Politico: Με πρόστιμο 200 εκατ. ευρώ αντιμέτωπη η Ελλάδα για δίκτυο απάτης κινέζικων εισαγωγών μέσω Πειραιά

Politico: Με πρόστιμο 200 εκατ. ευρώ αντιμέτωπη η Ελλάδα για δίκτυο απάτης κινέζικων εισαγωγών μέσω Πειραιά Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Η OLAF, η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης, ζητά 200 εκατομμύρια ευρώ από την Ελλάδα επειδή, όπως λέει οι ελληνικές τελωνειακές αρχές απέτυχαν να εμποδίσουν ένα μεγάλο κινέζικο δίκτυο παράνομων εισαγωγών ρούχων και υποδημάτων στην Ευρώπη. 

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Politico, η έρευνα της OLAF επικεντρώνεται στο «κινέζικης ιδιοκτησίας» λιμάνι του Πειραιά. Οι τελωνειακές αρχές ελέγχονται επειδή δεν σταμάτησαν ένα εξελιγμένο δίκτυο από εγκληματίες οι οποίοι παρανόμως εισάγουν στην Ευρώπη παπούτσια και ρούχα αποφεύγοντας τους δασμούς και τον ΦΠΑ, όπως είπαν οι ερευνητές της OLAF στο Politico. 

Τα συμπεράσματα αυτά μεταβιβάστηκαν στην Κομισιόν στα τέλη Δεκεμβρίου. Η έρευνα είναι στο πλαίσιο της επιχείρησης της OLAF για την πάταξη εγκληματικής οργάνωσης η οποία απέφυγε να πληρώσει τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ σε τελωνειακούς δασμούς σε έξι χώρες από το 2015. Οι απώλειες από τον ΦΠΑ είναι ακόμη μεγαλύτερες, σύμφωνα με τους ερευνητές

Η παράνομη εισαγωγή «δόλια υποτιμημένων ρούχων» αφορά τα έτη 2015-2018.  Με βάση τα ευρήματά της, η OLAF έχει εκδώσει σύσταση για τα ελληνικά τελωνεία για την ανάκτηση του ποσού των 202,3 εκατ. ευρώ από τελωνειακούς δασμούς που δεν εισπράχθηκαν σχετικά με τη δόλια υποτιμημένη αξία τέτοιων προϊόντων», ανέφερε η δήλωση της υπηρεσίας προς το Politico, σε ερώτηση για την έρευνα.

Το 2017 η OLAF είχε καταλήξει ότι κινεζικές εγκληματικές οργανώσεις είχαν στοχεύσει τα λιμάνια της Βρετανίας με αντίστοιχο τρόπο. Τότε η έρευνα είχε καταλήξει με πρόστιμο- χαστούκι στο Λονδίνο ύψους 2,7 δισ. ευρώ.

Το ελληνικό σκέλος της απάτης είναι αρκετά πολύπλοκο και περιλάμβανε τη συμμετοχή πολλών ατόμων και πλαστά έγγραφα. Σύμφωνα με το Politico, «ενδιάμεσοι» έδιναν εντολές σε οδηγούς φορτηγών για το που θα παραδοθούν τα προϊόντα. Στη συνέχεια και αφού τα προϊόντα έμπαιναν σε κοντέινερ δίνονταν ψεύτικες χαμηλές τιμές για τα προϊόντα, ώστε ο εισαγωγέας να αποφεύγει τους δασμούς.  

Τα προϊόντα διοχετεύονταν σε αγορές όπως η Φλωρεντία και η Βαρκελώνη. 

Επίσης, σύμφωνα πάντα με τους ερευνητές που επικαλείται το Politico, οι Κινέζοι έστηναν εταιρείας που αναλάμβαναν τη μεταφορά των προϊόντων και οι οποίες «εξαφανίζονταν» όταν οι φορολογικές αρχές αντιλαμβάνονταν το σχέδιό τους, απλά για να εμφανιστούν ξανά αλλού. Οταν άρχισαν οι πιο συστηματικοί έλεγχοι στη Βρετανία, οι εγκληματικές οργανώσεις άλλαξαν τα σημεία εισαγωγής στην Ευρώπη, στρεφόμενες στην Ελλάδα, την Ουγγαρία και τη Σλοβακία.

Πλέον η Κομισιόν θα απευθυνθεί στις ελληνικές αρχές, προκειμένου να αξιολογήσει αν έγιναν επαρκείς κινήσεις προκειμένου να αντιμετωπιστούν 

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέο σχέδιο για ασφαλέστερες σιδηροδρομικές διαβάσεις – Τι προτείνει ο ΣΕΣ

Ελλάδα / Νέο σχέδιο για ασφαλέστερες σιδηροδρομικές διαβάσεις – Τι προτείνει ο ΣΕΣ

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια στις ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις και καταθέτει ολοκληρωμένες προτάσεις εκσυγχρονισμού, με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων και την εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές πρακτικές
LIFO NEWSROOM
Hellenic Train: Απεργούν οι μηχανοδηγοί την Πέμπτη - Αντιδρούν σε απολύσεις συναδέρφων τους

Ελλάδα / Hellenic Train: Απεργούν οι μηχανοδηγοί την Πέμπτη - Αντιδρούν σε απολύσεις συναδέρφων τους

«Οι εκπρόσωποι της Hellenic Train δήλωσαν πως η εταιρεία στα πλαίσια της 'αναδιοργάνωσής της' επιλέγει να απολύει όσους βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της ΠΕΠΕ
LIFO NEWSROOM