How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας Facebook Twitter
Η παράσταση στο φουαγέ του θεάτρου επιχειρεί ένα διάλογο με μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της Ελληνικής ιστορίας. Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης
0

«Όταν οι Γερμανοί την τουφέκισαν, στις αρχές του καλοκαιριού του 1944, λίγο πριν από την απελευθέρωση, η Μαργαρίτα δεν είχε πατήσει ακόμα τα είκοσι χρόνια της. Το λιγνό κορμί της βάσταξε μ’ απίστευτη αντοχή όλες τις κακουχίες της φυλακής, το στόμα της έμεινε κλεισμένο σ’ όλα τα μαρτύρια που μαθεύτηκε πως της κάνανε. Και στάθηκε μπροστά στο απόσπασμα χαμογελώντας το πικρό χαμόγελο της οικογένειας των Περδικάρηδων.

Αυτό το τελευταίο για το χαμόγελο το 'πε ο παπάς, που, με την απαραίτητη παρουσία του στις θανατικές εκτελέσεις, επικυρώνει, στ’ όνομα του Καίσαρος, την απόδοση της ψυχής στον Θεό. Ο ίδιος είπε πως, όταν σήκωσαν τα ντουφέκια, η μικρή Μαργαρίτα κούνησε το χέρι της κ' είπε ένα ακατανόητο καληνύχτα, μάλιστα δεν είπε καληνύχτα, είπε ακριβώς – "καληνύχτα ντε..."».

Με το απόσπασμα του Δημήτρη Χατζή από το «Τέλος της μικρής μας πόλης» ξεκινά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη «How soon is now», αντλώντας έμπνευση από το λογοτεχνικό πρόσωπο της Μαργαρίτας Περδικάρη, μιας νεαρής δασκάλας αστικής καταγωγής, που κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο εντάχθηκε στην ΕΠΟΝ Πίνδου, οπότε άνοιξε ο ασκός του Αιόλου για μια ολόκληρη χώρα, η οποία δύσκολα συμπράττει με τα «φαντάσματα» του παρελθόντος της.

Η Περδικάρη είναι ένα σύμβολο, ένας χαρακτήρας τόσο καλά γραμμένος που θα μπορούσε να ζει και σήμερα, φέρνοντας στο προσκήνιο ψηφίδες ελληνικότητας με τη φωνή της Χαρούλας Αλεξίου που συμμετέχει στην αφήγηση του ηχογραφημένου υλικού και τη «Γλυκιά Μαράτα» του Αττίκ να συνοδεύει τη δράση της παράστασης.

Η παράσταση στο φουαγέ του θεάτρου, σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, τον αριστούχο του τμήματος Σκηνοθεσίας του Εθνικού Θεάτρου, Πάνο Κούγια, επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας Facebook Twitter
Η κατά Μπασδέκη Μαργαρίτα, αυτή η δεκαεννιάχρονη δασκαλίτσα, δεν πεθαίνει για τις μεγάλες ριζοσπαστικές ιδέες που κουβαλά αλαμπρατσέτα το κίνημα των σοσιαλιστών αλλά για τα ιδανικά της, για το ιδανικό του έρωτα. Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης

Ο χαρακτήρας της Περδικάρη ζωντανεύει από μια εξαιρετική ηθοποιό, την Ανθή Σαββάκη. Η Περδικάρη είναι ένα σύμβολο, ένας χαρακτήρας τόσο καλά γραμμένος που θα μπορούσε να ζει και σήμερα, φέρνοντας στο προσκήνιο ψηφίδες ελληνικότητας με τη φωνή της Χαρούλας Αλεξίου, που συμμετέχει στην αφήγηση του ηχογραφημένου υλικού, και τη «Γλυκιά Μαράτα» του Αττίκ να συνοδεύει τη δράση της παράστασης.

Ο Αττίκ και η εποχή της ελαφρότητας είναι μια ψηφίδα του εθνικού μας τοπίου μιας άλλης, πιο όμορφης εποχής, της μπελ επόκ, που οι άνθρωποι πίναν φαρμάκι με ένα τραγουδάκι και μελαγχολούσαν πάνω από μιας δραχμής γιασεμιά. Μια ελαφρότητα προπολεμική, την οποία ο άνθρωπος θα μουντζούρωνε δύο ολόκληρες φορές στο μέλλον.

«Η Μαράτα είναι ένα όνομα ξεχασμένο, σκουπίστηκε μαζί με τη σκόνη του χρόνου και πλέον ηχεί στ' αυτιά μας παλιοκαιρίσιο. Όπως το όνομα της Μαργαρίτας Περδικάρη και όλων εκείνων των άγνωστων ηρώων της ταραγμένης εποχής του '40, που πρώτα πήραν πιστοποιητικό πολιτικών φρονημάτων και έπειτα ονοματεπώνυμο. Ένα όνομα σαν ξωτικό λουλούδι που φύτρωσε μέσα στην κοπριά της ελληνικής οικογένειας και αναγεννήθηκε και θέριεψε σε μαργαρίτα του αγρού. Και σήκωσε τις ρίζες της, τίναξε από πάνω της τις κοπριές, σκούπισε τα τακουνάκια της πάνω στο ποδόμακτρο του αρχοντικού της για να μπει στα μεγάλα σαλόνια της πολιτείας εκείνων που δεν πρόδωσαν. Στα μέσα Κολωνάκια μας, που οι άνθρωποι πεθαίνουν για μια ιδέα κι έναν έρωτα στα χείλη», λέει ο σκηνοθέτης της παράστασης Πάνος Κούγιας.

Η κατά Μπασδέκη Μαργαρίτα, αυτή η δεκαεννιάχρονη δασκαλίτσα, δεν πεθαίνει για τις μεγάλες ριζοσπαστικές ιδέες που κουβαλά αλαμπρατσέτα το κίνημα των σοσιαλιστών αλλά για τα ιδανικά της, για το ιδανικό του έρωτα. Γιατί υποσχέθηκε στον Νικόλα, τον Άγιο Νικόλα της, πως δεν θα τον προδώσει. Κι όταν κάνεις τους ανθρώπους θρησκεία και οδηγό σου, η ζωή ξαφνικά μεγαλώνει.

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Πάνος Κούγιας. Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης

«Κι έτσι, την ώρα του μεγάλου πόνου, εκείνη, αντί να μαρτυρά ονόματα, ανοίγει το εσωτερικό της γλωσσάρι και τους πετά στα μούτρα δασυνόμενες λέξεις. Σαν το τελευταίο της μάθημα να 'ναι το πώς τελικά δείχνεται η αγάπη με πράξεις. Γι' αυτό, και μόνο γι' αυτό, θα 'πρεπε δίπλα στο δυτικό αέτωμα του Παρθενώνα, εκτός από τον Μιμίκο και τη Μαίρη, να χαράξουμε και το όνομα της Μαργαριτούλας», λέει ο σκηνοθέτης που βάζει στα πρόσωπα της παράστασης και μια ταξιθέτρια του θεάτρου.

«Οι ταξιθέτριες πιστεύω ότι είναι από εκείνους τους ανθρώπους που κάνουν τη «βρόμικη» δουλειά στο θέατρο, όπως και οι ηλεκτρολόγοι, οι ηχολήπτες, οι φροντιστές σκηνής κ.λπ., αλλά το θέατρο ποτέ δεν τους δίνει σε αντάλλαγμα ούτε ένα χειροκρότημα. Στην παράστασή μας αυτή η ταξιθέτρια αναλαμβάνει τα ηνία και επιλέγει να απομαγέψει τη θεατρική συνθήκη και να χλευάσει την "ατμόσφαιρα", τη "μύηση" και την υψηλή τέχνη που υποκρινόμαστε πως τάχα μου έχουμε κληθεί να κάνουμε.

Η σκέψη, λοιπόν, ήταν να βάλουμε στο στόμα της ένα μικρό μανιφέστο για τη χρησιμότητα της τέχνης σήμερα, χωρίς στόμφο. Πού ακουμπά, ρε παιδί μου; Σε ποιον απευθύνεται; Γιατί είναι ψυχαγωγία, όταν μάλιστα συντελείται στη σκιά ενός παγκόσμιου εμπόλεμου σκηνικού; Εγώ διαλέγω τη μεριά των αισιόδοξων, που βρίσκουν μέσα στις ραφές της τη θεραπευτική της λειτουργία, την επιστροφή στην ομορφιά και το ημέρωμα της ανθρώπινης αγριότητας. Κι ας κατηγορηθούμε για ρομαντισμό», λέει.

Συναντάμε στην παράσταση το κουίρ, αυτό το λοξοκοίταγμα στα πράγματα, που έρχεται και σε συναντά από μόνο του, τόσο απαραίτητο όσο το αλάτι στο φαγητό. Σαν να σου ψιθυρίζει στο αυτί: «Και για όλους εκείνους που είπαν όχι, εκεί που όλοι οι άλλοι έλεγαν ναι, ποιος θα μιλήσει;»

«Πρόθεσή μου ήταν να φτιάξω μια μικρή παρέλαση απ' όλους όλες και όλες εκείνους και εκείνες που η συστημική ιστορία άφησε μετεξεταστέους/-έες. Ναύτες και φαντάρους τσαρουχικούς προπαγανδιστές μιας Ελλάδας που εκείνη την περίοδο ζούσε τη νύχτα, όταν όλη η υπόλοιπη πόλη κοιμόταν, ξεχασμένες ντίβες της απαλλοτριωμένης μάνδρας του Αττίκ, σπαράγματα από το θέατρο σκιών που μας επαναφέρουν στην Ανατολή που τόσο έντονα πασχίζουμε να αποτινάξουμε και  παραδοσιακοί ελληνικοί καφενέδες, στους οποίους ο σύγχρονος εξευγενισμός βάζει λουκέτο. Βασίλισσα και κομπέρ του παραπάνω μαχαλά στέψαμε μια drag, καθώς είναι η μόνη που μπορεί δικαιωματικά –και βιωματικά– να πενθεί με σεβασμό και αρχοντιά για όλα εκείνα  που πονούν όταν φεύγουν. Είναι πλάσματα με τεράστιες εσωτερικές αποθήκες για να χωρούν εμάς, τη μυρωδιά μας και τη λύπη μας», λέει ο Πάνος Κούγιας.

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας Facebook Twitter
Φωτ.: Γιώργος Καλφαμανώλης

Όταν τον ρωτώ τι σημαίνει γι' αυτόν ελληνικότητα, μου απαντά: «Είναι, νομίζω, το να μη χωράς πουθενά. Σαν να έχουμε φτιαχτεί εργοστασιακά ατελείς και να νιώθουμε παραθεριστές σε αυτό το χωραφάκι που μας κλήρωσε στη Μεσόγειο. Θυμάμαι, μερικά χρόνια πριν, που ήμουν ακόμα μαθητής, περνούσα ένα απόγευμα έξω από μια οικοδομή που χτιζόταν στη γειτονιά μου. Κοίταξα μέσα στην τρύπα που είχαν σκάψει και είδα πως είχαν βρει αρχαία. Ενθουσιάστηκα γιατί δεν είχα δει ποτέ μου μέχρι τότε υπολείμματα αρχαίου οικισμού από τόσο κοντά. Μερικές μέρες αργότερα, που ξαναπέρασα, το είχαν ήδη τσιμεντώσει κι εκείνα ίσα που αχνοφαίνονταν. Ρώτησα έναν εργάτη γιατί το έκαναν και μου απάντησε: "Όταν μεγαλώσεις, θα καταλάβεις". Μεγάλωσα, κι ακόμα δεν κατάλαβα. Μήνες αργότερα είχε χτιστεί ένα ισόγειο κατάστημα με αυτά τα σίδερα από πάνω που τα ονομάζουν "αναμονές". Είμαστε η χώρα που περιμένει συνεχώς κάτι καινούργιο, μπαζώνοντας το παρελθόν της όπως όπως».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση «How soon is now» εδώ. 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ