Βίζερ: Μόνο ο όψιμος ΣΥΡΙΖΑ αγκάλιασε πραγματικά τα μνημόνια

Βίζερ: Μόνο ο όψιμος ΣΥΡΙΖΑ αγκάλιασε πραγματικά τα μνημόνια Facebook Twitter
0

Κάνοντας αναδρομή της θητείας του που λήγει, ο επικεφαλής του Euro Working Group, Τόμας Βίζερ λέει ότι καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν ενστερνίσθηκε πραγματικά τα προγράμματα διάσωσης, με εξαίρεση αυτή του ΣΥΡΙΖΑ.

Επί μια εξαετία ήταν επικεφαλής του Euro Working Group ο Αυστριακός Τόμας Βίζερ και έζησε από κοντά όλους τους κλυδωνισμούς της ευρωκρίσης.

Σε συνέντευξη επί τη αποχωρήσει του στην ελβετική εφημερίδα «Neue Zürcher Zeitung» απαντά στο ερώτημα, αν η Ελλάδα θα μπορέσει να σταθεί στα πόδια της μετά τον Αύγουστο, οπότε λήγει το τρίτο πακέτο διάσωσης.

«Είμαστε πεπεισμένοι» τονίζει «ότι μετά από μια οκταετία με προγράμματα προσαρμογής η Ελλάδα δεν μπορεί μόνο να σταθεί στα πόδια της, αλλά είναι κιόλας υποχρεωμένη. Γιατί τα προγράμματα αυτά μακροπρόθεσμα είναι ιδιαίτερα επιβλαβή για τη νομιμοποίηση του εγχώριου πολιτικού συστήματος. Βεβαίως οι μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών δεν μετέτρεψαν τη Ελλάδα σε Ελβετία ή Λουξεμβούργο, ωστόσο απάλειψαν τις χοντρές ανισορροπίες και τα λάθη».

Ο Τόμας Βίζερ ομολογεί ότι τα προγράμματα διάσωσης μπορούν να πετύχουν επιδιορθώσεις του υπάρχοντος συστήματος, όχι όμως και να προχωρήσουν σε πραγματικά βαθιές τομές στην κοινωνία. Και ποιος μπορεί να πετύχει σε μια χώρα τέτοιες τομές και ουσιαστικές αλλαγές;

«Αυτή είναι δουλειά των πολιτικών και των πολιτών της κάθε χώρας» απαντά ο Βίζερ. «Θα πρέπει να ασκήσουν αυτοκριτική και να αναζητήσουν τις αιτίες της κρίσης. Από όλες τις χώρες της κρίσης αυτό το πέτυχε καλύτερα η Ιρλανδία. Καλά προχώρησε το πράγμα και στην Ισπανία, κάπως λιγότερο καλά στην Πορτογαλία και την Κύπρο. Στην Ελλάδα όμως δεν το βλέπουμε ακόμα. Εκεί υπάρχει η τάση να αποδίδονται οι ευθύνες στους ξένους. Μόνο όμως όταν μια κυβέρνηση ενστερνισθεί τους στόχους ενός προγράμματος, μπορεί να λειτουργήσει και η εφαρμογή του και να εξηγηθεί πειστικά στους πολίτες η αναγκαιότητά του... Αυτό δεν συνέβη στην Ελλάδα, με καμιά κυβέρνηση. Τα πράγματα βελτιώθηκαν ανέλπιστα μόνο τον τελευταίο χρόνο».

Αντίθετα ο Τόμας Βίζερ θυμάται με δέος την πρώιμη φάση της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με διαπραγματευτή τον Γιάνη Βαρουφάκη. Για την ιστορία:

«Αυτό που θυμάμαι εντονότερα είναι ότι ο Βαρουφάκης μονολογούσε υπερβολικά και δεν ενδιαφερόταν για διάλογο. Αυτό εξηγείται και από το ότι εξαρχής ακολουθούσε τη στρατηγική να μην καταλήξει σε συνεννόηση με τους Ευρωπαίους εταίρους. Κι αυτό με σκοπό την τελευταία στιγμή και χάρη στον πανικό που θα δημιουργούνταν να αποσπάσει πολλά χρήματα χωρίς όρους. Επρόκειτο για μια λανθασμένη τακτική που κόστισε στον ελληνικό λαό πολύ χρήμα, ανάπτυξη και απασχόληση».

Πηγή: Deutsche Welle

Πολιτική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

LiFO politics / Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

Ο Γιάννης Παντελάκης, αρθρογράφος της LiFO και συγγραφέας, συζητά με τη Βασιλική Σιούτη γιατί δεν έχει αναδειχθεί ακόμα μία ισχυρή εναλλακτική πρόταση απέναντι στην κυβέρνηση και αν η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι ένας αντίπαλος που μπορεί πραγματικά να την απειλήσει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

Πολιτική / Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

«Πάμε να δούμε πόσες πολιτικές μας για την εργασία μπορώ να σας πω σε λιγότερο από 1 λεπτό» λέει στο TikTok ο πρωθυπουργός, πριν αρχίσει να απαριθμεί μέτρα της κυβέρνησης για την εργασία
LIFO NEWSROOM
Ευτύχης Βαρδουλάκης: «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Newsroom / «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Υπάρχει χώρος για επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα; Είναι η Ζωή Κωνσταντοπούλου ο αντίπαλος που θέλει η ΝΔ; Γιατί δεν ανακάμπτει το ΠΑΣΟΚ; Και τι σηματοδοτούν οι πρώτες εκατό μέρες του Τραμπ στην εξουσία; O Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον σύμβουλο στρατηγικής και επικοινωνίας, Ευτύχη Βαρδουλάκη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Πολιτική / Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε επίσης την προώθηση σύγχρονης εταιρικής δομής για τον νέο ΟΣΕ, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και την ταχύτερη εκτέλεση κρίσιμων έργων
LIFO NEWSROOM