«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού

«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού Facebook Twitter
«Δούλεψα με όλους μου τους ηθοποιούς με βασική ιδέα την εξάντληση. Αυτοσχεδιάσαμε πολύ. Μέχρι που συνειδητοποίησα ότι η εξάντληση υπήρχε ήδη στα κορμιά τους». Στη φωτογραφία η Υβόννη Μαλτέζου με τον Βασίλη Καραμπούλα. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος
0

Η Παναγιώτα Καλλιμάνη ξεκίνησε όπως όλα τα κορίτσια της γενιάς της. Ερωτεύτηκε τον Πάτρικ Σουέιζι από το Dirty Dancing. Κι αυτό ήταν αρκετό για να ερωτευτεί τον χορό.

Ανακοίνωσε στην οικογένειά της ότι θα σπουδάσει χορό στη Γαλλία και χωρίς να ξέρει λέξη γαλλικά έφυγε με μια βαλίτσα για το Παρίσι. Με το που έφτασε της την έκλεψαν αλλά δεν πτοήθηκε. Το είδε σαν μια ευκαιρία να ξεκινήσει μια νέα ζωή.

Χρειάστηκε σχεδόν ενάμιση χρόνο για να βάλει τα πράγματα σε μια τάξη. Η ογδοντάχρονη γκραν νταμ της διδασκαλίας κλασικού μπαλέτου Ροζέλα Χαϊτάουερ τη συμβούλεψε να στραφεί στον μοντέρνο χορό. Κι αυτό έκανε.

Πέρασε οντισιόν για μια θέση στο Centre National de Danse Contemporaine d'Angers , την πλέον απαιτητική σχολή χορού εκείνη την εποχή στον κόσμο, και την επιλέξανε στους 20, ανάμεσα σε 600 άτομα.

Στη σχολή δίδασκαν τα μεγαλύτερα ονόματα του σύγχρονου χορού, οπότε πέρα από τους σταθερούς της δασκάλους βρέθηκε να παίρνει μαθήματα από τιτάνες όπως η Πίνα Μπάους και ο Ζοζέφ Νατς.

Αν υπάρχει δύναμη σε ένα ζευγάρι, είναι γιατί έχουν υπάρξει μόνοι. Πιστεύω πολύ στη μοναχικότητα γιατί δεν νομίζω ότι σ' ένα ζευγάρι ξέρει ο ένας όλα τα μυστικά του άλλου. Δεν ξέρουμε καν όλα τα δικά μας μυστικά.


Με την αποφοίτησή της συνεργάζεται με σημαντικούς χορογράφους της Γαλλίας, όπως την Joëlle Bouvier, την Carlotta Ikeda, τον Nasser Martin Gousset, ενώ με την ομάδα Bouvier-Obadia L'esquisse χόρεψε στην παράσταση «Fureur» (Αντιγόνη) στο πλαίσιο του «Πάτρα 2006 - Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης».

Λίγο μετά εντάχθηκε ως μόνιμη χορεύτρια στην ομάδα του Ζοζέφ Νατς τον οποίο εκτιμάει ιδιαίτερα. Λέει σήμερα για τον σπουδαίο αυτό χορογράφο και μέντορά της: «Έχει έναν δικό του κόσμο ο Νατς. Είναι σαν να χορεύει με τα αντικείμενα. Χρησιμοποιεί και πολλή παντομίμα. Βέβαια ο κόσμος του είναι "μαύρος" και δεν είναι τυχαίο ότι λατρεύει τον Μπέκετ».

Πριν από επτά χρόνια αποφάσισε ότι ήθελε να δημιουργήσει δικές της χορογραφίες. Έτσι, με τη στήριξη της Les productions de la Seine ίδρυσε την ομάδα της.

Δουλειά της έχει παρουσιάσει και στην Ελλάδα, στο Φεστιβάλ Αθηνών τα «Trente » και «Double Take», και στη Στέγη τα «Contreplongées» και «Mam Mam un dîner magique».

Φέτος, για πρώτη φορά, παρουσιάζει χορογραφία της στο Εθνικό Θέατρο. Το «Allez viens...» είναι μια παράσταση χορού που εκτελείται από οκτώ εμβληματικούς ηθοποιούς στα όρια της τρίτης ηλικίας ή με έντονα σημάδια της εξάντλησης, οι οποίοι απαρτίζουν τέσσερα ζευγάρια.

Η Αλίκη Αλεξανδράκη με τον Γιάννη Δεγαϊτη, η Ράνια Οικονομίδου με τον Κώστα Γαλανάκη, η Υβόννη Μαλτέζου με τον Βασίλη Καραμπούλα και η Αννέζα Παπαδοπούλου με τον Αντώνη Ιορδάνου μας «διηγούνται» μέσα από κινήσεις και σύντομες διαδρομές, μέσα από χειρονομίες και βλέμματα, και υπό την ονειρική μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, ιστορίες φθοράς, εξάντλησης και παραίτησης.

Οκτώ άνθρωποι μονάχοι που στροβιλίζονται, που βηματίζουν ατελέσφορα και που αέναα επιστρέφουν εκεί που ξεκίνησαν χωρίς ελπίδα να ξεφύγουν από τη μοίρα τους, χωρίς να μπορούν να αποδράσουν από τα όρια που η ζωή τους έθεσε.

Και είναι ιδιαίτερα συγκινητικό να βλέπεις αυτούς τους σπουδαίους ηθοποιούς σε μια ηλικία που απέχει πολύ από εκείνη της δυναμικής τους παρουσίας, να εκτελούν αυτά τα μοτίβα αδιέξοδης παγίδευσης, σαν ανήμποροι να μιλήσουν εξαιτίας μιας αδικαιολόγητης αναπηρίας – που φυσικά δεν είναι τίποτα άλλο από τον περιορισμό που επιβάλλει ο χορός.

«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού Facebook Twitter
Η Αλίκη Αλεξανδράκη με τον Γιάννη Δεγαϊτη. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος

Η χορογράφος εξηγεί: «Δεν ήθελα να χρησιμοποιήσω χορευτές. Ήταν για πολύ καιρό στο μυαλό μου η ιδέα να κάνω κάτι με ηθοποιούς. Ως χορεύτρια –γιατί στις δουλειές μου συμμετέχω και η ίδια ως ερμηνεύτρια– έχω να κάνω με το κορμί μου, και συνειδητοποιώ ότι καθώς ο χρόνος περνάει το κορμί αλλάζει.

Για έναν χορευτή ή χορογράφο αυτό είναι κάτι που τον βασανίζει πάρα πολύ. Παύει το κορμί να έχει τη δύναμη που είχε παλιά. Αυτή η φθορά με απασχολεί πολύ. Καταπονούμε το κορμί μας πάρα πολύ σε σχέση με έναν μέσο άνθρωπο. Ευτυχώς αγαπάω τη βραδύτητα, τον αργό ρυθμό».

Οι οντισιόν της Παναγιώτας Καλλιμάνη δεν έγιναν σε σάλα χορού. Συνάντησε καλλιτέχνες που της είχαν προτείνει για έναν καφέ, δεν ήξερε κανέναν εκτός από τη Ράνια Οικονομίδου, και σε όσες περιπτώσεις της ταίριαζε η ενέργειά τους τούς συμπεριέλαβε στο έργο της.

«Αυτοί που απέρριψα δεν ήταν για αυτό που ήθελα να κάνω. Παράλληλα επειδή ήθελα να δουλέψω πάνω στην εξάντληση είδα πάρα πολλές σχετικές ταινίες. Επέλεξα το "Σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν" του Σίντνεϊ Πόλακ γιατί μου άρεσε ο τίτλος και γιατί αγαπώ τα άλογα. Είναι από τα λίγα ζώα που μπορούν να κοιτάζουν μπροστά και πίσω συγχρόνως. Μου άρεσε αυτό, το μπρος και το πίσω, με τον χρόνο που περνάει. Επίσης βασίστηκα στο "Amour" του Μίκαελ Χάνεκε, όπου μου άρεσε η σχέση των δύο ηλικιωμένων ανθρώπων.

Δουλέψαμε πολύ πάνω σε αυτό. Όταν η Αλίκη Αλεξανδράκη λέει «πάμε» είναι από τα στοιχεία-αναφορά σε αυτή την ταινία. Δούλεψα με όλους μου τους ηθοποιούς με βασική ιδέα την εξάντληση. Αυτοσχεδιάσαμε πολύ. Μέχρι που συνειδητοποίησα ότι η εξάντληση υπήρχε ήδη στα κορμιά τους. Γιατί αυτό ακριβώς ήταν που είχα επιλέξει επάνω τους, κορμιά όπου η εξάντληση ήταν φανερή, ήταν εκεί.

Κι έτσι ξαναπιάσαμε το νήμα από την αρχή. Είπα, "είστε σε αυτή την αίθουσα 100 χρόνια, γίνετε ένα με την καρέκλα σας". Έτσι καταλήξαμε και στη μουσική που ακούγεται. Δεν ήθελα εκπλήξεις, δεν ήθελα εξάρσεις, ήθελα κάτι επαναλαμβανόμενο. Κάτι που γίνεται, που υπάρχει και ξαναγίνεται».

«Allez viens...»: Το γήρας και η φθορά σε μια συγκινητική παράσταση χορού Facebook Twitter
Η Ράνια Οικονομίδου με τον Κώστα Γαλανάκη. Φωτο: Ανδρέας Σιμόπουλος


Το «Allez viens...» ξεκινάει με όλους τους ηθοποιούς-χορευτές καθηλωμένους στις καρέκλες τους μόνους, και καταλήγουν μόνοι. Η Καλλιμάνη λέει γι'αυτό:

«Η ιδέα ήταν ότι θα ξαναβρεθούν και θα ξαναπάνε. Άλλωστε για μένα ένα ζευγάρι είναι δύο μοναξιές που σμίγουν. Έτσι η μοναξιά ήταν για μένα σημαντική. Δεν υπάρχει ζευγάρι, αν δεν υπάρχει η μοναξιά. Αν υπάρχει δύναμη σε ένα ζευγάρι, είναι γιατί έχουν υπάρξει μόνοι. Πιστεύω πολύ στη μοναχικότητα γιατί δεν νομίζω ότι σ' ένα ζευγάρι ξέρει ο ένας όλα τα μυστικά του άλλου. Δεν ξέρουμε καν όλα τα δικά μας μυστικά.

Η Υβόννη Μαλτέζου και ο Βασίλης Καραμπούλας που είναι οι πιο εξαρτημένοι μεταξύ τους, που τούς βλέπουμε συνεχώς μαζί και συχνά γελάνε, αποτελούν τον τύπο των ζευγαριών που έχουν περάσει μια ολόκληρη ζωή αχώριστοι. Χαμογελάνε, είναι σαν να βρίσκονται μπροστά στη θάλασσα και την κοιτάζουν.

Για τους ηθοποιούς ήταν κάτι καινούργιο όλο αυτό. Κάθε μέρα δοκιμάζαμε και κάτι με αφορμή μια εικόνα, μια μουσική, ένα κείμενο. Τους έλεγα ότι ο ηθοποιός είναι πάνω στη σκηνή και έχει να κάνει με τα λόγια του, ο χορευτής έχει να κάνει με τη "μάζα". Πώς το κορμί θα κινηθεί στον χώρο. Τους φαινόταν τόσο παράξενο ότι πλησίαζε η πρεμιέρα και δεν είχαν λόγια».


Ο χώρος της Αίθουσας Εκδηλώσεων του Κτιρίου Τσίλλερ στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου υποβάλλει και προσθέτει τη δική του σημασία στην παράσταση. Οι τοίχοι, τα πατώματα, οι πολυέλαιοι κουβαλάνε το βάρος μιας μακριάς ιστορίας.

Η Καλλιμάνη συμπληρώνει: «Έπαιξε τον δικό του ρόλο ο χώρος, τον οποίο λάτρεψα. Πήγαινα καθημερινά νωρίτερα και τον έβλεπα. Δεν είναι ίσως τυχαίο ότι το κοινό κλαίει. Μου έλεγε η κυρία Μαλτέζου ότι όταν μπήκε στο Εθνικό κοριτσάκι, χόρευε στην ίδια αίθουσα βαλς».

 

Info

Allez Viens

Εθνικό Θέατρο, Κτίριο Τσίλλερ

Πέμπτη έως Σάββατο 19:00, Κυριακή 17:30

Σύλληψη – Χορογραφία - Σκηνικά: Παναγιώτα Καλλιμάνη

Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Διανομή: Αλίκη Αλεξανδράκη, Κώστας Γαλανάκης, Γιάννης Δεγαΐτης, Αντώνης Ιορδάνου, Βασίλης Καραμπούλας, Υβόννη Μαλτέζου, Ράνια Οικονομίδου, Αννέζα Παπαδοπούλου

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Βρικόλακες» του Ίψεν: Στον σκοτεινό οίκο της οικογένειας Άλβινγκ

Η κριτική της Λ. Αρκουμανέα / «Βρικόλακες» του Ίψεν: Στον σκοτεινό οίκο της οικογένειας Άλβινγκ

Ο Δημήτρης Καραντζάς καταπιάνεται με ένα από τα πιο γνωστά έργα του Χένρικ Ίψεν, με Πιττακή, Καραζήση, Σαράντη και Κολλιοπούλου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Κερένια κούκλα»: Καμία νοσταλγία για την παλιά Αθήνα στην γκοθ όπερα του Σίμου Κακάλα

Θέατρο / «Κερένια κούκλα»: Καμία νοσταλγία για την παλιά Αθήνα στην γκοθ όπερα του Σίμου Κακάλα

Παραγγελία της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, το ολοκαίνουριο έργο που βασίζεται στο θρυλικό μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου δεν έχει σχέση με τον νεορεαλισμό, παρά με το σκοτάδι της ανθρώπινης ύπαρξης
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Άρης Μπινιάρης: «Δεν εκτιμάμε τις αρετές των Ελλήνων, εστιάζουμε στα κακώς κείμενα»

Θέατρο / Άρης Μπινιάρης: «Δεν εκτιμάμε τις αρετές των Ελλήνων, εστιάζουμε στα κακώς κείμενα»

Ενώ εύκολα θα χαρακτήριζες πολιτική τη νέα του μουσικοθεατρική παράσταση, ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής του «Ύψωμα 731» εξηγεί γιατί για εκείνον εκφράζει πρωτίστως ένα νόημα υπαρξιακό
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ακούγεσαι Λυδία, Ακούγεσαι ίσαμε το στάδιο

Επίδαυρος / «Ακούγεσαι, Λυδία, ίσαμε το στάδιο ακούγεσαι»

Κορυφαίο πρόσωπο του αρχαίου δράματος, συνδεδεμένη με εμβληματικές παραστάσεις, ανατρέχει σε δεκαπέντε σταθμούς της καλλιτεχνικής της ζωής στην Επίδαυρο και αφηγείται προσωπικές ιστορίες, επιτυχίες και ματαιώσεις, εξαιρετικές συναντήσεις και συνεργασίες, σε μια πορεία που αγγίζει τις πέντε δεκαετίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Ούρλιχ Ράσε και το παρασκήνιο της ιστορίας της Ισμήνης

Θέατρο / Η σκηνή του Ούρλιχ Ράσε στριφογύριζε - και πέταξε έξω την Ισμήνη

Στην παράσταση που άνοιξε την Επίδαυρο, ο Γερμανός σκηνοθέτης επέλεξε να ανεβάσει μια Αντιγόνη χωρίς Ισμήνη. Η απομάκρυνση της Κίττυς Παϊταζόγλου φωτίζει τις λεπτές –και άνισες– ισορροπίες εξουσίας στον χώρο του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μέσα στη γοητεία και στον τρόμο του Δράκουλα

Πρώτες Εικόνες / Dracula: Η υπερπαραγωγή που έρχεται το φθινόπωρο στην Αθήνα

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου μιλά αποκλειστικά στη LiFO για την πιο αναμενόμενη παράσταση της επερχόμενης σεζόν, για τη διαχρονική γοητεία του μύθου που φαντάστηκε ο Μπραμ Στόκερ στα τέλη του 19ου αιώνα, για το απόλυτο και το αιώνιο μιας ιστορίας που, όπως λέει, τον «διαλύει».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ερωτευμένος με τον Κρέοντα

Θέατρο / Ο Rasche αγάπησε τον Κρέοντα περισσότερο από την Αντιγόνη

«Η εκφορά του λόγου παραδίδεται αμαχητί σε μια άκρατη δραματικότητα, σε ένα υπερπαίξιμο, σε μια βεβιασμένη εμφατικότητα, σε έναν στόμφο παλιακό που θα νόμιζε κανείς πως έχει εξαλειφθεί πλέον. Η σοβαροφάνεια σε όλο το (γοερό) μεγαλείο της». Έτσι ξεκίνησε φέτος η Επίδαυρος.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στο ζόφο του πολέμου

Θέατρο / Πολεμικοί Ανταποκριτές: Ψάχνοντας την αλήθεια μέσα στον ζόφο του πολέμου

Σε μια περίοδο που ο πόλεμος αποτελεί βασικό συστατικό της καθημερινότητάς μας, μια παράσταση εξετάζει όσα μεσολαβούν μεταξύ γεγονότος και πληροφορίας και πώς διαμορφώνουν την τελική καταγραφή και την ιστορική μνήμη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Θέατρο / Η τραγική ιστορία και η άγρια δολοφονία μιας θαρραλέας περφόρμερ

Όταν η Πίπα Μπάκα ξεκίνησε να κάνει oτοστόπ από την Ιταλία για να φτάσει στην Ιερουσαλήμ δεν φαντάστηκε ότι αυτό το ταξίδι-μήνυμα ειρήνης θα κατέληγε στον βιασμό και τη δολοφονία της. Mια παράσταση που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών αναφέρεται στην ιστορία της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Θέατρο / Ο Σίμος Κακάλας ξορκίζει τα χάλια μας με μια κωμωδία γέλιου και αίματος

Τα «Κακά σκηνικά» είναι «μια κωμική κόλαση» αφιερωμένη στη ζοφερή ελληνική πραγματικότητα, μια απόδραση από τα χάλια της χώρας, του θεάτρου, του παγκόσμιου γεωπολιτικού γίγνεσθαι, ένα ξόρκι στην κατάθλιψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Παπαδόπουλος: «Κάθε μορφή τέχνης χρειάζεται το εσωτερικό βάθος»

Θέατρο / Χρήστος Παπαδόπουλος: «Mε αφορά πολύ το "μαζί"»

Το «τρομερό παιδί» από τη Νεμέα που συμπληρώνει φέτος δέκα χρόνια στη χορογραφία ανοίγει το φετινό 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με τους Dance On Ensemble και το «Mellowing», μια παράσταση για τη χάρη και το σθένος της ωριμότητας.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κάνεις χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη σου ανάγκη

Χορός / «Κάνουμε χορό γιατί αυτή είναι η μεγάλη μας ανάγκη»

Με αφορμή την παράσταση EPILOGUE, ο διευθυντής σπουδών της σχολής της Λυρικής Σκηνής Γιώργος Μάτσκαρης και έξι χορευτές/χορεύτριες μιλούν για το δύσκολο στοίχημα τού να ασχολείται κανείς με τον χορό στην Ελλάδα σήμερα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Γιάννος Περλέγκας ανεβάζει τον «Κατσούρμπο» του Χορτάτση

Θέατρο / Γιάννος Περλέγκας: «Ο Κατσούρμπος μας είναι μια απόπειρα να γίνουμε πιο αθώοι»

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το έργο του Χορτάτση στο πλαίσιο του στο πλαίσιο του Κύκλου Ρίζες του Φεστιβάλ Αθηνών. Τον συναντήσαμε στις πρόβες όπου μας μίλησε για την αξία του Κρητικού συγγραφέα και του έργου του και την ανάγκη για περισσότερη λαϊκότητα στο θέατρο. Κάτι που φιλοδοξεί να μας δώσει με αυτό το ανέβασμα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασίλης Παπαβασιλείου

Απώλειες / Βασίλης Παπαβασιλείου (1949-2025): Ένας σπουδαίος διανοητής του ελληνικού θεάτρου

«Αυτό, λοιπόν, το οφείλω στο θέατρο: τη σωτηρία από την κακομοιριά μου»: Ο σκηνοθέτης, μεταφραστής, ηθοποιός και δάσκαλος Βασίλης Παπαβασιλείου πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ