Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας

Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Καρλίνα η περιβληματοφόρος (Carlina Involucrata). Φωτο: © Faith XLVII
0

Τριαντάφυλλα, παπαρούνες και ένα αφρικανικό γαϊδουράγκαθο φυτρώνουν στα συντρίμμια και τα ερειπωμένα κτίρια της Βηρυτού μέσα από μια σειρά τοιχογραφιών της Faith XLVII.

Η Νοτιοαφρικανή ζωγράφος ταξίδεψε στη λιβανέζικη πόλη τον Σεπτέμβριο ως μέρος του Underline -το τρέχον έργο διευθύνεται από την καλλιτεχνική ομάδα Persona σε συνεργασία με τη ΜΚΟ Art of Change με έδρα την Hamra, η οποία επικεντρώνεται στη χρήση δημόσιων έργων για διαμαρτυρία και για να προκαλέσει αλλαγή- για να ζωγραφίσει μια σειρά από θεραπευτικά λουλούδια που φαίνεται να ξεφυτρώνουν μέσα στα ερείπια της μεγάλης έκρηξης στο λιμάνι της πόλης τον Αύγουστο του 2020.

Τα όμορφα λουλούδια με την ευγενική μορφή, τα μεταφορικά αυτά έργα που ονομάζονται «Θεραπευτικά Λουλούδια του Λιβάνου» («Medicinal Flowers of Lebanon»), «μας οδηγούν στις εύθραυστες περιοχές της Βηρυτού, εντοπίζοντας παλιά και σημερινά σημάδια χαραγμένα στην πόλη», λέει η καλλιτέχνις.

Ακόμη και σε μια περίοδο με τέσσερις μόνο ώρες ηλεκτρικού ρεύματος την ημέρα, στην οποία πρέπει να περιμένεις ώρες στην ουρά για βενζίνη που μπορεί να εξαντληθεί προτού φτάσει η σειρά σου, εκεί που τα αγαθά είναι πολύτιμα και το χρήμα χάνει την αξία του, υπάρχουν ακόμα ακτίνες ελπίδας.

«Κάθε λουλούδι μας ωθεί κατά μία έννοια, προς την επούλωση, καθώς φαίνονται να μεγαλώνουν στο σκυρόδεμα». Τα επιλεγμένα αυτά φυτά είναι φάρμακα για κοινές παθήσεις, και η δύναμη των φυσικών ιδιοτήτων τους στη θεραπεία ορατών και μη τραυμάτων είναι πασίγνωστη.

Η επίσκεψη της Faith στη Βηρυτό έγινε εν μέσω μιας περιόδου κρίσης μετά την καταστροφική έκρηξη στο λιμάνι, η οποία άφησε τη χώρα χωρίς πλήρως λειτουργική κυβέρνηση για 13 μήνες και επιτάχυνε την οικονομική της κατάρρευση.

«Οι άνθρωποι του Λιβάνου αντιμετώπισαν πολλές τρομερές προκλήσεις τις τελευταίες δεκαετίες και η προσδοκία να είναι ανθεκτικοί είναι εξαντλητική», λέει η καλλιτέχνιδα.

Ακόμη και σε μια περίοδο με τέσσερις μόνο ώρες ηλεκτρικού ρεύματος την ημέρα, στην οποία πρέπει να περιμένεις ώρες στην ουρά για βενζίνη που μπορεί να εξαντληθεί προτού φτάσει η σειρά σου, εκεί που τα αγαθά είναι πολύτιμα και το χρήμα χάνει την αξία του, υπάρχουν ακόμα ακτίνες ελπίδας.

Οι καλλιτέχνες που έρχονται από διάφορα σημεία του κόσμου προσπαθούν να απαλύνουν τα συναισθήματα της ήττας και της καταστροφής και να θεραπεύσουν με τον τρόπο τους ή να επουλώσουν τις πληγές της πόλης.

Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Κιχώριο. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Αγράμπελη. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Γιαλόπικρο. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Ασφόδελος. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Αγράμπελη. Φωτο: © Faith XLVII
Τα θεραπευτικά λουλούδια της Faith XLVII στα ερείπια του Λιβάνου, ένα σημάδι ελπίδας Facebook Twitter
Η Faith XLVII ενώ ζωγραφίζει την Αγράμπελη (Clematis flammula). Φωτο: © Faith XLVII

Περισσότερα έργα της Faith XLVII εδώ

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ζιάντ Αντάρ, η κρίση στον Λίβανο και η «Διπλωματία της Ουροδόχου Κύστης»

Διάλεξη-Περφόρμανς / Ζιάντ Αντάρ: «Η κρίση που περνάει ο Λίβανος δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά κρίση ταυτότητας»

Ο διακεκριμένος Λιβανέζος καλλιτέχνης σχολιάζει τα τεκταινόμενα στη χώρα του και τη Μέση Ανατολή με αφορμή τη δηκτική, πνευματώδη και ταυτόχρονα αλληγορική διάλεξη-περφόρμανς «Bladder Diplomacy» (H διπλωματία της ουροδόχου κύστης») που θα παρουσιάσει στη Στέγη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
14η Μπιενάλε της Αβάνας: Μην πάτε να πιείτε μοχίτο σε μια χώρα με τόσους άδικα φυλακισμένους

Πολιτισμός / 14η Μπιενάλε της Αβάνας: Μην πάτε να πιείτε μοχίτο σε μια χώρα με τόσους άδικα φυλακισμένους

Μια σπουδαία εικαστικός, η Τάνια Μπρουγκέρα, υπενθυμίζει στον κόσμο την κατάσταση στην Κούβα που μετά από την ψήφιση νόμου απαιτεί από τους καλλιτέχνες να πάρουν άδεια προκειμένου να δημιουργήσουν ένα έργο.
THE LIFO TEAM
Σουρεαλισμός πέρα ​​από τα σύνορα: Το ΜΕΤ γιορτάζει το κίνημα που επηρέασε όσο κανένα άλλο τον κόσμο της τέχνης

Εικαστικά / Σουρεαλισμός πέρα ​​από τα σύνορα: Το ΜΕΤ τιμά το κίνημα που επηρέασε καθοριστικά την τέχνη

Η μεγάλη έκθεση «Surrealism Beyond Borders» ξεκίνησε μόλις στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, ενώ τον Φεβρουάριο θα ταξιδέψει στην Tate Modern του Λονδίνου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ