Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου

Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
10

Ο Peter Kaaden, Γερμανός φωτογράφος και συνεργάτης του περιοδικού Dazed, επισκέφτηκε το Λούβρο από το οποίο και έφυγε με μια σειρά ασπρόμαυρων φωτογραφιών των αριστουργηματικών γλυπτών. Θεωρώντας σχεδόν απίθανο πως θα δημιουργούνταν πρόβλημα, δημοσίευσε κάποιες από αυτές στο Facebook.

Χρειάστηκαν μόλις τρία λεπτά για να λάβει την πρώτη προειδοποίηση από τους operators η οποία του υπογράμμιζε πως απαγορεύεται αυστηρά η δημοσίευση εικόνων που περιέχουν γυμνό ή πορνογραφικό περιεχόμενο. Οι επίμαχες φωτογραφίες αφαιρέθηκαν αυτομάτως από το ίδιο το Facebook.

"Eίναι παράλογο που το Facebook λογοκρίνει την σημαντικότερη συλλογή Τέχνης του πλανήτη." ανέφερε ο Kaaden ο οποίος αποφάσισε να διαμορφώσει τις φωτογραφίες του με προβοκατόρικο και υπερβολικό τρόπο ώστε να είναι κατάλληλες για το Facebook, αλλά σίγουρα όχι κατάλληλες για να αναδείξουν την ομορφιά των γλυπτών.

Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter

" Ακόμη πιο παράλογο είναι το γεγονός πως υπάρχει κάποιος που αποφασίζει τι είναι πορνογραφικό, τι ακατάλληλο και τι περνάει σαν Τέχνη για το Facebook. Καταλαβαίνω πως υπάρχουν κανόνες, αλλά νομίζω πως το Facebook πρέπει να αναθεωρήσει σχετικά με το ποιοι ελέγχουν την τήρησή τους. Υπάρχουν πολύ χειρότερα πράγματα που κυκλοφορούν εκεί μέσα. Το γεγονός πως καθημερινά στο Λούβρο συρρέουν χιλιάδες επισκέπτες, ανάμεσα τους και παιδιά νομίζω πως δείχνει από μόνο του πόσο αμήχανη είναι αυτή η  λογοκρίσιά" συμπληρώνει ο Peter Kaaden.

Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
Tα λογοκριμένα γυμνά του Λούβρου Facebook Twitter
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ

σχόλια

6 σχόλια
Πάλι καλά που υπάρχουν αυτά τα αγάλματα να μας θυμίζουν πως κάποτε οι άνθρωποι ήταν ελεύθεροι να χαίρονται το σώμα τους χωρίς ενοχές.Μετά ήρθε ο σκοταδισμός μασκαρεμένος σε αγάπη για τον πλησίον...
απλα παρατηρηστε οτι το fb εχει μετρο ηθικης για τις δικες σας φωτογραφίες. Για τους τεχνολογίζοντες δειτε αυτο και ανοιξτε λίγο τα ματια σας http://www.thersa.org/events/audio-and-past-events/2014/Free-is-a-Lie
Η τεχνη ειναι καταπληκτικη..οι φωτογραφιες του ειναι χαλια...! Πανω απο τις μισες εστιαζουν σε στηθη και γεννητικα οργανα...δεν γνωριζω το μετρο ηθικης του fb, αλλα οι φωτγραφιες του δεν μου αρεσουν..
Μάλλον οι φωτογραφίες ήταν σαν την τελευταια ή τις δύο πρώτες γενικές φωτογραφίες γλυπτών που μαλιστα ειναι στην ίδια αιθουσα. Προφανως μετα την λογοκρισία στο facebook εστιασε σε συγκεκριμμενα σημειαωσε να δειξει την υπερβολική αντιδραση. Στη συγκεκριμενη αιθουσα (αν δεν εχει αλλάξει η διαταξη του μουσειθο από τον καιρό που πήγα ειναι διπλα από την αιθουσα της Αφροδίτης της Μήλου) ολα τα γλυπτά εχουν γυμνό
Δεν μπορουμε να γνωριζουμε εαν οι εστιασεις στα "επιμαχα" σημεια εγιναν πριν ή μετα τη λογοκρισια του fb....Χρησιμοποιεις "μαλλον" και "προφανως".Επειδη εχω παει και εγω στο Λουβρο θα σου πω οτι εχω κ εγω ανεβασει φωτο και απο τη Νικη της Σαμοθρακης και απο την Αφροδιτη της Μηλου στο fb. Κανεις δεν μου τις κατεβασε...Τωρα τι σχεση εχει αυτο που λες για τη διαταξη τις αιθουσας και για τα αλλα αγαλματα δεν καταλαβαινω....Ειπα ξεκαθαρα οτι θεωρω βλακεια και ασχημο να εστιαζεις τις φωτο σου στα στηθη και στα γεννητικα οργανα. Εμενα δεν μου αρεσει! Αυτο!
Θρησκευτικά κατάλοιπα......μπορείς να δεις σκοτωμούς κλπ (ή και να σκοτώσεις ο ίδιος αν είναι "ιερό" καθήκον), αλλά όχι το γυμνό σώμα.....στα 2014...
δεν ειναι θρησκευτικά, ειναι νεοπουριτανικα μαζι με το οτι ειναι μηχανη που κοβει λεφτα. Μην ξεχνας ειναι επιχειρηση το fb ουτε εκκλησια ουτε charity που φιλοξενει την online επικοινωνια μας τζαμπα.Για την ακριβεια την πληρωνουμε με κατι πολυ ακριβο και πολυτιμο: την εκχωρηση ελεγχου των δεδομένων μας. turkeyyyys...
Η σεμνοτυφια του fb υπαρχει για να μη θιξει τους χρήστες....ιστορικά η σεμνοτυφία προερχεται απ τη θρησκεία. Δεν επιβαλλει αυτη κατι στις εταιριες οπως το fb, επιβαλλει όμως αντιληψεις στους χρήστες των εταιριών (και στα αφεντικά των εταιριών)