Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

Nitra: Το νέο art space της Αθήνας λειτουργεί στο Μετς

0

Η φασαρία της οδού Αναπαύσεως αυτή την ηλιόλουστη χειμωνιάτικη μέρα δεν φτάνει μέχρι τον νέο χώρο της γκαλερί Nitra, ένα στενό πίσω από τον πολυσύχναστο δρόμο στο Μετς, στην Αριστονίκου και Γοργίου. Ο χώρος είναι μεγάλος, φωτεινός και οι γείτονες μάς χαιρετούν από τα ανοιχτά παράθυρα. Η Αλίκη Τσιρλιάγκου άφησε το Κολωνάκι και τον οικείο μικρό χώρο στον οποίο στέγασε τις ανάγκες της όταν το 2017 επέκτεινε στην Αθήνα τη Nitra της Θεσσαλονίκης.

Η ιστορία της ξεκινά ακριβώς από τη γενέτειρά της. Είναι η δεύτερη γενιά. Η μητέρα της ίδρυσε το 1994 την γκαλερί Atrion και η Αλίκη επέστρεψε από τις σπουδές της στο Λονδίνο και ήθελε να κάνει κάτι «δικό της» –κλασικό εξω-αθηναϊκό mindset− και να ανοίξει τη δική της γκαλερί. Το timing βέβαια ήταν πολύ ιδιαίτερο, εν μέσω οικονομικής κρίσης. «Παρά τις δυσκολίες, αυτό λειτούργησε υπέρ μου», λέει. «Εγκατέστησα την γκαλερί στο ισόγειο του νεοκλασικού που είχε χτίσει ο προπάππους μου το 1926 στη Ρωμαϊκή Αγορά, πολύ μακριά από την πολυσύχναστη Τσιμισκή όπου ήταν η γκαλερί της μητέρας μου. Έλεγα “να, ορίστε, δεν θα έχουμε ενοίκιο”. Βέβαια, εκείνη την εποχή κανείς δεν πήγαινε εκεί, οτιδήποτε πάνω από τον άξονα της Εγνατίας ήταν νεκρό. Μόνο καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες. Παρ’ όλα αυτά, οι Θεσσαλονικείς στήριξαν την προσπάθεια με την παρουσία τους και με τεράστιο ενθουσιασμό».

Η έκθεση «Beyond Form» αναδεικνύει το έργο των καλλιτεχνών Marcus Aitken, Joanna Burtenshaw και Μελίνας Γεωργούδα, που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της αφαίρεσης μέσα από τις μοναδικές τους προοπτικές.

Ήταν όμως σαφές ότι η Θεσσαλονίκη δεν θα μπορούσε να στηρίξει εμπορικά την γκαλερί και η Αλίκη στράφηκε στο πιο κοντινό διεθνές κέντρο τέχνης, που ήταν τότε η Κωνσταντινούπολη. Η καταγωγή του πατέρα της από τη Θράκη έκανε την Πόλη να είναι ήδη ζωντανή στο φαντασιακό της. Την εποχή εκείνη, άλλωστε, γνώριζε ραγδαία ανάπτυξη – ήταν ένα πραγματικό όνειρο. Για δύο χρόνια πηγαινοερχόταν, συμμετείχε σε art fairs∙ όλα αυτά μέχρι το πραξικόπημα, που άλλαξε τα πάντα στην Τουρκία. «Ξαφνικά, τα πάντα πάγωσαν. Ήταν παραμονές της documenta, και όλος ο διεθνής κόσμος της τέχνης κατευθυνόταν προς την Αθήνα. Έτσι, είχε λογική να ακολουθήσουμε αυτήν τη ροή, έστω και προσωρινά. Ανοίξαμε ένα project space στο Κολωνάκι, και τελικά μείναμε περισσότερο απ’ όσο είχαμε φανταστεί. Και εκεί θέλαμε, όμως, να διατηρήσουμε τη σύνδεσή μας με την Κωνσταντινούπολη. Γι’ αυτό εγκαινιάσαμε τον χώρο μας με τη σούπερ σταρ καλλιτέχνιδα Ardan Özmenoglu, ενώ το αποκορύφωμα ήρθε με την ατομική έκθεση της Gülsün Karamustafa, μια στιγμή-σταθμό για εμάς», λέει.

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης Beyond Form στην γκαλερί Nitra.

Τρία χρόνια αργότερα, με τον κορωνοϊό, πάγωσαν ξανά όλα και η Αλίκη αναγκαστικά πήρε τον χρόνο της για να εξερευνήσει νέες προοπτικές. Συνεργαζόταν ήδη με αρχιτέκτονες που της ζητούσαν έργα για ξενοδοχεία, όμως αυτό απαιτούσε μια διαφορετική προσέγγιση. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα της επιμέλειας συλλογών τέχνης κυρίως για ξενοδοχειακούς χώρους, με άλλα λόγια η ArtSpark. «Μέσα από αυτό το εγχείρημα, συμβάλλουμε στον εμπλουτισμό της εμπειρίας του επισκέπτη και παράλληλα δημιουργούμε προστιθέμενη αξία για το ίδιο το ξενοδοχείο. 

aliki
Η Αλίκη Τσιρλιάγκου

»Συγχρόνως, μπορέσαμε να στηρίξουμε την καλλιτεχνική κοινότητα μέσα από ένα νέο εμπορικό κανάλι αλλά και να συνεργαστούμε με μια ευρεία γκάμα καλλιτεχνών και γκαλερί, κάτι που είναι εξαιρετικά δημιουργικό. Σήμερα, το κομμάτι αυτό αναπτύσσεται ραγδαία. Όταν ξεκινήσαμε πριν από τέσσερα χρόνια, ωστόσο, οι καλλιτέχνες το προσέγγισαν με επιφύλαξη. Το γεγονός ότι είχαμε “χιλιόμετρα” στον χώρο και δείγμα γραφής μάς έδωσε την πρόσβαση και την ευκαιρία να υλοποιήσουμε μαζί τους σπουδαία έργα. Και τώρα, κοιτώντας πίσω, νιώθουμε χαρά γιατί ξέρουμε πως βάλαμε ένα σημαντικό λιθαράκι στην εξέλιξη αυτού του χώρου», λέει η Αλίκη.

Έχοντας αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας της, με λιγότερες εκθέσεις και δίνοντας βαρύτητα στη δραστηριότητα των ξενοδοχειακών επιμελειών, έφτασε η ώρα της επέκτασης και έτσι μεταφέρθηκαν στο Μετς, σε μια περιοχή με απίθανο ρυθμό και ενέργεια, σε έναν μεγαλύτερο χώρο όπου μπορούν να αναπτυχθούν concepts, χωρίς την αγωνία των συνεχόμενων εκθέσεων. Και έτσι οι δυο αυτές δραστηριότητες, η Nitra και η ArtSpark, βρήκαν στέγη στο Μετς. 

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Joanna Burtenshaw
Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

«Σε αυτήν τη “μετάβαση” σκεφτόμουν ότι από τη μία βασικό ζητούμενο είναι το τι θέλουμε να δείχνουμε αλλά και το πώς θέλουμε να το δείχνουμε. Εδώ, ο χώρος είναι υβριδικός. Είναι τα γραφεία και ο εκθεσιακός χώρος για την ArtSpark και συγχρόνως μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάζουμε και pop up εκθέσεις της Nitra. Επιπλέον, να φιλοξενούμε projects ακόμη και αν δεν είναι δικές μας παραγωγές. Εφόσον έχουμε τη δυνατότητα, θέλουμε, αν μπορούμε, να αποτελέσουμε τη σκηνή για να καλυφθεί μια τέτοια ανάγκη της καλλιτεχνικής κοινότητας και για άλλου τύπου projects», λέει η Αλίκη. 

Η ομαδική έκθεση που φιλοξενεί έχει επίκεντρο την αφαίρεση μέσα από έναν σύγχρονο εικαστικό λόγο. Η αφαίρεση απασχολεί όλο και περισσότερο το φιλότεχνο κοινό, και αυτή η έκθεση είναι μια ευκαιρία να παρουσιαστούν σε αυτό το art space δουλειές που ξεχωρίζουν και που δεν έχουμε δει απαραιτήτως ξανά στην Αθήνα. Κάτι νέο και φρέσκο.

«Η πρώτη έκθεση του 2025 έχει πολλές “πρωτιές”. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζουμε τον Άγγλο Marcus Aitken, έναν καλλιτέχνη με διεθνή δραστηριότητα. Παράλληλα, έχουμε την πρώτη μας συνεργασία με τη Μελίνα Γεωργούδα, που ζει στη Θεσσαλονίκη – μια συνεργασία που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Τέλος, παρουσιάζουμε τη δουλειά της Joanna Burtenshaw, μιας Αγγλίδας καλλιτέχνιδας που ζει στην Αθήνα και μέχρι τώρα την είχαμε δει κυρίως σε μεμονωμένα projects. Τρεις καλλιτέχνες, τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις της αφαίρεσης – αυτόνομες αλλά σε διαρκή διάλογο μεταξύ τους», λέει η Αλίκη.

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Joanna Burtenshaw

Της λέω ότι δεν έκανε εγκαίνια και αυτό μου φάνηκε περίεργο. Μου επισημαίνει ότι σε αυτό το νέο κεφάλαιο οδηγήθηκε κυρίως από την πανδημία και τις επιπτώσεις της και πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ο κόσμος σχετίζεται με τις γκαλερί. Πραγματικά, σε ένα πολύ μακρινό παρελθόν τα εγκαίνια ήταν μια εμπειρία – ο κόσμος ερχόταν για να συνομιλήσει, να δει κάτι ξεχωριστό, να εντάξει την έκθεση στην έξοδό του. Σήμερα, αυτό το μοντέλο δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Ο κόσμος είναι κουρασμένος ή πολυάσχολος, ενημερώνεται ψηφιακά και το κοινό «βλέπει» τις εκθέσεις κυρίως μέσα από τα social media. 

«Δεν το αξιολογώ, αλλά δεν μπορώ να το αγνοήσω», λέει η Αλίκη. «Γι’ αυτόν τον λόγο επιλέξαμε να ανοίξουμε απευθείας την έκθεση. Αυτό μας δίνει την ευελιξία να κάνουμε πιο πολλές εκθέσεις, χωρίς το βάρος μιας τόσο απαιτητικής προετοιμασίας. Άλλωστε, αν ο κόσμος δεν επιλέγει για την έξοδό του μια βραδιά εγκαινίων, δεν σημαίνει ότι δεν θέλει και να βλέπει ή να ενημερώνεται για εκθέσεις. Απλώς θέλει να το κάνει με τον δικό του τρόπο. Οφείλουμε να το ακούσουμε αυτό, για να προσφέρουμε μια εμπειρία πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κοινού μας».

Η έκθεση «Beyond Form» αναδεικνύει το έργο των καλλιτεχνών Marcus Aitken, Joanna Burtenshaw και Μελίνας Γεωργούδα, που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της αφαίρεσης μέσα από τις μοναδικές τους προοπτικές. Ένας κοινός συνδετικός κρίκος στις πρακτικές τους είναι η πειραματική προσέγγιση και η χρήση διαφορετικών μέσων, που οδηγούν σε μια πολυδιάστατη ερμηνεία της αφαίρεσης. Οι τρεις καλλιτέχνες, ο καθένας με ξεχωριστό υπόβαθρο, συνδυάζουν παραδοσιακές και σύγχρονες πρακτικές, διευρύνοντας τα όρια της υλικότητας και της τεχνικής. Στο έργο τους, η αφαίρεση δεν αποτελεί απλώς αισθητική επιλογή αλλά μια διαδικασία διαμορφωμένη από τη σχέση του καλλιτέχνη με το μέσο του.

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Μελίνα Γεωργούδα
Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Μελίνα Γεωργούδα

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken
Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης Beyond Form στην γκαλερί Nitra. Διακρίνονται έργα της Joanna Burtenshaw.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Εικαστικά / Γύζης, Παρθένης, Τσαρούχης σε μια εξαιρετική έκθεση στα Χανιά

Η έκθεση «Διαδρομές στην τέχνη. Έργα από τη Συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων ξεδιπλώνει 150 χρόνια εικαστικής δημιουργίας μέσα από 99 έργα εμβληματικών και σύγχρονων δημιουργών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ