Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO
0

Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών (Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία) στην Πλατεία Κλαυθμώνος, ιδρύθηκε από το Λάμπρο Ευταξία το 1973 και το 1980 άνοιξε τις πύλες του στο κοινό, λειτουργώντας μία φορά την εβδομάδα. Το 1995 αρχίζει να λειτουργεί κανονικά. Αποτελείται από δύο κτίρια που ανήκουν στα παλαιότερα της πρωτεύουσας. Το επί της οδού Ι. Παπαρρηγόπουλου 7 κτίριο, ιδιοκτησίας Σταματίου Δεκόζη-Βούρου και δείγμα πρώιμου νεοκλασικισμού, κατοικήθηκε από τον Όθωνα και την Αμαλία από το 1836 έως το 1843. Το δεύτερο κτίριο, στην οδό Ι. Παπαρρηγόπουλου 5, δείγμα εκλεκτικισμού, κτίστηκε από τον αρχιτέκτονα Γεράσιμο Μεταξά το 1859 και συνδέεται με κλειστή γέφυρα με το Παλαιό Παλάτι. Στο μουσείο εκτίθενται τεκμήρια της Οθωνικής περιόδου, έργα περιηγητών της Αθήνας, έπιπλα εποχής, πίνακες Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Η Διευθύντριά του και αρχαιολόγος κ. Αγλαΐα Αρχοντίδου-Αργύρη μας μίλησε για τα έντεκα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου.

 

Στο μουσείο εκτίθενται τεκμήρια της Οθωνικής περιόδου, έργα περιηγητών της Αθήνας, έπιπλα εποχής, πίνακες Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.

Ο μαρκήσιος de Nointel, πρεσβευτής του Λουδοβίκου ΙΔ’ στην Κωνσταντινούπολη, και η ακολουθία του με φόντο την Αθήνα και την Ακρόπολη

Έργο του Jacques Carrey. Λάδι σε μουσαμά, 1674.

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Ο ζωγράφος Jacques Carrey γεννήθηκε στην Τρουά (Troyes) της Γαλλίας. Επισκέφτηκε την Αθήνα το Νοέμβριο του 1674, ως μέλος της αντιπροσωπείας του μαρκησίου Charles Olier, marquis de Nointel, πρεσβευτή του Λουδοβίκου ΙΔ’ στην Υψηλή Πύλη για να σχεδιάσει αρχαιότητες. Αποτύπωσε ένα μεγάλο τμήμα των γλυπτών του Παρθενώνα. Ο συγκεκριμένος πίνακας είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος ελαιογραφία σε μουσαμά για την Αθήνα. Απεικονίζει το μαρκήσιο de Nointel με τη συνοδεία του, καθώς και αντιπροσωπευτικές φιγούρες της αθηναϊκής κοινωνίας (Οθωμανούς αξιωματούχους, στρατιώτες, απλούς κατοίκους, Καπουτσίνους μοναχούς κ.ά.). Ο Carrey φιλοτέχνησε την Αθήνα και τα περίχωρά της μέχρι τον Πειραιά, καθώς και τη Σαλαμίνα, από τη νότια πλαγιά του Λυκαβηττού. Η σημασία του έργου έγκειται στην απεικόνιση του Παρθενώνα σχεδόν άθικτου, μόλις δεκατρία χρόνια πριν την καταστροφή του από τον βομβαρδισμό του Μοροζίνι το 1687.

Πρόπλασμα της Αθήνας του 1842

Επιχρωματισμένος γύψος, 180 x 200 εκ., 1977-1979, Αθήνα. Έργο του Ιωάννη Τραυλού (1908-1985) και του Νικολάου Γερασίμωφ.

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Το πρόπλασμα της Αθήνας του 1842 σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα και αρχαιολόγο Ιωάννη Τραυλό και υλοποιήθηκε από τον μακετίστα Νικόλαο Γερασίμωφ, κατόπιν παραγγελίας του ιδρυτή του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών Λάμπρου Ευταξία. Ο Τραυλός άντλησε πληροφορίες από παλιές φωτογραφίες και σχέδια, αλλά βασική πηγή αποτέλεσαν το πολεοδομικό σχέδιο και κτηματολόγιο του F. Stauffert (1836), το Πανόραμα του Ferdinand Stademann (1841) και το Πανόραμα του Thèodose du Moncel (1845). Το πρόπλασμα σε κλίμακα 1:1000 αποδίδει με πιστότητα την εικόνα της πρωτεύουσας τα πρώτα χρόνια δημιουργίας της. Τα περισσότερα κτήρια δεν υφίστανται πλέον και έτσι το πρόπλασμα καθίσταται πολύτιμη πηγή πληροφοριών για την Αθήνα. Σημειώνονται οι βασικοί οδικοί άξονες, τα αρχαία και μεσαιωνικά μνημεία, τα οθωμανικά κτήρια και οι αγορές, τα απλά σπίτια, τα νεόκτιστα αρχοντικά, οι εκκλησίες, καθώς και οι καινούργιες κατασκευές, που καλούνται να καλύψουν τις διοικητικές, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές και υγειονομικές ανάγκες της νεοσύστατης πρωτεύουσας (Ανάκτορα, Νομισματοκοπείο, Τυπογραφείο, Πανεπιστήμιο, Θέατρο Μπούκουρα, Πολιτικό και Στρατιωτικό Νοσοκομείο κ.α.). Σήμερα το πρόπλασμα, αναβαθμισμένο σε διαδραστικό εκπαιδευτικό πολυμέσο, προβάλλει σε τρισδιάστατη μορφή τα σημαντικότερα κτήρια της Αθήνας του 1842. Θα έπρεπε η περιήγηση στην Αθήνα να ξεκινά από εκεί, για να μπορεί κανείς να καταλάβει πώς ήταν η πόλη στα σημεία που περπατά σήμερα.

Το σαλόνι της Αμαλίας

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Το σαλόνι της Αμαλίας είναι ένα γερμανικό σαλόνι με καρέκλες, τραπεζάκια και έναν καναπέ. Υπάρχει κι ένα μαξιλαράκι που έχει πάνω το στέμμα και θεωρείται ότι το χρησιμοποιούσε η Αμαλία, την περίοδο που ζούσε σε αυτό το σπίτι. Όταν μετακόμισαν για να πάνε στη σημερινή Βουλή, το πήραν μαζί τους. Όταν ο Γεώργιος Α’ έγινε βασιλιάς δεν τα ήθελε και ο Ναύαρχος Δούσμανης, ο κυβερνήτης του Αβέρωφ, που ήταν γαμπρός των Βούρων, θείος του Ευταξία και συγγενής του Γεωργίου Α’, πήρε τα έπιπλα και τα επέστρεψε στο παλαιό παλάτι. Τα έπιπλα είναι στο γερμανικό στυλ biedermeier, που τότε θεωρούνταν πολύ αριστοκρατικά, αν και στη συνέχεια έγιναν πολύ κοινά.

Άποψη της Ακρόπολης από τα Δυτικά

Έργο του Edward Lear. Λάδι σε μουσαμά, 1851. 

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

O Edward Lear είναι ένας πολύ καλός Άγγλος ζωγράφος, από τους καλύτερους της εποχής του. Απεικονίζει την Ακρόπολη από την πλευρά της Πνύκας, και βλέπει κανείς ότι είναι εντελώς άδενδρη, δεν έχει ούτε καν χορτάρι. Στον πίνακα υπάρχουν και φουστανελοφόροι, οι οποίοι μάλλον πολιορκούν την Ακρόπολη, στην οποία βρίσκονται Τούρκοι.

Το γραφείο της Αμαλίας

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Το γραφείο της Αμαλίας είναι σε στυλ biedermeier και έχει μεγάλη συναισθηματική αξία. Σε αυτό το γραφείο η Αμαλία έγραφε, καθημερινά, γράμματα στον πατέρα της, τα οποία σώζονται στο Μουσείο του Μονάχου και έχουν μεγάλη ιστορική αξία. Σε αυτά διαβάζουμε τα παράπονα της Αμαλίας για τα μικρά δωμάτια στα οποία έμενε, καθώς και την απόφασή της να κτίσει τα ανάκτορα. Βασισμένη στις συμβουλές του πατέρα της, πριν ακόμα αρχίσει την οικοδόμησή τους, ξεκινά τη φύτευση του σημερινού Εθνικού Κήπου. Το γραφείο είναι το τελευταίο έπιπλο που έφυγε από το παλαιό παλάτι και το πρώτο που τοποθετήθηκε στα ανάκτορα. Οι επιστολές της Αμαλίας έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά από τη Βάνα και τον Μιχαέλ Μπούσε.

Ο Δημήτριος Καλλέργης

Πίνακας αγνώστου που απεικονίζει τον Δημήτριο Καλλέργη έφιππο, να απαιτεί από τον βασιλιά Όθωνα να παραχωρήσει  σύνταγμα, κατά τη διάρκεια της επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου 1834.

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

 

Η αρχική ημερομηνία εκδήλωσης του κινήματος είχε ορισθεί να είναι η 25η Μαρτίου 1844. Το μυστικό, όμως, διαδόθηκε σε πολλούς, με αποτέλεσμα να επισπευσθεί η εκδήλωση του κινήματος. Έτσι, τη νύχτα της 2ης προς 3η Σεπτεμβρίου πολλά σημαίνοντα στελέχη του κινήματος κατευθύνθηκαν προς το σπίτι του Μακρυγιάννη για να δώσουν το τελικό σύνθημα. Η χωροφυλακή παρατήρησε τις ύποπτες κινήσεις γύρω από την οικία του και την περικύκλωσαν. Ο Καλλέργης, συνειδητοποιώντας την κρισιμότητα της κατάστασης, κατέφθασε στους στρατώνες και ξεσήκωσε τους αξιωματικούς με το σύνθημα «Ζήτω το Σύνταγμα». Αμέσως διέταξε έναν λόχο να διαλύσει την πολιορκία του οίκου του Μακρυγιάννη και άλλον ένα να ανοίξει τις φυλακές του Μεντρεσέ, ενώ αυτός παράλληλα κατευθύνθηκε με 2.000 στρατιώτες στα ανάκτορα. Ο λαός και ο στρατός διαλύθηκαν στις 3 το μεσημέρι, αφού πληροφορήθηκαν ότι όλα τα αιτήματα έγιναν αποδεκτά.

Χάρτης της Ελλάδας του 1838

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Δίγλωσσος χάρτης που παρουσιάζει την Ελλάδα, όπως ήταν το 1838. Επιπλέον περιλαμβάνει την Ήπειρο, τη Θεσσαλία, το Ιόνιο και την Κρήτη. Πρόκειται για δώρο των Γάλλων στρατιωτικών του ναυτικού προς τον Όθωνα. Οι Γάλλοι έφτιαχναν εξαιρετικούς χάρτες, επειδή ο Ναπολέων ζητούσε να χαρτογραφηθεί κάθε περιοχή που κατακτούσε, με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί ιδιαίτερα η χαρτογραφία. Αυτός ο χάρτης λέγεται ότι είναι από τα πρώτα πράγματα που τυπώθηκαν στο Εθνικό Τυπογραφείο, στην οδό Σανταρόζα. Σχεδιαστής και χαράκτης είναι ο A. Forster και τυπογράφος ο Β. Huber.

Το ιστορικό κλειδοκύμβαλο Schnabel της Αδέλας Βέσσελ-Κροντηροπούλου

19ος αιώνας

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

 

Αγοράστηκε ύστερα από έρανο, για την πρώτη μαθήτρια του Ωδείου Αθηνών. Η Αδέλα ήταν κόρη του Βαυαρού μουσικού Ρόμπερτ Βέσσελ, που είχε κληθεί από τον Όθωνα στα Ανάκτορα. Το πιάνο συνδέεται άμεσα με την πνευματική και καλλιτεχνική ιστορία του 19ου αιώνα, στην Αθήνα.

Το Σύνταγμα του Όθωνα

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Πρόκειται για χειρόγραφο Σύνταγμα του 1844, που ανήκε στον βασιλιά Όθωνα. Το σύνταγμα παραχωρήθηκε μετά την επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843.

Καρναβάλι εις την Ελλάδα

Έργο του Νικόλαου Γύζη. Λάδι σε μουσαμά, 1892

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

 

Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα έργα του Νικολάου Γύζη, ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της Σχολής του Μονάχου. Σύμφωνα με ένα γράμμα του Γύζη προς τον Νικηφόρο Λύτρα, τον πίνακα αγόρασε σε δημοπρασία το γερμανικό κράτος. Σήμερα είναι μόνιμο δάνειο της Πινακοθήκης του Μονάχου στο Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών. Ο ακαδημαϊκός ρεαλισμός της Σχολής του Μονάχου είναι εμφανής στον πίνακα, που αναπαριστά με ανάλαφρο χιούμορ ένα θέμα από την καθημερινότητα. Το ενδιαφέρον για το πραγματικό φως, που επιζητούσαν  οι υπαιθριστές, φαίνεται από την επιλογή να φωτίζεται ο πίνακας από το φυσικό φως που μπαίνει από το παράθυρο.

Ευαγγελισμός

Έργο του Κωνσταντίνου Παρθένη. Λάδι σε μουσαμά, δεκαετία 1910. Δωρεά Οικογένειας Σωτηρίου Παπαστράτου.

Στις αίθουσες του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών θα δεις μερικά αριστουργήματα Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

 

Από όλα τα θρησκευτικά θέματα, ο «Ευαγγελισμός» είναι το πρώτο που απασχόλησε τον Κωνσταντίνο Παρθένη εντατικά. Το θέμα ουσιαστικά γεννήθηκε στο παρισινό του εργαστήρι γύρω στα 1909-10. Ο Παρθένης συνθέτει τα εικονογραφικά στοιχεία ενός αναγεννησιακού «Ευαγγελισμού», με μία βυζαντινή επεξεργασία του θέματος. Η τεχνική που χρησιμοποίησε είναι αυτή της ελαιογραφίας σε καμβά χωρίς επεξεργασία, έτσι ώστε να πετύχει αυτήν την διάφανη υφή και να δημιουργήσει μία μεταφυσική ατμόσφαιρα. Η σύνθεση αυτή δείχνει να φέρει, εκτός από επιρροές από τη βυζαντινή τέχνη, επιρροές από τη βιεννέζικη Sezession και τον Συμβολισμό. Ο Παρθένης είχε δημιουργήσει οκτώ (κατά άλλους, έντεκα) εκδοχές, από το 1909 έως και το 1924. Το προσχέδιο του συγκεκριμένου πίνακα βρίσκεται στην Εθνική Πινακοθήκη.

Ιnfo:

Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία

Ι. Παπαρρηγοπούλου, 5-7

www.athenscitymuseum.gr

Το άρθρο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο LIFO.gr το 2016.

Εικαστικά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ