Furniture Gallery: Έπιπλα που έχουν ιστορίες να πουν

Furniture Gallery: Έπιπλα που έχουν ιστορίες να πουν Facebook Twitter
Grand Hyatt / Mkv Design / Athens Gr
0

Ο Βασίλης Καραφωτιάς μπήκε στον χώρο του επίπλου σε μια εποχή εθνικής ανάτασης, το 2004. Στην πορεία, μολονότι αντιμετώπισε την οικονομική κρίση και την πανδημία, κατάφερε όχι μόνο να σταθεί στα πόδια του αλλά και να αναπτυχθεί, κάνοντας το μότο «the only way is up» πραγματικότητα στον χώρο του ελληνικού επίπλου. Η επιβράβευση της προσπάθειάς του ήρθε από τα ξενοδοχεία που τον επέλεξαν, από το Grand Hyatt Athens μέχρι το Radisson Blu Ζaffron Resort και από το Cavo Tagoo μέχρι το Myconian Villa Collection. Επίσης, από εμβληματικά σημεία της F&B Ελλάδας, όπως το ΝΑΤU και το Giacomo, ενώ αξίζει να σημειώσουμε και την επίπλωση του ZUMA στη Μύκονο, που ανοίγει φέτος τις πόρτες του. Στόχος της Furniture Gallery ήταν πάντα η εξωστρέφεια, γι’ αυτό άλλωστε έχουν υλοποιήσει αρκετά έργα στο εξωτερικό, όπως ιδιωτικές κατοικίες στην Ελβετία και στο Ηνωμένο Βασίλειο (σε συνεργασία με το OPSIS Design του Λονδίνου) αλλά και χώρους εστίασης όπως το The Mill at Sonning, σχεδιασμένο από το MERAKI Design. Επιπλέον, αξίζει να επισημανθεί η συμμετοχή της εταιρείας στα εστιατόρια FILIOS στη Γερμανία και SALT στη Σαουδική Αραβία, σχεδιασμένα και τα δύο από τους Elastic Architects. Σημαντική ήταν επίσης η συμβολή της Furniture Gallery στην επίπλωση εμβληματικών ξενοδοχείων όπως τα Sofia Hotel Balkan και Maison Sofia MGallery στη Βουλγαρία, και τα δύο έργα των MKV. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, λοιπόν, τα customised έπιπλα της Furniture Gallery αποδεικνύονται συνώνυμα της πολυτέλειας.

Σε συνεργασία με τον Βασίλη Μπαρτζώκα της Design Ambassador προσπαθήσαμε να συγκεντρώσουμε είκοσι από τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία της Ελλάδας, από τα οποία ζητήσαμε να σχεδιάσουν ένα έπιπλο που η εταιρεία μας θα κατασκευάσει. Λόγω της πανδημίας όμως το πρότζεκτ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. 

— Πώς συνδυάζεται το χειροποίητο με την υψηλή τεχνολογία;
Κάποια πράγματα πρέπει να γίνονται με τα χέρια. Δεν μπορεί να αντικατασταθεί σε πλήρη βαθμό η ανθρώπινη παρέμβαση στο έπιπλο. Η τεχνολογία φυσικά βοηθάει, το εξελίσσει, αλλά σίγουρα ο άνθρωπος παίζει καθοριστικό ρόλο, αυτός είναι που θα το σχεδιάσει και θα το ολοκληρώσει. Η μοναδική πινελιά κάθε τεχνίτη ολοκληρώνει το προϊόν. Δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε τον άνθρωπο, ειδικά στις custom κατασκευές. 
 

furniture gallery
Βασίλης Καραφωτιάς

— Ποια κομμάτια της δουλειάς σας επιμένετε να παραμένουν χειροποίητα;
Το μεγαλύτερο τμήμα της παραγωγικής διαδικασίας είναι χειροποίητο. Από αυτό εξαιρείται η διαδικασία του αυτόματου κοψίματος του υφάσματος που γίνεται με μηχανές, επειδή ασχολούμαστε και με το επενδυμένο, το «ντυτό», όπως το λέμε, αλλά και με το ξύλινο έπιπλο. Σε αυτή την περίπτωση περνάμε τα πατρόν και τα μεγέθη των υφασμάτων με κωδικοποίηση στη μηχανή, η οποία τελικά κόβει το ύφασμα σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που της έχουμε περάσει. Από κει και πέρα, όλα γίνονται από ανθρώπους. Το άσπρισμα, δηλαδή το να παίρνουμε τον σκελετό και να κάνουμε τα αφρώδη, ή το «ντύσιμο» του επίπλου είναι χειροποίητα. Η μηχανή παρεμβαίνει σε αυτό που αποκαλούμε «ταπετσαρία», δηλαδή στο κόψιμο του υφάσματος και του ξύλου που συνθέτουν το έπιπλο. Εν συνεχεία η μηχανή CNC του κάνει ανάγλυφα, κάποιες τρύπες. Αλλά ο παράγοντας «άνθρωπος» καλύπτει το 70% της διαδικασίας δημιουργίας του επίπλου. 

— Ποια υλικά είναι της μόδας αυτή την εποχή;
Είναι πολύ στη μόδα το μασίφ. Παράλληλα, έχουμε περάσει από μια περίοδο κατά την οποία κυριάρχησαν το boho και το ακατέργαστο μασίφ. Τώρα, όμως, οδεύουμε προς την εκτεταμένη χρήση μασίφ, αλλά με πολλή έμφαση στη λεπτομέρεια. Το μασίφ έχει δυσκολίες στην επεξεργασία του, απαιτεί ικανούς τεχνίτες με μεράκι που δεν βρίσκεις εύκολα. 

Furniture Gallery: Έπιπλα που έχουν ιστορίες να πουν Facebook Twitter
Το μηχάνημα CNC φωτογραφημένο σε ένα από τα εργοστάσιά μας.

— Πού υστερούν οι ελληνικές επιχειρήσεις επίπλου σε σχέση με τις ξένες ανταγωνίστριες τους όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό;
Υστερούμε στο κομμάτι του design προς το παρόν. Έχουμε ικανούς ανθρώπους, θεωρώ πως είμαστε πιο ικανοί στο custom έπιπλο, οι ξένες εταιρείες υπερτερούν στο κομμάτι της μαζικής παραγωγής επίπλων. Πλέον οι ελληνικές εταιρείες δίνουν περισσότερη σημασία στο design, δημιουργούν τμήματα design και μελέτης, που δεν υπήρχαν τόσα χρόνια. Για παράδειγμα, εμείς έχουμε οκτώ αρχιτέκτονες στην εταιρεία που σχεδιάζουν τα έπιπλα που πρόκειται να κατασκευαστούν. Θεωρώ πως σε λίγο καιρό το «made in Greece» στο ελληνικό έπιπλο θα αποκτήσει θετικό πρόσημο.

— Δηλαδή είναι καλό όχημα τα έπιπλά σας για την ανάδειξη του ελληνικού design;
Eμείς κάνουμε εφαρμογή αυτών που μας έρχονται από τα αρχιτεκτονικά γραφεία και παράλληλα βοηθάμε να υλοποιηθούν όσα έχουν σχεδιάσει, γιατί από τον σχεδιασμό μέχρι την εφαρμογή υπάρχει απόσταση. Αποτελούμε τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του αρχιτέκτονα που θα το σχεδιάσει και του επιχειρηματία-πελάτη που θα αποφασίσει την αγορά άρα και την παραγωγή του. Αυτό είναι το δύσκολο σημείο. Ωστόσο, οφείλω να ομολογήσω ότι η εμπιστοσύνη που μας δείχνουν μέχρι στιγμής τα μεγαλύτερα αρχιτεκτονικά γραφεία αποτελεί και τη μεγαλύτερη αναγνώριση της δουλειάς μας. 

Furniture Gallery: Έπιπλα που έχουν ιστορίες να πουν Facebook Twitter
2000 Mkt / Soulis & Berlic / Philadelphia Usa

— Τι προσόντα απαιτεί ο σχεδιασμός ενός καλού επίπλου;
Θα πρέπει να γνωρίζεις κάποιες αρχές του design και της κατασκευής. Στη θεωρία μπορεί να φαίνεται πολύ εύκολο, αλλά θέλει φαντασία, ευρηματικότητα, υπομονή και καλούς μαστόρους. Αυτός είναι ο αγώνας μας, να μεταλαμπαδεύσουμε τη γνώση στους νεότερους τεχνίτες.

— Τι είναι αυτό που κάνει τα πιο πολυτελή ξενοδοχεία να σας επιλέγουν;
Το 50% είναι η ποιότητα της δουλειάς μας και το άλλο 50% η συνέπεια, που για χρόνια έλειπε από την Ελλάδα. Είναι ένα προϊόν value for money που παραδίδεται με σεβασμό στα deadlines του πελάτη. 

— Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες των επίπλων αυτού του τομέα και ποιες οι καινούργιες τάσεις;
Αυτό έχει να κάνει κυρίως με την αρχιτεκτονική και τη μελέτη. Τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι μασίφ ξύλο, διάφορα ιδιαίτερου τύπου υφάσματα και πανιά για τους καναπέδες. Η καινούργια τάση που έχω παρατηρήσει είναι οι περισσότερες καμπύλες στα έπιπλα. Επίσης, δεν είναι τόσο βαρύ το έπιπλο τώρα σε σύγκριση με το παρελθόν, είναι πιο μοντέρνο, πιο μίνιμαλ. Εξαρτάται πάντα από το κοινό στο οποίο απευθύνεται το εκάστοτε ξενοδοχείο και από την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται.  

Furniture Gallery: Έπιπλα που έχουν ιστορίες να πουν Facebook Twitter
Aegon Mykonos / Divercity Architects / Mykonos GR
Design
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ADM3/22: THE LEISURE ARCHITECTURE ISSUE

ADM3/22: THE LEISURE ARCHITECTURE ISSUE

Η νέα συνεργασία της LiFO με το archisearch.gr και την Design Ambassador παρουσιάζει τις καινούργιες τάσεις στον χώρο του design, της αρχιτεκτονικής, του real estate και του hospitality, ενημερώνει για την εξέλιξη των σημαντικών έργων ανάπτυξης και μας συστήνει μερικούς από τους πιο επιδραστικούς και αξιόλογους αρχιτέκτονες. Με την έκδοση The Leisure Architecture Issue χαρτογραφούμε το νέο τοπίο στον τουρισμό και την ανάπτυξη, υπό το πρίσμα της καλής ζωής, του τόπου, της επιχειρηματικότητας, του οράματος των thought leaders, αλλά και των επιχειρηματιών που πρωταγωνιστούν με έργα, ιδέες, καινοτόμες προτάσεις και στρατηγικές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
“Ο κόσμος της φιλοξενίας είναι ένας κόσμος χωρίς σύνορα”: όλα όσα έγιναν στη δεύτερη διοργάνωση του HOTEL EXPERIENCE το διήμερο 18&19 Οκτωβρίου 2025 στη Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.

Design / Πώς το Hotel Experience μεταμόρφωσε την Τεχνόπολη σε ατμοσφαιρική ξενοδοχειακή εμπειρία

Με συμμετοχή 8000 επισκεπτών, 120 ομιλητών και 70 εταιρειών υλικών και κατασκευής, το Hotel Experience ανέδειξε την ελληνική φιλοξενία ως διεθνή συζήτηση, όπου η αρχιτεκτονική και η επενδυτική στρατηγική συνυπάρχουν στο ίδιο τραπέζι.
LIFO NEWSROOM
Το ταξίδι του Δημήτρη Πικιώνη από τη Μαδρίτη στην οδό Πειραιώς 

Design / Χάρη στον Δημήτρη Πικιώνη ο δρόμος προς την Ακρόπολη είναι ένα έργο τέχνης

Μια νέα έκθεση για τον Δημήτρη Πικιώνη στο Μουσείο Μπενάκη αποκαλύπτει τη σπουδαιότητα αυτού του εμπνευσμένου Έλληνα εικαστικού, αρχιτέκτονα, στοχαστή και όσα του οφείλουν η Αθήνα και οι σύγχρονοι Έλληνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένα σπίτι που χρειάζεται περισσότερους τοίχους

Design / Ένα σπίτι που χρειάζεται κι άλλους τοίχους για τους πίνακες του ιδιοκτήτη

Ο αρχιτέκτονας και visual artist Αλέξανδρος Μαγκανιώτης μένει στη Γλυφάδα, σε μια οικογενειακή πολυκατοικία. Το διαμέρισμά του έχει τόσα έργα που μοιάζει με δική του, ατομική έκθεση, την οποία ανανεώνει συνεχώς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Design / Ο Gustaf Westman σχεδιάζει viral αντικείμενα που φτάνουν την ντοπαμίνη στα ύψη

Πιάτα, φλιτζάνια, βάζα και λάμπες που σε κάνουν να θες να τους τραπεζώσεις όλους. Έντονα, χαριτωμένα, λαχταριστά αντικείμενα που μετατρέπουν το τραπέζι σου σε μια ολοκληρωμένη εμπειρία ευτυχίας.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ