Κάμαρες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

«Κάμαρες»: Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης μάς καλεί στο παραισθησιογόνο σύμπαν του

0

Φτάνεις, κόβεις εισιτήριο, μπαίνεις σε ένα ωραίο προαύλιο όπου σε υποδέχεται η Ειρήνη Μπούνταλη με την περφόρμανς της: λέει πόσο σημαντική καλλιτέχνις είναι και με έναν φακό και μια μακέτα εξηγεί τις «δράσεις» που θα πραγματοποιηθούν το τριήμερο 20-22 Ιανουαρίου στο Πολιτιστικό Κέντρο «Λεωνίδας Κανελλόπουλος», εκεί όπου θα κάνει πρεμιέρα η νέα δημιουργία του Ευριπίδη Λασκαρίδη «Κάμαρες» στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.

Εν τω μεταξύ, ένας δεινόσαυρος από το «Ελενίτ» κόβει βόλτες και ετοιμάζεται να προβάρει με τον Kristof ένα τραγούδι που θα ακουστεί στη συναυλία η οποία θα γίνει στο μικρό αμφιθέατρο στον πίσω χώρο του πολιτιστικού κέντρου. Σε αυτήν θα πάρουν μέρος οι μουσικοί Σίλια Τσιούφη/Colorgraphs, Θάνος λόst/Lost Bodies, Kristof & Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Γιώργος Στενός & Γιώργος Σταυρίδης.

Τραβάμε τη βαριά βελούδινη κόκκινη κουρτίνα και μπαίνουμε στο κτίριο, στις «Κάμαρες», όπου μας ξεναγεί ο δημιουργός μιας μοναδικής και παράδοξης γλώσσας που βρίσκεται στην καρδιά της περφόρμανς και της αρχιτεκτονικής του θεάτρου, ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, που ποζάρει σαν φαγιούμ σε μια αφίσα τοποθετημένη με σεμνότητα στην είσοδο.

Οι «Κάμαρες» είναι ένα έργο στο οποίο ξετυλίγεται σχεδόν παραισθητικά όλη η «κουζίνα» του Ευριπίδη Λασκαρίδη, σοφά τακτοποιημένη και εννοιολογικά «άτακτη», ένας κόσμος λαμπρός, με πολλά χρυσά κρόσσια, ένα πολυμορφικό πείραμα μέσω του οποίου ο καλλιτέχνης ανιχνεύει με την ομάδα του νέες παραστατικές φόρμες.

Βασικά συστατικά κάθε παραγωγής του Ευριπίδη Λασκαρίδη είναι η δημιουργία χώρων και αντικειμένων υβριδικών, φανταστικών και ευφάνταστων που κατασκευάζονται από τον Άγγελο Μέντη εξαρχής, δοκιμάζονται ατέλειωτες φορές, αλλά κάποια από αυτά δεν φτάνουν ποτέ στη σκηνή.

Αυτά είναι οι πρωταγωνιστές στις «Κάμαρες», όπως και οι περφόρμερ-χαρακτήρες της εργογραφίας του Ευριπίδη, ατόφιοι ή ιδωμένοι μέσα από έναν παραμορφωτικό καθρέφτη, ήρωες των έργων του «Ρέλικ» (2015), «Τιτάνες» (2017), «Ελενίτ» και της «Τουρνέ» που παρουσιάστηκε στη Μικρή Επίδαυρο το περασμένο καλοκαίρι. Στις «Κάμαρες» φορούν τα αριστουργηματικά κοστούμια τους – μερικά από αυτά τα βλέπουμε για πρώτη φορά σε αυτές τις εξωφρενικές εγκαταστάσεις.

Κάμαρες Facebook Twitter
Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Οι «Κάμαρες» είναι ένα έργο στο οποίο ξετυλίγεται σχεδόν παραισθητικά όλη η «κουζίνα» του Ευριπίδη Λασκαρίδη, σοφά τακτοποιημένη και εννοιολογικά «άτακτη», ένας κόσμος λαμπρός, με πολλά χρυσά κρόσσια. Μοιάζει με την αποθήκη του στούντιό του που είναι ένα μικρό επιστημονικό εργαστήριο παράδοξων ιδεών, ένα πολυμορφικό πείραμα, στο οποίο ο καλλιτέχνης ανιχνεύει, μαζί με την ομάδα του, νέες παραστατικές φόρμες που βρίσκονται μεταξύ της εικαστικής διάστασης και της site specific performance.

Σε πρώτο πλάνο, στην υποδοχή, το καμαρίνι του Ευριπίδη Λασκαρίδη με τα υλικά των εκάστοτε μεταμορφώσεων, χαρτόνια, μύτες και προσθετικά μέλη, λαμπάκια, ψείρες και εκατοντάδες μέτρα tape που κρύβουν χιλιάδες ώρες προετοιμασίας, χιούμορ, ελαφρότητα, σκληρή δουλειά και έναν πόλεμο εναντίον της σοβαροφάνειας με όπλα τα άφθονα τσιτάτα της τέχνης και τα λόγια μεγάλων ανδρών και γυναικών που ερεθίζουν τη φαντασία του θεατή, οδηγώντας τον στο όριο της γελοιοποίησης, της ειρωνείας και της ψευδαίσθησης, για να ανακαλύψει ένα ανάγλυφο του παρόντος έτσι όπως εκθειάζεται και αποθεώνεται από το λεξιλόγιο του καλλιτέχνη.

Κάμαρες Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO
Κάμαρες Facebook Twitter
Πάνω από τη μη ομιλούσα κεφαλή του περνάνε τα «μηνύματα» σε μια μικρή φωτεινή επιγραφή, από τις γνωστές που βλέπουμε στα μαγαζιά στα όρια των εθνικών οδών. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Οι δύο όροφοι του κτιρίου έχουν μετατραπεί σε ένα πεδίο καλλιτεχνικής έρευνας και δοκιμών που είναι ανοιχτό στο κοινό, το οποίο μπορεί να περιηγηθεί ελεύθερα στον χώρο, να βγει και να επιστρέψει σε αυτόν, να ακούσει μουσική, να πιει ένα ποτό και να συνεχίσει την εξερεύνηση σε αυτό το έργο ανθολογίας με μικρές pop-up σκηνές που επαναλαμβάνονται.

Ο θεατής ανακαλύπτει κάτι διαφορετικό σε ένα μοναδικό close-up με τους φανταστικούς και παράδοξους αυτούς χαρακτήρες που μένουν κρυμμένοι μέσα σε προσθετικά μέλη, παίζουν μπουζούκι, συντονίζονται με τη μουσική, δημιουργούν περίεργες οφθαλμαπάτες και γενικώς ζουν και περιφέρονται ανάμεσά μας με τις μάσκες, τις ουρές και τη σχεδόν γκροτέσκα ανατομία τους.  

Στο ισόγειο δεν θα μπορούσε παρά να υπάρχει η προτομή του Ευριπίδη Λασκαρίδη από τους «Τιτάνες» σε βάθρο ντυμένο με πολλά μέτρα χρυσό πανί – χρυσό πανί βλέπουμε και στο φόντο.

Πάνω από την προτομή μια μικρή φωτεινή επιγραφή, σαν αυτές που βλέπουμε στα μαγαζιά στις εθνικές οδούς, απ' όπου περνάνε «μηνύματα» που διαφημίζουν βραστή γίδα, ενημερώνουν για ωράρια λειτουργίας, προβάλλουν quotes από τα σόσιαλ και φράσεις βιβλίων που ενισχύουν την καθημερινή πρακτική και μας μεταμορφώνουν σε «σοφολογιότατους», ενώ ένα λιβανιστήρι ξορκίζει το «μάτι» και τα κακά πνεύματα που ενδέχεται να εισβάλουν στον χώρο.

Κάμαρες Facebook Twitter
Φωτο: Ιωάννα Παπακώστα

Στη σκάλα που οδηγεί στον πρώτο όροφο βλέπουμε αυτοπροσωπογραφίες από το «Personas» του 2014, όταν ο Ευριπίδης Λασκαρίδης εξερευνούσε μια σειρά από διαφορετικούς χαρακτήρες και ταυτότητες, στοχεύοντας στην προβολή διαφορετικών προσωπικοτήτων σε ένα μόνο πρόσωπο, χωρίς να καταφεύγει σε εργαλεία post-production όπως το photoshop, ρίχνοντας φως στις δικές μας προκατασκευασμένες αντιλήψεις περί κοινωνικών κανόνων και αφομοίωσης.

Στο πρώτο δωμάτιο, ανάμεσα σε σωρούς από ουρές, πάνινα μέλη και ρέλια, που άλλα αιωρούνται και άλλα είναι καταγής, μια περφόρμερ παρακολουθεί μαζί με τους επισκέπτες μια συνέντευξη της Σούζαν Σόνταγκ, η οποία δεν αντέχει καθόλου τον δημοσιογράφο και κάνει ό,τι μπορεί για να του δυσκολέψει τη ζωή.

Στο επόμενο δωμάτιο βρίσκεις δειγματολόγια από μύτες, δόντια, περούκες, ένα ψυγείο στο οποίο διατηρούνται ευπαθή υλικά και μια ξεχασμένη κόκα-κόλα, μικρά ηχεία και ενισχυτές υπεύθυνους για τους αλλόκοσμους ήχους των παραστάσεων. Στο κέντρο υπάρχει ένα black box· στο εσωτερικό του είναι ένας ασημένιος κόθορνος που κρύβει ένα ηχείο από το οποίο ακούγεται σε λούπα η «Τουρνέ».

Κάμαρες Facebook Twitter
Φωτο: Ιωάννα Παπακώστα
Κάμαρες Facebook Twitter
Ένα αναπάντεχο κοκτέιλ ιδεών και υλικών. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Το κοστούμι ενός δεινοσαύρου με τα βατραχοπέδιλά του, αφημένο σε μια γωνιά, χαλιά, ένας σκύλος με έναν αρχαιοπρεπή κίονα, φωτορρυθμικά και οι γέροι του «Ελενίτ» που κάνουν τα δικά τους όπως και όποτε τους έρθει έμπνευση, μια γερή δόση ψυχεδέλειας και οφθαλμαπάτης, ένα σωρό αντικείμενα με χρήσεις που ούτε καν φαντάζεσαι, τα οποία μετατρέπονται σε μαγικές κολοκύθες μόλις τα αγγίξεις.

Ένα ηχητικό σύστημα, ηλεκτρονικοί ήχοι σε ένα δωμάτιο που μοιάζει με escape room, ένα συνονθύλευμα ήχων που δημιουργούν μια απρόσμενη αρμονία, το χρυσό βουνό από τους «Τιτάνες» πάνω σε ένα παλιό γραμμόφωνο, που περιστρέφεται σε 78 στροφές, η σουπιά από το «Ελενίτ».

Όλα τα χαρακτηριστικά των έργων του Ευριπίδη Λασκαρίδη είναι παρόντα, το τσίρκο, το καμπαρέ και το μπουρλέσκ, πρωταγωνιστώντας αυτόνομα και συγκροτώντας έναν κόσμο με αλλοπρόσαλλες ιστορίες, αυτές που θέλει να μας αφηγηθεί κάθε φορά ο δημιουργός τους, σε ένα πολύπλοκο και λεπτομερές terrarium, ένα αναπάντεχο κοκτέιλ ιδεών και υλικών που ερεθίζει τη φαντασία και αναφέρεται σε έναν εξίσου σουρεαλιστικό κόσμο ο οποίος βρίσκεται γύρω και δίπλα μας και απελευθερώνει τους θεατές, που μπορούν έτσι να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες και, απαλλαγμένοι από το σωστό ή το λάθος, απλώς να αφεθούν στις αισθήσεις τους, χωρίς να νιώθουν ότι πρέπει να καταλάβουν.

Μακριά από τον κανόνα και δοκιμάζοντας τα όρια της αποδοχής, το ταξίδι του Ευριπίδη Λασκαρίδη μέσα σε πράγματα αταίριαστα μεταξύ τους, μαζί με όλα τα απίθανης ευρηματικότητας υλικά του, δημιουργεί μαγεία από το καθημερινό, μια διαδρομή σε ένα σύμπαν με όλες τις πονηρές στιγμές της τέχνης, με εφόδια τη μνήμη, το αντικείμενο, τον χώρο, τη γλώσσα, την ύπαρξη, τη μεταμόρφωση, τη γελοιοποίηση, την ειρωνεία και την ψευδαίσθηση.

Κάμαρες Facebook Twitter
Δειγματολόγια από μύτες, δόντια, περούκες. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO
Κάμαρες Facebook Twitter
Όλα τα χαρακτηριστικά των έργων του Ευριπίδη Λασκαρίδη είναι παρόντα, το τσίρκο, το καμπαρέ και το μπουρλέσκ, πρωταγωνιστώντας αυτόνομα και συγκροτώντας έναν κόσμο με αλλοπρόσαλλες ιστορίες. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO
Κάμαρες Facebook Twitter
Μια ντισκομπάλα αιωρείται πάνω από ασημένιους κοθόρνους. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO
Κάμαρες Facebook Twitter
Ένα ψυγείο στο οποίο διατηρούνται τα ευπαθή υλικά και μια ξεχασμένη κοκακόλα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LiFO

Περισσότερες πληροφορίες για το νέο έργο του Ευριπίδη Λασκαρίδη «Κάμαρες» εδώ

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ευριπίδης Λασκαρίδης

PORTRAITS 2022 / Ευριπίδης Λασκαρίδης: «Η ρευστότητα του φύλου των χαρακτήρων μου συμβαίνει χωρίς να τη σκέφτομαι»

Το είδος της παράστασης που κάνει ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, κάτι μοναδικά δικό του μεταξύ θεάτρου και χορού, που κατηγοριοποιήθηκε διεθνώς με το όνομά του και έφερε το αβανγκάρντ σε μεγάλες σκηνές, γνωρίζει τεράστια επιτυχία, καλλιτεχνική και εμπορική, σε ολόκληρο τον κόσμο. Τα άφυλα, αλλόκοτα πλάσματά του, που ορίζουν ξανά το queerness, είναι αστεία και σπαρακτικά μαζί, ένα μοντέρνο είδος θεάτρου με αλήθεια, χιούμορ και συγκίνηση.
M. HULOT
Ελευσίνα μουσείο έκθεση

Αρχαιολογία & Ιστορία / Το παρόν και το παρελθόν της Ελευσίνας σε μια μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Το «Μυστήριο_29: Ελευσίνα - Ωμό Μουσείο», σε συμπαραγωγή με τη διοργάνωση 2023 Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης είναι ένα έργο-προάγγελος του προγράμματος για τη θεατή και αθέατη ιστορία της Ελευσίνας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ