Ερυθρά Θάλασσα: Ραγδαία μείωση των μεταφορών εξαιτίας των Χούτι

Ερυθρά Θάλασσα: Ραγδαία μείωση των μεταφορών εξαιτίας των Χούτι Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Μείωση της τάξεως του 30% καταγράφεται στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων μέσω Ερυθράς Θάλασσας, λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούτι.

Εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί στην Ερυθρά με τους Χούτι και τις επιθέσεις που πραγματοποιούν σε εμπορικά πλοία που υποστηρίζουν ό,τι σχετίζονται με το Ισραήλ, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ανακοίνωσε πως η θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε τουλάχιστον κατά 30% σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας PortWatch του ΔΝΤ, ο όγκος των μεταφορών μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο, υποχώρησε κατά 37% από την 1η ως τη 16η Ιανουαρίου σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς.

«Το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης στην Ερυθρά Θάλασσα αφορά τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, που μειώθηκε κατά σχεδόν 30%. Η μείωση του εμπορίου επιταχύνθηκε στην αρχή της χρονιάς», τόνισε ο Τζιχάντ Αζούρ, διευθυντής του τμήματος του ΔΝΤ που είναι αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή και την Κεντρική Ασία. Από τις 19 Νοεμβρίου οι Χούτι έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον 35 επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν.

Συγκεκριμένα εμποδίζουν τη ναυσιπλοΐα σε μία περιοχή όπου υπό κανονικές συνθήκες διέρχεται περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.Οι επιθέσεις αυτές, ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να δώσουν εντολή στα πλοία τους να αποφεύγουν τη θαλάσσια διαδρομή μέσω Διώρυγας του Σουέζ, να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, με συνέπεια να καταστούν πολύ πιο χρονοβόρες και δαπανηρές οι θαλάσσιες μεταφορές. «Το επίπεδο της αβεβαιότητας είναι εξαιρετικά υψηλό και η εξέλιξη της κατάστασης θα κρίνει το εύρος της αλλαγής και της τροποποίησης του συστήματος του εμπορίου σε όρους όγκου, αλλά επίσης σε όρους ανθεκτικότητας

»Βρισκόμαστε στην παραμονή μείζονος αλλαγής των εμπορικών οδών, ή βλέπουμε κάτι προσωρινό εξαιτίας της αύξησης του κόστους και της επιδείνωσης του κόστους για την ασφάλεια;» τόνισε ο ο Τζιχάντ Αζούρ απευθυνόμενος σε δημοσιογράφους.

Παράλληλα τόνισε ό,τι με όλα αυτά αναδεικνύεται πως ο αντίκτυπος του πολέμου του Ισραήλ- Χαμάς είναι «τεράστιος». Το 2023, το ΑΕΠ των παλαιστινιακών εδαφών υπολογίζεται πως συρρικνώθηκε κατά περίπου 6%, σύμφωνα με αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ που δημοσιοποιήθηκαν χθες. «Προβλέπουμε πως η οικονομία θα συνεχίσει να συρρικνώνεται το 2024 αν δεν υπάρξει ταχεία λήξη των εχθροπραξιών και ανοικοδόμηση», κατέληξε.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ / AFP

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Eurofighter: Στην Τουρκία ο Στάρμερ για τη συμφωνία - Τι σημαίνει για τον Ερντογάν η προμήθεια 40 μαχητικών

Διεθνή / Eurofighter: Στην Τουρκία ο Στάρμερ για τη συμφωνία - Τι σημαίνει για τον Ερντογάν η προμήθεια 40 μαχητικών

Νέα εποχή στην αμυντική συνεργασία Βρετανίας-Τουρκίας: Ο Σερ Κιρ Στάρμερ επισκέπτεται την Άγκυρα για να ολοκληρωθεί η συμφωνία προμήθειας 40 Eurofighter Typhoon
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Αργεντινή: Γιατί οι αγρότες των ΗΠΑ είναι εξοργισμένοι με τα 20 δισ. δολάρια του Τραμπ στον Μιλέι

Διεθνή / Αργεντινή: Γιατί οι αγρότες των ΗΠΑ είναι εξοργισμένοι με τα 20 δισ. δολάρια του Τραμπ στον Μιλέι

Η κυβέρνηση Τραμπ προκαλεί αντιδράσεις με τη διάσωση 20 δισ. δολαρίων προς την Αργεντινή του Χαβιέρ Μιλέι - Οργή στις αγροτικές πολιτείες, διχασμός στους Ρεπουμπλικάνους
LIFO NEWSROOM
Από την Τασμανία στη Νέα Ζηλανδία σε 18 μήνες: Η σανίδα του σερφ που διέπλευσε τον ωκεανό

Διεθνή / Από την Τασμανία στη Νέα Ζηλανδία σε 18 μήνες: Η σανίδα του σερφ που περιέπλευσε τον ωκεανό

Μια μοναδική χειροποίητη σανίδα του σερφ, που χάθηκε το 2024 στην Τασμανία, διασχίζει 2.400 χλμ. μέχρι τη Νέα Ζηλανδία και επιστρέφει στον ιδιοκτήτη της χάρη στην τύχη, στη θάλασσα και στη δύναμη των social media
LIFO NEWSROOM