Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά

Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά Facebook Twitter
Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.
0

Το έργο του Σπύρου Δ. Μιχαλόπουλου ανεβαίνει στο θερινό θέατρο Λαμπέτη σε σκηνοθεσία Σταύρου Σβήγκου, σε μια παράσταση που απαντά στην ερώτηση: «Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα;» Κάποτε υπήρχαν, με ένα «Σεξ Λεξικόν»! Βρισκόμαστε στο 1978, μια εποχή προσδοκιών, διεκδικήσεων και μετασχηματισμών και δύο νέοι είναι έτοιμοι να γνωρίσουν την υπέροχη τρικυμία του έρωτα. Μέσα από αυτό το ταξίδι, που οργανώνουν καιρό, με προορισμό την πρώτη τους φορά οι δύο ήρωες θα αναμετρηθούν και θα μετρήσουν τα «εγώ» τους. Ο πανικός της άγνοιας θα τους οδηγήσει σε ένα ηθικοπλαστικό λυσάρι παλαιών αρχών, στο Σεξ Λεξικόν που ανακαλύπτουν σε μια βιβλιοθήκη.

Αυτό το «αναχρονιστικό, οπισθοδρομικό, παλιομοδίτικο λεξικό» θα τους βάλει σε μεγάλους μπελάδες. Εκείνο που σχεδίαζαν τόσο καιρό θα τους φέρει αντιμέτωπους με πολλά ευτράπελα και θα κληθούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες μιας ολόκληρης ζωής μέσα σε μία ώρα. Η ιστορία των δυο παιδιών μάς θυμίζει με απόλυτη τρυφερότητα και χιούμορ εκείνη την πρώτη φόρα, η οποία διέπεται από τα ίδια συναισθήματα, είτε είμαστε στην εποχή της Μεταπολίτευσης είτε στη σύγχρονη.

Ο πρωταγωνιστής Γιώργος Αμούτζας μας μιλά για τον έρωτα αλλά και για τις προκλήσεις του ρόλου του σε μία από τις πιο γλυκές κωμωδίες που θα απολαύσουμε φέτος το καλοκαίρι.

Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Τι σημαίνει έρωτας για τους πρωταγωνιστές του έργου και πώς διαχειρίζονται την πρωτόγνωρη γι' αυτούς κατάσταση;

Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.

  

— Τι προκλήσεις συνάντησες σε σχέση με τον ρόλο σου;

Ο ρόλος του Τάκη είναι ιδιαίτερα απαιτητικός. Θα μπορούσα να πω πως πρόκειται για το πιο δύσκολο υποκριτικό στοίχημα που έχω βάλει μέχρι σήμερα. Στη σκηνή ξεδιπλώνεται μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων. Υπάρχουν πολλές διακυμάνσεις στις εντάσεις αλλά και στη ρυθμολογία του έργου, καθώς και μια μόνιμη συνεργασία ανάμεσα στον ηθοποιό, τα φώτα και τις μουσικές.

— Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είσαι συνέχεια πάνω στη σκηνή μαζί με τη συμπρωταγωνίστριά σου επί δύο ώρες;

Δεν ξέρω αν είναι δύσκολο, ξέρω πως σίγουρα δεν είναι εύκολο, αλλά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί το συναίσθημα είναι μοναδικό και από τα πρώτα λεπτά μπαίνεις ολόψυχα σε αυτή την ιστορία. Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Υπάρχει λεξικό για τον έρωτα; Τι είναι αυτό που μπορεί να αγγίξει τους θεατές αυτής της παράστασης;

Στην παράστασή μας υπάρχει λεξικό, που οι ήρωές μας αποδεικνύουν πως δεν χρησιμεύει πουθενά. Στη ζωή η θεωρία απέχει πολλές φορές από την πραγματικότητα. Έτσι και στον έρωτα, οφείλεις να αφεθείς και να ζήσεις κάθε στιγμή. 

Θέατρο Λαμπέτη, λεωφ. Αλεξάνδρας 106, 2106435706, Facebook, Instagram, Παραστάσεις: 22-26/7/20

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ