Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου;

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
1
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57

Η Νέλλη Αγγελίδου γεννήθηκε το 1927 και σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή του «Θεάτρου Τέχνης» Καρόλου Κουν, από όπου και αποφοίτησε το 1955. Τους πρώτους ρόλους της τους έπαιξε στο «Θέατρο Τέχνης» με έργα ρεπερτορίου από την παγκόσμια και ελληνική δραματουργία. Στο Εθνικό Θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1959. Αξιομνημόνευτη ήταν η τελευταία της εμφάνιση στο Εθνικό Θέατρο, το 2001, στις «Φάλαινες του Αυγούστου» μαζί με την Αντιγόνη Βαλάκου και τη Βέρα Ζαβιτσιάνου. Η σταδιοδρομία της ήταν μακρόχρονη και επιτυχημένη. Εμφανίστηκε στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Τιμήθηκε με το έπαθλο «Μαρίκα Κοτοπούλη», και το βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στο Διεθνές Φεστιβάλ Αλεξάνδρειας για την ερμηνεία της στην ταινία «ο Ήλιος του θανάτου».

Το 1988 τιμήθηκε από την Ελληνική Ραδιοφωνία για την προσφορά της στον πολιτισμό.

Η τελευταία της θεατρική εμφάνιση ήταν ο μονόλογος του Αντώνη Δωριάδη «Η αναχώρηση, ή καρκίνος του λάρυγγος» το 2003, στο πλαίσιο των μονολόγων της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας.

Την σκηνοθέτησε η Μαριάννα Κάλμπαρη, η οποία αντικατέστησε τον Κώστα Μπάκα. Η σημερινή καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, μας μίλησε συγκινημένη για το τελευταίο από σκηνής αντίο της σπουδαίας αυτής προσωπικότητας και ηθοποιού.

«Στο έργο υπήρχε μια σκηνή αναχώρησης, στο τέλος και η Νέλλη Αγγελίδου αποχαιρέτησε τη σκηνή. Όταν την συνάντησα είχα φοβερό τρακ. Αντικαθιστούσα τον Κώστα Μπάκα, που είχε αρρωστήσει, και ήταν μια δουλειά που ήρθε εντελώς τυχαία. Η Νέλλη Αγγελίδου είχε τη στόφα της μεγάλης θεατρίνας, ήταν και αυστηρή και χαδιάρα και ήξερε να κάνει αυτό που ήθελε. Μπορούσες να θαυμάσεις μέσα σε αυτή την πάστα έναν χαρακτήρα δυναμικό και μια προσωπικότητα πολύ έντονη. Ερχόταν στο Μεταξουργείο και έκανε τις πρόβες της με απόλυτη συνέπεια. Αυτό που με σόκαρε σχεδόν ήταν το τρακ που είχε πριν από την παράσταση. Έμοιαζε με μικρό κοριτσάκι που βγαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή. Σήμερα, σκέπτομαι ότι εκτός από την ερμηνεία κάποιοι ρόλοι σφραγίζονται και από την προσωπικότητα των ηθοποιών. Μια τέτοια ήταν η Νέλλη Αγγελίδου».

 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Τριαντάφυλλο στο στήθος, Θέατρο Τέχνης, 1956-57
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αυλή των θαυμάτων, Θέατρο Τέχνης, 1957-58
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ιουλιανός ο Παραβάτης, Εθνικό Θέατρο, 1959
Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οργισμένα Νιάτα, Εθνικό Θέατρο, 1960

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πειρασμός , Εθνικό Θέατρο 1961
 

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Γέρμα, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η προκληθείσα σύζυγος, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το μυστικό της κοντέσας Βαλέραινας, Εθνικό Θέατρο, 1961


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Πέρσες, Θέατρο Τέχνης, Επίδαυρος, 1965


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ, Θέατρο Τέχνης, 1965-66

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Λυσιστράτη, Θέατρο Τέχνης, 1969


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Μαρία Στιούαρτ, Εθνικό Θέατρο, 1986


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Εξορία, Εθνικό Θέατρο, 1987


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο πατέρας, Εθνικό Θέατρο, 1988


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η μάνα κουράγιο και τα παιδιά της, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η παρεξήγηση, Εθνικό Θέατρο, 1991


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ο βασιλιάς πεθαίνει, Εθνικό Θέατρο, 1992


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Η τιμή του Σούδερμαν, Εθνικό Θέατρο, 1994


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Προς Ελευσίνα, Εθνικό Θέατρο, 1995


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Αντιγόνη, Εθνικό Θέατρο, 1995, (Τειρεσίας)

Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Άστεγοι, Εθνικό Θέατρο, 1996


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Σαλόνικα, Εθνικό Θέατρο, 1998


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι, Εθνικό Θέατρο, 1999


Ποιά ήταν η Νέλλη Αγγελίδου; Facebook Twitter
Οι φάλαινες του Αυγούστου, Εθνικό Θέατρο, 2001


1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Ζούσα εκτός Ελλάδας,ζω εκτός Αθήνας,δεν είχα τη τύχη να την δω στο θέατρο,μου είχε πάντως κάνει μεγάλη εντύπωση ως μητέρα του Καφετζόπουλου στην Αστροφεγγιά,η φυσιογνωμία της μου είχε εντυπωθεί.