Μουσική, θέατρο και σινεμά στη Μικρή Επίδαυρο

Μικρή Επίδαυρος Facebook Twitter
Η μικρή Επίδαυρος πλημμυρίζει με μουσική και σινεμά.
0

Στις 8 Ιουλίου ο 85άχρονος Ψαραντώνης, αυτή η μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη που εδώ και εξήντα χρόνια πλουτίζει με την απαράμιλλη αυτοσχεδιαστική του δεξιοτεχνία στην κρητική λύρα τη μουσική του τόπου του, της Κρήτης, αλλά και τη μεσογειακή και την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά γενικότερα, ανοίγει τον κύκλο των παραστάσεων της Μικρής Επιδαύρου με μια συναυλία. Το σχήμα αποτελείται, εκτός από τον ίδιο, που θα τραγουδήσει και θα παίξει λύρα και μαντολίνο, από τον Γιώργη Ξυλούρη (λαούτο), τον Λάμπη Ξυλούρη (ούτι, φωνή), τη Νίκη Ξυλούρη (μπεντίρ και στάμνα). Επίσης, συμμετέχουν η Maria-Christina Harper στην ηλεκτρική άρπα και εφέ και ο Γιώργος Κούτρας με 12χορδη κιθάρα και ηλεκτρική κιθάρα.

Οι φετινές αναθέσεις για τη συγγραφή έργων στο πλαίσιο του κύκλου «Contemporary Ancients» ξεκινάει στις 14 και 15 Ιουλίου με το έργο του Γιάννη Σκαραγκά «Συμπτώματα» από την έλλειψη βάρους, που είναι εμπνευσμένο από τις Ευμενίδες του Αισχύλου και το σκηνοθετεί η Έμιλυ Λουίζου. Μια βίαιη ψυχολογική ιστορία καλά κρυμμένων μυστικών και ανατροπών που θα μας μεταφέρει σ’ ένα καθαρτήριο, όπου οι ήρωες προσέρχονται για να εξαγνιστούν. Παρότι ο Άρειος Πάγος αθώωσε τον Ορέστη, στην παράσταση η δίκη φαίνεται ότι συμβαίνει τώρα, κεκλεισμένων των θυρών. Παίζουν οι Μελαχρινός Βελέντζας, Σύρμω Κεκέ, Νεφέλη Κουρή, Χριστίνα Μαξούρη, Ελένη Μπούκλη, Αιμιλιανός Σταματάκης.

Οι φετινές αναθέσεις για τη συγγραφή έργων στο πλαίσιο του κύκλου «Contemporary Ancients» ξεκινάει στις 14 και 15 Ιουλίου με το έργο του Γιάννη Σκαραγκά «Συμπτώματα» από την έλλειψη βάρους, που είναι εμπνευσμένο από τις Ευμενίδες του Αισχύλου και το σκηνοθετεί η Έμιλυ Λουίζου.

Στις 21 και 22 Ιουλίου ο Παντελής Φλατσούτης παρουσιάζει το έργο «Θήβα: A Global Civil War», εμπνευσμένο από τους Επτά επί Θήβας του Αισχύλου. Με όχημα το θέατρο-ντοκουμέντο και εστιάζοντας στο φαινόμενο του εμφυλίου, φέρνει στη σκηνή αφηγήσεις ανθρώπων που έζησαν τον εμφύλιο στις χώρες τους στο πρόσφατο παρελθόν. Τέσσερις επαγγελματίες ηθοποιοί από τη Βοσνία, την Ελλάδα, τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και τον Λίβανο μετατρέπονται σε αφηγητές-διαμεσολαβητές μεταξύ τοπικού και παγκόσμιου, συγκαιρινού και αιώνιου, σε μια παράσταση μεταξύ ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, θεάτρου και κινηματογράφου, που συνομιλεί με τον αδελφοκτόνο πόλεμο της αρχαίας τραγωδίας. Η σύνθεση του κειμένου είναι του σκηνοθέτη της παράστασης Παντελή Φλατσούση και της ομάδας. Παίζουν οι Vedrana Bozinovic, Racha Baroud, Albertine Itela και Γιώργος Κριθάρας. Επί σκηνής θα βρίσκονται δύο μουσικοί.

Μικρή Επίδαυρος Facebook Twitter
Ο 85άχρονος Ψαραντώνης ανοίγει τον κύκλο των παραστάσεων της Μικρής Επιδαύρου με μια συναυλία. Φωτ.: Panagiotis Margaronis

Στις 28 και 29 Ιουλίου ο Σαράντος Γεώργιος Ζερβουλάκος σκηνοθετεί το έργο «Φιλοκτήτης» του Χρήστου Οικονόμου εμπνευσμένο από τον Φιλοκτήτη του Σοφοκλή. Στη σύγχρονη αυτή εκδοχή το ηγετικό στέλεχος μιας ένοπλης επαναστατικής οργάνωσης, έπειτα από μια αποτυχημένη επίθεση με ρουκέτα που είχε ως συνέπεια να τραυματιστεί θανάσιμα μια νεαρή γυναίκα, εγκαταλείπει την οργάνωση και βρίσκει καταφύγιο σ’ ένα μικρό νησί του Αιγαίου.

770
Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οι ενοχές για το θανάσιμο σφάλμα του τον σημαδεύουν σωματικά και ψυχικά με αποτέλεσμα να έχει γεράσει πρόωρα, ενώ υποφέρει και από μια ανοιχτή πληγή στο πόδι· στις παραισθήσεις του βλέπει το φάντασμα της νεκρής γυναίκας. Χρόνια αργότερα, δύο νεότερα μέλη της οργάνωσης, η Καμία και ο Πυρ, αναλαμβάνουν να ταξιδέψουν στο νησί, να βρουν τον Φιλοκτήτη και να τον πείσουν να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Παίζουν οι Γιώργος Κατσής, Λευτέρης Πολυχρόνης, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.

Στις 4 και 5 Αυγούστου ο Τάκης Τζαμαργιάς σκηνοθετεί το έργο του Χρήστου Χωμενίδη «Γίνεται δέντρο το πουλί;», εμπνευσμένο από τον Ίωνα του Ευριπίδη. Από τη μια οι Δελφοί ως ουτοπία, ανάμνηση μιας μυθικής εποχής, κοντά στο χιονοδρομικό και τις ταβέρνες της Αράχωβας, και από την άλλη η Αθήνα με τη φαυλότητα και την πολιτική της διαφθορά. Ανάμεσά τους ένα παιδί έκθετο, ένα ζευγάρι άτεκνο, μια τυχαία συνάντηση ‒ όλα θα μπορούσαν να διορθωθούν. Ο Τάκης Τζαμαργιάς εμπνέεται από το «ειρωνικό δράμα», όπως το χαρακτηρίζει ο συγγραφέας του, και δημιουργεί μια παράσταση με διάθεση βαλκανική και ευφορική, με φαντεζί τραπέζια πάνω στα αναθήματα των Δελφών και άφθονη σαμπάνια. Παίζουν οι Γεράσιμος Γεννατάς, Eυγενία Δημητροπούλου, Λένα Δροσάκη, Στέλιος Ιακωβίδης, Γωγώ Μπρέμπου, Δημήτρης Φουρλής.

Μικρή Επίδαυρος Facebook Twitter
Η Έμιλυ Λουίζου. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Στις 12 Αυγούστου ο ιδιοσυγκρασιακός Σταμάτης Κραουνάκης παρουσιάζει μια βραδιά με δικά του ερωτικά τραγούδια και τίτλο «Έρως ανίκατε μάχαν». Ο ερωτικός Κραουνάκης με την τρυφερή, σπαρακτική και αγαπητική πλευρά του θα μας πάει μια μεγάλη βόλτα με τραγούδια που μέσα στις δεκαετίες, όπως λέει ο ίδιος, «κάνανε παρέα στις συντροφιές των Ελλήνων, στις μοναξιές, στις συνάξεις, στις ιδιωτεύσεις, από τα πολύ πολύ γνωστά μέχρι κάποια που άντεξαν στη σκιά για ν’ αποκαλυφθούν σ’ αυτό το θέατρο των συνελεύσεων και των θυσιών». Special Guest Λυδία Φωτοπούλου.

Στις 19 Αυγούστου το φεστιβάλ κλείνει με μια προβολή της Φαίδρας του Ζιλ Ντασέν, σε συνεργασία με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Η κινηματογραφική μεταφορά του Ιππόλυτου του Ευριπίδη σε σενάριο της Μαργαρίτας Λυμπεράκη, με τη Μελίνα Μερκούρη στον ομώνυμο ρόλο και συμπρωταγωνιστές της τους Άντονι Πέρκινς και Ραφ Βαλόνε. Έτσι, το Φεστιβάλ ξεκινάει με τον Ιππόλυτο στη Μεγάλη Επίδαυρο και κλείνει με μια κινηματογραφική εκδοχή του στη Μικρή.

Ψαραντώνης
8/7, 21:30

Συμπτώματα από την έλλειψη βάρους
14-15/7, 21:30

Θήβα: A Global Civil War
21-22/7, 21:30

Φιλοκτήτης
28-29/7, 21:30

Γίνεται δέντρο το πουλί;
4-5/8, 21:30

Σταμάτης Κραουνάκης
12/8, 21:30

Προβολή ταινίας: Φαίδρα
19/8, 00:00

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ