Μία από τις σημαντικότερες ομάδες του αμερικανικού θεάτρου έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών

Μία από τις σημαντικότερες ομάδες του αμερικανικού θεάτρου έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Θέτοντας το ερώτημα «τι μας κάνει ευτυχισμένους;» έστησαν μια χορο-θεατρική παράσταση ξέφρενου χορού και κίνησης, η οποία παρωδεί τα χολιγουντιανά κλισέ, τα αμερικανικά γουέστερν και τα ιταλικά σπαγγέτι, όπως και τα γκανγκ του βωβού σινεμά, με αποτέλεσμα μια απολαυστική κωμωδία αναρχικού χιούμορ με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις.
0

Ο Πάβολ Λίσκα και η Κέλλυ Κούπερ, ιδρυτές της θεατρικής ομάδας Nature Theater of Oklahoma, είναι ζευγάρι και στη ζωή. Όταν ο Πάβολ πρωτοέφτασε στην Αμερική από τη Σλοβακία, εγκαταστάθηκε στην Οκλαχόμα. Δεν ήταν όμως απαραίτητα αυτή η ιστορία που είχε στο μυαλό του όταν έψαχναν πώς να ονομάσουν την ομάδα τους.

Υπήρχε ήδη μια ειρωνική ταύτιση με τον ήρωα του ημιτελούς μυθιστορήματος Amerika του Κάφκα, τον Καρλ, ο οποίος επίσης φτάνει στην Αμερική από την Ευρώπη και βρίσκει δουλειά στο Nature Theater of Oklahoma! Έτσι κατέληξαν να βαφτίσουν την ομάδα τους, από τις σημαντικότερες σήμερα ομάδες του αμερικανικού πρωτοποριακού θεάτρου, με βάση τη Νέα Υόρκη.


Έχοντας κερδίσει ένα βραβείο Όμπι (το βραβείο του off Broadway) κι αφού παρουσίασαν τη δουλειά τους σε ουκ ολίγες, θεατρικές και μη πρωτεύουσες ανά τον κόσμο, έρχονται στο Φεστιβάλ Αθηνών με την τελευταία τους παράσταση Το κυνήγι της ευτυχίας, στην οποία συνεργάζονται για πρώτη φορά με τη σλοβένικη ομάδα χορού EnKnapGroup.

Θέτοντας το ερώτημα «τι μας κάνει ευτυχισμένους;» έστησαν μια χορο-θεατρική παράσταση ξέφρενου χορού και κίνησης, η οποία παρωδεί τα χολιγουντιανά κλισέ, τα αμερικανικά γουέστερν και τα ιταλικά σπαγγέτι, όπως και τα γκανγκ του βωβού σινεμά, με αποτέλεσμα μια απολαυστική κωμωδία αναρχικού χιούμορ με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις.


Θέτοντας το ερώτημα «τι μας κάνει ευτυχισμένους;» έστησαν μια χορο-θεατρική παράσταση ξέφρενου χορού και κίνησης, η οποία παρωδεί τα χολιγουντιανά κλισέ, τα αμερικανικά γουέστερν και τα ιταλικά σπαγγέτι, όπως και τα γκανγκ του βωβού σινεμά, με αποτέλεσμα μια απολαυστική κωμωδία αναρχικού χιούμορ με κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις.

Μέσα σε ένα τυπικό σαλούν του Φαρ Ουέστ του 19ου αι. με ψεύτικο ξύλινο τοίχο, αφίσες καταζητούμενων, τουφέκια και κρεμάλες, έξι άντρες και γυναίκες ντυμένοι καουμπόηδες, με σάπια και μαυρισμένα δόντια, συμπεριφέρονται με όλα τα στερεότυπα των παλιών χολιγουντιανών ταινιών.

Κάνουν κούνια πάνω στη διπλή πόρτα, παίζουν χαρτιά, πίνουν ουίσκι και φτύνουν ασταμάτητα. Μιλάνε σαν σημερινοί σοφιστικέ επαγγελματίες περί καριέρας και αποτυχημένων σχέσεων, χρησιμοποιώντας φράσεις του Χένρι Ντέιβιντ Θορό. Μια ξεκαρδιστική και ακατάσχετη ροή διανοουμενίστικων τσιτάτων από το στόμα σύγχρονων εγωπαθών και προβληματικών ανθρώπων σε αντιπαράθεση με τα χολιγουντιανά κλισέ. Οι ερμηνευτές, οι οποίοι δανείζουν στους χαρακτήρες το δικό τους όνομα, προέρχονται από διάφορες χώρες και αποτελούν την ομάδα χορού EnKnapGroup.

Μία από τις σημαντικότερες ομάδες του αμερικανικού θεάτρου έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Facebook Twitter
Η Κέλλυ Κούπερ και ο Πάβολ Λίσκα, ιδρυτές της θεατρικής ομάδας Nature Theater of Oklahoma.


Κι όταν ο Μεξικανός μπάρμαν (που στην πραγματικότητα είναι Ούγγρος χορευτής) με το σομπρέρο, που για μία τουλάχιστον ώρα δεν έχει βγάλει άχνα, αρχίζει να μιλάει, αφηγείται ένα σενάριο «ειρηνευτικής επέμβασης» στη Βαγδάτη. Εκεί ανακατεύονται νατοϊκά και ιρακινά στρατεύματα, επιθέσεις από drones, εκρήξεις, τραυματισμοί και θάνατοι. Με έναν παράδοξο τρόπο και τη συμβολή των χορευτών όλα αυτά μετριάζονται και αμβλύνονται με χιούμορ.

Ένα θεοπάλαβο σύμπαν όπου γίνεται αναφορά στο ιδρυτικό έγγραφο του αμερικανικού κράτους, τη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, και τον τρόπο που ορίζει την «επιδίωξη της ευτυχίας» ως αναφαίρετο δικαίωμα κάθε ανθρώπου, το οποίο οι κυβερνήσεις είναι υποχρεωμένες να προασπίζονται.


Μια σουρεαλιστική κωμωδία παραδοξότητας για τους μύθους και την πραγματική ταυτότητα της Αμερικής που αντανακλά τη σύγχρονη πολιτική πραγματικότητά της, την ώρα που ο βίαιος δυτικός επεκτατισμός δεν σταματάει να προελαύνει σε κάθε γωνιά της Γης. Ένα θεατρικό πανδαιμόνιο που ταξιδεύει το κοινό στις σκοτεινές περιοχές όπου ο καθένας μας ψάχνει τα πιο άγρια όνειρά του και εμείς ονομάζουμε «ευτυχία», ενώ αγγίζουμε τα όρια της απληστίας και της λαγνείας.

Info:

1, 2, 3 Ιουνίου
Nature Theater of Oklahoma - Enknapgroup - Το Κυνήγι της Ευτυχίας

1/6 & 3/6, 21:00, 2/6, 20:00

Πειραιώς 260, Χώρος Η, με αγγλικούς και ελληνικούς υπέρτιτλους

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ