Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά

Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα; O πρωταγωνιστής της παράστασης «Σεξ Λεξικόν», Γιώργος Αμούτζας, απαντά Facebook Twitter
Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.
0

Το έργο του Σπύρου Δ. Μιχαλόπουλου ανεβαίνει στο θερινό θέατρο Λαμπέτη σε σκηνοθεσία Σταύρου Σβήγκου, σε μια παράσταση που απαντά στην ερώτηση: «Υπάρχουν οδηγίες στον έρωτα;» Κάποτε υπήρχαν, με ένα «Σεξ Λεξικόν»! Βρισκόμαστε στο 1978, μια εποχή προσδοκιών, διεκδικήσεων και μετασχηματισμών και δύο νέοι είναι έτοιμοι να γνωρίσουν την υπέροχη τρικυμία του έρωτα. Μέσα από αυτό το ταξίδι, που οργανώνουν καιρό, με προορισμό την πρώτη τους φορά οι δύο ήρωες θα αναμετρηθούν και θα μετρήσουν τα «εγώ» τους. Ο πανικός της άγνοιας θα τους οδηγήσει σε ένα ηθικοπλαστικό λυσάρι παλαιών αρχών, στο Σεξ Λεξικόν που ανακαλύπτουν σε μια βιβλιοθήκη.

Αυτό το «αναχρονιστικό, οπισθοδρομικό, παλιομοδίτικο λεξικό» θα τους βάλει σε μεγάλους μπελάδες. Εκείνο που σχεδίαζαν τόσο καιρό θα τους φέρει αντιμέτωπους με πολλά ευτράπελα και θα κληθούν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες μιας ολόκληρης ζωής μέσα σε μία ώρα. Η ιστορία των δυο παιδιών μάς θυμίζει με απόλυτη τρυφερότητα και χιούμορ εκείνη την πρώτη φόρα, η οποία διέπεται από τα ίδια συναισθήματα, είτε είμαστε στην εποχή της Μεταπολίτευσης είτε στη σύγχρονη.

Ο πρωταγωνιστής Γιώργος Αμούτζας μας μιλά για τον έρωτα αλλά και για τις προκλήσεις του ρόλου του σε μία από τις πιο γλυκές κωμωδίες που θα απολαύσουμε φέτος το καλοκαίρι.

Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Τι σημαίνει έρωτας για τους πρωταγωνιστές του έργου και πώς διαχειρίζονται την πρωτόγνωρη γι' αυτούς κατάσταση;

Για να ανακαλύψεις τον έρωτα πρέπει να περάσεις από σαράντα κύματα και με αυτόν τον τρόπο ο Τάκης και η Κάτια θα κάνουν τη βουτιά τους σε αυτή την τρικυμία του έρωτα.

  

— Τι προκλήσεις συνάντησες σε σχέση με τον ρόλο σου;

Ο ρόλος του Τάκη είναι ιδιαίτερα απαιτητικός. Θα μπορούσα να πω πως πρόκειται για το πιο δύσκολο υποκριτικό στοίχημα που έχω βάλει μέχρι σήμερα. Στη σκηνή ξεδιπλώνεται μια μεγάλη γκάμα συναισθημάτων. Υπάρχουν πολλές διακυμάνσεις στις εντάσεις αλλά και στη ρυθμολογία του έργου, καθώς και μια μόνιμη συνεργασία ανάμεσα στον ηθοποιό, τα φώτα και τις μουσικές.

— Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να είσαι συνέχεια πάνω στη σκηνή μαζί με τη συμπρωταγωνίστριά σου επί δύο ώρες;

Δεν ξέρω αν είναι δύσκολο, ξέρω πως σίγουρα δεν είναι εύκολο, αλλά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί το συναίσθημα είναι μοναδικό και από τα πρώτα λεπτά μπαίνεις ολόψυχα σε αυτή την ιστορία. Η παράσταση είναι σαν ένα ταξίδι για τον ηθοποιό. Μετά την υπόκλιση αισθάνομαι πως έχουμε κάνει μια πραγματική κατάθεση ψυχής και μου παίρνει αρκετές ώρες για να ηρεμήσω σωματικά και πνευματικά.

— Υπάρχει λεξικό για τον έρωτα; Τι είναι αυτό που μπορεί να αγγίξει τους θεατές αυτής της παράστασης;

Στην παράστασή μας υπάρχει λεξικό, που οι ήρωές μας αποδεικνύουν πως δεν χρησιμεύει πουθενά. Στη ζωή η θεωρία απέχει πολλές φορές από την πραγματικότητα. Έτσι και στον έρωτα, οφείλεις να αφεθείς και να ζήσεις κάθε στιγμή. 

Θέατρο Λαμπέτη, λεωφ. Αλεξάνδρας 106, 2106435706, Facebook, Instagram, Παραστάσεις: 22-26/7/20

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ