Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter
0

Ένα σύμπαν με πουά κολοκύθες παρουσιάζει η γνωστή εκκεντρική Γιαγόϊ Κουσάμα στη γκαλερί Victoria Miro στο Λονδίνο.

Η απεικόνιση της κολοκύθας είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει την Κουσάμα σχεδόν εξαντλητικά και κατά τη διάρκεια πολλών δεκαετιών. Οι κολοκύθες της είναι ζωγραφικά έργα, γλυπτά, ενώ μια νέα σειρά από χάλκινες κολοκύθες εκτίθεται στον κήπο της γκαλερί. Είναι η πρώτη φορά που η Κουσάμα δουλεύει με τον χαλκό σε τόσο μεγάλη κλίμακα. Το ενδιαφέρον της για τις κολοκύθες ξεκίνησε από τότε που ήταν μικρή. Η οικογένειά της ζούσε καλλιεργώντας σπόρους και η ίδια ήταν βαθιά γοητευμένη από τη φύση. Η κολοκύθα κατέχει έναν κεντρικό ρόλο στην εικονογραφία της και είναι ένα μοτίβο που επαναλαμβάνεται σε όλη την μακρά σταδιοδρομία της.

 

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

 

Το φυτό εμφανίζεται σε μερικά από τα έργα της σε χαρτί,  από το 1948. Μετά την επιστροφή της από τη Νέα Υόρκη στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1970 αρχίζει μια σειρά με απεικονίσεις της κολοκύθας σε χαρτί, εκτυπώσεις, ζωγραφικούς πίνακες, γλυπτά και εγκαταστάσεις. Υπήρξε μεγάλη πηγή έμπνευσης για τα dot μοτίβα της και τα υφάσματα που σχεδίαζε. Έχει κάνει μικροσκοπικές κολοκύθες, όσο ένα μπρελόκ, ενώ το 1993 οι κολοκύθες αποτελούσαν μέρος της παρουσίασής της στο ιαπωνικό περίπτερο στην Μπιενάλε της Βενετίας. Στην αυτοβιογραφία της περιγράφει την ισχυρή προσωπική της ταύτιση με τις κολοκύθες τις οποίες θαυμάζει για την ανθεκτικότητα, την μοναδικότητα  και την καθημερινή τους ποιότητα.

-Αργυρώ Μποζώνη

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter
Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter
Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter
Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες Facebook Twitter


0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ