Διψώ για επικοινωνία περισσότερο από ποτέ

Διψώ για επικοινωνία περισσότερο από ποτέ Facebook Twitter
0

Ποιες είναι οι αναμνήσεις σας απ’ την πρώτη σας γειτονιά; Σε ποιες εικόνες βασιστήκατε για να γράψετε το κείμενο;

Δεν είναι τόσο αναμνήσεις, γιατί γενικά δεν είμαι τύπος των αναμνήσεων, ούτε αναπολώ ούτε νοσταλγώ. Το έργο είναι αυτό που θα λέγαμε «ντοκιμαντέρ φιξιόν», ξεκινάει δηλαδή από κάτι πραγματικό, αληθινό, αλλά μετά πάει βόλτα αλλού. Εξάλλου, αυτό έκανα και μικρή. Μπορεί, ας πούμε, να περνούσα έξω από ένα παράθυρο, να έβλεπα μια κυρία με μια κουτάλα στο χέρι και, γυρνώντας, να έλεγα στους δικούς μου τερατώδεις ιστορίες γι’ αυτό, ότι είδα μια γυναίκα μ’ έναν κότσο και μια ρόμπα έτσι κι έτσι, που κρατούσε μέσα στο σαλόνι της ένα μαχαίρι. Κάποιος που θα θελήσει να έρθει θα πρέπει να ξέρει οτι δεν θα παρακολουθήσει βαρετές αλήθειες, αλλά αλληγορίες, παραμύθια, παραβολές. Ό,τι πιο χρήσιμο, δηλαδή, για να καταλάβεις ποιον έχεις απέναντί σου, περισσότερο κι απ’ το να καθόταν να σου αραδιάσει με λεπτομέρειες όλη του τη ζωή.

Πώς σας ήρθε η ιδέα να γράψετε έναν μονόλογο βασισμένo σε αυτοβιογραφικές σας εμπειρίες;

Δεν νιώθω ότι είναι μονόλογος, αλλά η αφορμή για έναν σιωπηλό διάλογο με τους ανθρώπους που θα έρθουν. Ως προς το γιατί, νομίζω ότι είναι οι καιροί που μου το έχουν προκαλέσει αυτό. Διψώ για επικοινωνία περισσότερο από ποτέ.

O σκηνοθέτης αποκαλεί την παράσταση «ένα άφοβα ρομαντικό mini live». Τι σημαίνει αυτό;
Ο Ευριπίδης Λασκαρίδης, ο σκηνοθέτης του έργου, καθώς και οι μουσικοί που συμμετέχουν ζωντανά, ο Γιώργος Πούλιος και ο Κώστας Τσιώλης, ανήκουν σε άλλη γενιά. Η μείξη των χαρακτήρων και των γενεών ήταν πολύ χρήσιμη νομίζω, γιατί εγώ, όσο να ’ναι, ανήκω στη γενιά της κορόνας, του μεγαλόστομου κατά κάποιον τρόπο, κι η συμβολή τους αλάφρυνε πολύ το πράγμα, το έκανε πιο ποπ, κάνοντάς του πολύ καλό. Το «άφοβα ρομαντικό» είναι το χιούμορ του Ευριπίδη που, ως πιο νέος, είναι πιο ωμός, πιο κυνικός από μένα. Και το «mini live» αφορά πιο πολύ τη μορφή της παράστασης, που δεν είναι αμιγώς θεατρική.

Έχει σημασία ότι ο χώρος των παραστάσεων είναι κοντά στην πρώτη σας γειτονιά;
Ναι, είναι παρα πολύ διασκεδαστικό ότι ο χώρος «Προσωρινός» είναι στη Δεινοκράτους, μερικά στενά πιο κάτω απ’ το σπίτι όπου γεννήθηκα, Πλουτάρχου και Bασιλίσσης Σοφίας, στο ισόγειο μιας άλλης πολυκατοικίας. Είναι σαν σκανταλιά και, φυσικά, από τους βασικούς λόγους που θέλαμε με τον Ευριπίδη να πάμε εκεί.

Το έργο παρουσιάστηκε και πέρσι στο Low Βudget Festival; Ποιες ήταν οι αντιδράσεις απ’ το κοινό; Έχετε κάνει κάποιες αλλαγές;

Το έργο παίχτηκε πρώτη φορά πέρσι στο Low Βudget για τρεις ημέρες μόνο. Ήταν ένα προσχέδιο, ένα σκίτσο. Φέτος το ξαναδουλέψαμε απ’ την αρχή και νομίζω ότι τώρα βρήκε το αληθινό του πρόσωπο.

Τι θέλετε ν’ αποκομίσει ο θεατής;

Πολύ λίγα, ή ίσως πάρα πολλά. Θέλω να χαρεί, να συγκινηθεί, δεν θέλω να θαμπωθεί από τη μεγαλοφυΐα μου, ούτε να με θαυμάσει. Θα ‘θελα να νιώθει όπως νιώθω κι εγώ, όταν ακούω ένα τραγούδι που μ’ αρέσει: κάτι ζεστό να σαλεύει μέσα στην κοιλιά μου. Εξάλλου, νομίζω ότι αυτό είναι το έργο, περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο: ένα μακρύ τραγούδι, ένα μπλουζ. Και θα ‘θελα να ‘ρθουν οι φίλοι μου, οι δικοί μου, ν’ αναγνωρίσουν μέσα στο κείμενό μου κάτι απ’ αυτούς και να καταλάβουν ότι τους αγαπώ, έστω κι αν για να το πω μού χρειάζονται τόσες λέξεις, τόσο περίπλοκοι τρόποι!

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Κοτσιφάκης

Χορός / Γιώργος Κοτσιφάκης: «Θέλω και στη ζωή να κάνω όσα συμβαίνουν στη σκηνή»

Του είπαν «δεν θα γίνει χορευτής με τίποτα» – σήμερα θεωρείται από τους καλύτερους χορευτές της Ευρώπης. Ξεκίνησε την καριέρα του συμμετέχοντας στο «2» του Δημήτρη Παπαϊωάννου, και σήμερα κάνει διεθνή περιοδεία με το «My fierce ignorant step».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ