Αλλαγές στα ΚΤΕΟ: Τι προτείνει η ΕΕ

ΚΤΕΟ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΕ Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Eurokinissi
0

Η ασφάλεια των ευρωπαϊκών δρόμων αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, που προτείνει συγκεκριμένες αλλαγές, με τις οποίες φιλοδοξεί να σώσει 7.000 ζωές και να αποτρέψει τον σοβαρό τραυματισμό 65.000 ανθρώπων από τροχαία μεταξύ των ετών 2026 και 2050.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να αλλάξουν οι κανονισμοί που αφορούν την ταυτότητα των οχημάτων. Θέλει να κυκλοφορούν περισσότερα ηλεκτρικά και σύγχρονα υβριδικά μοντέλα, όχι μόνο για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, αλλά και για να έχουν τα αυτοκίνητα βασικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Αλλαγές στα ΚΤΕΟ: Τι προτείνει η ΕΕ

Προτείνει για τα αυτοκίνητα πάνω από τη δεκαετία να γίνονται έλεγχοι μία φορά κάθε χρόνο, ενώ βάζει στο κάδρο και τα αυτοκίνητα που έχουν υψηλές εκπομπές αερίων. Αυτό σημαίνει ότι τα ΚΤΕΟ θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να διευρύνουν τους ελέγχους τους.

Θα πρέπει να υπάρχει παράλληλα σε λειτουργία το μητρώο αυτοκινήτων, με αρκετές πληροφορίες που θα είναι απαραίτητες για το αυτοκίνητο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να καταγράφονται στοιχεία ταξινόμησης και των ελέγχων σε ψηφιακά έγγραφα, προκειμένου να απλοποιηθεί η ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στις χώρες. Έτσι, για παράδειγμα, θα μειωθούν οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με «πειραγμένα» χιλιόμετρα.

Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επικεντρώνονται στα παλιά αυτοκίνητα που έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης στα ατυχήματα, στις ανθρώπινες απώλειες και στους τραυματισμούς. Παράλληλα, κάποια προβλήματα ή βλάβες δεν εντοπίζονται, είτε επειδή δεν υποβάλλονται σε σωστούς τεχνικούς ελέγχους είτε επειδή δεν υπάρχει υποχρέωση ελέγχου του οχήματος.

Έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου FKA για λογαριασμό του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αναφέρει ότι το 99% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλεται στην ανθρώπινη συμπεριφορά ή στους εξωτερικούς παράγοντες και λιγότερο από 1% οφείλεται σε τεχνικές βλάβες των οχημάτων, με συχνότερη αιτία να αποτελούν τα ελαστικά. Με αυτό το επιχείρημα αμφισβητείται η ανάγκη για διεύρυνση των τεχνικών ελέγχων και των αλλαγών στα ΚΤΕΟ.

Για να επιτευχθεί η μείωση των ατυχημάτων θα πρέπει να υπάρχουν ετήσιοι τεχνικοί έλεγχοι σε αυτοκίνητα άνω των 10 ετών. Θα πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι σε μηχανές άνω των 125 κυβικών, ενώ θα πρέπει να υπάρχει ΚΤΕΟ και για τα ηλεκτρικά οχήματα, με έλεγχο του software που σχετίζεται με την ασφάλεια.

Τέλος, με τη διασύνδεση των εθνικών μητρώων οχημάτων και την καλύτερη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών, θα μπορέσουν να λυθούν προβλήματα στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα θα υπάρχει πλήρης εικόνα της κατάστασης των αυτοκινήτων.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

 
 
 
Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία έκπτωση στην εδαφική κυριαρχία της Ουκρανίας, δηλώνουν οι Ευρωπαίοι μετά τη συνάντηση Τραμπ - Πούτιν

Διεθνή / Καμία έκπτωση στην εδαφική κυριαρχία της Ουκρανίας, δηλώνουν οι Ευρωπαίοι μετά τη συνάντηση Τραμπ - Πούτιν

Τι επισημαίνεται στη δήλωση που συνυπογράφουν Εμανουέλ Μακρόν, Τζόρτζια Μελόνι, Φρίντριχ Μερτς, Κιρ Στάρμερ, Αλεξάντερ Στουμπ, Ντόναλντ Τουσκ, Αντόνιο Κόστα και Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
LIFO NEWSROOM
Βαρύτατες κατηγορίες εναντίον της Πρισίλα Πρίσλεϊ: Απάτη και εργαλειοποίηση τραγωδίας

Διεθνή / Βαρύτατες κατηγορίες εναντίον της Πρισίλα Πρίσλεϊ: Απάτη και εργαλειοποίηση τραγωδίας

Πρώην συνεργάτες κατηγορούν την Πρισίλα Πρίσλεϊ για απάτη και εκμετάλλευση, με φερόμενες προσβολές της φήμης τους και σκηνές οικογενούς κρίσης μετά τον θάνατο της Λίζα Μαρί.
ΦΩΤ.: GETTY
Ισραηλινή μονάδα επιχειρεί να δυσφημίσει δημοσιογράφους της Γάζας ως μαχητές της Χαμάς

Διεθνή / Ισραηλινή μονάδα επιχειρεί να δυσφημίσει δημοσιογράφους της Γάζας ως μαχητές της Χαμάς

Η αποκαλυπτική έρευνα του +972 Magazine αποκαλύπτει τη «μονάδα νομιμοποίησης» του ισραηλινού στρατού, που σπιλώνει τη φήμη δημοσιογράφων της Γάζας για να δικαιολογήσει τις δολοφονίες τους
LIFO NEWSROOM