Δίνοντας φωνή στους ανθρώπους που ζουν στη μοναξιά των γηροκομείων

Δίνοντας φωνή στους ανθρώπους που ζουν στη μοναξιά των γηροκομείων Facebook Twitter
«Ο Χορός έχει μια ανάταση γιατί το κείμενο μιλά για θέματα δύσκολα και αυτή η συνθήκη μάς κάνει να μαθαίνουμε πολλά, μας υπενθυμίζει, όπως ο πυρήνας της αφήγησης, ότι οι ηλικιωμένοι έχουν δικαιώματα». Φωτ.: Ανδρέας Κανελλόπουλος
0

«Η μητέρα μου με έπαιρνε τηλέφωνο τα βράδια ή τη νύχτα. Μου έλεγε ότι της απαγορευόταν να σηκώνεται από το κρεβάτι, ότι δεν μπορούσε να κάνει ντουζ, ότι δεν ερχόταν κανείς όταν καλούσε βοήθεια... Μου άφηνε μεγάλα μηνύματα στον τηλεφωνητή. Είχα κρατήσει μερικά, αλλά δεν τόλμησα να τα ξανακούσω. Τελικά διαγράφηκαν αυτόματα. Θυμάμαι ακόμα την αγανάκτηση και τον πανικό στη φωνή της. Η φωνή της απέπνεε τόση απελπισία που με συγκλόνιζε. “Με κακομεταχειρίζονται εδώ μέσα... Δεν ξέρω γιατί μου φέρονται έτσι... Δεν ξέρω τι τους έχω κάνει”. Όταν ο γιατρός μου είπε, “η μητέρα σας χτυπάει νοσηλεύτριες”, δεν ξαφνιάστηκα καθόλου. Ένιωθε φυλακισμένη και ήταν, κατά κάποιο τρόπο», γράφει ο σπουδαίος φιλόσοφος και κοινωνιολόγος Ντιντιέ Εριμπόν στο «Η ζωή, τα γηρατειά και ο θάνατος μιας γυναίκας του λαού», ένα βιβλίο με αυτοβιογραφική αφετηρία, μέσα από το οποίο αποτίνει φόρο τιμής στους αφανείς της εργατικής τάξης και ταυτόχρονα στη μητέρα του.

Το συγκινητικό και πολιτικό αυτό βιβλίο, που σκιαγραφεί με θάρρος και ειλικρίνεια το πορτρέτο μιας γυναίκας της εργατικής τάξης, φέρνοντας στο προσκήνιο τις δυσκολίες, τα όνειρα και τις ματαιώσεις της, τον κόσμο της τρίτης ηλικίας και των γηροκομείων, φέρνει στη σκηνή του Φεστιβάλ Αθηνών, από τις 21 Ιουλίου, η Σοφία Αντωνίου, με τη σκηνοθεσία της να ισορροπεί μεταξύ ρεαλιστικού και ονειρικού, δημιουργώντας έναν ζωντανό χώρο μνήμης.

«Φτιάξαμε μια ομάδα από επτά άτομα που έχουν ζήσει μια εποχή του θεάτρου την οποία εμείς αντιλαμβανόμαστε μόνο από τις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Μαθαίνουμε πολλά από αυτούς, υπάρχει η δίψα να παίξουν, έχουν αθάνατο το παιδί μέσα τους».

Γεννημένη στον Βόλο, σε μια εργατική οικογένεια –«μας συνδέει με τον Εριμπόν η καταγωγή και η επιθυμία να φύγουμε από το μικρό μέρος όπου γεννηθήκαμε», λέει−, η Σοφία Αντωνίου θυμάται να νοικιάζει ταινίες από το βίντεο κλαμπ και να βρίσκει εκεί, στις ταινίες, έναν τόπο μέσα στον οποίο ένιωθε ελεύθερη. Χωρίς σπουδαίες αναφορές και ερεθίσματα, αποφάσισε να ασχοληθεί με την τέχνη και να γίνει ηθοποιός, μια απόφαση που την έφερε σε σύγκρουση με τους γονείς της, που ονειρεύονταν να σπουδάσει το παιδί τους στο πανεπιστήμιο.

Δίνοντας φωνή στους ανθρώπους που ζουν στη μοναξιά των γηροκομείων Facebook Twitter
«Ο Εριμπόν επικεντρώνεται ιδιαίτερα στο ποιος μιλά και ποιος έχει λόγο σήμερα και στο αν θα πρέπει οι άνθρωποι του πνεύματος να μιλήσουν για τους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσωπο και φωνή».

Τελικά, βρέθηκε μια λύση «σολομώντεια»: σπούδασε Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και παράλληλα πήγαινε σε εργαστήρια και ομάδες θεάτρου. Άρχισε να δουλεύει ως ηθοποιός∙ η πρώτη της επαγγελματική δουλειά ήταν στον «Οδυσσεβάχ» σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη, σε μια περιοδεία σε όλη την Ελλάδα που την πέταξε στα βαθιά νερά. Δούλεψε με το Εθνικό Θέατρο και σε ΔΗΠΕΘΕ και η σκηνοθεσία προέκυψε αρχικά ως κάτι μη συνειδητό. Μετά από κάποιες πρώτες σκηνοθετικές απόπειρες, αποφάσισε να δώσει εξετάσεις στη νεοϊδρυθείσα τότε Σχολή Σκηνοθεσίας της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. «Ήταν κάτι που όφειλα στον εαυτό μου. Ήμουν τριάντα χρονών. Οι γονείς μου στήριξαν την απόφασή μου και τους είμαι ευγνώμων».

Η Σοφία ανήκει στην πρώτη «φουρνιά» των σκηνοθετών που τελείωσαν το Εθνικό. Στοχοπροσηλώθηκε στη σκηνοθεσία και έκανε την πρώτη της παράσταση με τη «Λούλου», την «Αντιγόνη» με τους Εν δυνάμει και μια ακόμα δουλειά με ερασιτέχνες ηθοποιούς στην Πτολεμαΐδα. Πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών –«ήταν απρόσμενο και μας έδωσε μεγάλη χαρά το ότι μας πήρανε», λέει− με ένα έργο που της πρότεινε η δραματουργός της παράστασης, Εύα Φρακτοπούλου, το βιβλίο του Εριμπόν που είναι αφιερωμένο στη μητέρα του.

«Αυτό το βιβλίο είναι ένα ψυχοθεραπευτικό ταξίδι του ίδιου, που επιστρέφει για να δει ποιος είναι, από πού προήλθε, να αποδεχθεί τους γονείς του και να συμφιλιωθεί με τις δύσκολες σχέσεις που είχε μαζί τους ως γκέι άντρας. Είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Οι δυο γονείς του ήταν εργάτες, ψηφοφόροι της αριστεράς, και ο συγγραφέας σχολιάζει και την πολιτική μεταστροφή αυτής της κοινωνικής τάξης προς τη δεξιά και την ακροδεξιά μετά την κατάρρευση της αριστεράς και τη ζωή μετά τη συνταξιοδότηση, όταν το μόνο παράθυρο στον κόσμο είναι μια οθόνη τηλεόρασης. Απόμαχοι της ζωής, χάνουν το “εμείς”, την αίσθηση της συλλογικότητας, την κοινωνική τους υπόσταση και δεν έχουν πρόσβαση στο πολιτικό γίγνεσθαι.

Δίνοντας φωνή στους ανθρώπους που ζουν στη μοναξιά των γηροκομείων Facebook Twitter
Η Ελλάδα, τα γηροκομεία, η πολιτική, η διαφθορά, η ακροδεξιά ζωντανεύουν μέσα στο έργο του Εριμπόν που γράφτηκε για μια άλλη, αλλά τόσο διπλανή μας χώρα, με τα αιχμηρά κοινωνικοπολιτικά προβλήματα να είναι μια κοινή πραγματικότητα. Φωτ.: Ανδρέας Κανελλόπουλος

Ο Εριμπόν μιλά πολύ για την ορατότητα αυτής της ομάδας: παίρνουν οι ίδιοι τις αποφάσεις για τον εαυτό τους; Αναφέρεται πολλές φορές στις ενοχές που είχε όταν αποφάσισαν να βάλουν τη μητέρα του σε γηροκομείο και αναρωτιέται κατά πόσο οι ίδιοι οι ηλικιωμένοι έχουν λόγο στη ζωή τους και στις επιλογές που γίνονται για λογαριασμό τους, είτε όταν βρίσκονται σε μια δομή είτε σε ένα μικρό διαμέρισμα με έναν φροντιστή/-τρια με τον/την οποίο/-α συμβιώνουν χωρίς να μιλούν καν την ίδια γλώσσα κάποιες φορές. Αυτό είναι το θέμα του: τι κάνουμε τους εξαρτώμενους και ηλικιωμένους ανθρώπους;»

Δύσκολες πίστες συζήτησης, μεγάλες δοκιμασίες και διλήμματα. Η αρτιμέλεια έχει αποθεωθεί στην εποχή μας, οι μη αυτοεξυπηρετούμενοι άνθρωποι βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, αισθάνονται ντροπή για την κατάστασή τους και πέφτουν πολλές φορές σε κατάθλιψη, αφού έχουν χάσει τον κοινωνικό τους περίγυρο και έχει μειωθεί η δραστηριότητα και η κινητικότητά τους. Ο Εριμπόν αγγίζει πολλά θέματα, κοινωνικά, πολιτικά και προσωπικά.

«Στην παράσταση υπάρχουν δυο τόποι, δυο χώροι. Στον ένα ο συγγραφέας, μια κοινωνιολόγος και μια ηθοποιός συζητούν/παρουσιάζουν το βιβλίο “Η ζωή, τα γηρατειά και ο θάνατος μιας γυναίκας του λαού”», λέει η Σοφία Αντωνίου. «Αυτός είναι ο πιο ρεαλιστικός χώρος, το πιο διανοητικό κομμάτι, μιλάμε για το βιβλίο, διαβάζουμε κάποια αποσπάσματα. Ο πίσω χώρος είναι ένας χώρος μνήμης, πιο ποιητικός, στον οποίο κινείται ένας Χορός ηλικιωμένων, σαν να βλέπουμε άτομα μέσα σε ένα γηροκομείο, σε παράλληλο σύμπαν. Σε αυτά τα δυο σύμπαντα, που εκ πρώτης όψεως είναι ασύνδετα, όπως εξελίσσεται η ιστορία −γιατί ο Εριμπόν κάνει πολλά φλας μπακ− αρχίζει να συμβαίνει μια αλληλεπίδραση του ρεαλιστικού με τον ποιητικό χώρο.

Βλέπουμε πώς ο συγγραφέας από το τραπέζι της παρουσίασης παίρνει την πρωτοβουλία να πάει στον δεύτερο χώρο και αρχίζει να κάνει την ανασκαφή του, να ψάχνει ποια ήταν η μητέρα του, ενώ οι ηλικιωμένοι παίρνουν και εκείνοι τη σκυτάλη ως αφηγητές για να συμπληρωθούν τα κομμάτια της αφήγησης που αφορούν τη μητέρα του. Στο τέλος υπάρχει μια σκηνή που μιλάνε και για τις προσωπικές τους ιστορίες. Ο Εριμπόν επικεντρώνεται ιδιαίτερα στο ποιος μιλά και ποιος έχει λόγο σήμερα και στο αν θα πρέπει οι άνθρωποι του πνεύματος να μιλήσουν για τους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσωπο και φωνή».

Δίνοντας φωνή στους ανθρώπους που ζουν στη μοναξιά των γηροκομείων Facebook Twitter
«Ο συγγραφέας από το τραπέζι της παρουσίασης παίρνει την πρωτοβουλία να πάει στον δεύτερο χώρο και αρχίζει να κάνει την ανασκαφή του, να ψάχνει ποια ήταν η μητέρα του». Φωτ.: Ανδρέας Κανελλόπουλος

Το να δώσουμε φωνή σε αυτούς που δεν μπορούν να μιλήσουν, που η φωνή τους δεν ακούγεται στη δημόσια σφαίρα, είναι ένα αίτημα και του βιβλίου και της παράστασης. Ο Χορός των ηλικιωμένων, που φέρνουν λόγια και ιστορίες που συνήθως δεν ακούμε ποτέ όταν δεν έχουμε επαφή με μια τέτοια συνθήκη, είναι ένα σώμα που κινείται αενάως σε μια συνθήκη γηροκομείου ή εγκλεισμού, εκεί όπου ο χρόνος διαστέλλεται και κανείς δεν καταλαβαίνει αν βρίσκεται σε αυτό τον τόπο τρία χρόνια ή τρεις ημέρες. Στη διάρκεια της παράστασης παίρνουν και εκείνοι μέρος στη συζήτηση, ως άνθρωποι της τρίτης ηλικίας αλλά και ως συνταξιούχοι ηθοποιοί.

«Δεν ήξερα τέτοιους ανθρώπους και πήγαμε στο ΣΕΗ αναζητώντας συνταξιούχους ηθοποιούς. Τους βρήκαμε και φτιάξαμε μια ομάδα από επτά άτομα που έχουν ζήσει μια εποχή του θεάτρου την οποία εμείς αντιλαμβανόμαστε μόνο από τις ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου. Μαθαίνουμε πολλά από αυτούς, υπάρχει η δίψα να παίξουν, έχουν αθάνατο το παιδί μέσα τους και μέσω του σωματείου διατηρούν το “εμείς”, από το οποίο ξεκόβουν οι άνθρωποι που βγαίνουν στη σύνταξη. Ο Χορός έχει μια ανάταση γιατί το κείμενο μιλά για θέματα δύσκολα και αυτή η συνθήκη μάς κάνει να μαθαίνουμε πολλά, μας υπενθυμίζει, όπως ο πυρήνας της αφήγησης, ότι οι ηλικιωμένοι έχουν δικαιώματα» λέει η Σοφία Αντωνίου και επισημαίνει πως είναι χρέος μας να δώσουμε φωνή σε εκείνους που μένουν στο περιθώριο. «Ο Ντιντιέ Εριμπόν θα έρθει στην Ελλάδα για μια συζήτηση μετά την παράσταση και σκέφτομαι πολύ το πώς θα δει μια παράσταση που μιλά για την ίδια του τη ζωή. Ήταν πολύ γενναιόδωρος όταν τον συναντήσαμε, αλλά φυσικά μας ενδιαφέρει να του αρέσει, να έχει ενδιαφέρον η ερμηνεία μας, το βλέμμα μας» συμπληρώνει.

Δίνοντας φωνή στους ανθρώπους που ζουν στη μοναξιά των γηροκομείων Facebook Twitter
Φωτ.: Ανδρέας Κανελλόπουλος

Η Ελλάδα, τα γηροκομεία, η πολιτική, η διαφθορά, η ακροδεξιά ζωντανεύουν μέσα στο έργο του Εριμπόν που γράφτηκε για μια άλλη, αλλά τόσο διπλανή μας χώρα, με τα αιχμηρά κοινωνικοπολιτικά προβλήματα να είναι μια κοινή πραγματικότητα. Μας φέρνει αντιμέτωπους με τα γηρατειά, με την ευαλωτότητα και την ανημπόρια, με τη σιωπή που δεν μπορεί να σπάσει το φράγμα της ηλικίας, με τις φωνές των ηλικιωμένων που γίνονται ψίθυροι και δεν μπορούν να ακουστούν σε ένα σύστημα που θυμίζει μηχανή, με τη συλλογική τους δύναμη να χάνεται. Είναι μια ματιά στο δικό μας μέλλον, όταν κι εμείς με τη σειρά μας δεν θα μπορούμε ίσως να πάρουμε οι ίδιοι τις αποφάσεις για τον εαυτό μας.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ντιντιέ Εριμπόν: «Καιρός για ένα κίνημα των ηλικιωμένων!»

Ντιντιέ Εριμπόν / Ντιντιέ Εριμπόν: «Να πάψουμε να βλέπουμε τους ηλικιωμένους ως κοινωνικούς παρίες»

Από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς σύγχρονους Γάλλους στοχαστές, ο Ντιντιέ Εριμπόν συνδύασε στα βιβλία του τα δύσκολα βιώματα της νεότητάς του με μια εμπεριστατωμένη, αλλά και εικονοκλαστική, κοινωνικοπολιτική «ακτινογραφία» της γαλλικής κοινωνίας. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ