Ο Γκολντόνι στον Πειραιά

Ο Γκολντόνι στον Πειραιά Facebook Twitter
0
Ο Γκολντόνι στον Πειραιά Facebook Twitter

Κάποιοι μπορεί να παραξενευτούν για το έργο που επιλέχθηκε να αποτελέσει την πρώτη μεγάλη παραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, που επιτέλους μπήκε δυναμικά στη θεατρική ζωή της ευρύτερης περιοχής πρωτευούσης: Καυγάδες στην Κιότζα (1762), έργο της ώριμης συγγραφικής περιόδου του Βενετού Γκολντόνι (1707-1793), λίγο πριν εγκατασταθεί οριστικά στο Παρίσι του, πικραμένος από μια ενδοθεατρική κόντρα με τον «αντίπαλό» του, Κάρλο Γκότσι (από την αμφισβήτηση που υπέστη ως προς τους νεωτερισμούς που εισήγαγε στη σκηνική γραφή και πράξη, απ’ όλους όσοι ήθελαν το θέατρο να παραμείνει καθηλωμένο στα όρια της παλιάς, αυτοσχεδιαστικής κωμωδίας).

 

Η επιλογή του σκηνοθέτη Βασίλη Παπαβασιλείου εκκινεί και δικαιολογείται από κρίσιμους ιστορικούς και κοινωνιολογικούς συσχετισμούς, που συνδέουν το γεγονός της επαναλειτουργίας ενός ιστορικού θεάτρου του 19ου αιώνα με την ιστορία όχι μόνο του συγκεκριμένου τόπου (Πειραιάς) αλλά του ίδιου του ελληνικού κράτους, μέσω ενός ειδικού κεφαλαίου: της ιστορίας της θεατρικής τέχνης σ’ αυτόν το δύσμοιρο τόπο της νόθας αστικοποίησης. Επειδή, ωστόσο, η καλλιτεχνική δημιουργία απαιτεί και την προσωπική εμπλοκή, επιλέγοντας τους Καυγάδες στην Κιότζα, ο Παπαβασιλείου εμμέσως αναφέρεται σε θεωρίες, αισθητικές αναζητήσεις, επιτεύγματα σημαντικών δημιουργών του ευρωπαϊκού θεάτρου του 20ού αιώνα που τροφοδότησαν μέσα στα χρόνια την προσωπική δημιουργική του πορεία. 

 

Δυο-τρία στοιχεία επεξηγούν τις ως άνω γραμμές και αποδεικνύουν το ευφυές της επιλογής:

  • Ο Γκολντόνι είναι ήδη από τον 18ο αιώνα ο πιο μεταφρασμένος κωμικός θεατρικός συγγραφέας, μετά τον Μολιέρο, αγαπητός στους πεπαιδευμένους κύκλους των Φαναριωτών, των ομογενών στην Ευρώπη και των αστών των Επτανήσων. Κυρίως μεταφράζονται έργα του που συνδυάζουν το τερπνόν μετά του ωφελίμου, την ηθική διδαχή σύμφωνα με τις αξίες του «διαφωτισμένου», νέου αστικού κόσμου. Από το 1860 και εξής, πολλά έργα του Γκολντόνι εντάσσονται στο ρεπερτόριο των πρώτων επαγγελματικών θιάσων που ταξίδευαν τις παραστάσεις τους όχι μόνο στις ελληνικές πόλεις που διέθεταν θέατρα ιταλικού τύπου (Σύρος, Πάτρα, Αθήνα) αλλά και στις παροικίες του εξωτερικού.
 
  • Από το 1854 έως το 1880 ο Πειραιάς εξελίχθηκε σε σημαντικό εμπορικό λιμάνι και βιομηχανικό κέντρο της ανατολικής Μεσογείου. Η ανθηρή βιομηχανική και εμπορική τάξη της πόλης θέλησε ένα Δημοτικό Θέατρο που να εξισώνει πολιτιστικά τον Πειραιά με τις άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις. Ο βιομήχανος Τρύφων Μουτσόπουλος, δήμαρχος Πειραιά από το 1874 έως το 1883, κάλεσε τον αρχιτέκτονα Ιωάννη Λαζαρίμο να κάνει τα σχέδια του θεάτρου. Εγκρίθηκαν από τις κρατικές Αρχές τον Οκτώβριο του 1883 και τον Ιούνιο του 1884 έγινε η τελετή των θεμελίων. Η οικοδόμησή του, ωστόσο, δεν ήταν απρόσκοπτη. Μέρος των αστών του Πειραιά είχε σοβαρές αμφιβολίες για το εύστοχο μιας τόσο πολυδάπανης επιλογής και για 6 χρόνια οι εργασίες σταμάτησαν (1888-1894). Τότε ήταν που το γιαπί του θεάτρου έγινε «αποθήκη λεμβούχων και ψαράδων» – να πώς η Κιότζα του Γκολντόνι συναντά τον Πειραιά και το θέατρό του! Το θαυμάσιο θέατρο εγκαινιάστηκε τελικά τον Απρίλιο του 1895.

 

  • Σ’ έναν χώρο, λοιπόν, προβολής των φιλοδοξιών της εγχώριας αστικής τάξης (της ίδιας που απέτυχε τον επί της ουσίας θεσμικό μετασχηματισμό της χώρας σ’ ένα κράτος κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ζήτημα που παραμένει ανοιχτό ακόμη!) ο Παπαβασιλείου, ένας λόγιος σκηνοθέτης  που υπολογίζει όσο λίγοι το ένστικτο της μίμησης και την αρχετυπική ανάγκη για παιχνίδι και χαρά και τιμά τη λαϊκή εκφραστικότητα και την εθνική έφεση στην καυστική σάτιρα παρουσιάζει όχι μία από τις πολλές ηθικολογικές κωμωδίες του Γκολντόνι αλλά ένα έργο με πρωταγωνιστές ψαράδες και κεντήστρες, που σφύζει από λαϊκά χρώματα και ρυθμούς.

 

  • Επιπλέον, μέσω των Καυγάδων στη Κιότζα, όπως λέει ο ίδιος στο πρόγραμμα της παράστασης, τιμά τον μεγάλο Τζόρτζιο Στρέλερ, κορυφαίο ανάμεσα σε μια πλειάδα σπουδαίων Ευρωπαίων σκηνοθετών (Μέγιερχολντ, Βαχτάνγκοφ, Ταΐροφ, Ράινχαρντ, Ζακ Κοπώ, Ζαν Λουί Μπαρώ, Λουκίνο Βισκόντι κ.ά.) που μέσα στον 20ό αιώνα προσπάθησαν να δουν τι σημαίνει στους μοντέρνους καιρούς κομέντια ντελ Αρτε, λαϊκό θέατρο, αυτοσχεδιαστικό θέατρο, χειρονομιακό παίξιμο, μάσκα και τύπος και πώς η παράδοση, ως προς τα έργα και τις τεχνικές, μπορεί να γονιμοποιήσει το σύγχρονο θέατρο. 


Ο Γκολντόνι στον Πειραιά Facebook Twitter

 

 

Στους Καυγάδες στην Κιότζα όλα τα πρόσωπα είναι πρωταγωνιστές. Η υπόθεση, απλοϊκή στον πυρήνα της, μας μεταφέρει σε μια μικρή πόλη κοντά στη Βενετία, την Κιότζα, που ο Γκολντόνι γνώριζε καλά (στα νιάτα του είχε εργαστεί εκεί ως δικαστικός υπάλληλος). Ο κόσμος του έργου αποτελείται από ψαράδες –κανείς τους δεν ξέρει, κάθε φορά που φεύγουν, αν θα ξαναγυρίσει– και τις γυναίκες τους, που περιμένουν την επιστροφή τους κεντώντας δαντέλες και κουβεντιάζοντας. Οι κόντρες μεταξύ τους δεν λείπουν: οι άντρες είναι λίγοι, οι ανύπαντρες πολλές και η μικρότητα κι η κακοήθεια περισσεύουν. Ένας καυγάς (ποια θα παντρευτεί ποιον) ανάμεσα σε δύο σπίτια, σε δύο σύνολα γυναικών, που παρασύρει συζύγους και υποψήφιους μνηστήρες, γίνεται ο καμβάς για ένα μαστορικά δομημένο σκηνικό παιχνίδι πολυφωνικής καθημερινότητας. Η σύγκρουση τροφοδοτείται από τον ακήρυχτο «πόλεμο» ανάμεσα στα δύο φύλα, τον διαρκή ανταγωνισμό των γυναικών και την αντιζηλία των αρσενικών και την αντίθεση μεταξύ των λαϊκών στρωμάτων και της κυρίαρχης αστικής τάξης, όπως αυτή εκπροσωπείται από τον «εκλαμπρότατο» βοηθό του δικαστή. Ηθικώς, ουδείς ανεπίληπτος (ειδικά για τις γυναίκες το σχόλιο του Γκολντόνι είναι ανηλεές – δεν υπάρχει στο έργο ούτε μία που να μην επιδίδεται σε πονηριές κάθε λογής), αλλά το τέλος είναι αίσιο. Η ανθρώπινη φύση, πέρα από ταξικούς διαχωρισμούς, αφήνεται στα πάθη και στις αδυναμίες της.

 

Ο Γκολντόνι στον Πειραιά Facebook Twitter

 

Ο Παπαβασιλείου επιχειρεί και κατορθώνει ένα θέατρο όπου η θεατρικότητα δεν ακυρώνει τη ρεαλιστική διάσταση του έργου – η γυμνή σκηνή (δίχτυα που κρέμονται, ένα γραφείο και δύο καρέκλες και πρόχειροι διαχωρισμοί με άσπρη κιμωλία ορίζουν τους δραματικούς τόπους) επιτρέπει την απελευθέρωση των ηθοποιών από εξωτερικούς καταναγκασμούς. Όλη η προσοχή δίνεται στον τρόπο που η υποκριτική θα διαμορφώσει μια πάλλουσα πινακοθήκη διακριτών προσώπων και στην εντέλεια με την οποία τα γκρουπαρίσματα υπηρετούν το πολυφωνικό δραματουργικό πεδίο, μια που στις περισσότερες σκηνές συμμετέχουν πολλοί ηθοποιοί  ταυτοχρόνως. Η «δική» μας, λαϊκή αυτοσχεδιαστική υποκριτική, όπως διασώθηκε από τους σπουδαίους κωμικούς του ελληνικού κινηματογράφου (με ειδική μνεία στον Χατζηχρήστο και τον Βέγγο), τιμάται αρκούντως. Η αναγκαία διαφοροποίηση των προσώπων επιτυγχάνεται ποικιλοτρόπως: με αλλαγή της σωματικής στάσης και του λεκτικού ύφους, αναλόγως της φόρτισης στην οποία βρίσκονται τα πρόσωπα (ειδικά στην περίπτωση του Αντώνη Πριμηκύρη στον ρόλο του Τίτα Νάνε), με το σωματικό, υψηλής κινητικότητας παίξιμο του Αρουραίου (αποκάλυψη ο Άγγελος Μπούρας!), με το στραμπούληγμα της γλώσσας (εγγενές κωμικό εφέ του έργου) από τον Χρήστο Σαπουντζή, με την ανάδειξη του γνήσιου κωμικού τάλαντου της Άντρης Θεοδότου, με την εντυπωσιακή στην πληρότητά της (έξοχη στο τραγούδι) ερμηνεία της Χριστίνας Μαξούρη στον ρόλο της ατίθασης Λουτσέτας, με τις διαφορετικές ερμηνευτικές ποιότητες που πετυχαίνουν η Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου και η Ελένη Ουζουνίδου στους παρόμοιους ρόλους των συζύγων ψαράδων. Ο έπαινος, εννοείται, αφορά το σύνολο των ηθοποιών (Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου, Γιάννης Νταλιάνης, Μενέλαος Χαζαράκης, Νικόλας Χανακούλας και Στράτος Χρήστου).

 

Η παράσταση ανοίγει και κλείνει μ’ ένα θαυμάσιο τραγούδι του Δημήτρη Καμαρωτού (παρεμπιπτόντως, νομίζω πως 2-3 τραγούδια ακόμη, που θα αντικαθιστούσαν κάποιες από τις αλλεπάλληλες συγκρούσεις μεταξύ των δύο συνόλων, θα απογείωναν την παράσταση).

 

Οι ευχές για μακροημέρευση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά είναι ευνόητες. Κάθε σημαντικό έργο που υπηρετεί τις τέχνες απαιτεί την προσοχή μας, από τη στιγμή που η πολιτεία παρουσιάζεται επίμονα αδιάφορη και εχθρική. Ας το στηρίξουμε όλοι.

 


ΚΑΡΛΟ ΓΚΟΛΝΤΟΝΙ

ΚΑΥΓΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΟΤΖΑ

Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Πρωταγωνιστούν: Άντρη Θεοδότου, Χριστίνα Μαξούρη, Άγγελος Μπούρας, Τζωρτζίνα Παλαιοθόδωρου, Αντώνης Πριμηκύρης, Χρήστος Σαπουντζής, Μενέλαος Χαζαράκης, Νικόλας Χανακούλας, Στράτος Χρήστου

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου, Πειραιάς

210 4143310, 210 4142320

19/3-13/4, Τετ., Κύρ.: 7 μ.μ., Πέμ.-Σάβ.: 9 μ.μ., Σάβ.: 6 μ.μ. Εισ.: €8-20. Το Σάββατο 5/4 δεν θα πραγματοποιηθούν παραστάσεις.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Θέατρο / Δημήτρης Γκοτσόπουλος: «Ήμουν ένα αγρίμι που είχε κατέβει από τα βουνά»

Ο ταλαντούχος ηθοποιός φέτος ερμηνεύει τον Νεοπτόλεμο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή. Πώς κατάφερε από ένα αγροτικό περιβάλλον να πρωταγωνιστήσει σε μεγάλες τηλεοπτικές επιτυχίες και γιατί πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Πολύαιγο, διαβάζοντας «Βάκχες»;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Θέατρο / Γιάννης Χουβαρδάς: «Το κοινό που έρχεται να σε δει είναι ο καθρέφτης σου»

Ο κορυφαίος Έλληνας σκηνοθέτης διασκευάζει φέτος τις τραγωδίες του Οιδίποδα σε ένα ενιαίο έργο και μιλά στη LiFO, για το πώς η μοίρα είναι μια παρεξηγημένη έννοια, ενώ σχολιάζει το αφήγημα περί «καθαρότητας» της Επιδαύρου, καθώς και τις ακραίες αντιδράσεις που έχει δεχθεί από το κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ