Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Στέλιος Φαϊτάκης, Για τη βελτίωση της γεωργίας, 2021.
0

Η αφιερωματική έκθεση «Θητεία» της γκαλερί Roma στη μνήμη του πρόωρα χαμένου Στέλιου Φαϊτάκη αποτελεί ουσιαστικά «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.

Η συνέχεια μιας μακράς παράδοσης επανέρχεται και αναζωπυρώνεται από τον Φώτη Κόντογλου κατά τον 20ό αιώνα, αποκτώντας εικαστική σημασία ως μια ενδιαφέρουσα επανεκκίνηση στις απαρχές του 21ου αιώνα από μια γενιά που, αναζητώντας τις ρίζες της ελληνικής ζωγραφικής, εφευρίσκει μια αμιγώς ελληνική ποπ αρτ, αναπλάθοντας με δημιουργικό τρόπο τη βυζαντινή παράδοση με ανεστραμμένη προοπτική, γραµµικές εκτελέσεις και γεωµετρικά µοτίβα, µετωπική διάταξη των µορφών, απουσία τρίτης διάστασης, κυρίως όμως μέσα από συνθέσεις σύγχρονης θεματικής και προβληματικής.

Αυτός, άλλωστε, είναι και ο στόχος του επιμελητή της έκθεσης και ιστορικού τέχνης Γιώργου Μυλωνά, να αναδειχθεί ο τρόπος µε τον οποίο καλλιτέχνες της νεότερης γενιάς αξιοποίησαν και ενέταξαν στους εικαστικούς τους προβληματισμούς στοιχεία της ζωγραφικής μας παράδοσης.

Όπως εξηγεί: «Η “Θητεία” σχεδιάστηκε από κοινού με τον Ηριδανό Τσιριγκούλη και είναι άτυπη συνέχεια του αφιερώματος στον Κόντογλου που φιλοξένησε πριν από δύο χρόνια το Μουσείο Γουλανδρή στο Παγκράτι. Τότε επιχειρήθηκε για πρώτη φορά να φανεί η επίδραση του Αϊβαλιώτη στις κατοπινές γενιές των εικαστικών ως τις μέρες μας κι αυτό είχε ξεχωριστό συμβολισμό γιατί πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης. Η ζωγραφική του Κόντογλου τοποθετήθηκε στην καρδιά του μοντέρνου και, μαζί με Έλληνες μαθητές του, τον Τσαρούχη και τον Εγγονόπουλο, για να αναφέρω τους πιο άμεσους που μετέφεραν το παράδειγμά του, πήρε τη θέση του δίπλα σε ονόματα του ευρωπαϊκού μοντερνισμού, όπως ο Σαγκάλ».

Η κρατική βία, οι αγώνες των ανθρώπων του μόχθου, η ορμητικότητα των νέων και των διεκδικήσεών τους, αποτέλεσαν το επίκεντρο της ζωγραφικής του είτε σε μεγάλες επιφάνειες σε δημόσιους χώρους είτε σε μεγάλων διαστάσεων ξύλα.

Ο Στέλιος Φαϊτάκης αναμφισβήτητα αποτέλεσε μια προσωπικότητα μεγάλης σημασίας για τη σύγχρονη ελληνική εικαστική σκηνή, όπως ο Κόντογλου τάραξε τα νερά, επαναφέροντας τρόπους μιας εν μέρει λησμονημένης και κατά κάποιον τρόπο παραγκωνισμένης θρησκευτικής και καλλιτεχνικής παράδοσης, της βυζαντινής τέχνης, μπολιάζοντάς τη θεματικά με προβληματισμούς που απασχολούν τη σύγχρονη ζωή. Η κρατική βία, οι αγώνες των ανθρώπων του μόχθου, η ορμητικότητα των νέων και των διεκδικήσεών τους, αποτέλεσαν το επίκεντρο της ζωγραφικής του είτε σε μεγάλες επιφάνειες σε δημόσιους χώρους είτε σε μεγάλων διαστάσεων ξύλα. Δεν είναι τυχαίο που τον χαρακτήρισαν «αγιογράφο των οδοφραγμάτων».

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Στέλιος Φαϊτάκης

Πρωτίστως κατάφερε να επιβληθεί σε εποχές και περιβάλλοντα σχεδόν εχθρικά στη ζωγραφική, καθώς η κυρίαρχη τάση ήταν η εννοιολογική τέχνη και η σχεδόν απόλυτη σύνδεση και ταύτισή της με τα ψηφιακά μέσα. Αυτό το πέτυχε, όπως συνήθως συμβαίνει με τους Έλληνες, χάρη στην ενθουσιώδη αποδοχή και εκτίμηση των ξένων που τον γνώρισαν στις διεθνείς μπιενάλε και γκαλερί. Η έκθεση «Θητεία» αποτίει φόρο τιμής στο μεγάλο του ταλέντο, καθώς σε αυτή συμμετέχουν καλλιτέχνες που τόσο εικαστικά όσο και συναισθηματικά αποτελούν συνοδοιπόρους του.

Τρεις από αυτούς ζωγράφισαν έργα ειδικά για την έκθεση. Ο Κώστας Λάβδας του αφιερώνει μια μνημειακή σε διάσταση σύνθεση που εδράζεται σε γεωμετρικές φόρμες και απηχεί το πνεύμα του επαναστατημένου ανθρώπου, κάτι που άλλωστε ύμνησε κι ο Φαϊτάκης· ο Μανώλης Μπιτσάκης, μέσα από μια προσωπική του παραδοξότητα με εικόνες - οράματα  που παραπέμπουν στους μυστικούς ή σε συναξάρια αγίων, αναφέρεται στην ταινία των αδελφών Ταβιάνι Ο Σαν Μικέλε είχε έναν κόκορα, ένα πολιτικό σχόλιο στα θέματα της εσωτερικής αντίστασης και της επαναστατικής ουτοπίας· και ο Φίκος, με την εικόνα μαχητή που φοράει στολή νίντζα μέσα σε χρυσό κάμπο αποδίδει χαιρετισμό στον Φαϊτάκη που αγαπούσε τις πολεμικές τέχνες και ασκούνταν σε αυτές.

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Εμμανουήλ Μπιτσάκης, Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ είχε έναν κόκορα, 2004-2005, Λάδι σε καμβά, 13 x 33 εκ.

Η Georgia Fambris παρουσιάζει κατακερματισμένες φιγούρες, εξιδανικεύοντας το σώμα μέσα από ανίερους υπαινιγμούς όπως μια ιερή εικόνα προβάλλει το σώμα ενός μάρτυρα, ενώ ο Νίκος Μόσχος, υιοθετώντας στοιχεία της χριστιανικής εικονογραφίας του «Ευαγγελισμού της Θεοτόκου», το αποδίδει όχι ως σεπτή μορφή αλλά ως καθημερινό άνθρωπο, ανήμπορο μπροστά σε όσα τον υπερβαίνουν. Ο Φώτης Βάρθης εκπροσωπεί την τέχνη της χαρακτικής με τρεις συνθέσεις, κάνοντας χρήση του στέρεου βυζαντινού σχεδίου, φιλοτεχνώντας λαϊκά παραμύθια που δεν είναι ξεκομμένα από τους ρυθμούς της σύγχρονης ζωής, και τέλος η Ιωάννα Καφίδα, επίσης χρησιμοποιώντας στοιχεία της λαϊκής παράδοσης, αφηγείται τη δική της «Βαϊοφόρο», ζωγραφικό εργόχειρο, απόρροια τεχνουργίας λαϊκού χαρακτήρα.

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Κώστας Λάβδας, Χωρίς τίτλο, 2023, Ακρυλικό σε καμβά, 184 x 185 εκ.

Η έκθεση συμπληρώνεται με δύο έργα του Φώτη Κόντογλου. Το 1936, έχοντας αναλάβει τις εργασίες συντήρησης και καθαρισμού εικόνων της νεκροπολιτείας του Μυστρά, είχε τη δυνατότητα να μελετήσει ακόμα βαθύτερα τη βυζαντινή τέχνη, εμπλουτίζοντας το προσωπικό του ιδίωμα. Έτσι, με αφετηρία την αγιογραφία ζωγράφισε ταξιδιώτες, κουρσάρους, ληστές και μαχητές, ταυτίζοντάς τους με αγίους και καθαγιάζοντάς τους με αυτόν τον τρόπο, ακολουθώντας την παράδοση του λογοτεχνικού του ήρωα Πέδρο Καζάς. Στην έκθεση θα δούμε, λοιπόν, τη μορφή ενός στρατιωτικού αγίου από την «Περίβλεπτο του Μυστρά» κι ένα ακόμα έργο, τον «Λουίζο Μαρότο» από τη συλλογή του Διονύση Φωτόπουλου.

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Φώτης Κόντογλου, Λουίζος Μαρότος, 33x28 εκ

Παράλληλα, και για πρώτη φορά στην Αθήνα, παρουσιάζεται το έργο του Φαϊτάκη «Για τη βελτίωση της γεωργίας», καρπός συζητήσεών του με τον Νίκο Κυριαζή. Ενταγμένο στο ύφος του ζωγράφου, αποδεικνύεται επίκαιρο χάρη στις πρόσφατες κινητοποιήσεις ανά την Ευρώπη. Ο ίδιος θέλησε το συγκεκριμένο έργο να εκτεθεί την άνοιξη του 2022 στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού.

Ο Γιώργος Μυλωνάς λέει σχετικά: «Αν ο Φαϊτάκης δεν διέθετε την πίστη να κλείσει τα αυτιά στις σειρήνες της εποχής, να επιμείνει στην τέχνη που εκφράζεται με αμιγώς ζωγραφικά μέσα, να δει στις εικόνες του Άγγελου Ακοτάντου έναν τρόπο που μπορούσε να γίνει δικός του, αναπλάθοντας όχι τα πρόσωπα αγίων αλλά “αγιογραφώντας” τον εξεγερμένο άνθρωπο, δεν θα έβαζε ξανά τη βυζαντινή ζωγραφική –με όσα ζητήματα έχει ο όρος– στη σύγχρονη τέχνη. Κι εδώ ακριβώς είναι που συναντιέται με τον Κόντογλου».

ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Georgia Fambris, The misunderstanding of inner explotions, 137 X 99, 2023
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Φώτης Βάρθης, Στεφανία (μπροστά απ' τη Νιάλα, κόκκινο), ξυλογραφία 27x20εκ, 2023
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Not good news, 2023.
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη Facebook Twitter
Φώτης Κόντογλου, Στρατιωτικός άγιος, 1937, Ελαιογραφία σε ξύλο

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στέλιος Φαϊτάκης: Η απήχηση είναι μια χίμαιρα

Εικαστικά / Στέλιος Φαϊτάκης: Η απήχηση είναι μια χίμαιρα

Χαίρεται την ελευθερία που βιώνει τον τελευταίο καιρό στο εργαστήριό του περιμένοντας να «μεστώσει η δουλειά» του ο εικαστικός Στέλιος Φαϊτάκης. Μίλησε στη Μαρίνα Φωκίδη για όσα τον συναρπάζουν και όσα τον αφήνουν παγερά αδιάφορο.
ΜΑΡΙΝΑ ΦΩΚΙΔΗ
O Στέλιος Φαϊτάκης δεν χορταίνει να κοιτάζει τις αγιογραφίες αλλά δεν νιώθει χριστιανός

Εικαστικά / O Στέλιος Φαϊτάκης δεν χορταίνει να κοιτάζει τις αγιογραφίες αλλά δεν νιώθει χριστιανός

Το «τρομερό» παιδί των '90s που έγινε γνωστός από τα εξαιρετικά του γκράφιτι και συγκαταλέγεται πλέον στους πιο δημιουργικούς Έλληνες ζωγράφους, σε μία συζήτηση στο ατελιέ του περί ανέμων και υδάτων
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ