Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου;

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
1
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57

Η Νέλλη Αγγελίδου γεννήθηκε το 1927 και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του «Θεάτρου Τέχνης» Καρόλου Κουν, από όπου και αποφοίτησε το 1955. Τους πρώτους ρόλους της τους έπαιξε στο «Θέατρο Τέχνης» με έργα ρεπερτορίου από την παγκόσμια και ελληνική δραματουργία. Στο Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1959. Αξιομνημόνευτη ήταν η τελευταία της εμφάνιση στο Εθνικό Θέατρο, το 2001, στις «Φάλαινες του Αυγούστου» μαζί με την Αντιγόνη Βαλάκου και τη Βέρα Ζαβιτσιάνου. Η σταδιοδρομία της ήταν μακρόχρονη και επιτυχημένη. Εμφανίστηκε στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τιμήθηκε με το έπαθλο «Μαρίκα Κοτοπούλη», και το βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας για την ερμηνεία της στην ταινία «ο Ήλιος του θανάτου».

Το 1988 τιμήθηκε από την Ελληνική Ραδιοφωνία για την προσφορά της στον πολιτισμό.

Η τελευταία της θεατρική εμφάνιση ήταν ο μονόλογος του Αντώνη Δωριάδη «Η αναχώρηση, ή καρκίνος του λάρυγγος» το 2003, στο πλαίσιο των μονολόγων της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.

Την σκηνοθέτησε η Μαριάννα Κάλμπαρη, η οποία αντικατέστησε τον Κώστα Μπάκα. Η σημερινή καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, μας μίλησε συγκινημένη για το τελευταίο από σκηνής αντίο της σπουδαίας αυτής προσωπικότητας και ηθοποιού.

«Στο έργο υπήρχε μια σκηνή αναχώρησης, στο τέλος και η Νέλλη Αγγελίδου αποχαιρέτησε τη σκηνή. Όταν την συνάντησα είχα φοβερό τρακ. Αντικαθιστούσα τον Κώστα Μπάκα, που είχε αρρωστήσει, και ήταν μια δουλειά που ήρθε εντελώς τυχαία. Η Νέλλη Αγγελίδου είχε τη στόφα της μεγάλης θεατρίνας, ήταν και αυστηρή και χαδιάρα και ήξερε να κάνει αυτό που ήθελε. Μπορούσες να θαυμάσεις μέσα σε αυτή την πάστα έναν χαρακτήρα δυναμικό και μια προσωπικότητα πολύ έντονη. Ερχόταν στο Μεταξουργείο και έκανε τις πρόβες της με απόλυτη συνέπεια. Αυτό που με σόκαρε σχεδόν ήταν το τρακ που είχε πριν από την παράσταση. Έμοιαζε με μικρό κοριτσάκι που βγαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή. Σήμερα, σκέπτομαι ότι εκτός από την ερμηνεία κάποιοι ρόλοι σφραγίζονται και από την προσωπικότητα των ηθοποιών. Μια τέτοια ήταν η Νέλλη Αγγελίδου».

 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αυλή των θαυμάτων, Θέατρο Τέχνης, 1957-58
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ιουλιανός ο Παραβάτης, Εθνικό Θέατρο, 1959
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οργισμένα Νιάτα, Εθνικό Θέατρο, 1960

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πειρασμός , Εθνικό Θέατρο 1961
 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Γέρμα, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η προκληθείσα σύζυγος, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πέρσες, Θέατρο Τέχνης, Επίδαυρος, 1965


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, Θέατρο Τέχνης, 1965-66

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Λυσιστράτη, Θέατρο Τέχνης, 1969


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Μαρία Στιούαρτ, Εθνικό Θέατρο, 1986


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Εξορία, Εθνικό Θέατρο, 1987


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο πατέρας, Εθνικό Θέατρο, 1988


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η παρεξήγηση, Εθνικό Θέατρο, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο βασιλιάς πεθαίνει, Εθνικό Θέατρο, 1992


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η τιμή του Σούδερμαν, Εθνικό Θέατρο, 1994


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Προς Ελευσίνα, Εθνικό Θέατρο, 1995


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αντιγόνη, Εθνικό Θέατρο, 1995, (Τειρεσίας)

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Άστεγοι, Εθνικό Θέατρο, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Σαλόνικα, Εθνικό Θέατρο, 1998


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι, Εθνικό Θέατρο, 1999


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οι φάλαινες του Αυγούστου, Εθνικό Θέατρο, 2001


1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ζούσα εκτός Ελλάδας,ζω εκτός Αθήνας,δεν είχα τη τύχη να την δω στο θέατρο,μου είχε πάντως κάνει μεγάλη εντύπωση ως μητέρα του Καφετζόπουλου στην Αστροφεγγιά,η φυσιογνωμία της μου είχε εντυπωθεί.