Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Τα «Vessel», «Bisi» και «Herm» της Simone Leigh εντυπωσιάζουν με την αφαιρετική μορφή τους. Φωτ.: Γιάννης Κουσκούτης
0

Simone Leigh: «Ανατομία της Αρχιτεκτονικής»

Τρία γλυπτά από μπρούντζο της Simone Leigh, της πρώτη Αφροαμερικανίδας που εκπροσώπησε τις ΗΠΑ στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2022 κερδίζοντας τον Χρυσό Λέοντα.

Τα «Vessel», «Bisi» και «Herm», τα οποία παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά το 2023 στο Smithsonian’s Hirshhorn Museum στην Ουάσιγκτον, εντυπωσιάζουν με την αφαιρετική μορφή τους.

Χαρακτηριστικά δείγματα του έργου της καλλιτέχνιδας, η οποία συχνά συνδέει το γυναικείο σώμα με δοχεία οικιακής χρήσης ή αρχιτεκτονικά στοιχεία, εστιάζοντας το ενδιαφέρον της σε παραγνωρισμένες ιστορίες φροντίδας, μόχθου ή και κατανάλωσης.

Η παρουσίασή τους στην Αγορά του ΚΠΙΣΝ έχει ως στόχο να φέρει τους επισκέπτες σε επαφή (ή και σε αντιπαράθεση) με τις τρεις επιβλητικές γλυπτικές μορφές, προσφέροντάς τους μια ακόμη δυνατή εικαστική εμπειρία.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Ανατομία της Αρχιτεκτονικής» εδώ.

Michael Rakowitz & Ancient Cultures: «Allspice»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
The invisible enemy should not exist (Room F, section 1, panel 15, Northwest Palace of Nimrud), 2019, Συσκευασίες τροφίμων και Αραβο-αγγλικές εφημερίδες από τη Μέση Ανατολή, κόλλα, χαρτόνι σε ξύλινες κατασκευές και ετικέτες μουσείου, 224,8 x 213,4 x 8,3 εκ. Ευγενική παραχώρηση ο καλλιτέχνης και Jane Lombard Gallery

Η έκθεση αποτελεί το πρώτο μέρος της τριλογίας «Παρουσίαση Αρχαίων Πολιτισμών και Σύγχρονης Τέχνης», μιας συνεργασίας του υπουργείου Πολιτισμού, του Μουσείου Ακρόπολης και του Οργανισμού ΝΕΟΝ, με επίκεντρο το πολυδιάστατο έργο του Michael Rakowitz, όπου παρουσιάζονται έργα σύγχρονης τέχνης σε διάλογο με αντικείμενα αρχαίων πολιτισμών από τις περιοχές της Μέσης Ανατολής και της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Η τριλογία αγγίζει θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς, απώλειας και αποκατάστασης, επιβίωσης και δημιουργίας πολιτισμού. Ένας διάλογος με έργα εννοιολογικά, συγκινητικά, φανερά πολιτικά, σίγουρα επίκαιρα, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της ιστορίας (πόλεμοι, αποικιοκρατία, μετανάστευση) και παράλληλα φέρνοντας στο προσκήνιο τη μοίρα των εμπόλεμων περιοχών αλλά και τα μάταια ταξίδια διωγμένων ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Allspice» εδώ.

«Why Look at Animals? Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Πάρις Πετρίδης, Βηθλεέμ, 2012, C-print σε αλουμίνιο, Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη

Με τη συμμετοχή πάνω από 60 καλλιτεχνών από 25 χώρες (από την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική, την Αμερική) και με πάνω από 200 έργα να καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου, πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς. Πηγή έμπνευσης και αφετηρία της πολυετούς έρευνας για τη δημιουργία αυτής της έκθεσης αποτελεί το –δημοσιευμένο το 1980– εξαιρετικά́ επιδραστικό ομότιτλο βιβλίο του John Berger, που διερευνά τη σχέση ανθρώπου και ζώων στη σύγχρονη εποχή και εντοπίζει τους τρόπους με τους οποίους τα ζώα έχουν περιθωριοποιηθεί στις ανθρώπινες κοινωνίες.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Why Look at Animals? Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή» εδώ.

Plásmata 3: «We’ve met before, haven’t we?»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Για 20 ημέρες, το Πεδίον του Άρεως φιλοξενεί 25 έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, αρκετά από τα οποία ανήκουν στη Συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση, ενώ πολλά αποτελούν νέες αναθέσεις. Φωτ.: Έφη Γούση

Η μεγάλη έκθεση της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στο Πεδίον του Άρεως και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο όπου τα όρια πραγματικότητας και ψευδαίσθησης χάνονται και το καθημερινό μεταμορφώνεται σε κάτι μαγικό.

Για 20 ημέρες, το Πεδίον του Άρεως φιλοξενεί 25 έργα Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, αρκετά από τα οποία ανήκουν στη Συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση, ενώ πολλά αποτελούν νέες αναθέσεις.

Τα έργα απλώνονται διακριτικά στον δημόσιο χώρο σαν ένα όνειρο και συνομιλούν με την καθημερινότητά μας, δίνοντας χώρο στο αναλογικό, το σωματικό και το φαντασιακό. Το σουρεαλιστικό στοιχείο δεν βρίσκεται μόνο στα έργα της έκθεσης· είναι εγγενές στον ίδιο τον χώρο. Ένα πάρκο που μοιάζει φυσικό αλλά είναι κατασκευασμένο· ένας τόπος που αποκαλύπτεται σαν ζούγκλα και κρύβεται σαν ένα συλλογικό ιερό των ονείρων μας – ένα σκηνικό που διαρκώς μεταμορφώνεται.

Υβριδικά έργα, οικεία και αλλόκοτα πλάσματα που αναρωτιέσαι αν υπήρξαν ποτέ μπλέκονται με ζωντανό ραδιόφωνο, κινηματογραφικές προβολές, συζητήσεις και γεύσεις, μεταμορφώνοντας το πάρκο σε έναν χώρο περιπλάνησης και διαρκούς ανακάλυψης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Plásmata 3: We’ve met before, haven’t we?» εδώ.

«Homo Animalis»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Οι φοιτητές της ΑΣΚΤ προσφέρουν νέες ερμηνείες και εικαστικά έργα που πραγματεύονται το σύμπλεγμα ανθρώπου/ζώου.

Μια έκθεση που προσκαλεί τους επισκέπτες σε έναν συναρπαστικό διάλογο γύρω από το σύμπλεγμα ανθρώπου και ζώου. Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκονται τα έργα φοιτητών του ΣΤ΄ Εργαστηρίου Ζωγραφικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, τα οποία συνομιλούν με τα έργα του κορυφαίου Έλληνα γλύπτη Γιάννη Παππά, από τη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη. Ο Γιάννης Παππάς, μέσα από τα αμέτρητα σχέδια και τα επιβλητικά γλυπτά του, αναδεικνύει τη βαθιά και μυστηριώδη σχέση του ανθρώπου με το ζώο, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην εικόνα του Έφιππου, μια εμβληματική φιγούρα που συνδέει τις δυο αυτές υπάρξεις σε έναν κοινό κόσμο, τόσο φυσικό όσο και συμβολικό. Οι φοιτητές της ΑΣΚΤ αναλαμβάνουν να συνεχίσουν και να επεκτείνουν αυτήν τη θεματική, προσφέροντας νέες ερμηνείες και εικαστικά έργα που πραγματεύονται το σύμπλεγμα ανθρώπου/ζώου.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Homo Animalis» εδώ.

Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: «Ιδέες και περιστατικά»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος (1974) Πιάτο και καρποί Ξυλογραφία

Ο ζωγράφος, χαράκτης και γραφίστας Μπάμπης Ρετζεπόπουλος γεννήθηκε στις 27 Δεκεμβρίου 1940 στην Αθήνα, δύο μήνες μετά το ξέσπασμα του Ελληνοϊταλικού Πολέμου και λίγο πριν από την κατάληψη της χώρας από τις κατοχικές δυνάμεις. Αυτό το αρχετυπικό δίπολο, το φως και το σκοτάδι, αποτέλεσε τον βασικό άξονα της καλλιτεχνικής του σκέψης και δημιουργίας. Η μεγάλη αναδρομική έκθεσή του «Ιδέες και περιστατικά» περιλαμβάνει έργα της περιόδου 1957-1994. Στο πλαίσιο της αναδρομικής, παρουσιάζονται και δεκατρία έργα του χαράκτη Α. Τάσσου, ο οποίος ήταν δάσκαλος του Ρετζεπόπουλου στη Σχολή Δοξιάδη.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Ιδέες και περιστατικά» εδώ.

Γιώργος Ξένος: «Σύγχυση»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Δίοδος, ακρυλικό σε καμβά, 270Χ750 εκ., 2009 και Διερχόμενοι, ανθρώπινα περιγράμματα από σίδηρο, 200Χ75 εκ. έκαστο, 2011 – 2013

Η έκθεση διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες, αποτελούμενη από τις εγκαταστάσεις «Σύγχυση», «Δίοδος» και «Παύση», που συγκροτούν μια πορεία μετάβασης προς τη σύγχυση και συνθέτουν «την καταγραφή μιας μετέωρης στιγμής του παγκόσμιου πολιτισμού». Τις συμπληρώνουν έργα που πραγματεύονται το ίχνος, την εικόνα, τη γραφή, τον πολιτισμό, θέματα που ο Γιώργος Ξένος ερευνά επί δεκαετίες. «Το ίχνος, ως αξία διαχρονική», λέει ο ίδιος, «με κεντρικό άξονα την ανθρώπινη ύπαρξη, αναπτύσσει μια διαλεκτική ανάγοντας στην πραγματική διάσταση και σημασία του το καλλιτεχνικό προϊόν. Η λάμψη του ίχνους, ως μέγιστη δυνατότητα, συντονίζει βλέμμα και σκέψη, αφήνοντας ίσκιο στον μύθο, σημαίνον στοιχείο του πολιτισμού». Ο καλλιτέχνης αναπτύσσει τα θέματά του σε μεγάλες επιφάνειες, κυρίως από χαρτί, δουλεύοντας με ακρυλικά και μελάνι, υλικά που προσδίδουν διαφάνεια και ρευστότητα στις συνθέσεις του.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Σύγχυση» εδώ.

«Υπερίδρωση: Ιδρώνοντας μαζί»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Ελένη Μπαγάκη, They Looked for a Place to Dream, 2024, λάδι σε καμβά, 200 × 170 εκ. Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της Γκαλερί Ελένη Κορωναίου

Η έκθεση εξετάζει την εφίδρωση ως βιολογική και συμβολική διαδικασία που συνδέει το ανθρώπινο σώμα με το φυσικό και τεχνολογικό περιβάλλον. Ως βασικός μηχανισμός θερμορύθμισης, ο ιδρώτας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση της ισορροπίας τόσο των ζωντανών οργανισμών όσο και των οικοσυστημάτων. Τα οθωμανικά́ λουτρά́ αποτελούν παράδειγμα μιας επιθυμητής εφίδρωσης που οδηγεί στη σωματική́ και ψυχική́ υγεία όλων όσοι επωφελούνται από τις υπηρεσίες τους, χωρίς διακρίσεις. Το Λουτρό των Αέρηδων αποτελεί το ιδανικό πλαίσιο και κέλυφος για να αναδειχθεί αυτή η σύγχρονη συζήτηση για την οικολογία και τη συμπερίληψη. Μέσα από τα έργα οκτώ καλλιτεχνών, ο ιδρώτας μετατρέπεται σε εικαστική γλώσσα που μιλά για την αλληλεξάρτηση και την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της σχέσης μας με το περιβάλλον μας. Η έκθεση δημιουργεί έναν ευαίσθητο διάλογο ανάμεσα στο μνημείο και τη σύγχρονη τέχνη, ενσωματώνοντας τη φιλοσοφία των oθωμανικών λουτρών σε μια σύγχρονη καλλιτεχνική αφήγηση.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Ιδρώνοντας μαζί» εδώ.

Youths II: «Κανείς δεν βαριέται, απλώς όλα είναι βαρετά»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Δεκατρείς καλλιτέχνες, καλλιτέχνιδες και καλλιτεχν@ μέσα από το project Youths II εμπνέονται από τη φράση του Βρετανού θεωρητικού του πολιτισμού, συγγραφέα και μουσικοκριτικού Μαρκ Φίσερ.

Το project «Youths» έχει σκοπό να δώσει τη δυνατότητα και την οφειλόμενη ευκαιρία σε νέους/-ες δημιουργούς που δεν έχουν ακόμα πραγματοποιήσει ατομική έκθεση σε γκαλερί να δείξουν τη δουλειά τους μέσα από μια ομαδική έκθεση που είναι επικεντρωμένη στις δικές τους ιδέες και στο δικό τους έργο. Δεκατρείς καλλιτέχνες, καλλιτέχνιδες και καλλιτεχν@ μέσα από το project Youths II εμπνέονται από τη φράση του Βρετανού θεωρητικού του πολιτισμού, συγγραφέα και μουσικοκριτικού Μαρκ Φίσερ «Κανείς δεν βαριέται, απλώς όλα είναι βαρετά», σκέψη που αποτυπώνει και ερμηνεύει κριτικά και εύστοχα την εποχή μας και ιδιαίτερα τη λειτουργία του καπιταλιστικού κυβερνοχώρου και της κυρίαρχης κουλτούρας στις δύο πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Κανείς δεν βαριέται, απλώς όλα είναι βαρετά» εδώ.

«Abandoned Cartographies and Other Odd Hours»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Elli Antoniou, rotor_apex impending, 2023, stainless steel, 67x47cm, Courtesy of the artist

Μια ομαδική έκθεση η οποία διερευνά αχαρτογράφητες περιοχές του υποσυνείδητου, διαμορφώνοντας ένα σύνολο αναζητήσεων που υπερβαίνει τον ορθολογισμό, την τάξη και την αφηγηματική συνοχή. Εστιάζει σε βιωματικές εμπειρίες που δεν οριοθετούνται από τη συνειδητή αντίληψη ή την πληροφορία αλλά, αντίθετα, ανοίγουν νέους δρόμους ενδοσκόπησης, αποκαλύπτοντας αθέατες πτυχές του ψυχισμού. Παράλληλα, ενεργοποιεί ερεθίσματα που ανασύρουν θαμμένες αναμνήσεις και ανησυχίες. Τα έργα της έκθεσης περιστρέφονται γύρω από την έννοια της αφηρημένης νοηματοδότησης, αξιοποιώντας αισθητικούς και εννοιολογικούς μηχανισμούς όπως η έλλειψη προσανατολισμού, η διάσπαση μορφής και περιεχομένου και η χρήση ανοίκειας εικονογραφίας. Βρίσκοντας θέση στο μεταίχμιο μεταξύ πραγματικού και φαντασιακού, τοποθετούν αλλόκοτα ή δυσοίωνα σκηνικά μέσα σε ονειρικά −ή εφιαλτικά− πλαίσια.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Abandoned Cartographies and Other Odd Hours» εδώ.

Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Ximena Maldonado Sánchez terracotta, 2025. Oil and acrylic on canvas, 180 x 130 cm.

Με έμπνευση τις αισθητηριακές εμπειρίες και τα ερεθίσματα in situ, η καλλιτέχνις θίγει μέσα από το έργο της θέματα οικολογικής αμοιβαιότητας και αλληλεπίδρασης, ενώ επιχειρεί να αποτυπώσει τις αφανείς δυναμικές που διαμορφώνουν την τοπογραφία. H καλλιτεχνική διαδικασία ξεκινά με την παρατήρηση του τοπίου και εξελίσσεται σε ζωγραφική που εμπλέκει ολόκληρο το σώμα. Μέσα από μια ρευστή ύφανση της παραστατικότητας και της αφαίρεσης, δημιουργεί νέους, ανοίκειους κόσμους όπου τα δύο αυτά στοιχεία συνυπάρχουν. Ο τίτλος της έκθεσης «cardón, carmín y ola» προκύπτει από τον συνεχή διάλογο μεταξύ στεριάς και θάλασσας στο έργο της καλλιτέχνιδας. Η λέξη «cardón» παραπέμπει σε ένα είδος κάκτου που συναντάται σε άνυδρες περιοχές, ιδιαίτερα στη Λατινική Αμερική. «Carmín» είναι το έντονο κόκκινο χρώμα, αλλά και η ένταση, ενώ η λέξη «ola» αναφέρεται στα κύματα της θάλασσας και μεταφορικά στους κυματισμούς του θυμικού και της κίνησης. Συνεκτικά στοιχεία της έκθεσης είναι οι κάκτοι και τα κοράλλια, η πλούσια παλέτα του κόκκινου και του μπλε που παραπέμπουν στην έρημο και το βάθος του ωκεανού, καθώς και οι οργανικές μορφές που αντανακλούν τη ρευστότητα της καλλιτεχνικής διαδικασίας.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «cardón, carmín y ola» εδώ.

Ιωάννα Ράλλη: «Τα παπούτσια που λιώναν στον χορό»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Ιωάννα Ράλλη, Λεπτομέρεια έργου, Τέμπερα σε χαρτί (2021-25) Φωτ.: @ZoumboulakisGalleries

Στην έκθεση παρουσιάζεται μια σειρά από 12 ζευγάρια παπούτσια, τέμπερα σε χαρτί, ένα έργο αποτελούμενο από 72 μικρά ζωγραφικά, καθώς και μια γλυπτική εγκατάσταση με 24 ζευγάρια χειροποίητα πλεκτά γυναικεία παπούτσια με σύρμα, υφάσματα και κλωστές, που υποδηλώνει την ελεύθερη βούληση και την αυτοδιάθεση των ανθρώπων καθώς και την ελευθερία του καλλιτέχνη να εκφραστεί με κάθε μέσο. Καθώς αποτελεί πεποίθηση της Ράλλη πως το αγαπημένο παραμύθι κάθε παιδιού αποκαλύπτει κάτι για τον νου και τον ψυχισμό του, ζήτησε από τέσσερις συγγραφείς, τη Λένια Ζαφειροπούλου, τη Σεσίλ Ιγγλέση Μαργέλλου, τη Μαρία Καλιαμπέτσου και τον Χρήστο Σακελλαρίδη, να ξαναγράψουν το αγαπημένο της παραμύθι «Τα παπούτσια που λιώναν στον χορό» των αδελφών Γκριμ με διαφορετικό τέλος. Τα κείμενα αυτά μπορεί κανείς να τα διαβάσει, να τα δει στην οθόνη ή να τα ακούσει με ακουστικά στον χώρο της γκαλερί.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Τα παπούτσια που λιώναν στον χορό» εδώ.

Harm Gerdes: «Mothertongue»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Harm Gerdes, Color Study I, 2025, ακρυλικό σε καμβά, 40 x 55 εκ. Φωτ.: Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και των Kalfayan Galleries, Αθήνα

Πρώτη ατομική έκθεση του Ελληνοκύπριου-Γερμανού εικαστικού Harm Gerdes, ο οποίος αποφοίτησε το 2020 από την Düsseldorf Kunstakademie και ζει και εργάζεται στην Αθήνα.  Παρόλο που ο τίτλος της έκθεσης παραπέμπει στη μητρική γλώσσα του, αναφέρεται ταυτόχρονα στον πυρήνα της ταυτότητάς του: την ουσιαστική ενασχόληση με τη ζωγραφική. Κι ενώ τα έργα του από μακριά ή μέσω οθόνης μοιάζουν με ψηφιακά, στην ουσία πρόκειται για αφηρημένες ζωγραφικές συνθέσεις όπου τα έντονα χρώματα, οι οργανικές φόρμες, η υλικότητα και η κίνηση συνδιαλέγονται δυναμικά μεταξύ τους. Η έκθεση «Mothertongue», ενώ ξετυλίγει το νήμα της μέσα από προηγούμενα έργα του καλλιτέχνη, αποτελεί μια νέα περίοδο στη δουλειά του, όπου απελευθερώνεται από την επιτακτικότητα της αναφοράς και αφήνει τη διαδικασία της ζωγραφικής να τον οδηγήσει ελεύθερα στη δημιουργία της εικόνας.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Mothertongue» εδώ.

Adriana Varejão: «Histórias Moldadas»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Adriana Varejão, Maragogipinho Setas (2025) Φωτ.: Vicente de Mello

Πρώτη ατομική έκθεση της Adriana Varejão στην Ελλάδα και τέταρτη συνεργασία της με την γκαλερί Gagosian. Παρουσιάζονται τέσσερα νέα εικαστικά σύνολα από τη σειρά «Tile» της Varejão, εμπνευσμένα από την παραδοσιακή κεραμική τέχνη της Βραζιλίας, της Ελλάδας, της Τουρκίας και της Κίνας. Αγκαλιάζοντας βασικά στοιχεία του μπαρόκ στυλ, όπως η παρωδία, το παράδοξο, η ένταση και η υπερβολή, η καλλιτέχνιδα δημιουργεί γλυπτικά έργα ζωγραφικής με ραγισμένη επιφάνεια, καθώς και ζωγραφικά γλυπτά εμποτισμένα με έντονη δραματικότητα. Τα έργα της αμφισβητούν την παραδοσιακή αντίληψη για τα καλλιτεχνικά μέσα, ανατρέποντας ταυτόχρονα καθιερωμένες αφηγήσεις της τέχνης και του πολιτισμού.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Histórias Moldadas» εδώ.

Joulia Strauss: «Eudaimonia. Living in Bliss Today»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Joulia Strauss, Second Delphic Hymn To Apollon (2010) film still

Μια εικαστική εξερεύνηση της αρχαίας ιδέας της ευδαιμονίας μέσα από τα μάτια του σύγχρονου κόσμου. Ζωγραφική, γλυπτική και βίντεο συνομιλούν σε ένα πυκνό αφήγημα που αντλεί από την αρχαία προσωκρατική φιλοσοφία, τη σαμανική σοφία και τη δύναμη της τεχνολογίας. Συνδέοντας την τέχνη με τη μαθηματική τελειότητα και την παγκόσμια πολιτισμική κληρονομιά, η Strauss προτείνει μια ριζική επανεξέταση του τρόπου που αναζητούμε την ευτυχία σήμερα. Από το έργο «Cat-Notation», όπου αρχαίες μουσικές κλίμακες ζωντανεύουν μέσα από κινούμενα γλυπτά, έως ζωγραφικά πορτρέτα υβριδικών μορφών μεταξύ ζώου και ανθρώπου, η έκθεση καλεί τον επισκέπτη σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας και πνευματικής αφύπνισης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Eudaimonia. Living in Bliss Today» εδώ.

Μπάμπης Βενετόπουλος: «Fault Line»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης επιχειρεί να ανιχνεύσει τις μικροτεχνικές ελέγχου που διαμορφώνουν το άτομο.

Η έκθεση εξερευνά τις αθέατες δυνάμεις της εξουσίας, της πειθαρχίας και της υποταγής που διαπερνούν τα σώματα, καθορίζοντας τα όρια και τις δυνατότητες δράσης τους. Μέσα από βιντεοέργα και εγκαταστάσεις, ο καλλιτέχνης επιχειρεί να ανιχνεύσει τις μικροτεχνικές ελέγχου που διαμορφώνουν το άτομο, αναδεικνύοντας την εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στην αυστηρότητα των μηχανισμών εξουσίας και την ευθραυστότητα των σωμάτων που καλούνται να συμμορφωθούν. Η «Fault Line» σηματοδοτεί το σημείο όπου το υποκείμενο εξαντλεί την αντοχή του να συμμορφώνεται και βυθίζεται σε μια κατάσταση απροσδιοριστίας. Το χάος δεν εκλαμβάνεται ως απλή διάλυση, αλλά ως πράξη ρήξης και ανατροπής, που διαβρώνει τις σταθεροποιημένες δομές ελέγχου και διανοίγει νέες μορφές ύπαρξης.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Fault Line» εδώ.

Στέλλα Καπεζάνου: «Emerald Paintings»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Στέλλα Καπεζάνου (2023) Whose Blood

Πίνακες με έντονα χρώματα που παραπέμπουν σε πολύτιμα σμαράγδια αναδύονται ως απατηλές απεικονίσεις μιας ιδεατής ζωής, εκθαμβωτικής αλλά ταυτόχρονα «ραδιενεργά επίπεδης». «Οι άνθρωποι της Καπεζάνου είναι ζωγραφισμένοι in vitro, ζουν σε ένα κενό. Οι φιγούρες τους είναι κηλίδες αντίστοιχες και ισότιμες με τα χρώματα των υφασμάτων, των καλυμμάτων, της ταπετσαρίας, των χαλιών» που τις περιβάλλουν, λέει ο επιμελητής της έκθεσης, Poka-Yio. Πρόκειται για έναν κόσμο σκηνοθετημένο, που μοιάζει επιμελώς ατημέλητος. Τίποτα όμως σε αυτόν δεν είναι τυχαίο. Οι ηρωίδες της υπάρχουν σε χώρους ονειρικούς και ασφυκτικούς ταυτόχρονα. Σώματα, βλέμματα, props και μοτίβα συγχωνεύονται σε σκηνές φορτισμένες με ένταση και υπόγεια μελαγχολία.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Emerald Paintings» εδώ.

«Το πιο τίμιο» – Δεκαπέντε ζωγράφοι απεικονίζουν τον Γιάννη Τσαρούχη

Ένα εικαστικό αφιέρωμα στον Γιάννη Τσαρούχη μέσα από το βλέμμα δεκαπέντε σύγχρονων ζωγράφων. Η έκθεση περιλαμβάνει 29 έργα –πορτρέτα και συνθέσεις– που αντλούν έμπνευση από την προσωπικότητα, την αισθητική και το πνεύμα του εμβληματικού Έλληνα δημιουργού. Κάθε καλλιτέχνης προσεγγίζει τον Τσαρούχη με τη δική του εικαστική γλώσσα, αναδεικνύοντας διαφορετικές όψεις της ζωής και του έργου του.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Το πιο τίμιο» εδώ.

Ζήσης Μπλιάτκας: «Forecasting. Οι μέρες ως επιφάνειες»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Ζήσης Μπλιάτκας, Πιάστρες (2024) εκτύπωση σε στρώμα, 102x122 εκ.

«Το τελάρο ζωγραφικής μοιάζει πολύ με τα δέντρα», λέει ο Ζήσης Μπλιάτκας, και εξηγεί: «Θα πρέπει να φανταστούμε τα ψηλότερα φύλλα του δέντρου ως εκείνα που αντιλαμβάνονται πρώτα τις αλλαγές του καιρού και της θερμοκρασίας. Ο κορμός είναι εκεί για να υποστηρίξει το άνοιγμα του φυλλώματος που επεκτείνεται σε μεγαλύτερη επιφάνεια και ύψος για την πρόσληψη του καθημερινού ηλιακού φωτός. Αν δούμε τα δέντρα κατασκευαστικά, θα μας εκπλήξει η μέριμνά τους για εξαιρετική στήριξη αλλά και η ευγενική κατάληψη του χώρου από τα φύλλα. Μια παρόμοια στήριξη και έκταση έχει και το τελάρο ζωγραφικής, καθώς καταφέρνει να μετέχει και να ανασυνθέτει την ιστορία του φωτός. Είτε αυτό είναι το ηλιακό είτε το ψηφιακό φως της οθόνης, η επιφάνεια ζωγραφικής μπορεί να τα συμφιλιώνει».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Forecasting. Οι μέρες ως επιφάνειες» εδώ.

Φωτεινή Παλπάνα + Γιάννης Χειμωνάκης

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Φωτεινή Παλπάνα, So much painting, Soft Paintings: I had so much painting in me!, 2024-2025, λαδοπαστέλ σε συνθετικό ύφασμα με πέλος, το καθένα 35×35 εκ. μέρος της εγκατάστασης στο εργαστήριο. Φωτογραφία: η καλλιτέχνης

Η δεύτερη ατομική έκθεση της Φωτεινής Παλπάνα «Colourground» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα είναι ένας διάλογος μεταξύ της γλυπτικής της δουλειάς και των νέων της ζωγραφικών έργων. Την έκθεση αποτελούν η εγκατάσταση «Islands on my mind grow on my back» (2021), με τη χαρακτηριστική διαστρωμάτωση τσιμεντοειδών υλικών σε έντονους χρωματισμούς, και η ζωγραφική σύνθεση «Soft Paintings: I had so much painting in me!» (λαδοπαστέλ σε συνθετικά υφάσματα με πέλος), την οποία η Παλπάνα δουλεύει κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Ταυτόχρονα, στην ατομική του έκθεση «Ξέφωτο» ο Γιάννης Χειμωνάκης παρουσιάζει μια συλλογή από ζωγραφικά και γλυπτικά έργα. Πρόκειται για μια εγκατάσταση από προσεκτικές χειρονομίες και μινιμαλιστικές, γραμμικές δομές από ξύλο, μελάνι και ακουαρέλα.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Colourground» εδώ.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Ξέφωτο» εδώ.

Peter Reginato: «Chroma»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Peter Reginato, Holiday (2022) enamel on canvas, 178x244 cm

Η έκθεση δεν αποτελεί απλώς μια αναδρομή στα πρόσφατα έργα του Reginato αλλά έναν εορτασμό της διαρκούς πορείας του στην αφαιρετική τέχνη. Αυτά τα ζωντανά, πολύχρωμα έργα, που μέχρι τώρα παρέμεναν στην ιδιωτική του συλλογή, έρχονται για πρώτη φορά στο προσκήνιο, αποκαλύπτοντας την εξέλιξη της πρακτικής του και τη βαθιά αφοσίωσή του στην καλλιτεχνική αναζήτηση. Η έκθεση προσφέρει μια σπάνια ευκαιρία να βιώσει κανείς το έργο του υπό ένα νέο πρίσμα, όπου η ίδια η πράξη της ζωγραφικής μεταμορφώνεται σε μια διαδικασία ανακάλυψης. Αποτελεί μια ωδή σε έναν καλλιτέχνη που εξακολουθεί να διευρύνει τα όρια του χρώματος, της φόρμας και της σύνθεσης, υπενθυμίζοντάς μας πως η τέχνη, στην πιο δυνατή της μορφή, είναι μια πρόσκληση να δούμε τον κόσμο διαφορετικά, να αισθανθούμε βαθιά και να αγκαλιάσουμε τη χαρά του απροσδόκητου.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Chroma» εδώ.

Κωνσταντίνος Κανταρτζής: «Ασκήσεις Αντίληψης»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter
Άσκηση Αντίληψης Νο 37 (60x40cm)

Ο καλλιτέχνης εξερευνά τις πολλαπλές τομές μεταξύ σώματος, βιολογίας, γνώσης, αντίληψης και εξουσίας. Μέσα από μια σειρά έργων που μπλέκει ιατρική ακρίβεια με ποιητική μεταφορά, το σώμα παρουσιάζεται ως φορέας ταυτόχρονα ευθραυστότητας και αντίστασης και επιχειρείται μια αναδιάταξη του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το σώμα, όχι μόνο ως φυσική παρουσία, αλλά και ως σημείο συνάντησης εμπειριών, θεσμών και συμβόλων. Από την απέναντι πλευρά, ο θεατής καλείται να διαλέξει την αφήγηση και να αναλάβει την ευθύνη της. Δεν καλείται να εξηγήσει αλλά να παρατηρήσει. Η παρατήρηση γίνεται άσκηση και η αντίληψη σπάει τα συνηθισμένα σχήματα, καθώς δεν εκτίθενται εικόνες, αλλά τρόποι να κοιτάς και να αισθάνεσαι.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Ασκήσεις Αντίληψης» εδώ.

Βασίλης Καρακατσάνης: «Αστικά Εργαλεία»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter

Η έκθεση «Αστικά Εργαλεία» παρουσιάζει μια συναρπαστική διαπραγμάτευση ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, το προσωπικό και το μνημειώδες. Επτά ζωγραφικά έργα μεγάλης κλίμακας, μαζί με πλήθος μικρότερων έργων −όλα φτιαγμένα με ακρυλικό, λάδι και γκουάς σε καμβά− μας προτρέπουν σε μια βαθιά διερεύνηση της ζωής σε όλες τις αποχρώσεις και υφές της. Ο τίτλος της έκθεσης υπονοεί τους κρυμμένους μηχανισμούς που ορίζουν την ουσία ενός τόπου: τα διεισδυτικά, συχνά αθέατα εργαλεία που μας βοηθούν να πλοηγηθούμε, να ορίσουμε και να ερμηνεύσουμε τα περιβάλλοντα που κατοικούμε, καθώς και εκείνα που καθορίζουν και συνθέτουν την ίδια μας την ύπαρξη.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Αστικά Εργαλεία» εδώ.

Γιώργος Σαμψωνίδης: «Soft Static»

ΕΠΕΞ Μάιος 2025 - Εικαστικές εκθέσεις στην Αθήνα Facebook Twitter

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά από έργα ζωγραφικής και ψηφιακά μέσα που διασταυρώνονται σε ένα πολυστρωματικό εικαστικό σύμπαν, όπου το ποπ, το ρετρό, το σουρεαλιστικό και το ψηφιακό συνυπάρχουν με χιούμορ, ειρωνεία και ποιητικότητα. Με έμπνευση από την pop κουλτούρα, τον κινηματογράφο, την ιστορία της τέχνης και την καθημερινή εικόνα των social media, ο καλλιτέχνης  συνθέτει κολάζ με εικόνες, χρώμα και φως, δημιουργώντας έργα που μοιάζουν με αποσπάσματα από συλλογικές ονειροπολήσεις. Πρόκειται για μια σύγχρονη αφήγηση για τον κατακερματισμένο κόσμο της εικόνας και της μνήμης. Ένα εικαστικό σχόλιο για την ταυτότητα, τη νοσταλγία, την αισθητική υπερφόρτωση και τη σύγχυση μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Soft Static» εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ