Τι είναι το Lumen Prize;

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
1
Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Foreign Body (Screen) (2013)by Antony Crossfield

To Lumen Prize γεννήθηκε στο Κάρντιφ της Ουαλίας το 2011. Το εμπνεύστηκε μια ομάδα αφοσιωμένων στην ψηφιακή τέχνη, τα μέσα ενημέρωσης και τους ειδικούς της πληροφορικής. Η τέχνη που γεννιέται ψηφιακά είναι ένα συναρπαστικό είδος. Οι καλλιτέχνες που παίρνουν μέρος στο Lumen Prize εργάζονται με ηλεκτρονικές συσκευές, όπως smartphones, ταμπλέτες, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, 3D εκτυπωτές και υπολογιστές με ιδιόκτητα ή ανοικτού κώδικα λογισμικά ή κωδικοποίηση σε δικό τους σχεδιασμό. Σχολές τέχνης και πολιτιστικές οργανώσεις όπως το New York Institute of Technology, το Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο, η Cardiff School of Art and Design και το Art'otel του Άμστερνταμ, συνεργάζονται σε αυτή την πολιτιστική διαδικασία.

 

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Amsterdam - Holland (2013)by Silvia De Gennaro

 

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Landcuts Ville -Paul Emile Rioyx

 

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Wilderness - Ginevra Boni 2013

 

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Speciman-Edward Bateman 2014

Εβδομήντα πέντε έργα διεκδίκησαν αυτό το κορυφαίο βραβείο ανά τον κόσμο για το 2014. Τα πενήντα επικρατέστερα έργα του 2013, μαζί με τα 25 έργα που διακρίθηκαν το 2014, παρουσιάσθηκαν στο Χονγκ Κονγκ, θα παρουσιαστούν στη Στέγη από τις 31 Οκτωβρίου έως τις  30 Νοεμβρίου 2014 για να συνεχίσουν το ταξίδι τους στη Νέα Υόρκη. Ανάμεσα στους καλύτερους εικαστικούς καλλιτέχνες ψηφιακής εικόνας και νέων τεχνολογιών βρίσκονται τέσσερις Έλληνες.

Το κορυφαίο βραβείο ψηφιακών έργων τέχνης ανά τον κόσμο που στοχεύει στην ανάδειξη αυτής της διαρκώς μεταβαλλόμενης μορφής τέχνης απονεμήθηκε το 2013 στην εικαστικό Κατερίνα Αθανασοπούλου για το έργο της  «Αποδημία». Το έργο της, μια τρισδιάστατη ψηφιακή αλληγορία για την Αθήνα, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στους Εικαστικούς Διαλόγους του 2012 κατόπιν ανάθεσης της Στέγης.

 Αποδημία: Κατερίνα Αθανασοπούλου, πρώτο βραβείο 2013

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
The place where the Eels lie down 2013

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Skirmish-David Gould 2013

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Prelude to the dream- Hengi Lee 2013

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
On Loop Christine Hooper 2014

Τι είναι το Lumen Prize; Facebook Twitter
Pandora's box Kalos & Klio, 2013

Η έκθεση θα είναι ανοιχτή και δωρεάν για το κοινό κάθε μέρα 12:00 - 21:00

Επιμέλεια έκθεσης: Μαριλένα Β. Καρρά

 

Στο πλαίσιο της έκθεσης, θα προηγηθεί στη Στέγη μια ημερίδα με τίτλο DIGITAL ART: AN EVER-CHANGING ART FORM (Ψηφιακή Τέχνη: Μια διαρκώς μεταβαλλόμενη μορφή τέχνης), στις 22 Οκτωβρίου 2014, όπου κορυφαίοι θεωρητικοί και καλλιτέχνες του είδους θα εστιάσουν σε μια σειρά ζητημάτων που αφορούν την ψηφιακή τέχνη.

 

Ομιλητές στην Ημερίδα:

Κατερίνα Αθανασοπούλου, καλλιτέχνης, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία

Γιώργος Δρίβας, καλλιτέχνης, Αθήνα, Ελλάδα

Κατερίνα Θωμαδάκη, καλλιτέχνης, Παρίσι, Γαλλία

Άγγελος Πλέσσας, καλλιτέχνης, Αθήνα, Ελλάδα

Mark Amerika, καλλιτέχνης και θεωρητικός των ψηφιακών μέσων, ΗΠΑ

Anne-Marie Duguet, Επίτιμη Καθηγήτρια, Université Paris I - Panthéon-Sorbonne, Παρίσι, Γαλλία

Dr. Angus Forbes, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου του Illinois, Σικάγο, ΗΠΑ

Genetic Moo, καλλιτέχνες, Λονδίνο, Μεγάλη Βρετανία

Dr. Nick Lambert, Λέκτορας Ψηφιακής Τέχνης & Πολιτισμού στο Τμήμα Ιστορίας Τέχνης και Οπτικοακουστικών Μέσων, Birkbeck, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Μεγάλη Βρετανία

Emiko Ogawa, υπεύθυνη του βραβείου Prix Ars Electronica, Linz, Αυστρία

Dr. Bernhard Serexhe, επικεφαλής επιμελητής του ZKM (Κέντρο για την Τέχνη και τα Ψηφιακά Μέσα), Καρλσρούη, Γερμανία

We Are Müesli, καλλιτέχνες, Μιλάνο, Ιταλία

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ

σχόλια

1 σχόλια