Marcello mio: Η πιο meta ταινία του φετινού Φεστιβάλ Καννών

Marcello Mio Facebook Twitter
Η πρωταγωνίστρια φοράει το μαύρο κοστούμι, το καπέλο και τα γυαλιά που αποτέλεσαν το σήμα-κατατεθέν του πατέρα της από την εμβληματική του ερμηνεία στο 8½ και ξεκινάει μια νέα ζωή.
0

ΣΤΗΝ ΠΙΟ ΜΕΤΑ ΤΑΙΝΙΑ του επίσημου διαγωνιστικού προγράμματος του 77ου Φεστιβάλ Καννών, η Κιάρα Μαστρογιάνι εμφανίζεται στο ξεκίνημα του «Marcello mio» να γυρίζει ένα διαφημιστικό σε ένα σιντριβάνι, φορώντας μια ξανθιά περούκα, με τη σκηνοθέτιδα να ουρλιάζει για να βραχεί πιο αποφασιστικά, όπως η Ανίτα Έκμπεργκ, σε μια προφανή απόπειρα εκ των ενόντων αναπαράστασης της κλασικής σκηνής στη Fontana di Trevi από το «Dolce Vita».

Μόνο που η κόρη της Κατρίν Ντενέβ και του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι δεν μοιάζει καθόλου με την Ανίτα Έκμπεργκ αλλά με τους γονείς της, σε μια παράξενη σύμπτυξη χαρακτηριστικών που με τα χρόνια εδραιώνεται, όσο ενοχλητικά υποθέτουμε πως συσσωρεύονται και οι συγκρίσεις της Ιταλο-γαλλίδας ηθοποιού με τα ιερά τέρατα που την γέννησαν.

Το τέχνασμα έχει τις χάρες του και ο Κριστόφ Ονορέ ακολουθεί τη μούσα του σε μια σινεφιλική και παράξενα ψυχαναλυτική διαδρομή στη δραματική κομεντί, που είναι μασκαρεμένη ως ελαφρά παρωδία.

Κάνοντας μια audition με παρτενέρ τον Φαμπρίς Λουκινί για μια ταινία της Νικόλ Γκαρσιά, η Κιάρα φτάνει στο αμήν με μια παρατήρηση της σκηνοθέτιδας μετά την πρόβα μιας σκηνής. «Πώς να σ' το πω», της λέει με τρόπο, «περίμενα περισσότερο Μαρτσέλο από σένα, και λιγότερο Ντενέβ». Το άκομψο σχόλιο ωθεί την γυναίκα που έχει σκηνοθετηθεί από τον Ρουίζ, τον Τεσινέ, τον Άλτμαν και τον Ντεπλεσέν να φορέσει το μαύρο κοστούμι, το καπέλο και τα γυαλιά που αποτέλεσαν το σήμα-κατατεθέν του πατέρα της από την εμβληματική του ερμηνεία στο «8½» και να ξεκινήσει μια νέα ζωή, μιλώντας πλέον (πειστικότατα) ιταλικά σε ένα τολμηρό πείραμα που σαστίζει τους πάντες, προκαλώντας ωστόσο διαφορετικές αντιδράσεις.

Marcello Mio Facebook Twitter
Η Κατρίν Ντενέβ, όταν παίζει κωμωδία, το κάνει με έναν νόστιμα υπαινικτικό τρόπο.

Ο κολλητός και πρώην σύζυγός της, ροκ σταρ Μπενζαμέν Μπιολέ, την αντιμετωπίζει στωικά, ο πρώην εραστής της Μελβίλ Πουπό γίνεται έξαλλος, η Γκαρσιά δεν ξέρει τι να πει, ο Λουκινί αγαλλιάζει στην προοπτική να γίνει φίλος με τον Μαρτσέλο που ανέκαθεν θαύμαζε και ποτέ δεν συνάντησε και η ίδια της η μητέρα ξεπερνά την αρχική αμηχανία, συνοδεύοντάς της σε ένα ταξίδι αναμνήσεων και ενδοσκόπησης που περιλαμβάνει την επίσκεψη στο σπίτι όπου πέρασαν τις στιγμές μεγάλου έρωτα και γλυκόπικρης ανατροφής της κόρης τους τα πιο λαμπρά αστέρια του ευρωπαϊκού σινεμά εκείνης της εποχής. 

Η Κιάρα επιμένει και φτάνει στο σημείο να ανταλλάξει φιλιά με έναν ερωτοχτυπημένο γκέι Βρετανό στρατιώτη που υποτίθεται πως δεν καταλαβαίνει ποιον παριστάνει, και αν είναι καν γυναίκα – είναι ο μόνος που παίζει έναν επινοημένο χαρακτήρα, καθώς όλοι οι άλλοι παραλλάσσουν τους πραγματικούς εαυτούς τους. Το τέχνασμα έχει τις χάρες του και ο Κριστόφ Ονορέ ακολουθεί τη μούσα του σε μια σινεφιλική και παράξενα ψυχαναλυτική διαδρομή στη δραματική κομεντί που είναι μασκαρεμένη ως ελαφρά παρωδία.

Μετά το ξεκίνημα, το Marcello mio εξατμίζεται μέσα στο ίδιο του το gimmick, έχοντας ως κορυφαίες στιγμές τις κυρίως περιπατητικές, μεταξύ αλήθειας και μύθου συνευρέσεις της Κιάρα με την Ντενέβ, μια ηθοποιό που, όταν παίζει κωμωδία, το κάνει με έναν νόστιμα υπαινικτικό τρόπο. 

Οθόνες
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ