«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού

«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού Facebook Twitter
«Δούλεψα με όλους μου τους ηθοποιούς με βασική ιδέα την εξάντληση. Αυτοσχεδιάσαμε πολύ. Μέχρι που συνειδητοποίησα ότι η εξάντληση υπήρχε ήδη στα κορμιά τους». Στη φωτογραφία η Υβόννη Μαλτέζου με τον Βασίλη Καραμπούλα. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Η Παναγιώτα Καλλιμάνη ξεκίνησε όπως όλα τα κορίτσια της γενιάς της. Ερωτεύτηκε τον Πάτρικ Σουέιζι από το Dirty Dancing. Κι αυτό ήταν αρκετό για να ερωτευτεί τον χορό.

Ανακοίνωσε στην οικογένειά της ότι θα σπουδάσει χορό στη Γαλλία και χωρίς να ξέρει λέξη γαλλικά έφυγε με μια βαλίτσα για το Παρίσι. Με το που έφτασε της την έκλεψαν αλλά δεν πτοήθηκε. Το είδε σαν μια ευκαιρία να ξεκινήσει μια νέα ζωή.

Χρειάστηκε σχεδόν ενάμιση χρόνο για να βάλει τα πράγματα σε μια τάξη. Η ογδοντάχρονη γκραν νταμ της διδασκαλίας κλασικού μπαλέτου Ροζέλα Χαϊτάουερ τη συμβούλεψε να στραφεί στον μοντέρνο χορό. Κι αυτό έκανε.

Πέρασε οντισιόν για μια θέση στο Centre National de Danse Contemporaine d'Angers , την πλέον απαιτητική σχολή χορού εκείνη την εποχή στον κόσμο, και την επιλέξανε στους 20, ανάμεσα σε 600 άτομα.

Στη σχολή δίδασκαν τα μεγαλύτερα ονόματα του σύγχρονου χορού, οπότε πέρα από τους σταθερούς της δασκάλους βρέθηκε να παίρνει μαθήματα από τιτάνες όπως η Πίνα Μπάους και ο Ζοζέφ Νατς.

Αν υπάρχει δύναμη σε ένα ζευγάρι, είναι γιατί έχουν υπάρξει μόνοι. Πιστεύω πολύ στη μοναχικότητα γιατί δεν νομίζω ότι σ' ένα ζευγάρι ξέρει ο ένας όλα τα μυστικά του άλλου. Δεν ξέρουμε καν όλα τα δικά μας μυστικά.


Με την αποφοίτησή της συνεργάζεται με σημαντικούς χορογράφους της Γαλλίας, όπως την Joëlle Bouvier, την Carlotta Ikeda, τον Nasser Martin Gousset, ενώ με την ομάδα Bouvier-Obadia L'esquisse χόρεψε στην παράσταση «Fureur» (Αντιγόνη) στο πλαίσιο του «Πάτρα 2006 - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης».

Λίγο μετά εντάχθηκε ως μόνιμη χορεύτρια στην ομάδα του Ζοζέφ Νατς τον οποίο εκτιμάει ιδιαίτερα. Λέει σήμερα για τον σπουδαίο αυτό χορογράφο και μέντορά της: «Έχει έναν δικό του κόσμο ο Νατς. Είναι σαν να χορεύει με τα αντικείμενα. Χρησιμοποιεί και πολλή παντομίμα. Βέβαια ο κόσμος του είναι "μαύρος" και δεν είναι τυχαίο ότι λατρεύει τον Μπέκετ».

Πριν από επτά χρόνια αποφάσισε ότι ήθελε να δημιουργήσει δικές της χορογραφίες. Έτσι, με τη στήριξη της Les productions de la Seine ίδρυσε την ομάδα της.

Δουλειά της έχει παρουσιάσει και στην Ελλάδα, στο Φεστιβάλ Αθηνών τα «Trente » και «Double Take», και στη Στέγη τα «Contreplongées» και «Mam Mam un dîner magique».

Φέτος, για πρώτη φορά, παρουσιάζει χορογραφία της στο Εθνικό Θέατρο. Το «Allez viens...» είναι μια παράσταση χορού που εκτελείται από οκτώ εμβληματικούς ηθοποιούς στα όρια της τρίτης ηλικίας ή με έντονα σημάδια της εξάντλησης, οι οποίοι απαρτίζουν τέσσερα ζευγάρια.

Η Αλίκη Αλεξανδράκη με τον Γιάννη Δεγαϊτη, η Ράνια Οικονομίδου με τον Κώστα Γαλανάκη, η Υβόννη Μαλτέζου με τον Βασίλη Καραμπούλα και η Αννέζα Παπαδοπούλου με τον Αντώνη Ιορδάνου μας «διηγούνται» μέσα από κινήσεις και σύντομες διαδρομές, μέσα από χειρονομίες και βλέμματα, και υπό την ονειρική μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, ιστορίες φθοράς, εξάντλησης και παραίτησης.

Οκτώ άνθρωποι μονάχοι που στροβιλίζονται, που βηματίζουν ατελέσφορα και που αέναα επιστρέφουν εκεί που ξεκίνησαν χωρίς ελπίδα να ξεφύγουν από τη μοίρα τους, χωρίς να μπορούν να αποδράσουν από τα όρια που η ζωή τους έθεσε.

Και είναι ιδιαίτερα συγκινητικό να βλέπεις αυτούς τους σπουδαίους ηθοποιούς σε μια ηλικία που απέχει πολύ από εκείνη της δυναμικής τους παρουσίας, να εκτελούν αυτά τα μοτίβα αδιέξοδης παγίδευσης, σαν ανήμποροι να μιλήσουν εξαιτίας μιας αδικαιολόγητης αναπηρίας – που φυσικά δεν είναι τίποτα άλλο από τον περιορισμό που επιβάλλει ο χορός.

«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού Facebook Twitter
Η Αλίκη Αλεξανδράκη με τον Γιάννη Δεγαϊτη. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η χορογράφος εξηγεί: «Δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω χορευτές. Ήταν για πολύ καιρό στο μυαλό μου η ιδέα να κάνω κάτι με ηθοποιούς. Ως χορεύτρια –γιατί στις δουλειές μου συμμετέχω και η ίδια ως ερμηνεύτρια– έχω να κάνω με το κορμί μου, και συνειδητοποιώ ότι καθώς ο χρόνος περνάει το κορμί αλλάζει.

Για έναν χορευτή ή χορογράφο αυτό είναι κάτι που τον βασανίζει πάρα πολύ. Παύει το κορμί να έχει τη δύναμη που είχε παλιά. Αυτή η φθορά με απασχολεί πολύ. Καταπονούμε το κορμί μας πάρα πολύ σε σχέση με έναν μέσο άνθρωπο. Ευτυχώς αγαπάω τη βραδύτητα, τον αργό ρυθμό».

Οι οντισιόν της Παναγιώτας Καλλιμάνη δεν έγιναν σε σάλα χορού. Συνάντησε καλλιτέχνες που της είχαν προτείνει για έναν καφέ, δεν ήξερε κανέναν εκτός από τη Ράνια Οικονομίδου, και σε όσες περιπτώσεις της ταίριαζε η ενέργειά τους τούς συμπεριέλαβε στο έργο της.

«Αυτοί που απέρριψα δεν ήταν για αυτό που ήθελα να κάνω. Παράλληλα επειδή ήθελα να δουλέψω πάνω στην εξάντληση είδα πάρα πολλές σχετικές ταινίες. Επέλεξα το "Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν" του Σίντνεϊ Πόλακ γιατί μου άρεσε ο τίτλος και γιατί αγαπώ τα άλογα. Είναι από τα λίγα ζώα που μπορούν να κοιτάζουν μπροστά και πίσω συγχρόνως. Μου άρεσε αυτό, το μπρος και το πίσω, με τον χρόνο που περνάει. Επίσης βασίστηκα στο "Amour" του Μίκαελ Χάνεκε, όπου μου άρεσε η σχέση των δύο ηλικιωμένων ανθρώπων.

Δουλέψαμε πολύ πάνω σε αυτό. Όταν η Αλίκη Αλεξανδράκη λέει «πάμε» είναι από τα στοιχεία-αναφορά σε αυτή την ταινία. Δούλεψα με όλους μου τους ηθοποιούς με βασική ιδέα την εξάντληση. Αυτοσχεδιάσαμε πολύ. Μέχρι που συνειδητοποίησα ότι η εξάντληση υπήρχε ήδη στα κορμιά τους. Γιατί αυτό ακριβώς ήταν που είχα επιλέξει επάνω τους, κορμιά όπου η εξάντληση ήταν φανερή, ήταν εκεί.

Κι έτσι ξαναπιάσαμε το νήμα από την αρχή. Είπα, "είστε σε αυτή την αίθουσα 100 χρόνια, γίνετε ένα με την καρέκλα σας". Έτσι καταλήξαμε και στη μουσική που ακούγεται. Δεν ήθελα εκπλήξεις, δεν ήθελα εξάρσεις, ήθελα κάτι επαναλαμβανόμενο. Κάτι που γίνεται, που υπάρχει και ξαναγίνεται».

«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού Facebook Twitter
Η Ράνια Οικονομίδου με τον Κώστα Γαλανάκη. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος


Το «Allez viens...» ξεκινάει με όλους τους ηθοποιούς-χορευτές καθηλωμένους στις καρέκλες τους μόνους, και καταλήγουν μόνοι. Η Καλλιμάνη λέει γι'αυτό:

«Η ιδέα ήταν ότι θα ξαναβρεθούν και θα ξαναπάνε. Άλλωστε για μένα ένα ζευγάρι είναι δύο μοναξιές που σμίγουν. Έτσι η μοναξιά ήταν για μένα σημαντική. Δεν υπάρχει ζευγάρι, αν δεν υπάρχει η μοναξιά. Αν υπάρχει δύναμη σε ένα ζευγάρι, είναι γιατί έχουν υπάρξει μόνοι. Πιστεύω πολύ στη μοναχικότητα γιατί δεν νομίζω ότι σ' ένα ζευγάρι ξέρει ο ένας όλα τα μυστικά του άλλου. Δεν ξέρουμε καν όλα τα δικά μας μυστικά.

Η Υβόννη Μαλτέζου και ο Βασίλης Καραμπούλας που είναι οι πιο εξαρτημένοι μεταξύ τους, που τούς βλέπουμε συνεχώς μαζί και συχνά γελάνε, αποτελούν τον τύπο των ζευγαριών που έχουν περάσει μια ολόκληρη ζωή αχώριστοι. Χαμογελάνε, είναι σαν να βρίσκονται μπροστά στη θάλασσα και την κοιτάζουν.

Για τους ηθοποιούς ήταν κάτι καινούργιο όλο αυτό. Κάθε μέρα δοκιμάζαμε και κάτι με αφορμή μια εικόνα, μια μουσική, ένα κείμενο. Τους έλεγα ότι ο ηθοποιός είναι πάνω στη σκηνή και έχει να κάνει με τα λόγια του, ο χορευτής έχει να κάνει με τη "μάζα". Πώς το κορμί θα κινηθεί στον χώρο. Τους φαινόταν τόσο παράξενο ότι πλησίαζε η πρεμιέρα και δεν είχαν λόγια».


Ο χώρος της Αίθουσας Εκδηλώσεων του Κτιρίου Τσίλλερ στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου υποβάλλει και προσθέτει τη δική του σημασία στην παράσταση. Οι τοίχοι, τα πατώματα, οι πολυέλαιοι κουβαλάνε το βάρος μιας μακριάς ιστορίας.

Η Καλλιμάνη συμπληρώνει: «Έπαιξε τον δικό του ρόλο ο χώρος, τον οποίο λάτρεψα. Πήγαινα καθημερινά νωρίτερα και τον έβλεπα. Δεν είναι ίσως τυχαίο ότι το κοινό κλαίει. Μου έλεγε η κυρία Μαλτέζου ότι όταν μπήκε στο Εθνικό κοριτσάκι, χόρευε στην ίδια αίθουσα βαλς».

 

Info

Allez Viens

Εθνικό Θέατρο, Κτίριο Τσίλλερ

Πέμπτη έως Σάββατο 19:00, Κυριακή 17:30

Σύλληψη – Χορογραφία - Σκηνικά: Παναγιώτα Καλλιμάνη

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Διανομή: Αλίκη Αλεξανδράκη, Κώστας Γαλανάκης, Γιάννης Δεγαΐτης, Αντώνης Ιορδάνου, Βασίλης Καραμπούλας, Υβόννη Μαλτέζου, Ράνια Οικονομίδου, Αννέζα Παπαδοπούλου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Βρικόλακες» του Ίψεν: Στον σκοτεινό οίκο της οικογένειας Άλβινγκ

Η κριτική της Λ. Αρκουμανέα / «Βρικόλακες» του Ίψεν: Στον σκοτεινό οίκο της οικογένειας Άλβινγκ

Ο Δημήτρης Καραντζάς καταπιάνεται με ένα από τα πιο γνωστά έργα του Χένρικ Ίψεν, με Πιττακή, Καραζήση, Σαράντη και Κολλιοπούλου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Κερένια κούκλα»: Καμία νοσταλγία για την παλιά Αθήνα στην γκοθ όπερα του Σίμου Κακάλα

Θέατρο / «Κερένια κούκλα»: Καμία νοσταλγία για την παλιά Αθήνα στην γκοθ όπερα του Σίμου Κακάλα

Παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, το ολοκαίνουριο έργο που βασίζεται στο θρυλικό μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου δεν έχει σχέση με τον νεορεαλισμό, παρά με το σκοτάδι της ανθρώπινης ύπαρξης
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Άρης Μπινιάρης: «Δεν εκτιμάμε τις αρετές των Ελλήνων, εστιάζουμε στα κακώς κείμενα»

Θέατρο / Άρης Μπινιάρης: «Δεν εκτιμάμε τις αρετές των Ελλήνων, εστιάζουμε στα κακώς κείμενα»

Ενώ εύκολα θα χαρακτήριζες πολιτική τη νέα του μουσικοθεατρική παράσταση, ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του «Ύψωμα 731» εξηγεί γιατί για εκείνον εκφράζει πρωτίστως ένα νόημα υπαρξιακό
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ