«Γιε μου, είμαι γκέι»

«Γιε μου, είμαι γκέι» Facebook Twitter
0

Η ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ τού Κρίστοφερ Πλάμερ στο ρόλο του υπερήλικα πατέρα που αποκαλύπτει την ομοφυλοφιλία του στον γιο του (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ) στους Πρωτάρηδες τού εξασφάλισε το πρώτο του Όσκαρ (β’ ανδρικού ρόλου). «Ένας στρέιτ μπορεί άνετα να υποδυθεί έναν γκέι και αντιστρόφως... Είναι θαυμάσιο που ένας ηθοποιός μπορεί ν’ ακυρώνει όλες μας τις σεξουαλικές διαφορές και προκαταλήψεις», δήλωσε σχετικά, ενώ θα ενισχύσει με «ιδιόχειρο» ταινιάκι την καμπάνια της οργάνωσης GLAAD για την ισότητα. Λησμονούμε συχνά πως ανέκαθεν υπήρχαν «διαφορετικοί» μπαμπάδες - οι περισσότεροι ξέρουμε τουλάχιστον έναν. Οι Πρωτάρηδες ίσως παρακινήσουν ακόμα περισσότερους να βγουν πια θαρραλέα προς τα έξω. 

ΠΟΛΛΑ LIKE ΣΤΟΝ ΤΖΟΡΤΖ ΚΛΟΥΝΕΪ που δήλωσε στο περιοδικό «Advocate» πως αποκλείεται να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει τις φήμες για την ομοφυλοφιλία του, «εφόσον κάτι τέτοιο θα ήταν προσβλητικό για τους γκέι» (κι αλήθεια, ποιος σε ρωτάει αν είσαι στρέιτ;). Διέψευσε, ακόμα, τα περί «δεσμού» με τον Μπραντ Πιτ, ενώ επανέλαβε ότι στηρίζει σθεναρά ίσα δικαιώματα και γάμο.

CENCOR «GAY»? NO WAY! Η Αγία Πετρούπολη προβάλλει ως η τέταρτη και σπουδαιότερη ρωσική πόλη που θα απαγορεύει με τσουχτερά πρόστιμα την γκέι προπαγάνδα και τη χρήση της λέξης gay με πρόσχημα την προστασία των ανηλίκων, θυμίζοντας την αλήστου μνήμης Παράγραφο 28 που είχε στοιχειώσει τη θατσερική Αγγλία κι είχε γίνει τραγούδι από τον Boy George (1988). Εντυπωσιακό το διεθνές κύμα συμπαράστασης: πάνω από 270.000 άνθρωποι είναι ήδη αλληλέγγυοι (allout.org/russia_silenced), άλλοι 65.000 δήλωσαν ότι δεν πρόκειται να επισκεφτούν την ιδιαίτερα τουριστική πόλη. Καταδίκασαν, μεταξύ άλλων, Ε.Ε. και Φόρειν  Όφις, ενώ υπήρξαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις ρωσικές πρεσβείες σε Νέα Υόρκη, Βερολίνο, Παρίσι, Ρίο και αλλού. Συγκινητικότερο όλων το στρατευμένο βιντεοκλίπ της All Out με ηχητική επένδυση τη «Λίμνη των Κύκνων» του Τσαϊκόφσκι (youtube.com/watch?v=Hmucr0l1wUA). Ο κυβερνήτης της Αγίας Πετρούπολης μάλλον θα το σκεφτεί πολύ προτού πει το τελικό «ντα».

 «ΕΧΩ ΔΟΥΛΕΨΕΙ τόσο με στρέιτ όσο και με γκέι εργοδότες. Δεν βρήκα πολλές διαφορές... Οι κακοί ήταν κακοί έτσι κι αλλιώς, οι καλοί επίσης», έγραφε αναγνώστης με αφορμή την έρευνα για τις εργασιακές διακρίσεις στην προηγούμενη στήλη. Μα φυσικά, αγαπητέ. Όπως λέει και το σύνθημα, «ίδια είν’ τα’ αφεντικά, γκέι, στρέιτ ή λεσβιακά» - για το καλύτερο ή το χειρότερο!

QueerWeek

  • 12/3 Η Ζώγια Σεβαστιανού ακροβατεί «Στη Σκοινί...» του My Bar, Κακουργιοδικείου 6, Ψυρρή (έναρξη 22:00)
  • 14/3 «Εγώ και ο HIV» στο ξενοδοχείο Divani Caravel, Β. Αλεξάνδρου 2 (18:00-21:00, αίθουσα Horizon, Θετική Φωνή)
  • La Gaya Aquela: Μέχρι 30/3 εκθέτει ο Dimitris Thymis στο Rooster, πλ. Αγ. Ειρήνης 4, Μοναστηράκι
  • Στην ταυτότητα φύλου εστιάζει η φετινή έκθεση YouthRevolt / Civil Disobedience (Ιούνιος, Αθήνα). Επικοινωνία [email protected]
Lgbtqi+
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *Κάθε τρελό παιδί/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η ελληνική ψυχανάλυση κρύβει ακόμα τα queer σώματα στις σκιές: από τα τηλεοπτικά δικαστήρια της Τατιάνας μέχρι τα hashtags των θεραπευτών–influencers. Σπαράγματα μνήμης, media τραύματος και επιβίωσης συνθέτουν μια ιστορία που ποτέ δεν ειπώθηκε ολόκληρη.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Οι εκδόσεις που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Διεθνή / Τα περιοδικά που απευθύνονται στο LGBTQ+ κοινό αντιμετωπίζουν διακρίσεις από τους διαφημιστές, προειδοποιούν οι εκδότες

Η αντι-DEI εκστρατεία στις ΗΠΑ και οι διαφημιστές που αποφεύγουν να συνεργαστούν με τα έντυπα που απευθύνονται στην LGBTQ+ κοινότητα και άλλες μειονότητες
LIFO NEWSROOM
Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Είσαι Αυτό που Πουλάς: Queer Σώμα, Πόθος και Bareback Ελευθερία/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον Chris Karakatsanis και τον Tim Kruger ως τους queer OnlyFans performers, αυτό το κείμενο χαρτογραφεί το σώμα που επιμένει να ποθεί, να μιλά, να επιβιώνει. Μια διαδρομή από το τραύμα ως την ηδονή, χωρίς ενοχή
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / *There Is A Ghost/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Τέσσερις queer αφηγήσεις που ξεκινούν από τη μουσική αλλά μιλούν για κάτι πιο βαθύ: το παιδί που χόρευε μπροστά στην τηλεόραση, την επιθυμία που δεν χωράει πουθενά, το τραύμα που παίρνει χρώμα. Η Kylie, η Τζένη Βάνου και η ANOHNI σαν φαντάσματα που μας στοίχειωσαν για να μας σώσουν, και τρεις νέες σπίθες – Cole Escola, Sondiaze, Koplje – που μας θυμίζουν γιατί το queer δεν ήταν ποτέ “ασφαλές”.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Όαση / *Χαλάρωσε, να το κάνεις/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Από σήμερα η ΟΑΣΗ αλλάζει μορφή. Δεν είναι πια blog. Είναι επιδερμίδα με μνήμη· ένα σημείο πάνω στον ψηφιακό χάρτη όπου η queer φωνή δεν λογοκρίνεται, δεν περνάει από φίλτρο, και δεν χρειάζεται να αποδείξει πως υπάρχει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ