apple στον τομέα των ειδήσεων γνωρίζουμε ότι βασίζονται τόσο στον ανθρώπινο παράγοντα όσο και σε αλγόριθμους. Πέρυσι η εταιρεία προσέλαβε την Lauren Kern, πρώην αρχισυντάκτρια του New York Magazine για να γίνει η πρώτη αρχισυντάκτρια της εφαρμογής News αλλά και να δημιουργήσει μια ευρύτερη ομάδα των επιμελητών κειμένων και εκδοτών.

 

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που η Texture θα γίνει μέλος της Apple, μαζί με έναν εντυπωσιακό κατάλογο περιοδικών από κορυφαίους εκδότες ανά τον κόσμο», ανέφερε ο Eddy Cue, αντιπρόεδρος του τμήματος λογισμικού και υπηρεσιών Internet της Apple. «Είμαστε αφοσιωμένοι στην ποιοτική δημοσιογραφία από αξιόπιστες πηγές και θέλουμε να επιτρέψουμε στα περιοδικά να συνεχίσουν να παράγουν όμορφα σχεδιασμένες και ενδιαφέρουσες ιστορίες για τους χρήστες».

 

Μήπως το γεγονός ότι η Apple έχοντας ήδη στα χέρια της μια ισχυρή συνδρομητική υπηρεσία μουσικής και αναθέτοντας νέο τηλεοπτικό περιεχόμενο, θα μας οδηγήσει σε λίγο σε εικασίες ότι ενδέχεται να ξεκινήσει έναν αγώνα ως αντίπαλος του Netflix; Θα δείξει.