Η μεταπολίτευση του Διονύση Σαββόπουλου

Η μεταπολίτευση του Διονύση Σαββόπουλου Facebook Twitter
Σε αυτές τις συναυλίες δεν παρουσιάζω μόνο δικά μου κομμάτια της Μεταπολίτευσης αλλά και άλλων ομοτέχνων. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0


TO ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ των πενήντα χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, προσκαλώντας τον κορυφαίο Διονύση Σαββόπουλο να δημιουργήσει μια μουσική γιορτή/αφιέρωμα με τραγούδια συνδεδεμένα με τη Μεταπολίτευση, την κατάκτηση δημοκρατικών δικαιωμάτων, την ελευθερία, την ψυχαγωγία, την καθημερινότητα, την ελπίδα. Ο ίδιος γράφει ένα σημείωμα στη LiFO, δίνοντάς μας μια πρώτη γεύση για όσα θα δούμε τις δυο βραδιές του Ιουλίου στο Ηρώδειο.

«Σε αυτές τις συναυλίες δεν παρουσιάζω μόνο δικά μου κομμάτια της Μεταπολίτευσης αλλά και άλλων ομοτέχνων, με τη βοήθεια συναδέλφων τραγουδιστών που τους έχω καλέσει για να πούμε χαρακτηριστικά τραγούδια από εκείνη την εποχή και απ’ όλα τα είδη: λαϊκά, ελαφρολαϊκά, πολιτικά, μπαλαντοειδή κ.ά.

Ο Διονύσης Σαββόπουλος δημιουργεί μια μουσική γιορτή/αφιέρωμα με τραγούδια συνδεδεμένα με τη Μεταπολίτευση, την κατάκτηση δημοκρατικών δικαιωμάτων, την ελευθερία, την ψυχαγωγία, την καθημερινότητα, την ελπίδα.

Ας πούμε, το “Δρόμοι παλιοί” του Μανόλη Αναγνωστάκη, που μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης, είναι καταπληκτικό τραγούδι, διότι ενώ η Μεταπολίτευση ήθελε κατάμεστα γήπεδα με ηρωικά τραγούδια, αυτό είναι ένα τραγούδι μοναξιάς, κόπωσης και αξιοπρέπειας. Είναι σαν ψίθυρος, λέει πολλά για τη βαθύτερη ευαισθησία του Μίκη Θεοδωράκη. Βάζω και το τραγούδι του Γρηγόρη Μπιθικώτση “Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα”, κυρίαρχο ελαφρολαϊκό σουξέ του ’75. Διαλέγω, επίσης, το τραγούδι του Μάνου Λοΐζου “Στην Αθήνα μες στο κέντρο”, ένα ωραίο τραγούδι με τον Γιώργο Νταλάρα που γράφτηκε για τη νομιμοποίηση του ΚΚΕ το 1974. ΄Η το τραγούδι που γράψανε ο Γκάτσος και ο Χατζιδάκις “Κοίτα με στα μάτια”. Με συγκινεί εκεί που λέει

Πώς να το ξεχάσω κείνο το παιδί

Στο περιβολάκι του Αϊ-Νικόλα

Έπινε τον ήλιο σαν χλωρό κλαρί

Πριν τον θυμηθούν τα πολυβόλα

Ο Αϊ-Νικόλας είναι στην Ασκληπιού. Το περιβολάκι του προφανώς είναι τα Εξάρχεια. Εκεί ήταν το παιδί πριν το θυμηθούν τα πολυβόλα. Σπάνιο τραγούδι. Η Γαλάνη το ’λεγε και η Γαλάνη θα το πει.

Κάπως έτσι πάει όλη η συναυλία».

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την συναυλία εδώ. 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ