Το απρόσμενο αντικείμενο της κουζίνας που έχει τα περισσότερα μικρόβια: Τα βάζα των μπαχαρικών

Το απρόσμενο αντικείμενο της κουζίνας που έχει τα περισσότερα μικρόβια: Τα βάζα των μπαχαρικών Facebook Twitter
0

Στην ερώτηση ποιο είναι το σημείο της κουζίνας με τα περισσότερα μικρόβια, ίσως οι περισσότεροι να  απαντούσαν την επιφάνεια κοπής, τον νεροχύτη, ή τη λαβή της πόρτας του ψυγείου. Κι όμως, σύμφωνα με νέα μελέτη, τα βακτήρια είναι πιο πιθανό να βρίσκονται σε ένα απρόσμενο μέρος: τα βαζάκια με τα μπαχαρικά. 

Ερευνητές διενήργησαν πρόσφατα μελέτη που τους ανέθεσε η υπηρεσία Ασφάλειας Τροφίμων του υπουργείου Γεωργίας για το θέμα. Σε αυτή μετείχαν 371 άνθρωποι, που ετοίμασαν γεύμα με μπιφτέκι γαλοπούλας- πιστεύοντας απλά ότι δοκιμάζουν νέες συνταγές και όχι πως παίρνουν μέρος σε μια μελέτη για την ασφάλεια των τροφίμων. 

Στο μπιφτέκι είχε τοποθετηθεί ένα «αβλαβές» βακτήριο και οι μετέχοντες ετοίμασαν το γεύμα σε κουζίνες διαφόρων μεγεθών. Στη συνέχεια, οι ερευνητές πήραν δείγματα από 12 επιφάνειες, συμπεριλαμβανομένων σκευών και πάγκων. 

Τα βαζάκια μπαχαρικών που χρησιμοποιήθηκαν για την προετοιμασία του γεύματος ήταν μακρά εκείνα που είχαν μολυνθεί περισσότερο, από το βακτήριο: το 48% εκείνων που χρησιμοποιήθηκαν διαπιστώθηκε ότι είχαν βακτήρια από το μπιφτέκι γαλοπούλας. Στις υπόλοιπες επιφάνειες, το ποσοστό ήταν έως και 20%. 

Επίσης, τα βακτήρια στα βαζάκια μπαχαρικών ήταν σε υψηλότερη συγκέντρωση από άλλα σημεία. Παρόμοια υψηλές ήταν οι συγκεντρώσεις στις επιφάνειες κοπής και τους κάδους σκουπιδιών. 

Παρότι οι καταναλωτές μπορεί να έχουν ακούσει πόσο σημαντικός είναι ο καθαρισμός των επιφανειών κοπής, ή των λαβών στα ντουλάπια και το ψυγείο, ίσως δεν έχουν σκεφτεί να απολυμάνουν τα δοχεία των μπαχαρικών, σημειώνεται στη μελέτη. 

Πώς «αντιμετωπίζονται» τα μικρόβια

Τι πρέπει να κάνουν λοιπόν οι καταναλωτές; Σίγουρα όχι να ρίξουν στη χλωρίνη τα βαζάκια με τα μπαχαρικά, δηλώνει ο Μπέντζαμιν Τσάπμαν, επικεφαλής του τμήματος Γεωργικών Επιστημών στο πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας και επικεφαλής της σχετικής έρευνας. 

Τα συμπεράσματα δείχνουν ότι χρειάζεται να πλένουμε πιο τακτικά τα χέρια μας κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας ενός γεύματος, όχι μόνο πριν ή μετά, σημείωσε. Και σίγουρα, κάθε φορά που αγγίζουμε κρέας πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας, τόνισε. 

Επίσης, μετά το μαγείρεμα, πρότεινε να σκουπίζονται τα βαζάκια των μπαχαρικών με ένα σφουγγάρι με σαπούνι και να ψεκάζονται με απολυμαντικό κουζίνας. 

Με πληροφορίες από Washington Post

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Διεθνή / Οργή για τις αντιεμβολιαστικές δηλώσεις Κένεντι μετά την ένοπλη επίθεση στην Ατλάντα

Οι υπάλληλοι του οργανισμού καταγγέλλουν ότι η μακροχρόνια ρητορική του Κένεντι κατά των εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων αυτών για τον κορωνοϊό, έχει τροφοδοτήσει το κλίμα εχθρότητας απέναντι στη δημόσια υγεία
LIFO NEWSROOM
Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Διεθνή / Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ και κυβέρνηση Τραμπ προς διακανονισμό $500 εκατ. και αποκατάσταση ομοσπονδιακής χρηματοδότησης

Το πανεπιστήμιο Χάρβαρντ συμφωνεί να ξοδέψει $500 εκατ. σε εκπαιδευτικά προγράμματα για να αποκαταστήσει δισεκατομμύρια δολάρια ομοσπονδιακής χρηματοδότησης, κλείνοντας μήνες αντιπαράθεσης με τη διακυβέρνηση Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Από «πασιφίστρια» η Ιαπωνία γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Διεθνή / Ιαπωνία: Από ειρηνευτική δύναμη γίνεται μεγάλος εξαγωγέας όπλων με την επιλογή της Mitsubishi για φρεγάτες

Η συμφωνία Αυστραλίας-Mitsubishi ύψους 6,5 δισ. δολαρίων για φρεγάτες είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής πώληση ιαπωνικού οπλικού συστήματος μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Ο Σέργκει Μοσούνωφ εξαγοράζει τη Fabergé έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Διεθνή / Η Φαμπερζέ των αυτοκρατορικών αυγών περνά στα χέρια του Σέργκει Μοσούνωφ έναντι 50 εκατ. δολαρίων

Ο επιχειρηματίας Σέργκει Μοσούνωφ απέκτησε το διάσημο brand Φαμπερζέ, γνωστό για τα πολυτελή κοσμήματα και τα περίφημα αυγά, σε μια συμφωνία ύψους 50 εκατ. δολαρίων, συνεχίζοντας την κληρονομιά της εμβληματικής μάρκας
LIFO NEWSROOM