Θυμός, λύπη και κινητό τηλέφωνο αυξάνουν τον κίνδυνο για τροχαία ατυχήματα

Τροχαία ατυχήματα: Πόσο αυξάνουν τον κίνδυνο ο θυμός, η λύπη και το κινητό τηλέφωνο Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Unsplash
0

Ο θυμός, η λύπη καθώς και οποιαδήποτε συναισθηματική ταραχή αυξάνει κατά σχεδόν 10 φορές τις πιθανότητες να εμπλακούν οι οδηγοί σε τροχαίο ατύχημα, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Παράλληλα, εντοπίζεται και σχέση μεταξύ θυμού και επιθετικής-επικίνδυνης οδήγησης, κάτι που προκύπτει τόσο από προσωπικές καταστάσεις όσο και από συνθήκες που σχετίζονται με την ίδια την οδήγηση. Αποτέλεσμα είναι να αυξηθούν ακόμα περισσότερο οι πιθανότητες να συμβεί τροχαίο ατύχημα.

Σύμφωνα με τη μελέτη από το Virginia Tech Transportation Institute, ειδικά οι νέοι που δεν έχουν μεγάλη οδηγική εμπειρία, θα πρέπει να αποφεύγουν να οδηγούν όταν βρίσκονται σε έντονη συναισθηματική πίεση, καθώς η επιθετική οδήγηση είναι πιο συχνή και έντονη στη νεανική ηλικία και μειώνεται με την ενηλικίωση. Νέα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι παράγοντες που σχετίζονται με την οδήγηση, όπως η κόπωση, οι λανθασμένοι χειρισμοί, η απόσπαση της προσοχής, η οδήγηση ενώ είμαστε θυμωμένοι ή λυπημένοι, παίζουν ρόλο στο 90% περίπου των τροχαίων δυστυχημάτων.

Τροχαία ατυχήματα: Οι νέοι οδηγοί και το κινητό τηλέφωνο

Η ασφαλής οδήγηση απαιτεί να χρησιμοποιείται το σύνολο των νοητικών ικανοτήτων ακόμα και των πιο έμπειρων οδηγών. Για παράδειγμα, όταν ο οδηγός μιλάει στο κινητό τηλέφωνο το ένα χέρι κρατάει το τηλέφωνο και το μυαλό είναι στη συζήτηση. Παρόλο που τα μάτια του οδηγού είναι στον δρόμο, δεν «βλέπει» τι συμβαίνει περιφερειακά του οχήματος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι οδηγοί που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο για να μιλήσουν, να γράψουν μήνυμα ή να περιηγηθούν στο διαδίκτυο, είναι λιγότερο ικανοί να μένουν στη σωστή λωρίδα, να αναγνωρίζουν τους κινδύνους τριγύρω του αυτοκινήτου τους και να ανταποκριθούν άμεσα σε μια έκτακτη κατάσταση. Επιπλέον, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να υπερβούν το όριο ταχύτητας.

Αντίστοιχα, οι νέοι χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο κυρίως για να γράψουν μηνύματα ή να περιηγηθούν στα social media. Αναγκάζονται λοιπόν, πολλές φορές να οδηγούν με χαμηλότερη ταχύτητα. Ωστόσο ο χρόνος αντίδρασής τους κρίνεται ως καθυστερημένος, δεν οδηγούν στη σωστή λωρίδα και δεν προσαρμόζονται στις συνθήκες της κίνησης.

Τα τροχαία δυστυχήματα είναι η πρώτη αιτία θανάτου στους νέους 15-29 ετών

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους 15-29 ετών. Καθημερινά, περίπου 1.000 νέοι κάτω των 25 ετών χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα παγκοσμίως, αριθμός που αντιστοιχεί σε περισσότερο από το 30% του συνόλου των ατόμων που χάνουν τη ζωή τους ή τραυματίζονται σε τροχαίο δυστύχημα.

Αναφορικά με την Ελλάδα, οι τραυματισμοί από τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για παιδιά και εφήβους. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων αυξάνεται δραματικά τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου και της Κυριακής, δηλαδή ώρες αυξημένης κινητικότητας των νέων.

Οι παράγοντες που προκαλούν τροχαία ατυχήματα

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» επισημαίνει ότι τρεις είναι οι βασικοί παράγοντες που συμβάλλουν σ’ ένα ατύχημα. Η ηλικία, η έλλειψη εμπειρίας και το φύλο (οι άνδρες κάτω των 25 έχουν 3 φορές περισσότερες πιθανότητες να σκοτωθούν από γυναίκες της ίδιας ηλικίας).

Ανάμεσα στους γενικούς παράγοντες εξακολουθούν να εντάσσονται η αυξημένη ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ κατά την οδήγηση, η μη χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας. Παράλληλα, οι νέοι και οι έφηβοι είναι εκτεθειμένοι σε επιπλέον κινδύνους, καθώς σε μεγάλο βαθμό δεν διαθέτουν ακόμα την απαιτούμενη εμπειρία ώστε να αντιδράσουν έγκαιρα και σωστά.

Στην έλλειψη εμπειρίας προστίθεται συχνά και η ικανότητα ανάληψης ρίσκου που είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη σε νεαρές ηλικίες και μπορεί να οδηγήσει σε ριψοκίνδυνες ή παραβατικές συμπεριφορές. Τέλος, η κοινωνική και η οικονομική κατάσταση της οικογένειας επιδρά στην ψυχοσύνθεση του νεαρού οδηγού και αυξάνει την πιθανότητα θανατηφόρου τροχαίου.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ ΣΚ - Τι σημαίνει η νέα πολιτική της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ για τη σβάστικα και τις θηλιές της Κου Κουξ Κλαν

Διεθνή / Τι σημαίνει η νέα πολιτική της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ για τη σβάστικα και τις θηλιές της Κου Κουξ Κλαν

Η ηγεσία της Ακτοφυλακής έχει δεσμευτεί ότι τα σύμβολα «παραμένουν αντίθετα με τις αξίες του σώματος», όμως το πώς θα εφαρμόζεται στην πράξη το νέο καθεστώς παραμένει ανοιχτό
LIFO NEWSROOM
G20 ΣΥΝΟΔΟΣ

Διεθνή / Χωρίς Τραμπ και Πούτιν η σύνοδος της G20: Έκκληση να τερματίσουν «τις συγκρούσεις που προκαλούν τόσο θάνατο»

Η κυβέρνηση Τραμπ μποϊκοτάρει τελείως τις συνομιλίες, καθώς κατηγορεί την κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής ότι καταπιέζει τους λευκούς γαιοκτήμονες
LIFO NEWSROOM
ΓΙΑ ΣΚ - Βούτσιτς για τις καταγγελίες περί «σαφάρι ελεύθερων σκοπευτών» στο Σαράγεβο: «Δεν έχω σκοτώσει κανέναν»

Διεθνή / Βούτσιτς για τις καταγγελίες περί «σαφάρι ελεύθερων σκοπευτών» στο Σαράγεβο: «Δεν έχω σκοτώσει κανέναν»

Την ίδια ώρα, εισαγγελείς στο Μιλάνο έχουν ξεκινήσει έρευνα για Ιταλούς υπηκόους που ενδέχεται να συμμετείχαν σε αυτές τις δολοφονικές «εκδρομές»
LIFO NEWSROOM
Στον Λευκό Οίκο ο Μαμντάνι - «Είχαμε μια υπέροχη συνάντηση», λέει ο Τραμπ

Διεθνή / Στον Λευκό Οίκο ο Μαμντάνι: «Είχαμε μια υπέροχη συνάντηση», λέει ο Τραμπ

Απρόσμενα θετικό το κλίμα της συνάντησης - «Συμφωνήσαμε σε περισσότερα από όσα περιμέναμε», δήλωσε ο Αμερικανός πρόεδρος - Τι απάντησε για τον χαρακτηρισμό «φασίστας» που του αποδίδει ο Μαμντάνι
LIFO NEWSROOM
Σεισμός στο Μπανγκλαντές: Πέντε νεκροί και τουλάχιστον 100 τραυματίες

Διεθνή / Σεισμός στο Μπανγκλαντές: Πέντε νεκροί και τουλάχιστον 100 τραυματίες

«Δεν έχω νιώσει ποτέ τέτοιο σεισμό στη ζωή μου. Ήμασταν στο γραφείο όταν άρχισαν να κουνιούνται τα έπιπλα. Τρέξαμε από τις σκάλες και είδαμε κι άλλους ανθρώπους να έχουν ήδη βγει έξω», είπε ένας εργαζόμενος στην Ντάκα
LIFO NEWSROOM