Βιβλία για την παραλία #2

Βιβλία για την παραλία #2 Facebook Twitter
0

Άγγλοι ευγενείς, ξεπεσμένοι αριστοκράτες, πύργοι με σκοτεινούς διαδρόμους και χαριτωμένα σαλόνια με αναμμένα τζάκια, περίπατοι στην εξοχή και μαθήματα ακουαρέλας, καταστροφικοί πλατωνικοί έρωτες και καταστροφικοί γάμοι, καλά θαμμένα μυστικά, δωροδοκίες και άσυλα ανιάτων, πρωινά με κρύο χοιρινό και ζεστές ομελέτες, θαρραλέες γυναίκες και πιστοί άντρες, μυστικές οργανώσεις και πολύ συγκίνηση εντός 828 απολαυστικών σελίδων σε μια ιστορία με πολλές πτυχές, ανατροπές και αγωνία.

__________________

- Ελπίζω ο κύριος Χάρτραϊτ να μη μου κάνει φιλοφρονήσεις.
- Μπορώ να αποτολμήσω την ερώτηση γιατί εκφράζετε αυτή την ελπίδα;
- Γιατί θα πιστεύω όλα όσα μου λέτε, απάντησε απλά.

Με εκείνες τις λιγοστές λέξεις μου έδωσε το κλειδί για το χαρακτήρα της - τη γενναιόδωρη εκείνη εμπιστοσύνη της στους άλλους που ξεκινούσε από τη δική της φυσική προσήλωση στην ειλικρίνεια. Ενστικτωδώς το κατάλαβα τότε, εκ πείρας το γνωρίζω τώρα. 

 

__________________

 

Ο Henry James έχει δηλώσει σχετικά: «Στον Collins πρέπει να πιστωθεί η εισαγωγή στη μυθιστοριογραφία των πλέον απίστευτων μυστηρίων, αυτών που καραδοκούν έξω από τις πόρτες μας».

Ο συγγραφέας

Βιβλία για την παραλία #2 Facebook Twitter

[via] Ο William Wilkie Collins, συγγραφέας των πρώτων αστυνομικών ιστοριών στα αγγλικά, γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1824. Ήταν γιoς του τοπιογράφου William Collins.

Σπούδασε νομικά στο Λονδίνο, αν και δεν επρόκειτο να ασκήσει ποτέ τη δικηγορία, και δοκίμασε για λίγο την τύχη του στη ζωγραφική. Από το 1848 άρχισε να γράφει άρθρα και ιστορίες, που πολλά δημοσιεύθηκαν ανώνυμα, και το μυθιστόρημα περιπέτειας "Ιολάνι", που ανακαλύφθηκε και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά, το 1999. Η βιογραφία του πατέρα του ήταν το πρώτο σημαντικό έργο του που εκδόθηκε και τού έδωσε το κουράγιο να αφοσιωθεί στη γραφή.

Ο Κόλλινς υπήρξε πρωτοπόρος συγγραφέας ιστοριών μυστηρίου και αγωνίας. Ωστόσο, το έργο που τον έκανε διάσημο ήταν το "The Woman in White" ("Η γυναίκα με τα άσπρα", 1860), και η καθιέρωση της συγκινησιακής λογοτεχνίας.

Σε μεγαλύτερη ηλικία εθίστηκε στο όπιο και τα μυθιστορήματα που έγραψε μεταξύ 1870 και 1889, θεωρούνται υποδεέστερα των προηγούμενων. Πέθανε το 1889.

__________________

Γύρισα αστραπιαία, με τα δάχτυλα μου να σφίγγονται γύρω από τη λαβή του μπαστουνιού μου. Εκεί, στη μέση της φαρδιάς, φωτισμένης από το φεγγάρι δημοσιάς, εκεί -σαν να είχε ξεπηδήσει εκείνη τη στιγμή μέσα από τη γη ή να είχε πέσει από τον ουρανό- στεκόταν μια μοναχική γυναίκα, ντυμένη από την κορυφή ως τα νύχια με λευκά ρούχα, με το πρόσωπο της να κοιτάζει ερωτηματικά το δικό μου και το χέρι της να δείχνει το σκοτεινό σύννεφο πάνω από το Λονδίνο.

 

Η αλλόκοτη γυναίκα μίλησε πρώτη. "Αυτός είναι ο δρόμος για το Λονδίνο;" είπε.

 

Την κοίταξα προσεκτικά. Κρατούσε μία μικρή τσάντα στο χέρι της και το ντύσιμό της – καπελάκι, εσάρπα και φόρεμα όλα άσπρα – δεν ήταν, απ’ όσο μπορούσα να μαντέψω, από πολύ φίνα και ακριβά υλικά. Το σώμα της ήταν λεπτό – μάλλον ψηλότερη από το σύνηθες -, το βάδισμα και οι κινήσεις της απαλλαγμένες από οποιοδήποτε στοιχείο υπερβολής. Αυτά ήταν τα μόνα που μπορούσα να διακρίνω μέσα στο μισοσκόταδο και κάτω από τις αλλόκοτες συνθήκες της συνάντησής μας.

 

Τι είδους γυναίκα ήταν, και πώς είχε τύχει να βρεθεί ολομόναχη στη δημοσιά, μια ώρα μετά τα μεσάνυχτα, μου ήταν τελείως αδύνατον να το μαντέψω...

__________________

 

Το βιβλίο που συναρπάζει το κοινό εδώ και 150 χρόνια γράφτηκε το 1859, δημοσιεύτηκε εβδομαδιαία μεταξύ του 1859-1860 σε περιοδικό του Τσαρλς Ντίκενς και σε βιβλίο το 1860. Από το 1975 και μέχρι σήμερα η ιστορία έχει προσαρμοστεί για τον κινηματογράφο, στην τηλεόραση, έχει γίνει μιούζικαλ, μίνι σειρά και τηλεοπτική σειρά στην Αμερική, στη Γερμανία, στη Ρωσία και στην Αγγλία.

Φυσικά, και σε παιχνίδι!

__________________

«Αν είχα τουλάχιστον τα προνόμια ενός άντρα, θα ζητούσα να μου φέρουν αμέσως το καλύτερο άλογο του σερ Πέρσιβαλ και θα ξεκινούσα καλπάζοντας μέσα στη νύχτα, με κατεύθυνση προς τα ανατολικά, για να συναντήσω τον ανατέλλοντα ήλιο – ένας αδιάκοπος καλπασμός ωρών, όπως εκείνος του διάσημου ληστή Ντικ Τέρπιν προς την Υόρκη. Μια κι είμαι, όμως, γυναίκα, καταδικασμένη ισοβίως στην υπομονή, την ευπρέπεια και τα μισοφόρια, πρέπει να σεβαστώ τη γνώμη της οικονόμου του σπιτιού και να προσπαθήσω να φερθώ με κάποιον γυναικείο τρόπο.»

 

__________________

 

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΑΣΠΡΑ,Wilkie Colins, εκδοτικός οίκος Ηλέκτρα, μετάφραση Ερρίκος Μπαρτζινόπουλος

 

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Βιβλίο / Γνώριζαν ή όχι οι Γερμανοί για τα εγκλήματα του Χίτλερ;

Πότε ακριβώς χάθηκε ο πόλεμος για τον Άξονα; Ποια ήταν η πιο σημαντική μάχη του πολέμου; Πόσο «συμμέτοχος» ήταν ο Γερμανικός λαός στο ολοκαύτωμα; Σ’ αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει μια νέα ογκώδης έκδοση με τίτλο «Η συνολική ιστορία του Β' Παγκοσμίου Πολέμου».
THE LIFO TEAM
Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Βιβλίο / Αudiobooks: Αντί να διαβάσεις το νέο βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ, το ακούς

Είναι νωρίς να πούμε πως αυτά τα ηχητικά λογοτεχνικά αρχεία μπορούν να αντικαταστήσουν το βιβλίο. Είναι όμως μια υπέροχη λύση για όσους θέλουν να διαβάσουν αλλά δεν έχουν χρόνο ή έχουν μπλοκάρει με το κανονικό διάβασμα.
ΙΩΑΝΝΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
«Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

Βιβλίο / «Στα τέσσερα»: Το πιο καυτό και αμφιλεγόμενο βιβλίο του φετινού καλοκαιριού

«Κάποιες το λάτρεψαν, άλλες το σιχάθηκαν»: Το βιβλίο της Miranda July για την ερωτική περιπλάνηση μιας γυναίκας στη μέση ηλικία που χαρακτηρίστηκε ως «το πρώτο μεγάλο μυθιστόρημα για την περιεμμηνόπαυση», είναι η λογοτεχνική επιτυχία της χρονιάς.
THE LIFO TEAM
Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Βιβλίο / Πατρίτσια Χάισμιθ: «Ο κόσμος και τα μαρτίνι του είναι δικά μου!»

Τα πολυσυζητημένα ημερολόγια της Χάισμιθ αποκαλύπτουν κρυφές σκέψεις της συγγραφέως του «Ταλαντούχου κύριου Ρίπλεϊ», τους άγνωστους έρωτες και την εξάρτησή της από τη γραφή και το αλκοόλ.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής και της επιτυχίας της»

Βιβλίο / Μπεν Γουίλσον: «Η χαοτική εικόνα της Αθήνας είναι το μυστικό της αντοχής της»

Από τη Βαβυλώνα ως την Αθήνα, ο διάσημος ιστορικός και συγγραφέας βλέπει τις πόλεις ως ζωντανούς οργανισμούς, όπου η ιστορία γράφεται από τους ανθρώπους και όχι από τα κτίρια – με δημόσιες διεκδικήσεις και αντιστάσεις στο gentrification.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ