Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
«Στην αρχή ήθελα να διαχωρίσω το Antisocial από την Cantina Social. Παρ' όλα αυτά, γρήγορα κατάλαβα πως αυτό δεν είναι εφικτό, η Cantina Social έχει τον τρόπο της να σαγηνεύει, οπότε άφησα τον χώρο να διαμορφωθεί ελεύθερα και να εξελιχθώ κι εγώ μαζί του». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

«Χαίρομαι πολύ που σε γνωρίζω, έχω αναμνήσεις εδώ μέσα, από το τελευταίο σκαλοπάτι της νύχτας», θα πει μια γυναίκα γελώντας στη Φρόσω, ενώ πίνουμε μπίρες σε μια στοά που είναι πράγματι συνδεδεμένη στο μυαλό κάποιων Αθηναίων με τις μεγάλες ώρες, εκείνες που ψάχνουν πού θα πιουν ένα «τελευταίο ποτάκι, μωρέ» και τελικά τους βρίσκει η μέρα να τρώνε κουλούρι του Ψυρρή και να τους τυφλώνει ο ήλιος.

Εγκαταστάσεις εκθέσεων σε μπαρ έχουμε ξαναδεί. Έναν χώρο τέχνης όμως που να λειτουργεί με την περιοδικότητα και τον χαρακτήρα που του έχει δώσει η Φρόσω Πίνη τον τελευταίο έναν χρόνο στο Antisocial εγώ προσωπικά δεν γνωρίζω. «Στην αρχή ήθελα να το διαχωρίσω από την Cantina Social. Παρ' όλα αυτά, γρήγορα κατάλαβα πως αυτό δεν είναι εφικτό, η Cantina Social έχει τον τρόπο της να σαγηνεύει, οπότε άφησα τον χώρο να διαμορφωθεί ελεύθερα και να εξελιχθώ κι εγώ μαζί του. Πια, παρατηρώ ότι το ένα μέρος παίρνει ταυτότητα από το άλλο, ότι με έναν τρόπο αλληλοσυμπληρώνονται. Σίγουρα αυτό που σκέφτηκα από την πρώτη στιγμή ήταν “ξέρεις τι; Κι εγώ θα φέρω κόσμο εδώ, που θα έρθει να δει την έκθεση και by the way θα πιει το ποτό του”», χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ευχάριστο όταν συμβαίνει το αντίστροφο.

«Ακόμα κι αν η τέχνη έχει hype, όλο αυτό βγαίνει σε καλό. Δηλαδή, να σου πω κάτι; Θεωρώ καλύτερο, από το να πας απλά για ένα φαγητό και ένα ποτό στα Εξάρχεια μόνο, να δεις και λίγη τέχνη πριν».

Η Φρόσω σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες, αλλά δεν την ενδιέφεραν. Επέλεξε τη σχολή γιατί ήθελε να γίνει δικηγόρος, αλλά κάποια στιγμή, εντελώς τυχαία, βρέθηκε να εργάζεται στον χώρο της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων, για να καταλήξει τελικά σε αυτό που νιώθει ότι την ακολουθούσε σε όλη της τη ζωή. «Από παιδί θυμάμαι το σπίτι μας να γεμίζει με μουσική λόγω της αγάπης που είχε η μαμά μου γι’ αυτήν, συγκεκριμένα για την όπερα και το βιολί. Aλλά εκείνο που με βοήθησε κυρίως είναι ότι μεγάλωσα με ερεθίσματα, χωρίς καταπίεση, χωρίς τα “πρέπει” της τέχνης, είχα την ελευθερία να αφουγκραστώ και να επιλέξω ό,τι θέλω. Παρότι, λοιπόν, η μουσική ήταν και είναι για μένα η ύψιστη μορφή τέχνης, μου έχει τύχει να βάλω τα κλάματα στήνοντας μια έκθεση στην γκαλερί που εργαζόμουν πριν από την ομορφιά που έβλεπα μπροστά μου».

CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
H έκθεση Tempo Peso αφορά το πώς το παρελθόν επηρεάζει το παρόν μας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Είναι ένα κορίτσι μέσα στα πράγματα, που ξέρει τα see and be seen στέκια της εναλλακτικής Αθήνας και στην Cantina Social σύχναζε πολύ πριν αρχίσει να τρέχει εκθέσεις εκεί. «Η ιδέα αυτή ήρθε από το πουθενά, ένα βράδυ που έπαιζε μουσική στην Cantina Social μια φίλη μου, η Μαρία. Καθόμουν, λοιπόν, μπροστά της και, όπως έπινα το ποτό μου, γύρισα και είδα ένα δωμάτιο στημένο σαν καφενείο. Ρώτησα τον Χρήστο (σ.σ. τον ιδιοκτήτη της Cantina Social) τι είναι και αμέσως του ζήτησα να αναλάβω τον χώρο έτσι όπως ήταν, δεν ήθελα να του αλλάξω τα φώτα, αλλά να τον αφήσω να συνεχίσει τη ζωή του. Ξαφνικά, μέσα σε αυτόν τον μικρό χώρο, που δύσκολα θα παρατηρούσε κάποιος, εγώ είδα ότι θα μπορούσαν να γίνουν μεγάλα πράγματα».

Κάπως έτσι η Φρόσω κατάφερε να φέρει κάτι νέο και φρέσκο σε ένα αφτεράδικο που μπορείς να το πεις πια και θρυλικό – όλοι έχουν μια ιστορία να αφηγηθούν από εκεί. Τόσοι έχουν ξημερώσει στην Cantina Social, κάποιοι έχουμε βρεθεί εκεί έχοντας καταναλώσει σκορδάτους μεζέδες πριν σε μια ταβέρνα και, άθελά μας, έχουμε καταφέρει να σπάσουμε τον συγχρωτισμό του dancefloor. Λίγοι όμως έχουν δει τι συμβαίνει νωρίς στη στοά της Λεωκορίου. «Το ωραίο με αυτό το μέρος είναι πως οι “νυχτερίδες” θαμώνες του δεν έχουν ιδέα πώς μεταμορφώνεται τα πρωινά. Κι εγώ το έμαθα απ’ όταν ξεκίνησα να ασχολούμαι με το Antisocial, μια και έπρεπε να βρίσκομαι στον χώρο πρωινές ώρες. Υπάρχει μια παρέα από κυρίους που πίνουν καφέ, κάποιοι άλλοι διαβάζουν την εφημερίδα τους μόνοι, άλλοι πίνουν μια μπίρα μετά τη δουλειά, ενώ ένα σκεϊτάς κανονίζει όλα του τα ραντεβού με κορίτσια εδώ και εμφανίζεται από νωρίς».

Η στοά μέσα στην οποία φιλοξενείται το Antisocial, η Cantina Social, το εργαστήριο ενός ξυλουργού και ενός σιδερά, τα βινύλια του Ματσούκα με τα ανορθόδοξα ωράρια και μια παρέα από γάτες που λιάζονται σε μια σκεπή από ελενίτ είναι μία από τις λίγες πια στην Αθήνα που δεν έχουν γίνει μέρος κάποιου υπερφιλόδοξου πρότζεκτ, κάποιας τράπεζας ή λειτουργούν ως προθάλαμος ενός ξενοδοχείου. Έχει ακόμα έναν ντόπιο αέρα αυτό το μέρος.

CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Πέρα από τους επισκέπτες και θεατές κάθε έκθεσης, το πιο σημαντικό πλεονέκτημα του χώρου είναι η τοποθεσία του. Αυτή η στοά είναι γεμάτη ανθρώπους που δημιουργούν μια ολόκληρη κοινότητα. Εκεί ο ένας βοηθάει τον άλλον με τρόπους που δεν ήξερες πως μπορεί να σε βοηθήσει ένας “άγνωστος”. Έχει τύχει πολλές φορές να χρειαστώ ένα τραπέζι και να φωνάξω από το αίθριο στους αποκάτω. Το βράδυ αλλάζει τελείως το σκηνικό. Θα δεις ανθρώπους τελείως διαφορετικούς μεταξύ τους να συνυπάρχουν, χωρίς αυτό να σε ξενίζει. Τουρίστες από τη μία, “Αθηναίζοι” από την άλλη, αλλά υπάρχει κάτι το φυσικό και το αυθόρμητο σε όλο αυτό. Ποτέ δεν ξέρεις τι ακριβώς θα συναντήσεις εκεί, και σίγουρα δεν γυρνάς εύκολα νωρίς στο σπίτι σου από την Cantina Social, ούτε κατά διάνοια».

Το Αntisocial είναι ένα μέρος που τρέχει ως γκαλερί σε θέματα παραγωγής και οργάνωσης, αλλά ταυτόχρονα είναι πολύ προσιτό σε όλους, δημιουργούς και κοινό. «Προσπαθώ να λειτουργώ τον χώρο ως γκαλερί, χωρίς να είναι γκαλερί, δίνοντας στους καλλιτέχνες την απόλυτη ελευθερία έκφρασης, κρατώντας μόνο το δικό μου αρχικό “φίλτρο”. Censorship δεν υπάρχει. Τώρα, ο στόχος μου είναι να μειώσουμε την απόσταση μεταξύ καλλιτεχνών και θεατών. Και αν μπορώ να εντοπίσω ένα κοινό στους δημιουργούς, αυτό σχετίζεται με την όρεξη και τη λαχτάρα να δουλέψουν. Όλοι τους έχουν κάτι να πουν, είναι καλλιτέχνες που έχουν φωνή, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν ακουστεί αρκετά δυνατά».

Τον πρώτο μήνα λειτουργίας του Antisocial γίνονταν προβολές ταινιών του Κουροσάβα (επειδή είναι ο αγαπημένος του Χρήστου), «αλλά ο μόνος επισκέπτης στις πρώτες προβολές ήταν ο Ασπρούλης, ένας γάτος που μένει στην Cantina Social, και η φίλη μου η Μάρα». Από τότε, η Φρόσω έχει στήσει και ξεστήσει 15 εκθέσεις σε μόλις 14 μήνες. «Καθεμία είναι ξεχωριστή, δεν υπάρχει κάποιο μοτίβο». Ανάμεσα σε αυτές ήταν έκθεση Unseen Beauty της Hatnim Lee, της Κορεάτισσας φωτογράφου που με έδρα της τη Νέα Υόρκη ταξιδεύει το κοινό σε δυσπρόσιτες περιοχές του κόσμου μέσα από την ανθρωποκεντρική ματιά της. «Πολλοί θεωρούν ότι η φωτογραφία δεν είναι τέχνη, αλλά διαφωνώ κάθετα με αυτό, ανήκει κανονικότατα σε αυτήν».

CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από την έκθεση «Displaced: Portraits & Landscapes» του πρόσφατα βραβευμένου ντοκιμαντερίστα Λουκά Παλαιοκρασά.
CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Από την έκθεση «Medicine Woman: The art of seduction» της Ναταλίας Αστραία Φωτ.: Antisocial
CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Aπό τη συλλογική έκθεση «ΤΡΙΚΥΜΙΑ» των Κώστα Παντούλα, Ναυσικάς Τζανουλίνου και Ελπίδας Ζαχαράκη. Φωτ.: Antisocial

Έπειτα, στην έκθεση Displaced: Portraits & Landscapes ο πρόσφατα βραβευμένος ντοκιμαντερίστας Λουκάς Παλαιοκρασάς επικεντρώθηκε σε πλάνα του από την καταγραφή του προσφυγικού πληθυσμού σε Ειδομένη και Λέσβο, «πιστεύω ότι τον ενδιαφέρουν τον κόσμο τέτοιου είδους κοινωνικά ζητήματα, απλώς τον ενδιαφέρουν για λίγο, την ώρα που συμβαίνουν και ακούγονται». Από την έκθεση Biocoded με τα 3D κεραμικά της Φάνιας Κολαΐτη κάποια έργα έχουν επιλεγεί για να εκτεθούν σε επερχόμενες εκθέσεις στο Μιλάνο και στο Παρίσι.

Η Φρόσω κάνει λακανική ψυχανάλυση εδώ και πολλά χρόνια, «και η κολλητή μου, που είναι ψυχαναλύτρια, τυχαίνει συχνά, είτε είμαστε νηφάλιες είτε μεθυσμένες, να μου μιλάει για πράγματα που αφορούν τη δουλειά της και κάπως με βρίσκω να υπάρχω μέσα σε αυτά». Στο Αntisocial, λοιπόν, έχουν στηθεί δύο εκθέσεις ψυχαναλυτικού περιεχομένου, η Les amours douloureuses του S. Kastro Dakdouk και η L’objet regard της Εύης Ζαμπέλη.

Στην πρώτη, ο S. Kastro Dakdouk χρησιμοποίησε την τεχνική της αγιογραφίας πάνω σε ξύλα με αυγοτέμπερα και φύλλα χρυσού, στα οποία απεικόνιζε τους δικούς του καθημερινούς αγίους. H δεύτερη έμοιαζε λες κι έμπαινες μέσα σε ένα μασίφ όνειρο φτιαγμένο από οργάντζες, με μια performance και μια ακουαρέλα να εκτίθενται. Αυτή η έκθεση έγινε σε συνεργασία με το Athens Photo Festival (APhF:24) και το Μουσείο Μπενάκη.

Ανάμεσα στις οργάντζες κρέμονταν φωτογραφικές μηχανές μίας χρήσης με τις οποίες οι επισκέπτες μπορούσαν να φωτογραφίσουν αυτό που έβλεπαν. «Το αντικείμενο βλέμμα, κατά τον Jacques Lacan, αποτελεί ένα από τα τέσσερα αντικείμενα που προκύπτουν στον άνθρωπο με την είσοδό του στο συμβολικό. Το βλέμμα λειτουργεί ως απομεινάρι απόλαυσης, αίτιο επιθυμίας, αντικείμενο επιθυμίας. Το μάτι βλέπει προς μια κατεύθυνση, αλλά αυτό που έχει σημασία για το βλέμμα είναι ότι κάποιος άλλος μας βλέπει. Είμαστε αντικείμενο του βλέμματος του Άλλου και αυτό έχει επιπτώσεις πάνω μας. Επιθυμούμε να μας βλέπουν, για ό,τι είμαστε και ό,τι προσφέρουμε», όπως διαβάζουμε στο κείμενο της Μαργαρίτας Γραμματικού.

Μέσα από ακουαρέλες, σκίτσα, επιτοίχια γλυπτά φτιαγμένα από καμένα CD, έργα βασισμένα στην τεχνική του βιτρό και μια βιντεο-προβολή για τον κύκλο της ζωής, η τελευταία έκθεση Tempo Peso των Ναταλίας Αστραία, Εύης Ζαμπέλη (βετεράνου του Antisocial), Ελεάννας Μπαλέση και Μάρθας Παναγιωτοπούλου, σε συνεπιμέλεια με τη Χριστίνα Κούτσιανου, αφορά το πώς το παρελθόν επηρεάζει το παρόν μας. 

CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Η πρώτη έκθεση που είδαμε εκεί ήταν η «Burning Candles» της Εύης Ζαμπέλη (αριστερά), που πια είναι βετεράνος του Antisocial. Φωτ.: Antisocial
CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Hatching, again της Μάρθας Παναγιωτοπούλου. Φωτ.: Antisocial
CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Από την έκθεση του Σάββα Τσιμούρη με τίτλο «Neverland Forever». Φωτ.: Antisocial

«Η δική μου ερμηνεία γι’ αυτό είναι είναι ότι το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον είναι λεκτικές συμβάσεις που χρησιμοποιούμε για να συνεννοούμαστε. Αλλά, κατά τα άλλα, το παρελθόν είναι πολύ σημαντικό για μένα, ανατρέχω συνέχεια σε αυτό και σίγουρα το συμπαθώ περισσότερο από το μέλλον. Μερικές φορές σκέφτομαι ποιος μπορεί να κάνει καλύτερη κλασική μουσική από αυτήν που έχει ήδη βγει.

Θεωρώ πώς η τέχνη πια στην Αθήνα είναι ένα thing, και οι χώροι της και τα εγκαίνιά της συγκεντρώνουν ακόμα και ένα κοινό που δεν το αφορούν τα έργα και οι καλλιτέχνες per se, ή τουλάχιστον δεν τους αφορούσαν πριν φτάσουν εκεί και δουν τη δουλειά τους από κοντά. «Στην Αθήνα υπάρχουν μεγάλοι χώροι τέχνης που κάνουν εκθέσεις αξιοθαύμαστες, αλλά εδώ και κάποιο καιρό βλέπω πως άνθρωποι που τους στηρίζουν έχουν αντίστοιχη παρουσία και στους πιο ανεξάρτητους και μικρούς και αυτό δείχνει πως είναι συνολική η αγάπη των Αθηναίων για την τέχνη.

Επίσης, πράγματι, πολύ συχνά οι χώροι αυτοί λειτουργούν μέχρι έναν βαθμό και ως σημεία συνάντησης. Όμως υπάρχουν θέματα, και έργα, που είναι εκεί για να ανοίγουν συζητήσεις, και υπάρχουμε και όλοι εμείς που έχουμε ένα κοινό συναίσθημα και το μέσο μας είναι η τέχνη. Οπότε, ακόμα κι αν η τέχνη έχει hype, όλο αυτό βγαίνει σε καλό. Δηλαδή, να σου πω κάτι; Θεωρώ καλύτερο, από το να πας απλά για ένα φαγητό και ένα ποτό στα Εξάρχεια μόνο, να δεις και λίγη τέχνη πριν».

CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
Από την έκθεση του Chris Gaynor με τίτλο «Παρεκκλήσιον». Φωτ.: Antisocial
CHECK ANTISOCIAL Facebook Twitter
«L’objet regard», της Εύης Ζαμπέλη. Φωτ.: Antisocial

Δεν σκοπεύει να περιοριστεί, υπάρχουν διάφορα που ετοιμάζει και θα βγουν και πιο έξω από το «δωμάτιο» της στοάς. Ένα sneak peek για το τι ακολουθεί είναι η επερχόμενη συνεργασία της με το μουσικό ντουέτο PIGS KAPUT.

Το Antisocial συνηθίζει να κάνει εγκαίνια τις Τετάρτες, μια και οι περισσότεροι τα βάζουν Πέμπτες. Οι εκθέσεις του διαρκούν από δυόμισι έως τρεις εβδομάδες, «πιστεύω ότι πρέπει να κρατάνε περισσότερο προκειμένου να γίνει απόσβεση της δουλειάς που έχουμε ρίξει για να στηθεί κάτι, για να έχει χρόνο κάποιος να επισκεφτεί την έκθεση αλλά και για να μη σπαμάρω συνέχεια με νέες ανακοινώσεις. Από την άλλη, αυτή η περιοδικότητα δινει μια ταυτότητα στον χώρο κι επίσης υπάρχουν πολλοί που θέλουν να δείξουν τη δουλειά τους εδώ κι εγώ θέλω να τους χωρέσω όλους, με πιάνει αυτό το άγχος. Μπορεί μακροπρόθεσμα να μην αποδειχθεί σωστό, αλλά αυτήν τη στιγμή κάπως δουλεύει. Και αν το Antisocial συνεχίσει με αυτούς τους ρυθμούς, η επιτυχία του είναι δεδομένη».

Τυπικά, το ωράριο του χώρου είναι από τις 6 μ.μ. μέχρι τις 10 μ.μ., από την Τετάρτη μέχρι το Σάββατο. Αλλά πολλές φορές, αργά, ακόμα και πολύ αργά το βράδυ, αν η Φρόσω είναι στο μπαρ, θα ανοίξει την έκθεση και θα γίνει ωραία φάση, «μπαίνει πολύς κόσμος, άσχετοι και σχετικοί, και ρωτάνε κιόλας να μάθουν για την εκάστοτε έκθεση. Αυτή η κατάσταση με εντυπωσιάζει κάθε φορά».

Λεωκορίου 8, 210 3251668

Instagram: @antisocial.ath

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ