6 βιβλία από τις Onassis Publications

Βιβλία Ωνάση Facebook Twitter
0

Γιανούλης Χαλεπάς

Δούναι και Λαβείν

O «μεγάλος μοντέρνος» της νεοελληνικής γλυπτικής, Γιανούλης Χαλεπάς, μέσα από μια έκδοση με αφορμή την αναδρομική έκθεση για τη ζωή και το έργο του που συμπεριλαμβάνει 150 γλυπτά, σχέδια, εκμαγεία, καθώς και σπάνιο αρχειακό υλικό το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό. Από την Τήνο, το εργαστήριο μαρμαρογλυπτικής του πατέρα του, το Σχολείο των Τεχνών στην Αθήνα, την Ακαδημία του Μονάχου και την τεράστια φήμη της «Κοιμωμένης» μέχρι το Ψυχιατρείο της Κέρκυρας μετά τα βασανιστικά μοναχικά χρόνια στην Τήνο, την επάνοδο στη δημιουργία και την καθολική αναγνώριση και παραγωγή των τελευταίων χρόνων της ζωής του, ο Χαλεπάς αποτελεί διαχρονικά ένα σύμβολο ανόδου, πτώσης και αναγέννησης στον χώρο της δημιουργίας. Μέσα από τις σελίδες της έκδοσης ξεδιπλώνεται η μυθιστορηματική ζωή του και αναδεικνύεται ο τρόπος σκέψης και δημιουργίας του, πέρα και έξω από τον μύθο που έχει δημιουργήσει η τραγική μοίρα του.

Ο τίτλος Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν –δάνειο όρων από τα εμπορικά κατάστιχα της πατρικής επιχείρησης– εκφράζει το αμφίδρομο «δίνω και παίρνω» της εικαστικής του πορείας, με αναφορές, δάνεια, επιδράσεις από την παράδοση, σύγχρονούς του καλλιτέχνες αλλά και από την αρχαιότητα, εμμονικές αναζητήσεις σε ζητήματα και αρχές γλυπτικής και νέες δημιουργίες. 
Αγοράστε το βιβλίο εδώ

HackAthens 2019

the (un)common planner

Οι μεταβατικές περίοδοι γεννούν τους δικούς τους κόσμους και τις δικές τους λέξεις. Ο όρος «τα κοινά», τόσο παλιός όσο η αριστοτέλεια φιλοσοφία και το ρωμαϊκό δίκαιο, σήμερα αποκτά νέες διαστάσεις και σημασίες, όπως και συμβολικό περιεχόμενο. Το (Un)common Planner είναι μια υβριδική έκδοση για τα αθηναϊκά κοινά. Πώς φτάσαμε από τους «Αγανακτισμένους» στη φρενίτιδα του Airbnb; Τι σημαίνει να είσαι ιδιοκτήτης; Πού οδηγούνται οι δημόσιοι χώροι υπό το βάρος των συνεχών και ένθετων κρίσεων; Τι μορφή έχει ο χώρος του δημόσιου λόγου στον πραγματικό και στον ψηφιακό κόσμο; Σε ποιον ανήκει η Αθήνα;

Κάτι ανάμεσα σε βιβλίο κριτικής θεωρίας, τετράδιο και εργαλείο συμμετοχικού σχεδιασμού, η έκδοση προσπαθεί, από τη μια, να φωτίσει τους τρόπους με τους οποίους διαρκώς μετασχηματίζονται τα κοινά της πόλης, ενώ από την άλλη επιχειρεί να εμπλέξει τον αναγνώστη σε μια διαδραστική εμπειρία αναστοχασμού και μεταλλαγής της αστικής πραγματικότητας. Έχει τις ρίζες της στη σειρά διαδραστικών εργαστηρίων «HackAthens», όπου καλλιτέχνες και επαγγελματίες από διάφορους χώρους, χρησιμοποιώντας στοιχεία από hackathons, συμμετοχικό σχεδιασμό και θεατρικό παιχνίδι, προσπαθούν να χακάρουν το μέλλον της υβριδικής, πραγματικής και ψηφιακής Αθήνας. 
Αποτελεί τον πρώτο τόμο της σειράς των εκδόσεων του «HackAthens» και θέτει τις βάσεις για τις μελλοντικές μας αναζητήσεις.
Αγοράστε το βιβλίο εδώ

Γιάννης Αγγελάκας

NEKYIA 

Όνειρο ζωής ήταν για τον κορυφαίο δημιουργό της ελληνικής ροκ σκηνής, Γιάννη Αγγελάκα, να καταπιαστεί με την Οδύσσεια του Ομήρου. Στις 21 Δεκεμβρίου του 2023, τη μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου, το όνειρο θα γίνει πραγματικότητα. Σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, η παράσταση Νέκυια, βασισμένη στη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου, σε μετάφραση του Γεωργίου Ψυχουντάκη, ελεύθερη διασκευή και πρωτότυπους στίχους του ίδιου του Γιάννη Αγγελάκα και της διακεκριμένης δραματουργού Θεοδώρας Καπράλου, και σε σκηνοθεσία του Χρήστου Παπαδόπουλου, θα κάνει πρεμιέρα στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης. «Κατέβα ουρανέ στη γη / τα σκοτεινά μας βάραθρα να φέξεις / να γίνει η αβάσταχτη σιωπή / κραυγή, λυγμός και λέξεις». Έτσι ξεκινά η κατανυκτική, υποβλητική αφήγηση από τον Γιάννη Αγγελάκα, για να καταλήξει στο παρηγορητικό: «Για να ’χουν φως οι νύχτες σας / αυτή ήταν η έννοια μου,/ τι άλλο να προσμένω;».
Το πρωτότυπο κείμενο της μυστικιστικής, ηχοτροπικής κατάβασης στον Άδη που θα γίνει υβριδική παράσταση θα εκδοθεί από τις ONASSIS PUBLICATIONS και θα διατίθεται σύντομα στο φυσικό κατάστημα της Στέγης και σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία.  

Δημήτρης Παπαϊωάννου

The Great Tamer

Μια έκδοση που αποτυπώνει το εικαστικό σύμπαν του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε ένα πολυτελές φωτογραφικό λεύκωμα με τις εντυπωσιακές εικόνες της παράστασης The Great Tamer (Ο Μεγάλος Δαμαστής) και συμπληρώνεται από ένα ποίημα της Anne Carson, βραβευμένης ποιήτριας με τα T.S. Eliot Prize και PEN Award for Poetry in Translation, γραμμένο ειδικά για την περίσταση. Η παράσταση ήταν υποψήφια για Olivier Award, ενώ βρέθηκε και στη λίστα της «Guardian» με τις δέκα καλύτερες παραστάσεις χορού στην Αγγλία το 2018. Το έργο καταπιάνεται με το ερώτημα κατά πόσο η ανθρώπινη ζωή μπορεί να ιδωθεί ως ένα εξερευνητικό ταξίδι, ένα παράδοξο τσίρκο.

Στα τριάντα χρόνια της καριέρας του, ο ζωγράφος, ερμηνευτής, δημιουργός κόμικς, χορογράφος, σκηνοθέτης αλλά και επιμελητής εκθέσεων Δημήτρης Παπαϊωάννου βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά. Ίδρυσε και δημιούργησε τον μύθο της Ομάδας Εδάφους μαζί με την Αγγελική Στελλάτου, ταράζοντας τα νερά της σκηνής του χορού στην Ελλάδα τις δεκαετίες του ’80 και του ’90. Μετά τις τελετές έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 κέρδισε το στοίχημα της καλλιτεχνικής δημιουργίας με παραστάσεις που προσέλκυσαν ένα κοινό ευρύτερο από αυτό του χορού. Το άνοιγμα στις διεθνείς σκηνές ήρθε τη στιγμή της επιστροφής σε λιτά καλλιτεχνικά μέσα, με την Πρώτη Ύλη και το Still Life. Είναι ο πρώτος καλλιτέχνης διεθνώς που προσκλήθηκε να χορογραφήσει τη θρυλική ομάδα της Pina Bausch, δημιουργώντας το Since she. 
Αγοράστε το βιβλίο εδώ

Λέξεις για τον καιρό

Ένα γλωσσάρι 

Ένα γλωσσάρι για τον καιρό, που χαρτογραφεί όρους για μια πολιτική οικολογία της εμπειρίας και συνοδεύει την έκθεση «Weather Engines» της Στέγης. Προσφέρει οικείους και απρόσμενους όρους τους οποίους πρότειναν και συνέγραψαν καλλιτέχνες, φιλόσοφοι, πανεπιστημιακοί και αρχιτέκτονες. Ο καιρός υπάρχει ως ατμόσφαιρα που μπορεί να μετρηθεί, ως περιβάλλον που μπορεί να κατοικηθεί και ως χρόνος στον οποίο βιώνουμε υγρασία, πίεση, θερμοκρασία και ορατότητα. Ποιοι θα ήταν οι κατάλληλοι όροι για τον καιρό που θα μπορούσαν να καλύψουν αυτή την τριάδα ζητημάτων, μέτρηση, εμπειρία και χρόνο;

Αυτό το γλωσσάρι για τον καιρό είναι ένα εγχειρίδιο πλοήγησης σήμερα στο έδαφος και στον αέρα, στα σώματα και στα περιβάλλοντά μας. Εξετάζει τη σημασία του καιρού ως πραγματικότητας που ορίζεται μέσα από επιστημονικά μοντέλα και τεχνικούς αισθητήρες, ενώ βιώνεται διαφορετικά και ακανόνιστα στα διάφορα μέρη του πλανήτη. Μελετά τον καιρό ως μια οικολογία που λαμβάνει υπόψη τις τεχνολογίες του και τις επιπτώσεις τους, την επιστημονική γλώσσα του και την ποιητική της, τα φαινόμενά του και τις ερμηνείες τους, μέσα από διάφορες προοπτικές, κουλτούρες και γεωγραφίες. Διατίθεται σε ελληνικά και αγγλικά.
Αγοράστε το βιβλίο εδώ 

Ιωάννα Θεοχαροπούλου

Χτίστες, νοικοκυρές και η οικοδόμηση της σύγχρονης Αθήνας

Μια μελέτη για την πολυκατοικία, τον πιο χαρακτηριστικό κτιριακό τύπο της Αθήνας, και τους τρόπους που αυτή έχει περιγραφεί μέσα στον χρόνο. Σε αντιδιαστολή με τον έντονο θαυμασμό που προκαλεί η Ακρόπολη, η σύγχρονη Αθήνα περιγράφεται συνήθως με αρνητικούς όρους – μια άσχημη πόλη, με αδιάφορα κτίρια και ασφυκτική ατμόσφαιρα.

Η παρούσα μελέτη θέτει αυτά τα στερεότυπα υπό αμφισβήτηση και αποτιμά εκ νέου την οικοδομική έκρηξη που καθόρισε τη μορφή της μεταπολεμικής πόλης, εστιάζοντας στον πιο χαρακτηριστικό κτιριακό τύπο της, την πολυκατοικία, και τονίζοντας τα καινοτόμα χαρακτηριστικά αυτού του κτιρίου –κατασκευαζόταν εύκολα και με στοιχειώδη τεχνικά μέσα–, το οποίο έδωσε ώθηση στην οικονομία της μεταπολεμικής πόλης και αποτέλεσε μοχλό για τον μετασχηματισμό της αθηναϊκής κοινωνίας στα μέσα του 20ού αιώνα. Ιδιαίτερα οι εσωτερικοί χώροι των διαμερισμάτων αντανακλούσαν την επιθυμία των νοικοκυρών να υιοθετήσουν τον μοντέρνο τρόπο ζωής που προβαλλόταν μέσα από τις ταινίες και τα περιοδικά της εποχής. Συγχρόνως, οι εργολάβοι και οι χτίστες συμμετείχαν ενεργά στον σχεδιασμό αυτών των εσωτερικών χώρων.

Σε αυτή την αναθεωρημένη έκδοση της πρωτότυπης έρευνάς της η συγγραφέας αντλεί στοιχεία από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, τη θεωρία του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού, τις πολιτισμικές σπουδές και την ανθρωπολογία. Το επικαιροποιημένο επίμετρο του βιβλίου διερευνά τον πιθανό ρόλο της πολυκατοικίας στην πόλη του μέλλοντος, μια πόλη που θα ανταποκρίνεται στα περιβαλλοντικά και κοινωνικά αιτήματα του 21ου αιώνα.
Αγοράστε το βιβλίο εδώ

Όλες οι εκδόσεις εκτός απο τη «Νέκυια», που θα εκδοθεί προσεχώς, είναι διαθέσιμες προς πώληση στο onassis shop στο ισόγειο φουαγέ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (Τετάρτη-Κυριακή, 18:00 - 23:00) και σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιάννης Αγγελάκας

Μουσική / Το ταξίδι του Γιάννη Αγγελάκα στον κάτω κόσμο του Ομήρου

«Ονειρεύτηκα μια υποβλητική αφήγηση της Οδύσσειας» δηλώνει ο Γιάννης Αγγελάκας και έρχεται, για πρώτη φορά, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης με ένα υβριδικό θέαμα που δεν είναι συναυλία ούτε παράσταση. Είναι ηχοτροπική κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορούμε, αλήθεια, να μιλάμε σήμερα για ελληνική γυναικεία λογοτεχνία;

Βιβλίο / Μπορούμε, αλήθεια, να μιλάμε σήμερα για ελληνική γυναικεία λογοτεχνία;

Παρότι ο όρος «γυναικεία λογοτεχνία» είναι προβληματικός και σύνθετος, στη διεθνή λογοτεχνική παραγωγή παρατηρείται μια γενικότερη τάση όσον αφορά τις γυναίκες συγγραφείς, που παραπέμπει στο «αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα». Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στην πρόσφατη ελληνική παραγωγή;
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμμανουήλ Καραλής: Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, στο χειροκρότημα και στη λάμψη, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν

Οι Αθηναίοι / Manolo: «Πολλοί είναι δίπλα σου στα μετάλλια, αλλά μετά οι προβολείς σβήνουν»

Έχει μάθει να περνά τον πήχη, να ξεπερνά τους φόβους και να καταρρίπτει στερεότυπα. Θεωρεί ότι η ζωή του αθλητή μοιάζει πολύ με τη ζωή του μοναχού. Ο πρωταθλητής στο άλμα επί κοντώ αφηγείται τη ζωή του και μιλά για τα παιδικά του χρόνια, τις όμορφες και δύσκολες στιγμές, την ψυχική του υγεία, τον έρωτα, την πίστη και την αγάπη που τον κρατούν όρθιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Βιβλίο / Τι ήξερε ο Παζολίνι;

Πενήντα χρόνια μετά την άγρια δολοφονία του, οι προγνώσεις του για τον φασισμό είναι πιο επείγουσες από ποτέ, σημειώνει η Βρετανίδα συγγραφέας Ολίβια Λέινγκ, το νέο βιβλίο της οποίας περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία του «Σαλό (120 Μέρες στα Σόδομα)».
THE LIFO TEAM
Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Βιβλίο / Μαύρη, λεσβία, μητέρα, πολεμίστρια, ποιήτρια, καρκινοπαθής

Η διάσημη συγγραφέας Όντρι Λορντ αντιμετώπισε τη διάγνωσή της με το θάρρος και το ακτιβιστικό πνεύμα που πάντα τη διέκρινε: Τα «Ημερολόγια Καρκίνου» δεν είναι μια «καταγραφή δακρύων μόνο» αλλά και μια κραυγή οργής εναντίον της καταπίεσης που βιώνουν οι γυναίκες.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Βιβλίο / Η Μάργκαρετ Άτγουντ στο μονοπάτι του πένθους

Σ’ ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματά της με τίτλο «Book of Lives: A Memoir of Sorts», που προδημοσιεύει η «Guardian», η διάσημη συγγραφέας περιγράφει τον τρόπο που βίωσε την απώλεια του επί μισό αιώνα συντρόφου της Γκρέαμ Γκίμπσον το 2019.
THE LIFO TEAM
«Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Βιβλίο / «Intermezzo»: Το βιβλίο της Σάλι Ρούνεϊ που έσπασε όλα τα αναγνωστικά ρεκόρ

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη το πολυαναμενόμενο νέο βιβλίο της Ιρλανδής συγγραφέως, που έχει κάνει ρεκόρ πωλήσεων και αναγνωσιμότητας. Καταγράφουμε τις πρώτες εντυπώσεις από την ανάγνωσή του.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Άμιτι Γκέιτζ «Ο καλός πατέρας»

Το πίσω ράφι / Έχουν και οι ψεύτες τη χάρη τους. Στα μυθιστορήματα τουλάχιστον

Ο «Καλός πατέρας» της Άμιτι Γκέιτζ πραγματεύεται την κατασκευή της ανθρώπινης ταυτότητας, τον άρρηκτο δεσμό γονιού και παιδιού και τη μεταναστευτική εμπειρία, θίγοντας όψεις του αμερικανικού ονείρου.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Σπίτι από ζάχαρη»: Το δίκτυο των ανθρώπινων σχέσεων στο μυθιστόρημα της Τζένιφερ Ίγκαν

Βιβλίο / Πώς θα ήταν αν μπορούσαμε να βιώσουμε ξανά όσα ζήσαμε στο παρελθόν;

Το «Σπίτι από ζάχαρη» είναι ένα πολυεπίπεδο μυθιστόρημα με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας που διερευνά τους κινδύνους της ψηφιακής εποχής, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την αξία της μνήμης και της σύνδεσης.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Οι συγγραφείς προχωράμε με αναμμένη δάδα στη σκοτεινή σπηλιά της λογοτεχνίας»

Βιβλίο / Καρολίνα Μέρμηγκα: «Όταν γράφουμε για αληθινούς ανθρώπους, πρέπει να σεβόμαστε τη μνήμη τους»

Η καταξιωμένη συγγραφέας ιστορικών μυθιστορημάτων Καρολίνα Μέρμηγκα μάς μιλάει για τη δύναμη της τέχνης, για το λογοτεχνικό της εργαστήρι αλλά και για τη χαρά της να μεταφράζει Χίλαρι Μαντέλ, τα βιβλία της οποίας επανακυκλοφορούν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πόσο διαβάζεται σήμερα ο Νίκος Καζαντζάκης;

Πεθαίνει σαν σήμερα ο συγγραφέας Νίκος Καζαντζάκης. Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Έρη Σταυροπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, για τον συγγραφέα του «Αλέξη Ζορμπά» και την αντοχή του έργου του.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Στέφαν Τσβάιχ

Το πίσω ράφι / Σε πείσμα όσων περιφρόνησαν τα έργα του Τσβάιχ, η απήχησή τους ακόμα να κοπάσει

Οι ήρωες του Αυστριακού συγγραφέα ταλανίζονται συνήθως από μια αβάσταχτη εσωτερική πίεση, αντικατοπτρίζοντας τη δική του πεισιθάνατη διάθεση. Αυτήν ακριβώς την αίσθηση αποπνέει η συλλογή διηγημάτων του «Αμόκ».
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Βιβλίο / Tα συγκλονιστικά Ημερολόγια Καρκίνου της Όντρι Λορντ και άλλα 4 βιβλία που διαβάζουμε τώρα

Πέντε αποκαλυπτικά βιβλία για τις γυναίκες με καρκίνο, για τον κόσμο, τα σκουπίδια ακόμα και για τη μακρινή Ιαπωνία ξεχωρίζουν ανάμεσα στις εκδόσεις της πρόσφατης βιβλιοπαραγωγής καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος θεμάτων και ενδιαφερόντων.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Βιβλίο / Δύο άγνωστες φωτογραφίες του Ρεμπό από τη γαλλική Κομμούνα

Σαν σήμερα γεννήθηκε το 1854 ο Αρθούρος Ρεμπό. Ο ποιητής, μουσικός και μπλόγκερ Aidan Andrew Dun έπεσε τυχαία σε δύο εντελώς άγνωστες φωτογραφίες, βγαλμένες στην Place Vendôme, και βρέθηκε μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη: ο έφηβος Αρτίρ Ρεμπό, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «φόνισσα» εξομολογείται

Το πίσω ράφι / Η Hannah Kent έγραψε τη δική της «Φόνισσα», την Άγκνες που ζούσε στην Ισλανδία τον 19ο αιώνα

Η Αυστραλή συγγραφέας δεν πίστευε ποτέ ότι, χάρη στα «Έθιμα ταφής», οι κριτικοί θα την τοποθετούσαν δίπλα σε λογοτέχνες όπως η Μάργκαρετ Άτγουντ και ο Πίτερ Κάρεϊ.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Χριστίνα Ντουνιά: «Ο Καρυωτάκης μάς δίνει ελπίδα και μας παρηγορεί»

Βιβλίο / «Ο Καρυωτάκης άφησε "το αδέσποτο Τραγούδι" του να μας συντροφεύει»

Στο βιβλίο της «Το όνειρο και το πάθος», η Χριστίνα Ντουνιά, ομότιμη καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας αποκαλύπτει αθέατες όψεις του ποιητή και νέα στοιχεία για τη σχέση του με τον Καβάφη μέσα από μια άγνωστη, ως τώρα, επιστολή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ