Μια μικρή ελαιογραφία που "σώθηκε" από δημοπρασία είναι ίσως ένα έργο του Καραβάτζιο

Μια μικρή ελαιογραφία που "σώθηκε" από δημοπρασία είναι ίσως ένα έργο του Καραβάτζιο Facebook Twitter
O πίνακας αναπαριστά την μαστίγωση του Ιησού.
0

Μια μικρή ελαιογραφία που «γλύτωσε» την πώληση σε ισπανική δημοπρασία για 1.500 ευρώ, αφού οι ειδικοί πρότειναν ότι θα μπορούσε να είναι έργο του Καραβάτζιο, έχει αναγνωριστεί ως προστατευόμενο αντικείμενο πολιτιστικού ενδιαφέροντος, με το Υπουργείο Πολιτισμού της Ισπανίας να επιβάλει προληπτική απαγόρευση της εξαγωγής του και την περιφερειακή κυβέρνηση της Μαδρίτης να κηρύσσει επισήμως το έργο «bien de interés», αγαθό πολιτιστικού ενδιαφέροντος.

O πίνακας που αναπαριστά την μαστίγωση του Ιησού έχει διαστάσεις 111 εκατοστά επί 86 εκατοστά και αποσύρθηκε από την πώληση τον Απρίλιο αφού αυξήθηκαν οι υποψίες ότι είχε αποδοθεί εσφαλμένα στον κύκλο του Ισπανού καλλιτέχνη του 17ου αιώνα Χοσέ ντε Ριμπέρα.

Οι ειδικοί στο μουσείο Πράντο στη Μαδρίτη, που σήμαναν τον κώδωνα του κινδύνου, πιστεύουν ότι υπάρχουν «επαρκή στιλιστικά και τεκμηριωμένα στοιχεία» που υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να είναι ένας πρωτότυπος πίνακας του Καραβάτζιο. Αυτό σημαίνει  ότι θα μπορούσε να αξίζει έως και 50 εκατομμύρια ευρώ και περιέγραψαν τον πίνακα «παράδειγμα της αριστείας και της εικαστικής μαεστρίας του ιταλικού νατουραλισμού» που είχε μεγάλη επιρροή στη ζωγραφική σχολή της Μαδρίτης τον 17ο αιώνα.

«Στοιχεία όπως οι ψυχολογικές απεικονίσεις των χαρακτήρων, ο ρεαλισμός των προσώπων, η φωτεινή δύναμη που εκπέμπει το σώμα του Χριστού, η αλληλεπίδραση των τριών χαρακτήρων και η επικοινωνία που δημιουργεί με τον θεατή το κάνουν ένα έργο μεγάλου καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η περιφερειακή κυβέρνηση. Η κυβέρνηση ανέφερε ότι το έργο χρήζει προστασίας όποιος κι αν ήταν ο ζωγράφος του, αλλά τα στοιχεία και οι μελέτες των ειδικών ενισχύουν τη θεωρία ότι είναι έργο του Καραβάτζιο.

Ο πίνακας έχει μπει σε καθεστώς προστασίας, κάτι που σημαίνει ότι οι κληρονόμοι του  Antonio Pérez de Castro, ιδρυτή της σχολής σχεδιασμού IADE της Μαδρίτης στον οποίο ανήκε ο πίνακας πρέπει να ενημερώσουν τις αρχές εάν αποφασίσουν να τον πουλήσουν για να επιτρέψουν στην περιφερειακή κυβέρνηση να αποφασίσει εάν επιθυμεί να κάνει μια προσφορά.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Ο κορυφαίος Γαλλο-Λιβανέζος καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και σκηνοθέτης υπήρξε απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη του και άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της όπερας, της μουσικής και του θεάτρου.
LIFO NEWSROOM
Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Πολιτισμός / Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της «Ανδρομάχης» από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία
LIFO NEWSROOM
Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ έχει επανειλημμένα εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλία και τον πολιτισμό της, ενώ έχει συνεργαστεί με Ιταλούς σκηνοθέτες και έχει συμμετάσχει σε ταινίες που γυρίστηκαν στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Η Ρουθ Αζάουα επιστρέφει στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Πολιτισμός / Η Ρουθ Αζάουα «επιστρέφει» στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Το έργο και η ζωή μιας από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες του 20ού αιώνα, που μετέφρασε τα τραυματικά βιώματά της σε τέχνη από σύρμα, ξετυλίγεται μέσα από την έκθεση του Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο
LIFO NEWSROOM