«Bros»: Ο Romeo Castellucci επιστρέφει στη Στέγη

BROS ROMEO CASTELLUCCI Facebook Twitter
Φωτογραφία: Jean Michel Blasco
0

Πόση βία μπορεί να αντέξει κανείς; Είναι ο νόμος πιο πάνω από όλους; Πόσο απέχει η αυθαίρετη εξουσία από τον αυταρχισμό; Eκκωφαντικοί θόρυβοι από εκρήξεις και όπλα εναλλάσσονται με ποιητικές εικόνες γεμάτες επίμαχους συμβολισμούς.

Ο Romeo Castellucci επιστρέφει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση από 28 Σεπτεμβρίου έως 2 Οκτωβρίου με το Bros, μια ενοχλητική, συναρπαστική τελετουργία που μας κόβει την ανάσα, και είκοσι τρεις άνδρες επί σκηνής, εξίσου θύματα και δήμιους. Οι πρωταγωνιστές του Bros δεν χρειάζεται να είναι ηθοποιοί. Δεν προηγείται εξάλλου κάποια κανονική πρόβα. Μόνο μια συμφωνία: είναι εδώ για να εκτελούν οδηγίες. Όσο αλλόκοτες ή ακατανόητες κι αν είναι. Μια μνημειώδης φάρσα για την ελεύθερη βούληση στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης. Γιατί οι άνδρες που «στρατολογεί» ο Ρομέο Καστελούτσι ντύνονται και συμπεριφέρονται σαν όργανα της τάξης, εκτελώντας τις εντολές που δέχονται, μέσω ακουστικών, καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Περιθώριο αυτοσχεδιασμού δεν υπάρχει. Πρέπει να υπακούσουν.

Ο σκηνοθέτης Romeo Castellucci, δημιουργός επίσης σκηνικών, φωτισμών και κοστουμιών, είναι γνωστός παγκοσμίως για την προσέγγισή του στο θέατρο που εδράζεται στην ολότητα των τεχνών και αποσκοπεί σε μια ολοκληρωμένη αντίληψη του έργου. Το θέατρό του προτείνει μια δραματουργία που ανατρέπει την πρωτοκαθεδρία της λογοτεχνίας, κάνοντας τη σκηνή μια σύνθετη μορφή τέχνης που συγκροτείται από ασυνήθιστα πλούσιες εικόνες, εκφραζόμενες σε μια κατανοητή γλώσσα όπως είναι αυτές της μουσικής, της γλυπτικής, της ζωγραφικής ή της αρχιτεκτονικής.

Ανησυχαστικό όσο και ιδιοφυές, το Bros εκτυλίσσεται σε μια πύκνωση χωροχρόνου: σε ένα απεριόριστο παρόν και σε ένα αχαρτογράφητο «κάπου/οπουδήποτε». O Νόμος ανάγεται στον ορατό-αόρατο συμπρωταγωνιστή του επί σκηνής πλήθους. Ο Ρομέο Καστελούτσι στήνει μια μεγαλειώδη οντολογική φάρσα που μας προκαλεί να επανεξετάσουμε τη σχέση μας με την ελευθερία, τη δικαιοσύνη, τη βία, την ατομική ευθύνη, την κριτική σκέψη, την ασυδοσία και την υπακοή. Το θέατρο μεταμορφώνεται σε ένα οντολογικό τοπίο απ’ όπου η ανθρωπότητα παρελαύνει ως μια υπάκουη αδελφότητα, έτοιμη ανά πάσα στιγμή να επιτεθεί στην ίδια της τη σάρκα.

BROS ROMEO CASTELLUCCI Facebook Twitter
Φωτογραφία: Jean Michel Blasco

Πληροφορίες παράστασης
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
28 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου 2022
Κεντρική Σκηνή 
Τετάρτη έως Σάββατο 20:30, Κυριακή 17:00 
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Σύλληψη και Σκηνοθεσία: Romeo Castellucci
Μουσική: Scott Gibbons
Με τον Valer Dellakeza και τους αστυνόμους Luca Nava, Sergio Scarlatella
Με άντρες από τον δρόμο

Συνεργάτρια στη Δραματουργία: Piersandra Di Matteo
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Silvano Voltolina, Filippo Ferraresi
Τα μότο έγραψε η: Claudia Castellucci

Η παράσταση είναι κατάλληλη για ηλικίες άνω των 16 ετών, καθώς περιλαμβάνει γυμνές εικόνες και χρήση παρατεταμένης βίας. Κατά τη διάρκεια της παράστασης, θα γίνεται χρήση νερού, φωτιάς, καπνού, μπογιάς και όπλων κρότου. Λόγω της δυνατής μουσικής καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, θα διανέμονται ωτοασπίδες για το κοινό.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ελβετία προτείνει επίσημα τον λαρυγγισμό ως υποψήφιο για ένταξη στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Πολιτισμός / Η Ελβετία προτείνει τον λαρυγγισμό ως υποψήφιο για ένταξη στον Κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO

Η Ελβετία έχει τέσσερις επίσημες γλώσσες — γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά και ρομανσικά — αλλά, όπως λέει η καθηγήτρια Nadja Räss, θα έπρεπε να αναγνωριστεί και μια πέμπτη: ο λαρυγγισμός
LIFO NEWSROOM
«Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπουραζάνα

Πολιτισμός / «Ο Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπουραζάνα

Με την έμμετρη, αιχμηρή κωμωδία του Μολιέρου «Ο Μισάνθρωπος» θ’ αναμετρηθεί τη χειμερινή σεζόν η ομάδα Aether, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γιάννη Μπουραζάνα. Τη μετάφραση υπογράφει η Θεοδώρα Τσάμη, η οποία κρατά και τον ρόλο της Αρσινόης.
LIFO NEWSROOM
Λάνθιμος και ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο από την Παλαιστίνη από αύριο στα σινεμά

Πολιτισμός / Λάνθιμος και ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο από την Παλαιστίνη από αύριο στα σινεμά

Η «Bugonia», καθώς και η νοτιοκορεατική ταινία στην οποία βασίστηκε, το νέο πρωταγωνιστικό όχημα της Σίντνεϊ Σουίνι και το σοκαριστικό «Put your Soul on your Hand and walk», που οδήγησε στη δολοφονία της φωτορεπόρτερ Φάτμα Χασόνα από τον ισραηλινό στρατό, ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Λίνα Μενδώνη σε UNESCO για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα: «Καλώ όλα τα κράτη-μέλη να στηρίξουν το αίτημα της Ελλάδας»

Πολιτισμός / Λίνα Μενδώνη σε UNESCO για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα: «Καλώ όλα τα κράτη-μέλη να στηρίξουν το αίτημα της Ελλάδας»

«Πιστεύουμε ακράδαντα πως τα Γλυπτά πρέπει να επανενωθούν στη γενέτειρά τους», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού στη Γενική Συνέλευση του οργανισμού
LIFO NEWSROOM
Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πολιτισμός / Ξεκίνησαν τα λαμπρά εγκαίνια του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου - Live η τελετή δίπλα στις Πυραμίδες της Γκίζας

Πάνω από 100.000 εκθέματα, ανάμεσά τους ο θησαυρός του Τουταγχαμών, φιλοξενούνται στο μεγαλύτερο μουσείο παγκοσμίως αφιερωμένο αποκλειστικά σε έναν πολιτισμό
LIFO NEWSROOM