Ιωάννης Παντελίδης: «Στη διεύθυνση παραγωγής φταις για τα πάντα, ακόμα και όταν δεν φταις».

Ιωάννης Παντελίδης: «Στη διεύθυνση παραγωγής φταις για τα πάντα, ακόμα και όταν δεν φταις». Facebook Twitter
Στη διεύθυνση παραγωγής φταις για τα πάντα, ακόμα και όταν δεν φταις. Ωστόσο, λόγω της ηλικίας μου, τα λάθη συγχωρούνται λίγο πιο εύκολα – από τους άλλους τουλάχιστον, γιατί προσωπικά δεν επιτρέπω εύκολα στον εαυτό μου να κάνει λάθη.
0



ΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ
νέοι άνθρωποι, αρχίζεις να ελπίζεις ότι όλα θα πάνε καλύτερα. Όταν, μάλιστα, αυτοί οι άνθρωποι παίρνουν πάνω τους το βάρος μιας θεατρικής παραγωγής, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι η φρεσκάδα και το πάθος γίνονται βάσεις για πραγματικά ξεχωριστές δουλειές. Ο Ιωάννης Παντελίδης έχει καταφέρει στα 22 του να εργάζεται ως διευθυντής παραγωγής και το όνομά του είναι ανάμεσα σ' εκείνα που βρίσκονται πίσω από τη δημιουργία του ΝΕΟΥ Ακάδημου. Αυτή είναι η πρώτη φορά που μιλά στη LiFO για όλα όσα κάνει.

— Ιωάννη, πες μας τι ακριβώς περιλαμβάνει ο όρος «διεύθυνση παραγωγής».

Οι αρμοδιότητες του διευθυντή παραγωγής σε μια θεατρική παράσταση έχουν να κάνουν με την οργάνωση και την επίβλεψη της παραγωγικής διαδικασίας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε παράσταση. Από τον συντονισμό των προβών, την ομαλή επικοινωνία και συνεργασία όλων των συντελεστών μιας παραγωγής, τις σχέσεις μεταξύ εταιρείας παραγωγής/παραγωγού και των συντελεστών και των ηθοποιών, τις σχέσεις μεταξύ θεατρικού χώρου και παράστασης, μέχρι την οικονομική διαχείριση και την ομαλή διεξαγωγή όλων των εκδηλώσεων/παραστάσεων. Για μένα είναι η απόλυτη θέση ευθύνης!


— Πώς επέλεξες αυτόν τον «backstage» ρόλο και γιατί διάλεξες να δουλέψεις συγκεκριμένα στον χώρο του θεάτρου;

Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου μού άρεσε να πηγαίνω σε θεατρικές παραστάσεις. Στα 14 μου η θεατρική μου «νονά», Άννα Αδριανού, μου ζήτησε να πάω μαζί της ως χειριστής κονσόλας σε μια περιοδεία που έκανε τότε στην Τζια και δούλεψα για πρώτη φορά στο θέατρο. Τότε ένιωσα πως αυτός είναι ο χώρος που μου ταιριάζει επαγγελματικά. Από τα 16 μου έχω περάσει από διαφορετικές θέσεις, στο ταμείο, αργότερα στις δημόσιες σχέσεις, στην οργάνωση παραγωγής, σε γραφείο Τύπου παραγωγής. Πάντα πίσω από τη σκηνή και πάντα στο θέατρο, μαζί με τους ανθρώπους του, που τόσο αγαπώ!

Αισθάνομαι συνολικά υπερήφανος. Κερδίσαμε το στοίχημα που βάλαμε όλοι μαζί αλλά και ο καθένας με τον εαυτό του. Νιώθω πολύ χαρούμενος που δουλεύω σε ένα περιβάλλον με αλληλοσεβασμό και με ανθρώπους με τους οποίους μοιραζόμαστε την κοινή αγάπη και την αφοσίωση γι' αυτό που κάνουμε.


— Θα έβλεπες τον εαυτό σου να κάνει αυτήν τη δουλειά στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση;

Σίγουρα όχι σύντομα. Άλλωστε, για να φτάσεις να διευθύνεις μια δουλειά, πρέπει να περάσεις από πολλά στάδια, και έτσι πρέπει να συμβεί και στον κινηματογράφο ή την τηλεόραση. Μόνο που ούτε τη διεύθυνση ούτε την οργάνωση παραγωγής τη σπουδάζεις – τουλάχιστον στην Ελλάδα. Είναι ένας συνδυασμός γνώσεων πάνω σε οικονομικά, μάρκετινγκ, διοίκηση ανθρωπίνων πόρων... ακόμα και στο ράψιμο κουμπιών!


— Πώς είναι για έναν νέο άνθρωπο 22 ετών να κάνει διεύθυνση παραγωγής; Πώς είναι η σχέση με τους συνεργάτες σου;

Στη διεύθυνση παραγωγής φταις για τα πάντα, ακόμα και όταν δεν φταις. Ωστόσο, λόγω της ηλικίας μου, τα λάθη συγχωρούνται λίγο πιο εύκολα – από τους άλλους τουλάχιστον, γιατί προσωπικά δεν επιτρέπω εύκολα στον εαυτό μου να κάνει λάθη. Λόγω της ηλικίας μου πάντα προσπαθώ να κάνω τους συνεργάτες μου να νιώθουν ασφάλεια και να με εμπιστεύονται. Προσπαθώ ιδιαίτερα να είμαι κοντά σε όλους. Ποντάρω πολύ στον αλληλοσεβασμό, στην επικοινωνία και στην ανθρώπινη επαφή με κάθε συνεργάτη σε οποιαδήποτε δουλειά αναλαμβάνω.


— Το όνομά σου βρίσκεται, μεταξύ άλλων, πίσω από τη δημιουργία του ΝΕΟΥ Ακάδημου. Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα και τι χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί;

Όλα ξεκίνησαν από τον Δημήτρη Αρχιμανδρίτη που οραματίστηκε την αλλαγή του θεάτρου Ακάδημος σε θέατρο ΝΕΟΣ Ακάδημος – και ήταν αυτός που την υλοποίησε! Όλοι όσοι ήμασταν στο στήσιμο αγαπούσαμε πρωτίστως το καλό θέατρο και την τέχνη. Όταν ένα πρότζεκτ δεν ξεκινάει με την ερώτηση «πώς θα βγάλουμε λεφτά;» αλλά «πώς θα προσφέρουμε κάτι στο ελληνικό θέατρο;», νομίζω πως μόνο καλά μπορεί να πάει. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του '19 και ολοκληρώθηκαν τον Οκτώβριο, οριακά πριν από την πρώτη μας πρεμιέρα. Το πιο δύσκολο, όμως, ήταν η εμπιστοσύνη των συνεργατών στο όλο εγχείρημα που ανέλαβε η νεοσύστατη Happy Productions. Ξεκινήσαμε και συνεχίζουμε δυναμικά και πάντα με αισιοδοξία, αγάπη και σεβασμό!


— Όταν βλέπεις το θέατρο τώρα που ολοκληρώθηκε, για ποιο κομμάτι αισθάνεσαι περισσότερο υπερήφανος;

Αισθάνομαι συνολικά υπερήφανος. Κερδίσαμε το στοίχημα που βάλαμε όλοι μαζί αλλά και ο καθένας με τον εαυτό του. Νιώθω πολύ χαρούμενος που δουλεύω σε ένα περιβάλλον με αλληλοσεβασμό και με ανθρώπους με τους οποίους μοιραζόμαστε την κοινή αγάπη και την αφοσίωση γι' αυτό που κάνουμε.


— Ποιες παραγωγές ετοιμάζεις αυτή την περίοδο;

Στον ΝΕΟ Ακάδημο αυτή την περίοδο ξεκινάμε πρόβες για το έργο Ξυπόλυτοι στο πάρκο του Νιλ Σάιμον, σε σκηνοθεσία Ρέινας Εσκενάζυ. Είμαστε πολύ κοντά στο να κλείσουμε και τη δεύτερη παραγωγή, αλλά δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο ακόμα.


— Αν στα 22 σου έχεις καταφέρει να δουλεύεις ως διευθυντής παραγωγής, πού βλέπεις τον εαυτό σου μετά από 20 χρόνια;

«Το αύριο δεν έχει έρθει ακόμα»... Για την ώρα νιώθω χαρούμενος και περήφανος που κάνω ένα επάγγελμα το οποίο με γεμίζει και με κάνει να νιώθω χρήσιμος και δημιουργικός. Για τα υπόλοιπα, αισιοδοξία και... ο χρόνος θα δείξει!

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

 

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ