H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ

H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ Facebook Twitter
0

Η Πολυξένη Μυλωνά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και ζει στην Αθήνα. Ως ηθοποιός έχει εργαστεί στο Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ και το ελεύθερο θέατρο, συνεργαζόμενη με σκηνοθέτες όπως οι Ρούλα Πατεράκη, Νίκος Μαστοράκης, Δήμος Αβδελιώδης, Σωτήρης Χατζάκης, Γιάννης Κακλέας και Ενκε Φεζολλάρι.

Φέτος, τη συναντάμε στο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ που κάνει πρεμιέρα στο Θέατρο Πόλη στις 4 Μαρτίου, να ερμηνεύει την Αλμπερτίν στο πλευρό του Γιάννη Βούρου, υπό τις σκηνοθετικές του οδηγίες. Μαζί τους ο Πέρης Μιχαηλίδης.

Κανείς μας δεν ξέρει τα όρια της πραγματικότητας και τα σύνορα ζωής και ονείρου, λογικής και φαντασίωσης.

— Γιατί πιστεύετε ότι η νουβέλα του Σνίτσλερ «Dream Story» ενέπνευσε στον Στάνλεϊ Κιούμπρικ να δημιουργήσει τη μνημειώδη ταινία «Μάτια Ερμητικά Κλειστά»;

Το συγγραφικό έργο του Σνίτσλερ στο σύνολο του αποτελεί έναν σταθμό καθοριστικό για τη συνάντηση ψυχανάλυσης και θεάτρου. Ο ίδιος ο Φρόιντ ομολόγησε ότι το έργο δεκαετιών του περικλείεται στο «Dream Story».

Το ασυνείδητο, ο ονειρικός και εξορισμένος σκοτεινός κόσμος μας, εισέρχεται με ορμή στην καθημερινότητα και της δίνει διαστάσεις εφιάλτη και ελευθερίες που θα τις εξηγήσουν γενιές επιστημόνων της ψυχιατρικής και της ψυχανάλυσης στον 20ό αιώνα μέχρι και σήμερα.

Όσον αφορά την καθαρά θεατρική του διάσταση, το «Dream Story» είναι ένα έξοχο κείμενο, σημείο αναφοράς για εκατοντάδες μεταγενέστερα έργα.

— Τις ανεκπλήρωτες φαντασιώσεις, εκείνες που κατακλύζουν τους ήρωες του Σνίτσλερ, πρέπει να τις βιώνουμε ή να τις αποφεύγουμε;

Κανείς μας δεν ξέρει τα όρια της πραγματικότητας και τα σύνορα ζωής και ονείρου, λογικής και φαντασίωσης. Η ερωτική μας ζωή διαβρώνεται από τα υπόγεια ρεύματα των εξορισμένων επιθυμιών, των απωθημένων και των ανεκπλήρωτων ηδονών. Πολλές αρρώστιες εμφανίζονται ως αποτέλεσμα του πνιγμού της επιθυμίας, χάριν μιας κανονικής ζωής.

Όμως το κανονικό δεν αποτελείται από στέρεα υλικά, αλλά υγροποιείται, από ρευστές δυνάμεις και ορμές του σώματος και επαναστάσεις του πνεύματός μας. Με το να αποφεύγουμε την ανεκπλήρωτη φαντασίωση διαιωνίζουμε τη δυστυχία μας και δυσκολεύουμε την ζωή μας.

H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ Facebook Twitter

— Ερμηνεύετε την Αλμπερτίν, την γυναίκα που στην ταινία υποδύεται η Νικόλ Κίντμαν. Μιλήστε μας για τη δική σας Αλμπερτίν, αυτήν που έχετε στην καρδιά σας.

Η δική μου Αλμπερτίν έχει κάτι από όλες τις γυναίκες. Έχει την επιθυμία για ηδονή, το δικαίωμα στο όνειρο, την ανάγκη για επικοινωνία, τη διάθεση για περιπετειώδη και συναρπαστικό βίο.

Η δική μου Αλμπερτίν φοβάται την ημερομηνία λήξης του έρωτα, στρέφεται προς το σκοτάδι γιατί αισθάνεται ότι μόνο μέσα από την διαδρομή σε αυτό, αντιμετωπίζοντας τους δαίμονες, τους φόβους και τα τέρατα της ψυχής μας, θα φτάσει στο φως μιας κάθαρσης, στην αλήθεια μιας ζωής που αντιμετώπισε το αρνητικό –χωρίς να έχει σημασία αν το εξημέρωσε ή όχι– και στρέφεται προς την θετικότητα της ύπαρξης.

Η δική μου Αλμπερτίν είναι εκεί, στη διπλανή πόρτα, στη διπλανή πόλη, στην άλλη χώρα, και μιλάει με τη φωνή μου για το δικαίωμα της γυναίκας στον ηδονικό βίο και για την αρμονική ένωσή της με το αρσενικό στοιχείο, μέσα από ομολογίες και αποκαλύψεις που ελευθερώνουν και τον άντρα και την γυναίκα.

H Πολυξένη Μυλωνά υποδύεται την Αλμπερτίν στο έργο «Dream Story» του Άρτουρ Σνίτσλερ Facebook Twitter

Info

Μετάφραση - Προσαρμογή: Αντώνης Γαλέος

Σκηνοθεσία: Γιάννης Βούρος

Μουσική: Γιώργος Πούλιος

Σκηνογραφία - Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη

Φωτισμοί: Βασίλης Κλωτσοτήρας

Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ

Οργάνωση Παραγωγής: Ευρυδίκη Σαραντάκου

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Βούρος, Πολυξένη Μυλωνά

Πόλη Θέατρο (Φωκαίας 4 & Αριστοτέλους 87, Πλ. Βικτωρίας, 211 1828900)

Από 4/3

Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ