«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ

«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ Facebook Twitter
Ο Ναμπούκο του Σερεμπρένικοφ είναι ένας σύγχρονος, πανίσχυρος ηγέτης που κρατά την τύχη του πλανήτη στα χέρια του. Φωτο: Brinkhoff Moegenburg
0

Ο σπουδαίος Κίριλ Σερεμπρένικοφ που η ρωσική κυβέρνηση κρατά σε κατ' οίκον περιορισμό στη Μόσχα σκηνοθέτησε μόλις τον Δημήτρη Πλατανιά στον «Ναμπούκο». Ποτέ άλλοτε πρόβες όπερας δεν θύμιζαν τόσο κατασκοπικό θρίλερ.

Κατασκοπικά σενάρια, USB sticks με υλικό που πηγαινοέρχονταν από χέρι σε χέρι και από χώρα σε χώρα, σκηνοθετικές οδηγίες μέσω οθόνης, πρόβες σε συνθήκες πρωτόγνωρες, καταστάσεις απίθανες, τραγουδιστές που συνεννοούνταν μέσω δικηγόρων, πανό που υψώνονται την ημέρα της πρεμιέρα και απαιτούν την απελευθέρωση κρατουμένων!

Όσο και να έχει εξελιχθεί ο τρόπος ανεβάσματος μιας όπερας, δεν είναι πολύ σύνηθες να δουλεύει κανείς σε περιβάλλον που παραπέμπει σε ταινία Τζέιμς Μποντ. Ο Δημήτρης Πλατανιάς είχε και αυτή την εμπειρία.

«Δεν τον ενδιέφερε να κάνει έναν ακόμα κλασικό "Ναμπούκο", να μιλήσει για πολιτικές που δεν μας είναι οικείες, αλλά να δείξει μέσα από ένα έργο αιώνων τη σημερινή, ωμή πραγματικότητα. Περισσότερο από ανέβασμα όπερας, αυτός ο Ναμπούκο μοιάζει με ντοκιμαντέρ των ημερών μας ντυμένο με τις μουσικές του Βέρντι. Δεν ήθελε απλώς να διηγηθεί, ήθελε ίσως να προκαλέσει και περισσότερο να αφυπνίσει»

Ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος βρίσκεται εδώ και μερικές εβδομάδες στη Γερμανία, καθώς τραγουδά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ναμπούκο» του Βέρντι που σκηνοθετεί στην Κρατική Οπερα του Αμβούργου ο κορυφαίος Ρώσος σκηνοθέτης Κίριλ Σερεμπρένικοφ.

Ναι, ο 50χρονος δημιουργός, πρόσωπο μισητό για τον Βλαντίμιρ Πούτιν και τη ρωσική κυβέρνηση, ο οποίος ζει εδώ και πολλούς μήνες σε κατ' οίκον περιορισμό, σκηνοθέτησε τη νέα παραγωγή του γερμανικού λυρικού κολοσσού από απόσταση χιλιάδων χιλιομέτρων.

Η πρεμιέρα δόθηκε την Κυριακή και στο φινάλε, εν μέσω αποθέωσης, ένα πανό που έγραφε «Free Serebrennikov» ανέμιζε στο Αμβούργο κι έστελνε ένα ακόμα ηχηρό μήνυμα στη Μόσχα.

Σε μια προετοιμασία που θύμιζε αγώνα σκάκι μεταξύ του έγκλειστου σκηνοθέτη και της ρωσικής κυβέρνησης, ο Σερεμπρένικοφ πήρε με μερικές απίθανες κινήσεις την παρτίδα.

Χωρίς τηλέφωνο ή πρόσβαση στο Διαδίκτυο από τον Οκτώβριο του 2017 ‒του επιτρέπεται μόνο η απλή χρήση υπολογιστή‒, ο σκηνοθέτης έγραψε αρχικά όλες του τις οδηγίες για τον «Ναμπούκο» σε ένα USB, το οποίο, με τη βοήθεια του δικηγόρου και της ομάδας συνεργατών του, έφτασε στο Αμβούργο.

 O έγκλειστος σκηνοθέτης μέσω Skype κατα τη διάρκεια των προβών

Στην πρώτη συνάντηση των συντελεστών ο βοηθός σκηνοθέτη παρουσίασε το περιεχόμενο του USB προκειμένου να έχουν όλοι σαφή εικόνα των σκηνοθετικών προθέσεων. Κατόπιν, και σε καθημερινή βάση, μια κάμερα κατέγραφε την πορεία των προβών.

Στο τέλος κάθε μέρας οι άνθρωποι της παραγωγής έστελναν το υλικό στον δικηγόρο του Σερεμπρένικοφ κι εκείνος του το παρέδιδε στο διαμέρισμά του στη Μόσχα.

Ο σκηνοθέτης, αφού παρακολουθούσε την πρόβα, κινηματογραφούσε τις παρατηρήσεις και τις αλλαγές που ήθελε να κάνει, επέστρεφε το στικάκι στον δικηγόρο του κι εκείνος το ξανάστελνε στο Αμβούργο!

Παρ' ότι αυτές οι αδιανόητες διαδρομές διήρκεσαν περίπου δύο μήνες (με τον ίδιο τρόπο, λίγους μήνες πριν, είχε σκηνοθετήσει από απόσταση το «Έτσι κάνουν όλες» για την Όπερα της Ζυρίχης), οι προθέσεις του σκηνοθέτη υπήρξαν σαφείς από την πρώτη στιγμή: ο Κίριλ Σερεμπρένικοφ ήθελε να φτιάξει μια σύγχρονη, δυνατή παράσταση, με την οποία θα ξεχνούσαμε όσα ξέραμε για την περίφημη όπερα.

«Δεν τον ενδιέφερε να κάνει έναν ακόμα κλασικό "Ναμπούκο", να μιλήσει για πολιτικές που δεν μας είναι οικείες, αλλά να δείξει μέσα από ένα έργο αιώνων τη σημερινή, ωμή πραγματικότητα. Περισσότερο από ανέβασμα όπερας, αυτός ο Ναμπούκο μοιάζει με ντοκιμαντέρ των ημερών μας ντυμένο με τις μουσικές του Βέρντι. Δεν ήθελε απλώς να διηγηθεί, ήθελε ίσως να προκαλέσει και περισσότερο να αφυπνίσει» μας λέει ο ξεχωριστός Δημήτρης Πλατανιάς.

«Ο δικός του Ναμπούκο είναι ένας σύγχρονος, πανίσχυρος ηγέτης που κρατά την τύχη του πλανήτη στα χέρια του. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να είναι ο Τραμπ ή κάποιος άλλος, πάντως όχι ένας Ευρωπαίος πολιτικός, καθώς οι χαρακτήρες δεν έχουν τόσο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ξεκάθαρες αναφορές».

«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ Facebook Twitter
Το διάσημο χορωδιακό των Εβραίων σκλάβων, το «Va, pensiero» («Πέτα, σκέψη»), το τραγούδησε συγκινητικά η χορωδία του θεάτρου μαζί με αληθινούς πρόσφυγες που από καιρό είχαν επιλεγεί για τη συγκεκριμένη σκηνή.

Αντιθέτως, εξαιρετικά οικείος για το ευρωπαϊκό κοινό είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Σερεμπρένικοφ έθιξε το μεταναστευτικό ζήτημα στον «Ναμπούκο». Για παράδειγμα, το διάσημο χορωδιακό των Εβραίων σκλάβων, το «Va, pensiero» («Πέτα, σκέψη»), που έχει προσδώσει μυθικές διαστάσεις στην τρίτη πράξη της όπερας, το τραγούδησε συγκινητικά η χορωδία του θεάτρου μαζί με αληθινούς πρόσφυγες που από καιρό είχαν επιλεγεί για τη συγκεκριμένη σκηνή.

«Πράγματι, ήταν μια συγκλονιστική στιγμή, όχι μόνο γιατί τα αληθινά πρόσωπα εξυπηρέτησαν την αφήγηση αλλά γιατί έγιναν ένα με τη βασική ιδέα της παράστασης» λέει ο Δ. Πλατανιάς.

Στο Αμβούργο, πάντως, έχει ταξιδέψει ήδη και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης, οπότε, ποιος ξέρει, ίσως στο μέλλον το στικάκι του Σερεμπρένικοφ να κάνει και τη διαδρομή Αθήνα-Μόσχα...

Ο Κίριλ Σερεμπρένικοφ δεν είναι ένας τυχαίος σκηνοθέτης αλλά ένας διεθνής, ιδιοσυγκρασιακός δημιουργός που ζει για να μετουσιώνει σε τέχνη ό,τι ερεθίζει τις ευαισθησίες του.

Έχει φτιάξει υπέροχες ταινίες, όπως η «Προδοσία» (Φεστιβάλ Βενετίας 2012), ο «Πιστός» ή το έξοχο, μελαγχολικό, πολιτικό και τρομερά υπαινικτικό για την κατάσταση στην πατρίδα του «Καλοκαίρι», και συνηθίζει να απουσιάζει από τις πρεμιέρες των δημιουργιών του.

«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ Facebook Twitter
Ο Κίριλ Σερεμπρένικοφ δεν είναι ένας τυχαίος σκηνοθέτης αλλά ένας διεθνής, ιδιοσυγκρασιακός δημιουργός που ζει για να μετουσιώνει σε τέχνη ό,τι ερεθίζει τις ευαισθησίες του.

Στο Φεστιβάλ των Καννών οι ταινίες του προβάλλονται χωρίς αυτόν, κορυφαίοι καλλιτέχνες περιφέρονται στην Ευρώπη φορώντας κονκάρδες με τη φωτογραφία του, πανό υψώνονται με κάθε ευκαιρία, απαιτώντας την απελευθέρωσή του, υπογραφές κορυφαίων προσωπικοτήτων (από την Κέιτ Μπλάνσετ μέχρι τον Ολιβιέ Πι και τον Τόμας Οστερμάγερ) συγκεντρώνονται μήπως και πιεστεί η κυβέρνηση της Ρωσίας.

Πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του ανήσυχου και πρωτοποριακού θεατρικού οργανισμού Gogol Center της Μόσχας, ο 50χρονος Κίριλ Σερεμπρένικοφ μίλησε πολύ και με πολύ μεγάλη τόλμη για θέματα που δοκιμάζουν τον συντηρητισμό των Ρώσων, έβγαλε γλώσσα και κατήγγειλε επανειλημμένα την πολιτική Πούτιν, εξέφρασε με κάθε ευκαιρία την υποστήριξή του στην LGBT κοινότητα και σε όσους φιμώνονται από τις κυβερνητικές τακτικές, επέκρινε την προσάρτηση της Κριμαίας στη Ρωσία, προκάλεσε σάλο και λογοκρίθηκε για μια παράσταση-αφιέρωμα στον Ρούντολφ Νουρέγιεφ επειδή έθιγε την ομοφυλοφιλία του και πλήρωσε τον πανκ λυρισμό του πολύ ακριβά.

Οι συνήγοροί του υποστηρίζουν πως, καθώς δεν υπήρχε τρόπος να φιμωθεί, τιμωρήθηκε για οικονομική απάτη. Η ρωσική κυβέρνηση, από την άλλη, τον κατηγορεί για διαφθορά και κατάχρηση κρατικών κονδυλίων ύψους 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ 2011 και 2014, τον κρατά εδώ και μήνες σε κατ' οίκον περιορισμό και τον σέρνει σε ατελείωτες δίκες.

Τι κάνει εκείνος; Εμφανίζεται στις δικαστικές αίθουσες φορώντας μπλουζάκια με προκλητικές ερωτήσεις του Νικολάι Γκόγκολ, με λέξεις που παραπέμπουν στις «Mικρές Τραγωδίες» του Πούσκιν ή στον «Φάουστ», με στίχους της Αχμάτοβα, και τους ψιθυρίζει φράσεις από το «Va, pensiero» που λένε πως κανείς δεν μπορεί να αιχμαλωτίσει τη σκέψη.

Πόσο μάλλον τη θέληση και την τέχνη...

«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ Facebook Twitter
Η πρεμιέρα δόθηκε την Κυριακή και στο φινάλε, εν μέσω αποθέωσης, ένα πανό που έγραφε «Free Serebrennikov» ανέμιζε στο Αμβούργο κι έστελνε ένα ακόμα ηχηρό μήνυμα στη Μόσχα.
«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ Facebook Twitter
Περισσότερο από ανέβασμα όπερας, αυτός ο Ναμπούκο μοιάζει με ντοκιμαντέρ των ημερών μας ντυμένο με τις μουσικές του Βέρντι. Φωτο: Brinkhoff Moegenburg
«Ναμπούκο» με τον Δημήτρη Πλατανιά: Πρόβες όπερας σαν κατασκοπικό θρίλερ Facebook Twitter
Ο κορυφαίος Έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς τραγουδά τον πρωταγωνιστικό ρόλο στον «Ναμπούκο». Φωτο: Brinkhoff Moegenburg
Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ