Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου;

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
1
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57

Η Νέλλη Αγγελίδου γεννήθηκε το 1927 και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του «Θεάτρου Τέχνης» Καρόλου Κουν, από όπου και αποφοίτησε το 1955. Τους πρώτους ρόλους της τους έπαιξε στο «Θέατρο Τέχνης» με έργα ρεπερτορίου από την παγκόσμια και ελληνική δραματουργία. Στο Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1959. Αξιομνημόνευτη ήταν η τελευταία της εμφάνιση στο Εθνικό Θέατρο, το 2001, στις «Φάλαινες του Αυγούστου» μαζί με την Αντιγόνη Βαλάκου και τη Βέρα Ζαβιτσιάνου. Η σταδιοδρομία της ήταν μακρόχρονη και επιτυχημένη. Εμφανίστηκε στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τιμήθηκε με το έπαθλο «Μαρίκα Κοτοπούλη», και το βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας για την ερμηνεία της στην ταινία «ο Ήλιος του θανάτου».

Το 1988 τιμήθηκε από την Ελληνική Ραδιοφωνία για την προσφορά της στον πολιτισμό.

Η τελευταία της θεατρική εμφάνιση ήταν ο μονόλογος του Αντώνη Δωριάδη «Η αναχώρηση, ή καρκίνος του λάρυγγος» το 2003, στο πλαίσιο των μονολόγων της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.

Την σκηνοθέτησε η Μαριάννα Κάλμπαρη, η οποία αντικατέστησε τον Κώστα Μπάκα. Η σημερινή καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, μας μίλησε συγκινημένη για το τελευταίο από σκηνής αντίο της σπουδαίας αυτής προσωπικότητας και ηθοποιού.

«Στο έργο υπήρχε μια σκηνή αναχώρησης, στο τέλος και η Νέλλη Αγγελίδου αποχαιρέτησε τη σκηνή. Όταν την συνάντησα είχα φοβερό τρακ. Αντικαθιστούσα τον Κώστα Μπάκα, που είχε αρρωστήσει, και ήταν μια δουλειά που ήρθε εντελώς τυχαία. Η Νέλλη Αγγελίδου είχε τη στόφα της μεγάλης θεατρίνας, ήταν και αυστηρή και χαδιάρα και ήξερε να κάνει αυτό που ήθελε. Μπορούσες να θαυμάσεις μέσα σε αυτή την πάστα έναν χαρακτήρα δυναμικό και μια προσωπικότητα πολύ έντονη. Ερχόταν στο Μεταξουργείο και έκανε τις πρόβες της με απόλυτη συνέπεια. Αυτό που με σόκαρε σχεδόν ήταν το τρακ που είχε πριν από την παράσταση. Έμοιαζε με μικρό κοριτσάκι που βγαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή. Σήμερα, σκέπτομαι ότι εκτός από την ερμηνεία κάποιοι ρόλοι σφραγίζονται και από την προσωπικότητα των ηθοποιών. Μια τέτοια ήταν η Νέλλη Αγγελίδου».

 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αυλή των θαυμάτων, Θέατρο Τέχνης, 1957-58
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ιουλιανός ο Παραβάτης, Εθνικό Θέατρο, 1959
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οργισμένα Νιάτα, Εθνικό Θέατρο, 1960

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πειρασμός , Εθνικό Θέατρο 1961
 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Γέρμα, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η προκληθείσα σύζυγος, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πέρσες, Θέατρο Τέχνης, Επίδαυρος, 1965


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, Θέατρο Τέχνης, 1965-66

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Λυσιστράτη, Θέατρο Τέχνης, 1969


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Μαρία Στιούαρτ, Εθνικό Θέατρο, 1986


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Εξορία, Εθνικό Θέατρο, 1987


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο πατέρας, Εθνικό Θέατρο, 1988


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η παρεξήγηση, Εθνικό Θέατρο, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο βασιλιάς πεθαίνει, Εθνικό Θέατρο, 1992


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η τιμή του Σούδερμαν, Εθνικό Θέατρο, 1994


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Προς Ελευσίνα, Εθνικό Θέατρο, 1995


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αντιγόνη, Εθνικό Θέατρο, 1995, (Τειρεσίας)

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Άστεγοι, Εθνικό Θέατρο, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Σαλόνικα, Εθνικό Θέατρο, 1998


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι, Εθνικό Θέατρο, 1999


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οι φάλαινες του Αυγούστου, Εθνικό Θέατρο, 2001


1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Ζούσα εκτός Ελλάδας,ζω εκτός Αθήνας,δεν είχα τη τύχη να την δω στο θέατρο,μου είχε πάντως κάνει μεγάλη εντύπωση ως μητέρα του Καφετζόπουλου στην Αστροφεγγιά,η φυσιογνωμία της μου είχε εντυπωθεί.