Εκατομμύρια παιδιά δεν ξέρουν να γράφουν ή να διαβάζουν παρότι πήγαν στο σχολείο

Εκατομμύρια παιδιά δεν ξέρουν να γράφουν ή να διαβάζουν παρότι πήγαν στο σχολείο Facebook Twitter
1

Στις χώρες με μικρό ή μεσαίο ΑΕΠ εκατομμύρια παιδιά δεν γνωρίζουν να διαβάζουν, να γράφουν ή να κάνουν απλές μαθηματικές πράξεις ακόμη και αφού έχουν περάσει πολλά χρόνια στο σχολείο, αποκάλυψε χθες Τρίτη η Παγκόσμια Τράπεζα.

 

«Αυτή η κρίση στη σχολική εκπαίδευση οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες αντί να τις αμβλύνει», παρατηρεί η Παγκόσμια Τράπεζα. «Οι νεαροί μαθητές που ήδη βρίσκονται σε μειονεκτική θέση εξαιτίας της φτώχειας, του φύλου τους ή μιας αναπηρίας εισέρχονται στην ενήλικη ζωή χωρίς να έχουν πάρει παρά βασικά εφόδια», προσθέτει.

 

Όταν ζητήθηκε από μαθητές της Τρίτης Δημοτικού στην Κένυα, την Τανζανία ή την Ουγκάντα να διαβάσουν στα αγγλικά ή τα σουαχίλι μια απλή φράση του τύπου: «το όνομα του σκύλου είναι Φίντο», τα τρία τέταρτα δεν την κατανόησαν.

 

«Στην ινδική ύπαιθρο σχεδόν τα τρία τέταρτα των μαθητών της Τρίτης Δημοτικού δεν κατάφεραν να κάνουν μια αφαίρεση διψήφιων αριθμών, όπως 46-17», σύμφωνα με άλλο παράδειγμα. «Και στην Πέμπτη Δημοτικού οι μισοί εξακολουθούσαν να μην μπορούν να το κάνουν».

 

Η Παγκόσμια Τράπεζα επισημαίνει ότι παρά τη βελτίωση στις ικανότητες των Βραζιλιάνων ηλικίας 15 ετών, με τον τρέχοντα ρυθμό θα χρειαστούν 75 χρόνια για να φτάσουν στο μέσο όρο των ικανοτήτων στα μαθηματικά των μαθητών των πλούσιων χωρών. Και θα χρειαστούν 263 χρόνια για να φτάσουν τον μέσο όρο στην ανάγνωση.

 

«Αυτή η κρίση στη σχολική εκπαίδευση είναι ηθικής και οικονομικής φύσης», σχολίασε ο Τζιμ Γιονγκ Κιμ πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας, επισημαίνοντας ότι η σωστή σχολική εκπαίδευση συνδέεται με την «προοπτική εργασίας».

Η έκθεση προσθέτει ότι, σύμφωνα με διεθνείς εκτιμήσεις για την ανάγνωση, τα μαθηματικά και τη γραφή, οι βαθμοί ενός μέσου μαθητή σε μια φτωχή χώρα είναι χαμηλότεροι από το 95% των βαθμών των μαθητών μιας πλούσιας χώρας.

 

Επίσης το επίπεδο των μαθητών με εξαιρετικές επιδόσεις που ζουν σε χώρες με μεσαίο ΑΕΠ, ισοδυναμεί μόλις με το κατώτατο επίπεδο των μαθητών μιας πιο πλούσιας χώρας.

 

Ωστόσο η Παγκόσμια Τράπεζα σημειώνει ότι μπορεί να συντελεστεί σημαντική πρόοδος, αν «η σχολική εκπαίδευση αναχθεί σε προτεραιότητα για τους ηγέτες».

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Διεθνή / Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Οι υπάλληλοι του οργανισμού καταγγέλλουν ότι η μακροχρόνια ρητορική του Κένεντι κατά των εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τον κορωνοϊό, έχει τροφοδοτήσει το κλίμα εχθρότητας απέναντι στη δημόσια υγεία
LIFO NEWSROOM
Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Διεθνή / Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμφωνεί να ξοδέψει $500 εκατ. σε εκπαιδευτικά προγράμματα για να αποκαταστήσει δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, κλείνοντας μήνες αντιπαράθεσης με τη διακυβέρνηση Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Από «πασιφίστρια» η Ιαπωνία γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Διεθνή / Ιαπωνία: Από ειρηνευτική δύναμη γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Η συμφωνία Αυστραλίας-Mitsubishi ύψους 6,5 δισ. δολαρίων για φρεγάτες είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής πώληση ιαπωνικού οπλικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Ο Σέργκει Μοσούνωφ εξαγοράζει τη Fabergé έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Η Φαμπερζέ των αυτοκρατορικών αυγών περνά στα χέρια του Σέργκει Μοσούνωφ έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Ο επιχειρηματίας Σέργκει Μοσούνωφ απέκτησε το διάσημο brand Φαμπερζέ, γνωστό για τα πολυτελή κοσμήματα και τα περίφημα αυγά, σε μια συμφωνία ύψους 50 εκατ. δολαρίων, συνεχίζοντας την κληρονομιά της εμβληματικής μάρκας
LIFO NEWSROOM