Προεκλογική Πολιτική Παρλάτα

Προεκλογική Πολιτική Παρλάτα Facebook Twitter
0
  • Πρόγραμμα. Ουδεποτοπαδός (ΓΙΜ, Διασυρμός, εκδ. Εστία, υπό έκδοσιν)
  • Παράσταση. «Αλλά η παράσταση τώρα μόνο έφτανε στο κλου της. Μέσα στην επόμενη μία ώρα όλο το σκηνικό άλλαξε εξαιρετικά, καθώς πάτωμα και τοίχοι πλουτίστηκαν με νέα, φρέσκα απορρίμματα, ζέοντα αλλαντικόσχημα σωθικά καλλιτεχνών του μεσονυχτίου και αποσπασμένες πληγές που δεν θα προλάβαιναν να πυορροήσουν». (Κυριάκος Αθανασιάδης, Το βασίλειο του αποχαιρετισμού, εκδ. Σύγχρονοι Ορίζοντες, σ. 60)
  • Πολιτική. «“Το επάγγελμα του σαλτιμπάγκου είναι μια τέχνη που χάνεται”, συλλογιζόταν όταν είχε τα κέφια του. “Οι καλύτεροι από μας έχουν περάσει στον στίβο της πολιτικής”». (Thomas Pynchon, V, μτφρ. Προκόπης Προκοπίδης, εκδ. Χατζηνικολή, σ. 116)
  • Περιποίηση. «Επειδή ξέρουμε τα κείμενα, κάποιοι, ξέρουμε και τα υποκείμενα». (ΓΙΜ, Διασυρμός)
  • Ποίηση. «Τις στιγμές της ευτυχίας -όχι το αίσθημα της ευεξίας, / της πραγμάτωσης, ολοκλήρωσης, ασφάλειας ή στοργής, / ή ακόμη κι ενός εξαιρετικού δείπνου, / αλλά της ξαφνικής φώτισης- / είχαμε το βίωμα, όμως μας διέφευγε το νόημα». (T.S. Eliot, The Dry Salvages, από τα Τέσσερα Κουαρτέτα, μτφρ. Χάρης Βλαβιανός, εκδ. Πατάκη, σ. 95)
  • Παρακμή. Η Παρακμή του Χιούμορ (νέο πόνημα που το γράφουν καμιά δεκαριά εκατομμύρια Έλληνες)
  • Παρόν. «Κάποτε όλα αυτά συνέβησαν. Είναι δύσκολο εδώ κάτω στο Μιτελβέρκε να ζεις για πολύ στο παρόν. Η νοσταλγία που νιώθεις δεν είναι δική σου, αλλά είναι ισχυρή. Όλα τα αντικείμενα έχουν γίνει ακίνητα, πνιγμένα, εξασθενημένα από το σούρουπο, το έσχατο σούρουπο» (Tόμας Πίντσον, Το ουράνιο τόξο της βαρύτητας, μτφρ. Γιώργος Κυριαζής, εκδ. Χατζηνικολή, σ. 403)
  • Πάθος. «Για τον μπεκρή, τι μεθύσι να μην πίνει!». (ΓΙΜ, Διασυρμός)
  • Πρόταγμα. «Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει το θέμα, όπως υπάρχει σε ένα φιλμ ή σε ένα διήγημα. Να υπάρχει δηλαδή το κ ε ί μ ε ν ο. Μου φαίνεται ότι είναι αδύνατον να υπάρχει ένα σύγχρονο έργο τέχνης χωρίς το κείμενό του, χωρίς την ιστορία του». (Γιώργος Χατζημιχάλης, Σταυροδρόμια, εκδ. Άγρα, σ. 148)
  • Πεσσοί. «Σκάκι. Ο αντικειμενικός σκοπός σου δεν είναι ο Βασιλιάς -δεν υπάρχει Βασιλιάς-, αλλά στιγμιαίοι στόχοι όπως η Ακτινοβόλα Ώρα». (Tόμας Πίντσον, Το ουράνιο τόξο της βαρύτητας, σ. 887)
  • Προσφυγή. «Ο Ρέιμοντ Τσάντλερ, η Γυναικογυναίκα μου, οι Φίλοι & των Φίλων οι Φίλοι, ο Tομ Γουέιτς, ο Νίκος Καρούζος, ο Lou Reed, ο Γιώργος Χατζημιχάλης, το σκάκι, το τσίπουρο, κάποιες αλησμόνητες σελίδες του Ευγένιου Αρανίτση. Όλα τα άλλα, αλλάξουν δεν αλλάξουν, ο καιρός κυλάει». (ΓΙΜ, Διασυρμός)   
  • Παρόν/Παρελθόν. «Ο παρών χρόνος και ο παρελθών χρόνος / είναι ίσως και οι δύο παρόντες στον μέλλοντα χρόνο / και ο μέλλων χρόνος να περιέχεται στον παρελθόντα χρόνο […] Ό,τι θα μπορούσε να συμβεί είναι μια αφαίρεση / που παραμένει μια διαρκής δυνατότητα / μόνο σ’ έναν κόσμο από εικασίες. / Ό,τι θα μπορούσε να συμβεί και ό,τι συνέβη / δείχνουν σ’ ένα τέλος που είναι πάντοτε παρόν». (T.S. Eliot, The Dry Salvages, από τα Τέσσερα Κουαρτέτα, μτφρ. Χάρης Βλαβιανός, εκδ. Πατάκης, σ. 47)
  • Προσφορά. Σημαντικοί συγγραφείς έχουν συμβάλει στην προστασία της ζωής και τη βελτίωση της εργασίας: «Management professor Peter Drucker credits writer Franz Kafka with developing the first civilian hard hat when he was employed at the Worker’s Accident Insurance Institute for the Kingdom of Bohemia (1912)». (Wikipedia, στο λήμμα «Hard Hats»).
  • Πίκρα. «Φοβούμαι ότι στην Ελλάδα των ορθολογιστών ο ανορθολογισμός είναι πιο ανορθολογικός από των ανορθολογιστών τον ορθολογισμό. Είναι περίπλοκη, δεκαετίες τώρα, η κατάσταση». (ΓΙΜ, Διασυρμός)
  • Πρόβλεψη. «Το Τίποτα πλησίαζε. Το Τίποτα ήταν ήδη εδώ» (Τόμας Πίντσον, V, σ. 113)
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Βιβλίο / Γιατί ο Πέρσιβαλ Έβερετ πήρε το Πούλιτζερ με το «James»

Ο Πέρσιβαλ Έβερετ έγραψε ένα άκρως επίκαιρο, δεδομένων των τελευταίων ημερών, βιβλίο, που ταυτόχρονα φιλοδοξεί να καταστεί κλασικό, για τον ρατσισμό και τη χαμένη ανθρωπιά, και κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Λογοτεχνίας των ΗΠΑ και το Πούλιτζερ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη, κιθαρίστα και σκιτσογράφο Κώστα Μπέζο, που ξαναγράφει την ιστορία της Ελλάδας πριν από το 1940

Βιβλίο / «Πάμε στη Χονολουλού»: Ένα βιβλίο για τον μποέμ ρεμπέτη Κώστα Μπέζο

Τη δεκαετία του ’30 άνθισε στην Ελλάδα ένα μουσικό είδος «διαφυγής» από τη σκληρή πραγματικότητα, οι χαβάγιες. Ο Κώστας Μπέζος, αινιγματική μορφή μέχρι πρόσφατα και σημαντικός ρεμπέτης και σκιτσογράφος, έγραψε μια ανείπωτη ιστορία, διαφορετική από αυτή που η επίσημη ιστορία έχει καταγράψει για την εποχή του Μεσοπολέμου.  
M. HULOT
Εύα Μπαλταζάρ: «Η αγάπη που σε φυλακίζει δεν είναι αγάπη»

Βιβλίο / Εύα Μπαλταζάρ: «Η αγάπη που σε φυλακίζει δεν είναι αγάπη»

Η Καταλανή συγγραφέας, που έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς της σύγχρονης queer λογοτεχνίας, μεταφράζεται παγκοσμίως και τη θαυμάζει ο Αλμοδόβαρ, μιλά στη LiFO για το τι σημαίνει να ζεις ελεύθερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Φάνη, ψηλά το κεφάλι!

Βιβλίο / Φάνη, ψηλά το κεφάλι!

Το πρώτο βιβλίο του Φάνη Παπαδημητρίου είναι μια συγκινητική εξομολόγηση για το ατύχημα στα 19 του που τον καθήλωσε σε αμαξίδιο, την πάλη του με τον τζόγο και τον αγώνα που έδωσε να ξαναφτιάξει τη ζωή του «μετά το τσουνάμι που ήρθε και τα σάρωσε όλα».
M. HULOT
«Τι ωραίο πλιάτσικο!»: Όταν η «αργόσχολη» τάξη εργάζεται σκληρά για το Κακό

Το πίσω ράφι  / «Τι ωραίο πλιάτσικο!»: Όταν η «αργόσχολη» τάξη εργάζεται σκληρά για το Κακό

Πιστή στην κλασική μορφή του μυθιστορήματος, αλλά ταυτόχρονα ανατρεπτική και μεταμοντέρνα, η καυστική σάτιρα του Τζόναθαν Κόου για τη βρετανική άρχουσα τάξη των αρχών της δεκαετίας του ’90 διαβάζεται μονορούφι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
ΕΠΕΞ Γυναικείες φωνές από διαφορετικά μέρη του κόσμου

Βιβλίο / Από τη Μαλαισία μέχρι το Μεξικό: 5 νέα βιλία που αξίζει να διαβάσετε

5 συγγραφείς από διαφορετικά σημεία του πλανήτη χαράζουν νέους δρόμους στη λογοτεχνία. Ανάμεσά τους, η Τζόχα Αλχάρθι που κέρδισε το Booker και η βραβευμένη με Πούλιτζερ Κριστίνα Ριβέρα Γκάρσα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Αρχαιολογία / Ποιοι ήταν οι αληθινοί «σκλάβοι» της ηδονής στην Αρχαία Ρώμη;

Η διακεκριμένη ιστορικός Mary Beard στο βιβλίο της «Οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες. Οι ηγεμόνες του αρχαίου ρωμαϊκού κόσμου», παρουσιάζει τη ζωή και το έργο των αυτοκρατόρων μέσα από ανεκδοτολογικές αφηγήσεις και συναρπαστικές λεπτομέρειες, που θυμίζουν απολαυστικό μυθιστόρημα. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κεφάλαια εστιάζει στον ρόλο των δούλων, τόσο στην καθημερινή ζωή όσο και στη σεξουαλική ζωή των Ρωμαίων αυτοκρατόρων.
M. HULOT
Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Βιβλίο / Τα μικρά ανεξάρτητα βιβλιοπωλεία ενώνουν τις δυνάμεις τους

Από την Αμοργό ως την Αλεξανδρούπολη και από την Ξάνθη ως τη Μυτιλήνη, τα μικρά βιβλιοπωλεία αποκτούν για πρώτη φορά συλλογική φωνή. Βιβλιοπώλες και βιβλιοπώλισσες αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες, αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Lifo Videos / «Μικρή μου, ας τους αφήσουμε αυτούς τους κερατάδες τους καλόγερους»

Η Αγλαΐα Παππά διαβάζει ένα απόσπασμα από τις βέβηλες και αμφιλεγόμενες «120 Μέρες των Σοδόμων» του Μαρκησίου ντε Σαντ, ένα βιβλίο αναγνωρισμένο πλέον ως αξεπέραστο λογοτεχνικό αριστούργημα και χαρακτηρισμένο ως «εθνικός θησαυρός» της Γαλλίας.
THE LIFO TEAM
Το «προπατορικό αμάρτημα» του Τζο Μπάιντεν

Βιβλίο / Ποιο ήταν το θανάσιμο σφάλμα του Τζο Μπάιντεν;

Ένα νέο βιβλίο για τον πρώην Πρόεδρο αποτελεί καταπέλτη τόσο για τον ίδιο όσο και για τη δουλοπρεπή κλίκα πιστών και μελών της οικογένειάς του, που έκαναν το παν για να συγκαλύψουν τον ραγδαίο εκφυλισμό της γνωστικής του ικανότητας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Συγγραφείς/ Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου / 8 Έλληνες συγγραφείς ξαναγράφουν τους μύθους και τις παραδόσεις

Η Λυσιστράτη ερμηνεύει τις ερωτικές σχέσεις του σήμερα, η Ιφιγένεια διαλογίζεται στην παραλία και μια Τρωαδίτισσα δούλα γίνεται πρωταγωνίστρια: 8 σύγχρονοι δημιουργοί, που συμμετέχουν με τα έργα τους στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, συνομιλούν με τα αρχαία κείμενα και συνδέουν το παρελθόν με επίκαιρα ζητήματα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζούντιθ Μπάτλερ: «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Τζούντιθ Μπάτλερ / «Θέλουμε να ζήσουμε με ανοιχτή ή με κλειστή καρδιά;»

Μια κορυφαία προσωπικότητα της σύγχρονης παγκόσμιας διανόησης μιλά στη LiFO για τo «φάντασμα» της λεγόμενης ιδεολογίας του φύλου, για το όραμα μιας «ανοιχτόκαρδης κοινωνίας» και για τις εμπειρίες ζωής που της έμαθαν να είναι «ένας άνθρωπος ταπεινός και ταυτόχρονα θαρραλέος».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνος Κονόμος

Βιβλίο / «Ο κύριος διευθυντής (καλό κουμάσι) έχει αποφασίσει την εξόντωσή μου…»

Ο Ντίνος Κονόμος, λόγιος, ιστοριοδίφης και συγγραφέας, υπήρξε συνεχιστής της ζακυνθινής πνευματικής παράδοσης στον 20ό αιώνα. Ο συγγραφέας Φίλιππος Δ. Δρακονταειδής παρουσιάζει έργα και ημέρες ενός ανθρώπου που «δεν ήταν του κόσμου τούτου».
ΦΙΛΙΠΠΟΣ Δ. ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ