Κοντόνιο, εκεί όπου ξεκίνησε η πανδημία στην Ευρώπη

Κοντόνιο, εκεί όπου ξεκίνησε η πανδημία στην Ευρώπη Facebook Twitter
φωτό αρχείου/eurokinissi
0

Πριν από ένα χρόνο, στις 20 Φεβρουαρίου 2020, καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού στην Ιταλία και την Ευρώπη. Ένα χρόνο μετά ο κόσμος δεν έχει συνέλθει.

Σε ένα νοσοκομείο με τη χαρακτηριστική πρόσοψη με τούβλα από τη δεκατία του '40 στην ήρεμη κωμόπολη Κοντόνια της Λομβαρδίας γράφτηκε τον Φεβρουάριο του 2020 η πρώτη σελίδα της πανδημίας του κορωνοϊού επί ιταλικού και κατ' επέκταση ευρωπαϊκού εδάφους.

Στο Κοντόνιο καταγράφηκε το πρώτο κρούσμα κορωνοϊού σε ασθενή που δεν είχε έρθει σε επαφή με ανθρώπους από την Κίνα. Η γιατρός που εφημέρευε στις 20 Φεβρουαρίου στο νοσοκομείο της μικρής πόλης αποφάσισε να κάνει στον ασθενή Ματία Μ. ένα μη εγκεκριμένο τότε τεστ για τον κορωνοϊό. Λίγες ώρες αργότερα το τεστ βγήκε θετικό. Το Κοντόνιο ήταν έτσι η πρώτη περιοχή στην Ευρώπη που κηρύχθηκε «κόκκινη ζώνη», έπειτα ήρθε το πρώτο λοκντάουν. Ήταν μόνο η αρχή. Οι μήνες που ακολούθησαν ήταν εφιαλτικοί για την Ιταλία.

Η γιατρός Λάουρα Ρισεβούτι, που είχε εφημερία στις 20 Φεβρουαρίου 2020, θυμάται ακόμη τον ασθενή εκείνο που ήρθε στο νοσοκομείο με σοβαρά συμπτώματα. «Το πρωί της 20ης Φεβρουαρίου ξεκίνησα την εφημερία μου με μια ματιά στο κρεβάτι του Ματία Μ. Βρήκα έναν ασθενή με έντονα συμπτώματα, βαριά δύσπνοια, υψηλό πυρετό και βήχα. Αμέσως του αύξησα την πρόσληψη οξυγόνου», αναφέρει η Ιταλίδα γιατρός.

Το χρονικό του πρώτου κρούσματος

Τα συμπώματα του Ματία Μ. επιδεινώνονταν και έτσι μπήκε αμέσως στην εντατική. Όλοι απορούσαν πώς ο 38χρονος αθλητής κόντευε να πεθάνει έχοντας συμπτώματα που έμοιαζαν με αυτά της γρίπης. Οι τυπικές εξετάσεις όμως δεν έδιναν σαφείς απαντήσεις. Στο τέλος έλειπε μόνο μια εξέταση: το τεστ κορωνοϊού. Δεν ήταν όμως τόσο απλό να γίνει. Σε εκείνη τη φάση, τεστ κορωνοϊού γινόταν μόνο σε όσους επέστρεφαν από την Κίνα και το ιατρικό πρωτόκολλο ήταν ιδιαίτερα αυστηρό. Έπρεπε έτσι να απευθυνθούν στο Μιλάνο.

Ο διευθυντής της Παθολογικής Κλινικής του ίδιου νοσοκομείου Αντρέα Φιλιππίν θυμάται τις δύσκολες εκείνες ώρες: «Στις εννιά το βράδυ μας τηλεφώνησαν από το αρμόδιο νοσοκομείο του Μιλάνου και μας ενημέρωσαν ότι πρόκειται για περιστατικό κορωνοϊού». Εκείνο το βράδυ άρχισε να διαλύεται ο μύθος ότι ο κορωνοϊός ήταν μόνο ζήτημα της Κίνας. Μάλιστα ο πρώτος ασθενής δεν είχε καμία απολύτως σχέση με την Κίνα. Αμέσως μετά ενημερώθηκαν οι τοπικές αρχές.

«Ο μόνος τρόπος να σωθούν ζωές»

Ο δήμαρχος του Κοντόνιο, Φραντσέσκο Πασερίνι, αναφέρει: «Στις 8 το πρωί υπέγραψα διάταγμα κηρύσσοντας την πόλη σε λοκντάουν. Ήταν ξεκάθαρο ότι κάτι δεν πήγαινε καλά επειδή πολύ γρήγορα δεν ήταν μόνο ένα το κρούσμα, αλλά περισσότεροι από δέκα οι ασθενείς. Νομίζω ότι οποιοσδήποτε δήμαρχος δεν θα έκανε ποτέ ένα τέτοιο βήμα, να κλείσει τα πάντα στην πόλη του. Αλλά εκείνη τη στιγμή φαινόταν ο μόνος τρόπος για να προστατέψω την κοινότητα και να σώσω ζωές».

Ξαφνικά όλος ο κόσμος μιλούσε για το Κοντόνιο, τη Λομβαρδία και την Ιταλία. Στην πόλη των 16.000 κατοίκων οι μάσκες έγιναν αμέσως ανάρπαστες στα φαρμακεία. Τα νοσοκομεία και οι αρχές πολιτικής προστασίας ήταν σε επιφυλακή. Ο Ματία είχε μεταφερθεί στο μεταξύ στην Πάβια, όπου και κατάφερε να ξεπεράσει τον κορωνοϊό.

Ωστόσο στη μονάδα εντατικής του νοσοκομείου στο Κοντόνιο 70 εργαζόμενοι βρέθηκαν το επόμενο διάστημα θετικοί στον κορωνοϊό. Και η γιατρός Λάουρα Ρισεβούτι, που έκανε την πρώτη διάγνωση, νόσησε λίγες μέρες αργότερα. Kαι όπως λέει χαρακτηριστικά έναν χρόνο μετά: «Η πανδημία δεν έχει εξαφανιστεί ακόμη. Βρισκόμαστε στο δεύτερο κύμα και τώρα έχουμε το πρόσθετο πρόβλημα των μεταλλάξεων. Πρέπει να παραμείνουμε σε εγρήγορση, ακόμη και όταν όλοι πλέον θέλουν να χαλαρώσουν. Αλλά και εγώ η ίδια βιώσα πώς μπορεί να αλλάξει η ζωή σου από τη μια στιγμή στην άλλη».

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Διεθνή / Πώς οι δασμοί Τραμπ επηρεάζουν την οικονομία και τι σημαίνει για τους Αμερικανούς

Οι τελευταίοι οικονομικοί δείκτες δείχνουν ότι οι δασμοί του Προέδρου Τραμπ προκαλούν αύξηση των τιμών και μειώνουν τα πραγματικά εισοδήματα, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις πολιτικές του Ρεπουμπλικανών.
LIFO NEWSROOM
Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Διεθνή / Το μυστικό κανάλι που χρησιμοποιούν Ρωσία και Ουκρανία για να ανταλλάσσουν αιχμαλώτους πολέμου

Οι ειρηνευτικές συνομιλίες είναι τεταμένες την παραμονή της συνόδου κορυφής Πούτιν-Τραμπ, ωστόσο οι δύο χώρες έχουν καταφέρει να ανταλλάξουν περισσότερους από 10.000 στρατιώτες, κάτι σχεδόν ανήκουστο στον σύγχρονο πόλεμο
LIFO NEWSROOM
Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Διεθνή / Γιατί ο Πούτιν πιστεύει ότι η Ρωσία έχει το πάνω χέρι στην Ουκρανία

Η στρατηγική αναγέννησης του ρωσικού στρατού και πώς ο Βλαντίμιρ Πούτιν αξιοποιεί την οικονομική ανθεκτικότητα και την κινητοποίηση για να αλλάξει την κατεύθυνση του πολέμου στην Ουκρανία
LIFO NEWSROOM
Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Διεθνή / Χιροσίμα, Ναγκασάκι - 80 χρόνια μετά: Τα αποτελέσματα της έρευνας για τον καρκίνο από την ακτινοβολία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως τα περιστατικά καρκίνου από την ακτινοβολία των βομβών στην Χιροσίμα και το Ναγκασάκι θα σκοτώσουν λιγότερο από το 1% των επιζώντων. Αναλυτικά αποτελέσματα 80 χρόνια μετά τις επιθέσεις.
LIFO NEWSROOM
Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Διεθνή / Ουκρανία: Προβλήματα στρατηγικής και διοίκησης στον αγώνα ενάντια στη Ρωσία

Η Ουκρανία αντιμετωπίζει αυξανόμενα στρατηγικά προβλήματα και απογοήτευση στο στρατό της, καθώς η παραδοσιακή σοβιετική ιεραρχία δημιουργεί αχρείαστες απώλειες και μειώνει το ηθικό των στρατευμάτων. Η αναγκαία αλλαγή στρατηγικής και διοίκησης είναι πιο επιτακτική από ποτέ.
LIFO NEWSROOM
Πως η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Διεθνή / Πώς η μουσική επηρεάζει τη στρατηγική πολυτελών οίκων όπως η Dior και η Gucci

Η μουσική και τα τραγούδια αναδεικνύουν την κουλτούρα των πολυτελών μαρκών. Από τη διάσημη επιτυχία "Dior" μέχρι την ανάκαμψη της Gucci, αναλύουμε πώς η μουσική επηρεάζει τις πωλήσεις και τις στρατηγικές των μεγάλων οίκων
LIFO NEWSROOM