Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα

Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
1

Αρκετές είναι πλέον οι πόλεις της Ευρώπης που έχουν απαγορεύσει την ελεύθερη κυκλοφορία παλιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων και φορτηγών. 

Ήδη σε Παρίσι, Βενετία, Λισαβόνα, Ντίσελντορφ, Βρέμη, Πράγα και Βερολίνο έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία σε πετρελαιοκίνητα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά κατηγορίας Euro 3 και προγενέστερα, ενώ υπάρχουν πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Μιλάνο, το Όσλο και η Στοκχόλμη που έχουν επιβάλλει τέλος εισόδου για το κέντρο της πόλης στα diesel οχήματα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 3-4).

Φυσικά, υπάρχουν και μερικές ευρωπαϊκές μεγάλες χώρες που ακόμη δεν έχουν πάρει μια απόφαση για τη πολιτική που θα ακολουθήσουν στο συγκεκριμένο θέμα.

Οι λόγοι που πάρθηκαν αυτές οι απαγορεύεις στοχεύουν πρώτα στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων και της υγείας τους, ενώ εξέχουσα θέση κατέχει και η παθητική ασφάλειά τους.

Άλλωστε, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα αυτοκίνητα Euro 3 και προγενέστερα δεν προσφέρουν την μεγάλη παθητική ασφάλεια, ενώ δεν φέρουν συστήματα της νεότερης τεχνολογίας που αποτρέπουν σε μεγάλο βαθμό κάποιο ατύχημα.

Από την άλλη το κόστος της συντήρησης ενός παλαιότερου οχήματος είναι πολύ πιο ακριβό από την απόσβεση και συντήρηση ενός νεότερου, αφού συχνά ο ιδιοκτήτης αμελεί τη συχνή και σωστή συντήρηση του οχήματος του.

Τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα (πολύ περισσότερο με τα ηλεκτρικά), επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση ανυπόφορη για τους κατοίκους της.

Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες τα τέλη κυκλοφορίας είναι υψηλότερα για τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και έχουν τεθεί σε ισχύ για αυτά κυκλοφοριακοί περιορισμοί, προσπαθώντας να αποτρέψουν τους ιδιοκτήτες από την κυκλοφορία τους.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Στην Αθήνα και λιγότερο στη Θεσσαλονίκη, όπου η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από ρύπους είναι μεγάλη λόγω του μεγάλου όγκου των αυτοκινήτων θα πρέπει άμεσα να βρεθούν λύσεις για την αντιμετώπιση του θέματος.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου και Δικύκλων (ΣΕΑΑ) προτείνει μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση του θέματος. Αυτά προβλέπουν την αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά κλπ) με sticker ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).

Ο ΣΕΑΑ προτείνει να υπάρξουν κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).

Θα πρέπει να υπάρξουν αυστηρότεροι τεχνικοί έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.

Τέλος, να υπάρξουν έλεγχοι για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση, ενώ θα πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για αυτοκίνητα που έχουν χαλασμένα εξαρτήματα, όπως ελαστικά φώτα κλπ.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διακοπές ίντερνετ σε Μέση Ανατολή και Ασία μετά από κομμένα υποθαλάσσια καλώδια

Διεθνή / Διακοπές ίντερνετ σε Μέση Ανατολή και Ασία μετά από κομμένα υποθαλάσσια καλώδια

​​​​​​​Microsoft και NetBlocks επιβεβαιώνουν βλάβες σε καλωδιακά συστήματα στην Ερυθρά Θάλασσα – Χώρες όπως η Ινδία, το Πακιστάν και τα ΗΑΕ επηρεάστηκαν με χαμηλές ταχύτητες και διακοπές.
LIFO NEWSROOM
Κάρλο Ακούτις: Πώς γίνεται κάποιος άγιος – και πώς ο πρώτος millennial άγιος το κατάφερε

Διεθνή / Κάρλο Ακούτις: Πώς γίνεται κάποιος άγιος – και πώς ο πρώτος millennial άγιος το κατάφερε

Ο 15χρονος Κάρολο Ακούτις, που πέθανε από λευχαιμία το 2006, αγιοκατατάχθηκε από τον Πάπα Λέοντα. Ακολουθώντας όλα τα στάδια της Καθολικής Εκκλησίας, έγινε ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials
LIFO NEWSROOM
Χάος στο Λονδίνο: 425 συλλήψεις σε διαδήλωση υπέρ της Palestine Action – «Μας χτυπούσαν, μας έφτυναν» λέει η αστυνομία

Διεθνή / Χάος στο Λονδίνο: 425 συλλήψεις σε διαδήλωση υπέρ της Palestine Action – «Μας χτυπούσαν, μας έφτυναν» λέει η αστυνομία

Η αστυνομία καταγγέλλει βία και οι διαδηλωτές μιλούν για καταστολή - Το πρώτο κύμα συλλήψεων σημειώθηκε μόλις 12 λεπτά μετά την επίσημη έναρξη της πορείας
LIFO NEWSROOM
Φωτιά στο κυβερνητικό κτίριο στο Κίεβο: Ο μεγαλύτερος ρωσικός αεροπορικός βομβαρδισμός από την αρχή του πολέμου

Διεθνή / Φωτιά στο κυβερνητικό κτίριο στο Κίεβο: Ο μεγαλύτερος ρωσικός αεροπορικός βομβαρδισμός από την αρχή του πολέμου

Πέρα από την πρωτεύουσα, εκρήξεις συγκλόνισαν την κεντρική πόλη Κρεμεντσούκ, όπου σημειώθηκαν διακοπές ρεύματος, καθώς και την Κριβίι Ριχ, στόχος χτυπημάτων σε υποδομές μεταφορών και πόλης
LIFO NEWSROOM
Ο «influencer του Θεού» γίνεται ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials

Διεθνή / Ο «influencer του Θεού» γίνεται ο πρώτος άγιος της γενιάς των millennials

Ο Ακούτις, που πέθανε από λευχαιμία σε ηλικία μόλις 15 ετών, είχε γίνει γνωστός για την αγάπη του στην τεχνολογία και ιδιαίτερα για τη δημιουργία ιστοσελίδων που κατέγραφαν «θαύματα» με σκοπό τη διάδοση της καθολικής διδασκαλία
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια