Ο σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη

Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Πρόβα της παράστασης. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
0

Στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής επικρατεί σιωπή. Όλοι είναι σκυμμένοι στα χαρτιά, τις παρτιτούρες, τις σημειώσεις τους, κάποιοι συνεννοούνται ψιθυριστά. Αυτή η ησυχία εντείνει την εντύπωση ενός ψυχρού σκηνικού κόσμου μέσα στον οποίο διαδραματίζονται ζοφερά εγκλήματα που αντανακλούν την αισθητική και τη φιλοσοφία του ολοκληρωτισμού όπως τη διερεύνησε ο Παζολίνι στην ταινία Σαλό, 120 ημέρες στα Σόδομα και τη μεταφέρει σε θεατρική παράσταση ο σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης.

Ένας πελώριος μαρμάρινος θάλαμος έξι μέτρων υψώνεται μπροστά στους θεατές. Μια στενή πόρτα-πέρασμα θυμίζει τα μυστικά δωμάτια βασανιστηρίων ή τις κρύπτες με μυστικές εισόδους των κενοταφίων. «Έχουν καταλάβει ένα παλιό μαυσωλείο, μια παλιά κατακόμβη, έχουν ένα δικό τους μυστικό δωμάτιο σε μια έπαυλη και κάνουν τα όργιά τους, γι’ αυτό υπάρχει μια στενή πόρτα που το κρύβει. Ο χώρος εκφράζεται μόνο με το υλικό, το λευκό μάρμαρο που έχει ρόδινες φλέβες», λέει η σκηνογράφος Μικαέλα Λιακατά. Αιμοφόρα αγγεία ενός συστήματος που συνομιλούν με την αίθουσα της Εναλλακτικής Σκηνής, ορίζοντας τον ψυχρό χώρο.

Την είσοδο κλείνει ένα από τα τρία ψηλά έπιπλα που θυμίζουν εκκλησιαστικούς άμβωνες καμωμένα από σκούρο ξύλο ή δικαστικά έδρανα. «Τα ελάχιστα έπιπλα του χώρου είναι εμπνευσμένα από την ορθόδοξη και γοτθική αρχιτεκτονική των εκκλησιαστικών επίπλων και των διάσημων ευρωπαϊκών μεγάρων, όπως οι δικαστικές αίθουσες του Palazzo Ducale και οι βικτοριανές, ξύλινες βιβλιοθήκες», λέει η σκηνογράφος Μικαέλα Λιακατά.

Ένας πελώριος μαρμάρινος θάλαμος έξι μέτρων υψώνεται μπροστά στους θεατές. Μια στενή πόρτα-πέρασμα θυμίζει τα μυστικά δωμάτια βασανιστηρίων ή τις κρύπτες με μυστικές εισόδους των κενοταφίων.

«Η συζήτησή μας με τον σκηνοθέτη επικεντρώθηκε στο παιχνίδι της εξουσίας, στον εξουσιαστή και στον εξουσιαζόμενο που υπάρχουν στο έργο, στο μέχρι πού μπορεί να φτάσει η εξουσία και η επιβολή της, στο τι μπορεί να σημαίνει σήμερα το ενδεχόμενο να διαστρεβλωθεί όλο αυτό και γίνει ένας μύθος παράξενος. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν μαζέψει αυτά τα παιδιά και τους φέρονται με αυτόν τον τρόπο, που τα μισούν; Έχουν στα χέρια τους εξουσία και πλούτο, ίσως όχι για πολύ, γιατί είναι ένας κόσμος που τελειώνει, ακούμε τον επιθανάτιο ρόγχο του μέσα από την έξαρση της βίας. Στο κέντρο της αίθουσας μια σφραγισμένη τάφρος γεμάτη χώμα αποκαλύπτεται στον τρίτο κύκλο του έργου, ως ο τόπος του μαρτυρίου». 

Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Η σκηνογράφος Μικαέλα Λιακατά. Φωτ.: Freddie F./LiFO

Η υπόθεση της ταινίας του Παζολίνι, που βασίζεται στο ημιτελές μυθιστόρημα Οι 120 ημέρες των Σοδόμων του Μαρκησίου ντε Σαντ, διαδραματίζεται στη Δημοκρατία του Σαλό, ένα κρατίδιο-μαριονέτα της ναζιστικής Γερμανίας στην Ιταλία, όπου, μεταξύ άλλων, οι φασίστες αναλαμβάνουν τη διαπαιδαγώγηση εννέα κοριτσιών και εννέα αγοριών. Αφού τα παραλαμβάνουν με τη συγκατάθεση των οικογενειών τους, τα μετατρέπουν σε δούλους και τα υποβάλλουν σε ακραία σωματικά και ψυχικά βασανιστήρια.

Ανεβαίνοντας στα εργαστήρια της Λυρικής, βλέπουμε τις μοδίστρες να βάζουν τις τελευταίες λεπτομέρειες στα χρυσοκέντητα ρούχα που είναι απλωμένα μπροστά μου. Στις κρεμάστρες ρούχα γαλάζια και λευκά, αυτά της βάπτισης, της θείας κοινωνίας, που μοιάζουν «αθώα» και κοντράρουν τις μαύρες δραματικές τουαλέτες των αφηγητριών και τα χρυσά ρούχα των εξουσιαστών. 

Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Σχέδια για τα κουστούμια της παράστασης. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Σχέδια για τα κουστούμια της παράστασης. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Σχέδια για τα κουστούμια της παράστασης. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Σχέδια για τα κουστούμια της παράστασης. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Σχέδια για τα κουστούμια της παράστασης. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Σχέδια για τα κουστούμια της παράστασης. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης

Στη διεύθυνση ενδυματολογικού της Λυρικής είναι η κ. Τότα Πρίτσα που μας εξηγεί ότι κάθε κοστούμι είναι φτιαγμένο όχι φασόν αλλά πάνω στο σώμα κάθε ηθοποιού. «Τα ρούχα έχουν ιδιαίτερο κόψιμο για να έχουν κίνηση, τα υφάσματα είναι ακριβά, μπροκάρ, ταφτάδες, όμως έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία για να μπορούν να καθαρίζονται. Όλη η εργασία είναι χειροποίητη, ξεχωριστά για κάθε ηθοποιό και αυτό δεν συνέβη μόνο με τα κοστούμια αλλά και με τις μάσκες που κατασκεύασε η Δήμητρα Καίσαρη. Κάνουμε πρόβα σε κάθε κεφάλι ξεχωριστά για να έχουν απόλυτη εφαρμογή και να μην εμποδίζουν την κίνηση των ηθοποιών», λέει. 

«Για τα κοστούμια της παράστασης κινηθήκαμε σε γραμμές που υπήρχαν στα ’40s ώστε να δώσουμε την εποχή, πειραγμένες ωστόσο για να ταιριάξουν στο δικό μας εικαστικό αφήγημα της ιστορίας. Παίξαμε πάνω στα πατρόν των συμβόλων εξουσίας της εποχής, π.χ. με τα ρούχα των φρουρών που έχουν αναφορές στις στολές των ναζί στρατιωτικών. Ωστόσο, προσθέσαμε και δικούς μας συμβολισμούς, π.χ. στα ρούχα των νέων όταν κάνουν την είσοδό τους στη σκηνή. Επιλέξαμε να τους κάνουμε να φαίνονται σαν νέοι εκείνης της εποχής, που φέρουν μια έξτρα αθωότητα. Αυτή την αθωότητα καταδυναστεύουν με χαρά και άρρωστη ηδονή τις τελευταίες μέρες της αυτοκρατορίας τους οι εξουσιαστές τους, οι οποίοι επέλεξαν να τους ντύσουν έτσι», λέει η ενδυματολόγος Ηλένια Δουλαδίρη.

Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Η ενδυματολόγος Ηλένια Δουλαδίρη. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης

Τα ακριβά και γυαλιστερά μαύρα υφάσματα για τα κοστούμια των αφηγητών και των αφηγητριών πάνω στο λευκό σκηνικό της Μικαέλας Λιακατά, σε συνδυασμό με τα νεανικά ρούχα και αργότερα με τα γυμνά σώματα των νέων, φαίνονται απειλητικά, δημιουργώντας δέος και αποστροφή. Στην τελευταία πράξη του έργου, στον Κύκλο του Θανάτου, η ενδυματολόγος επέλεξε οι τρεις αφηγητές να εμφανιστούν με χρυσές μπροκάρ τουνίκ, κάπες και μάσκες λαγών για να τελέσουν την αποτρόπαιη πράξη θανάτωσης των νέων, κάνοντάς τους να μοιάζουν με έκπτωτους ηγεμόνες μιας άλλης εποχής. 

«Οι μάσκες λαγών τοποθετήθηκαν όπως οι κορόνες στα κεφάλια τους, σαν το τελευταίο παιχνίδι τους, γιατί για εκείνους όλο αυτό δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα παιχνίδι εξουσίας, όπου η επιβολή στο σώμα του αδύναμου δίνει την τελευταία ανάσα προτού το άρρωστο καθεστώς τους καθαιρεθεί», λέει η Ηλένια Δουλαδίρη. 

Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Ανεβαίνοντας στα εργαστήρια της Λυρικής, βλέπουμε τις μοδίστρες να βάζουν τις τελευταίες λεπτομέρειες στα χρυσοκέντητα ρούχα που είναι απλωμένα μπροστά μου. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης

«Διατηρούμε στοιχεία από το ιστορικό πλαίσιο της εποχής, τροποποιημένα, μεταστοιχειωμένα. Το βασικό που κάναμε, και το ακολουθούν η σκηνογραφία και η ενδυματολογία της παράστασης, είναι ότι συμπτύξαμε τον χρόνο. Επίσης, έπρεπε να συνδέσουμε τον εξωτερικό με τον εσωτερικό χώρο που υπάρχουν στην ταινία του Παζολίνι και να αφαιρέσουμε τους περιφερειακούς, να φέρουμε αυτή την αίσθηση της ψυχρότητας σε έναν χώρο που μοιάζει με μεγάλο δωμάτιο και υπαινίσσεται κάτι ταφικό, κάτι ιερατικό, κάτι εξουσιαστικό εν τέλει», λέει ο Άρης Μπινιάρης. «Αυτή την ατμόσφαιρα επιχειρούμε να μεταφέρουμε στον σκηνικό κόσμο που στήνουμε, μια αλληγορία της άσκησης απόλυτης εξουσίας, της επιβολής της βίας, που φτάνει στις μέρες μας και μας διαποτίζει».

Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Μακέτα του σκηνικού της Μικαέλας Λιακατά. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
 

Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Κάνουμε πρόβα σε κάθε κεφάλι ξεχωριστά για να έχουν απόλυτη εφαρμογή και να μην εμποδίζουν την κίνηση των ηθοποιών», λέει η Δήμητρα Καίσαρη. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης
Ένας πελώριος σκηνικός κόσμος ως αλληγορία της φιλοσοφίας του φασισμού που γίνεται πράξη Facebook Twitter
Μάσκα Σαλό. Φωτ.: Γιώργος Καλκανίδης

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.
Το νέο τεύχος της LiFΟ δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ