Από την «Ελλάδα Μονάχου» δεν επιστρέφεις εύκολα πίσω

Από την «Ελλάδα Μονάχου» δεν επιστρέφεις εύκολα πίσω Facebook Twitter
«Τα παιδιά που φεύγουν σήμερα είναι εντελώς ακυρωμένα. Μεγάλωσαν μέσα σε αυτή την πασοκική υπόσχεση ότι όλα θα πάνε καλά. Έζησαν την ελληνική εκδοχή του αμερικανικού ονείρου, πιστεύοντας πως αν σπουδάσουν κάτι καλό, θα τα καταφέρουν, θα βρουν καλές δουλειές, θα βγάλουν λεφτά. Τους υποσχέθηκαν μια ευδαιμονία που τελικά δεν ήρθε». Φωτο: Judith Buss
0

Ο Πρόδρομος Τσινικόρης και ο Ανέστης Αζάς υπηρετούν με μεγάλη συνέπεια το δύσκολο είδος του θεάτρου-ντοκουμέντου. Το θεατρικό δίδυμο που έχει αναλάβει από το 2015 την καλλιτεχνική διεύθυνση της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου ολοκληρώνει φέτος τη δική του «τριλογία της μετανάστευσης» με τον πιο ταιριαστό, αν και ενδεχομένως γλυκόπικρο τρόπο.


Η «Ελλάς Μονάχου», μια συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και του Θεάτρου Κάμερσπιλε (Kammerspiele) του Μονάχου, φέρνει επί σκηνής τρεις Έλληνες της «χαμένης γενιάς», που αναγκάστηκαν, λόγω κρίσης, να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό.

Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο Τσινικόρης, σε ρόλο ηθοποιού, αντιπαραβάλλει τη δική του προσωπική ιστορία (προσωπική, και όχι ιδιωτική, όπως θέλει να τονίσει, απαντώντας σε όσους ενδεχομένως να σκεφτούν ότι «πουλά» τη ζωή του στο θέατρο), έχοντας «αντίστροφη» πορεία, μια και έχει γεννηθεί στο Βούπερταλ, ενώ τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Ελλάδα.

Είχε προηγηθεί ο «Τηλέμαχος» που έφερνε αντιμέτωπες την παλιά και τη νέα μεταναστευτική γενιά και η «Καθαρή Πόλη», η πολυσυζητημένη παράσταση με τις πέντε μετανάστριες καθαρίστριες, που, όπως περήφανα με ενημερώνει ο σκηνοθέτης της, είναι πλέον η πιο πολυταξιδευμένη ελληνική παράσταση των τελευταίων 30 τουλάχιστον ετών (μαζί με το «Late Night» των Blitz), έχοντας ταξιδέψει σε 14 χώρες και 29 πόλεις, με 7 ακόμα πόλεις να έπονται για την επόμενη σεζόν σε Γερμανία, Κροατία, Ελβετία και Ισπανία.

Αυτό το «εγώ φεύγω» έχει μέσα του μια πικρία και μια έλλειψη επιθυμίας να γυρίσουν πίσω, έχει διαταραχθεί η σχέση τους με την πατρίδα, τον τόπο όπου δόθηκαν οι υποσχέσεις. Αυτή είναι η βασική διαφορά ανάμεσα στις δύο γενιές, η νοσταλγία για την επιστροφή.

Πού αποφάσισαν λοιπόν να εστιάσουν οι δύο δημιουργοί για το κλείσιμο της τριλογίας τους; «Στον "Τηλέμαχο" που είχαμε παρουσιάσει στη Στέγη και στο Βερολίνο, πριν από πέντε χρόνια, είχαμε ασχοληθεί με την ελληνική μεταναστευτική ιστορία του Βερολίνου, από τη δεκαετία του '60 κι έπειτα» θυμάται Πρόδρομος.

«Εκεί είχαμε μια σκηνική συνάντηση δύο γενεών, των ανθρώπων που έφυγαν είτε ως gastarbeiter είτε ως πολιτικοί εξόριστοι, λόγω χούντας, με τη γενιά των νέων που τότε, το 2012, βρέθηκαν στη Γερμανία, λόγω κρίσης. Θέλαμε λοιπόν τώρα να αποφύγουμε πάλι μια σύγκρουση παλιάς και νέας γενιάς πάνω στη σκηνή.

»Βέβαια, το Μόναχο είναι μία κατ' εξοχήν πόλη της ελληνικής μετανάστευσης. Έχεις τα τραγούδια, τα τοπόσημα, όπως είναι ο σταθμός του Μονάχου, έχεις 60 χρόνια τοπικής μεταναστευτικής ιστορίας. Αφού λοιπόν κάναμε έρευνα σε όλες τις ηλικίες, από ανθρώπους που βρίσκονται εκεί από τα '60s μέχρι αυτούς που πήγαν χθες, καταλήξαμε πως αυτό που μας ενδιαφέρει τώρα, γιατί το συναντάμε και στην Ελλάδα, είναι η ομάδα των working poor, παιδιά που έχουν σπουδάσει, είναι στην αγορά εργασίας εδώ και 10-15 χρόνια και είναι είτε φτωχοί ή ζουν πολύ κοντά στο όριο της φτώχειας, ανασφάλιστοι, overqualified, με μισθούς πείνας, απλήρωτες υπερωρίες. Είπαμε να εστιάσουμε λοιπόν σε τρεις τέτοιες ιστορίες νέων ανθρώπων, κοντά στα τριάντα, που τελικά, μετά από αυτές τις εμπειρίες, αποφάσισαν να πάνε στο Μόναχο».

Από την «Ελλάδα Μονάχου» δεν επιστρέφεις εύκολα πίσω Facebook Twitter
«Είχαμε πάει σε καφενεία με τον Ανέστη στο Μόναχο και όλοι περίμεναν το Πάσχα για να κατέβουν στην Ελλάδα και μετά, του Σταυρού, εκεί κοντά στα μέσα Σεπτέμβρη, σιγά σιγά να πάρουν τα μπογαλάκια τους και να επιστρέψουν». Φωτο: Εύη Φυλακτού

Ένα βασικό ζήτημα που απασχόλησε τους δύο σκηνοθέτες στο έργο αυτό, αναφορικά με τη μεταφορά του από το Μόναχο, όπου έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο, στην Αθήνα, ήταν η γλώσσα. «Στο Μόναχο παίξαμε σε γερμανικά, αγγλικά και ελάχιστα ελληνικά. Μας ενδιέφερε να κρατήσουμε κάποια κείμενα στα γερμανικά και στην Αθήνα, για να υπάρχει μια συνεχής υπενθύμιση ότι αυτοί οι άνθρωποι έπρεπε να φύγουν από τη χώρα».

Σύμφωνα με τον Πρόδρομο, υπάρχει ένα στοιχείο στην ελληνική κοινότητα του Μονάχου που τη διαφοροποιεί σημαντικά σε σχέση με τις αντίστοιχες άλλων περιοχές της Γερμανίας. Τις προηγούμενες δεκαετίες βρέθηκαν εκεί πολλοί εργάτες, καθώς υπήρχαν εργοστάσια, οι οποίοι συντέλεσαν στην οικοδόμηση του γερμανικού οικονομικού θαύματος. Όμως μαζί με αυτούς ήρθαν και πολλοί Έλληνες για σπουδές, επειδή υπήρχαν πολύ καλά πανεπιστήμια, και μαζί τους και πολλοί εξόριστοι της δικτατορίας που στη συνέχεια έγιναν πολιτικοί, όπως ο Παπούλιας και ο Τσοχατζόπουλος.

«Υπήρχε ένας διαφορετικός πυρήνας Ελλήνων που είχαν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας με τη βαυαρική κοινότητα. Η ενσωμάτωσή τους έγινε με πιο πετυχημένο τρόπο. Σε άλλες περιοχές μπορεί να συναντήσεις ανθρώπους που ζουν 40 χρόνια εκεί και δεν μιλάνε γερμανικά, επειδή ήταν όλη μέρα στο εργοστάσιο. Θα σου πω ένα fun fact που ενισχύει αυτή τη διαπίστωση. Αν μπεις στο Trip Advisor, στα 10 καλύτερα εστιατόρια του Μονάχου θα βρεις 4 ελληνικά – και όχι τα τουριστικά που θα βρεις στην Πλάκα, σουβλάκι και μουσακά».

Από την «Ελλάδα Μονάχου» δεν επιστρέφεις εύκολα πίσω Facebook Twitter
«Επειδή δεν είναι ένας που αποφασίζει, υπάρχει συνεχής τριβή ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που εξισορροπεί τα πράγματα. Πρέπει πάντα να επιχειρηματολογείς για τις επιλογές και τις αποφάσεις σου. Ο ένας προσέχει τον άλλο. Γι' αυτό δεν έχουμε ξεφύγει. Δεν θα έλεγα ότι κάνουμε κάποιου είδους στρατευμένου θεάτρου». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

Η συζήτησή μας αναπόφευκτα φτάνει στις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στα δύο μεγάλα μεταναστευτικά ρεύματα που κατέληξαν στη Γερμανία, αυτό των ημερών των παππούδων του και αυτό της δικής μας γενιάς. Ο Πρόδρομος συνοψίζει τη βασική διαφορά στα ζητήματα της προσωπικής επιλογής για μετανάστευση και της νοσταλγίας για επιστροφή.

«Εμένα οι δικοί μου παππούδες, και οι δύο, προερχόμενοι από αγροτικές περιοχές, από το Κιλκίς και την Κατερίνη, είχαν πάει στη Γερμανία στις αρχές της δεκαετίας του '70 και είχαν πάρει μαζί τους τα παιδιά τους, που τότε ήταν έφηβοι. Όπως και οι περισσότεροι εργάτες, ήθελαν να μαζέψουν λεφτά και να γυρίσουν στην Ελλάδα, αφού καλύτερη ευκαιρία δεν θα έβρισκαν στη χώρα τους, να φτιάξουν σπίτι, να πάρουν κτήμα, ασχέτως αν στη συνέχεια έμειναν κι άλλο, κι ακόμα λίγο, μέχρι που πέρασαν τα χρόνια και κατέληξαν να λένε "πού να πάμε πίσω τώρα". Είτε γυρίζουν μετά τη σύνταξη ή έρχονται μόνο το καλοκαίρι για το κλίμα της Ελλάδας ενώ τον χειμώνα επιστρέφουν στη Γερμανία γιατί, κατά την άποψή τους, εκεί έχει καλύτερους γιατρούς.

»Είχαμε πάει σε καφενεία με τον Ανέστη στο Μόναχο και όλοι περίμεναν το Πάσχα για να κατέβουν στην Ελλάδα και μετά, του Σταυρού, εκεί κοντά στα μέσα Σεπτέμβρη, σιγά σιγά να πάρουν τα μπογαλάκια τους και να επιστρέψουν. Δεν υπήρχε λοιπόν κάποια προσωπική σχέση που να διαταράχθηκε με την πατρίδα τους και τον τόπο που μεγάλωσαν, σε αυτή τη γενιά, δεν υπήρχε κάποια προσδοκία που να ακυρώθηκε.

»Τα παιδιά που φεύγουν σήμερα είναι εντελώς ακυρωμένα. Μεγάλωσαν μέσα σε αυτή την πασοκική υπόσχεση ότι όλα θα πάνε καλά. Έζησαν την ελληνική εκδοχή του αμερικανικού ονείρου, πιστεύοντας πως αν σπουδάσουν κάτι καλό, θα τα καταφέρουν, θα βρουν καλές δουλειές, θα βγάλουν λεφτά. Τους υποσχέθηκαν μια ευδαιμονία που τελικά δεν ήρθε. Τους απέμειναν οι επιλογές είτε να δουλεύουν με τα λίγα που τους δίνουν, σε ένα εντελώς επισφαλές περιβάλλον όπου ο άλλος μπορεί να τους διώξει επειδή έτσι γουστάρει, να μην πληρωθούν και να μην μπορούν να διαμαρτυρηθούν, ή να μαζέψουν τα πράγματά τους και να πουν απηυδησμένοι "εγώ φεύγω".

Από την «Ελλάδα Μονάχου» δεν επιστρέφεις εύκολα πίσω Facebook Twitter
«Το Μόναχο είναι μία κατ' εξοχήν πόλη της ελληνικής μετανάστευσης. Έχεις τα τραγούδια, τα τοπόσημα, όπως είναι ο σταθμός του Μονάχου, έχεις 60 χρόνια τοπικής μεταναστευτικής ιστορίας». Φωτο: Εύη Φυλακτού

»Αυτό το "εγώ φεύγω" έχει μέσα του μια πικρία και μια έλλειψη επιθυμίας να γυρίσουν πίσω, έχει διαταραχθεί η σχέση τους με την πατρίδα, τον τόπο όπου δόθηκαν οι υποσχέσεις. Αυτή είναι η βασική διαφορά ανάμεσα στις δύο γενιές, η νοσταλγία για την επιστροφή. Η νοσταλγία του Οδυσσέα για την πατρίδα που δεν υπάρχει πια».

Λίγο πριν κλείσουμε, μοιράζομαι με τον Πρόδρομο τη διαπίστωση πως, ενώ εκείνος κι ο Ανέστης είναι σαφώς πολιτικοποιημένα άτομα, υπηρετούν ένα είδος θεάτρου που απαιτεί μια κάποια αποστασιοποίηση αλλά ταυτόχρονα, με τον τρόπο τους, παίρνουν θέση. «Ο τρόπος που δουλεύουμε έχει να κάνει πολύ με τις ισορροπίες» σχολιάζει.

«Επειδή δεν είναι ένας που αποφασίζει, υπάρχει συνεχής τριβή ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που εξισορροπεί τα πράγματα. Πρέπει πάντα να επιχειρηματολογείς για τις επιλογές και τις αποφάσεις σου. Ο ένας προσέχει τον άλλο. Γι' αυτό δεν έχουμε ξεφύγει. Δεν θα έλεγα ότι κάνουμε κάποιου είδους στρατευμένου θεάτρου».

Info

Ανέστης Αζάς, Πρόδρομος Τσινικόρης - Ελλάς Μονάχου

Πειραιώς 260 (E)

Τελευταία παράσταση: 12/7, 21:00

Κείμενο - Σκηνοθεσία: Ανέστης Αζάς, Πρόδρομος Τσινικόρης

Δραματουργία: Christine Milz

Σκηνικά - Κοστούμια: Ελένη Στρούλια

Μουσική: Πάνος Μανουηλίδης

Συμμετέχουν: Πρόδρομος Τσινικόρης και Έλληνες πολίτες του Μονάχου: Άγγελος Γεωργιάδης, Βαλάντης Μπεΐνογλου, Κατερίνα Σόφτση

Παραγωγή της Münchner Kammerspiele σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O σκηνοθέτης Σαράντος Ζερβουλάκος είναι η θεατρική έκπληξη του καλοκαιριού

Θέατρο / O σκηνοθέτης Σαράντος Ζερβουλάκος είναι η θεατρική έκπληξη του καλοκαιριού

Ο Έλληνας δημιουργός με βάση τη Βιέννη και αξιοσημείωτη πορεία στο γερμανόφωνο θέατρο, σκηνοθετεί στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το έργο της Αλεξάνδρας Κ* «Επαναστατικές μέθοδοι για τον καθαρισμό της πισίνας σας»
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ