Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία: Tα Infinity Mirror Rooms της Yayoi Kusama στην Tate Modern

Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Chandelier of Grief, 2016. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
0

Όποιος θελήσει να επισκεφθεί τα δυο Infinity Mirror Rooms της Γιαγόι Κουσάμα θα πρέπει να περιμένει μέχρι τον χειμώνα τουλάχιστον. Η έκθεση ανοίγει στις 18 Μαΐου και ήδη μέχρι τις 24 Οκτωβρίου, όπως ενημερώνει το site της Τate, δεν υπάρχουν εισιτήρια.

Πρόκειται για το πρώτο sold out με την επανέναρξη της λειτουργίας των γκαλερί και των μουσείων. Η περίπτωση της Κουσάμα απασχολεί με τον ονειρικό της κόσμο τους πάντες, ακόμα και στην πανδημία, με τα έργα από την πρώτη της περίοδο, που είχε δωρίσει αντί αμοιβής στον γιατρό της, Τερούο Χιρόσε, όταν είχε τα πρώτα της ψυχικά επεισόδια, να πωλούνται πρόσφατα σε δημοπρασία για δεκαπέντε εκατομμύρια δολάρια, τιμή διπλάσια από την αναμενόμενη.

Οι συναρπαστικές εγκαταστάσεις Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life που μεταφέρουν με ευκολία το κοινό στο μοναδικό όραμα των ατελείωτων αντανακλάσεων της Κουσάμα και στην ψευδαίσθηση ενός απεριόριστου σύμπαντος δημιουργήθηκαν για την αναδρομική της έκθεση του 2012 στην Tate Modern. Αυτό είναι το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εκτέθηκαν, δίπλα στην αίθουσα Chandelier of Grief, ένα δωμάτιο που δημιουργεί μια άλλη αίσθηση ψευδαίσθησης αυτήν τη φορά, κάτω από την αντανάκλαση περιστρεφόμενων κρυστάλλων πολυελαίων.

Το παγκόσμιο φαινόμενο που έχουν γίνει σήμερα οι καθρέφτες της Κουσάμα μέσα στα ψυχεδελικά χρώματα και τα μοτίβα της, που σημαίνουν την επανάληψη, το άπειρο, αναδεικνύουν την ικανότητά της να σπάζει τα όρια μεταξύ των αντικειμένων με τη δημιουργία ενός χώρου χωρίς αρχή και τέλος.

Το παγκόσμιο φαινόμενο που έχουν γίνει σήμερα οι καθρέφτες της Κουσάμα μέσα στα ψυχεδελικά χρώματα και τα μοτίβα της, που σημαίνουν την επανάληψη, το άπειρο, αναδεικνύουν την ικανότητά της να σπάζει τα όρια μεταξύ των αντικειμένων με τη δημιουργία ενός χώρου χωρίς αρχή και τέλος.

Οι εικόνες που έχει δημιουργήσει και έχουν όλες παραχθεί ως αποτέλεσμα του άγχους και των επεισοδίων της ψυχικής της διαταραχής επιδρούν λυτρωτικά στους επισκέπτες, δημιουργούν την αίσθησης της λαμπρότητας της ζωής με μια σειρά από ανακλαστικές επιφάνειες που καλύπτουν τους τοίχους και την οροφή, ενώ ταυτόχρονα, μια ρηχή πισίνα καλύπτει το πάτωμα.

Μικρά, στρογγυλά φώτα LED σε πολλά χρώματα κρέμονται από ψηλά, που αντικατοπτρίζονται από τους καθρέφτες και το νερό, για να προσφέρουν στους θεατές την αίσθηση ότι βρίσκονται σε έναν φαινομενικά απεριόριστο χώρο.

Ο «πολυέλαιος της θλίψης» ένα έργο της Κουσάμα του 2016, είναι μια λευκή δομή ύψους σχεδόν τεσσάρων μέτρων.  Ο θεατής μπαίνει σε ένα κατοπτρικό περιβάλλον στο οποίο μια μοναδική πηγή φωτός είναι ένας πολυέλαιος μπαρόκ που αναρτάται πάνω από το ύψος της κεφαλής από την οροφή της δομής. Περιστρέφεται και δημιουργεί χιλιάδες είδωλα με τις αντανακλάσεις του σε ένα περιβάλλον που αποσταθεροποιεί διαρκώς την αίσθηση του χώρου.

Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία: τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα στην Tate Modern Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία: τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα στην Tate Modern Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Chandelier of Grief, 2016, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία είναι τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα στην Tate Modern Facebook Twitter
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιαγόι Κουσάμα: Από το ατελιέ της στην πιο μεγάλη αναδρομική στο Βερολίνο

Εικαστικά / Γιαγόι Κουσάμα: Από το ατελιέ της στο Τόκιο ως την πιο μεγάλη αναδρομική στο Βερολίνο

Πώς είναι το ατελιέ της Γιαγόι Κουσάμα; Πριν από τη μεγάλη αναδρομική της στο Gropius Bau του Βερολίνου, μια επίσκεψη στο στούντιο της πιο ποπ γιαγιάς της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ