Smartify: Δωρεάν όλες οι ηχητικές περιηγήσεις των μουσείων για το υπόλοιπο του 2020

Smartify: Δωρεάν όλες οι ηχητικές περιηγήσεις των μουσείων για το υπόλοιπο του 2020 Facebook Twitter
Μεταξύ των ακουστικών και οπτικών περιηγήσεων που είναι πλέον ελεύθερες για να τις ακούσουμε όλοι είναι και μια αριστουργηματική περιήγηση στο Λούβρο. Φωτο: Eric Feferberg/AFP via Getty Images
0

Ιστορίες πίσω από τους θησαυρούς της τέχνης, όπως ο «Θάνατος του Σαρδανάπαλου» του Ντελακρουά στο Λούβρο ή το ανάγλυφο του 19ου αιώνα του εικονίζει τον Φαέθωνα που οδηγεί το Άρμα του Ήλιου και βρίσκεται στην Βασιλική Ακαδημία των Τεχνών στην Μεγάλη Βρετανία, θα μπορεί να ακροαστεί δωρεάν το κοινό και για το υπόλοιπο έτος από την πιο δημοφιλή εφαρμογή για μουσεία, το Smartify.

Το Smartify, που αναφέρεται συχνά ως το «Shazam της τέχνης», επιτρέπει στους χρήστες να αναγνωρίζουν έργα τέχνης απλώς σαρώνοντάς τα με το smartphone τους, έχοντας καταφέρει να έχει στη λίστα του περίπου 2 εκατομμύρια έργα από περισσότερους από 120 χώρους τέχνης.

Διαθέτει επίσης εικονικές ξεναγήσεις σε μουσεία και οπτικοκοακουστικές εκδηλώσεις, άλλες επί πληρωμή και άλλες δωρεάν, ανάλογα με το μουσείο ή την έκθεση.

Πλέον οι εκθέσεις που επρόκειτο να ανοίξουν, αλλά δεν τα κατάφεραν εξαιτίας του κορωνοϊού, θα κυκλοφορήσουν στην εφαρμογή ως ηχητικές και οπτικές περιηγήσεις.

Το Smartify, που αναφέρεται συχνά ως το «Shazam της τέχνης» επιτρέπει στους χρήστες να αναγνωρίζουν έργα τέχνης απλώς σαρώνοντάς τα με το smartphone τους, έχοντας καταφέρει να έχει στη λίστα του περίπου 2 εκατ. έργα τέχνης από περισσότερους από 120 χώρους τέχνης.

Η εφαρμογή Smartify ιδρύθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο ως κοινωνική επιχείρηση από τέσσερις φίλους το 2017. Η Άννα Λόου, μία από τους συνιδρυτές της, δήλωσε ότι αποστολή της ήταν πάντα η υποστήριξη των μουσείων και η αύξηση της πρόσβασης στην τέχνη.

«Ξεκινήσαμε έχοντας συνεργασία με περίπου 30 μουσεία, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, και τώρα έχουμε καταφέρει να καλύψουμε τον παγκόσμιο χάρτη, έχοντας 2 εκατομμύρια έργα τέχνης, ενώ είμαστε η πιο δημοφιλής εφαρμογή για μουσεία.

Η δουλειά μας τώρα είναι να βοηθήσουμε ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση  στις συλλογές των μουσείων» δήλωσε η Λόου.

«Προφανώς έχουμε δει αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται η εφαρμογή. Την ξεκινήσαμε από την αγάπη μας για τα μουσεία και τις γκαλερί και τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται οι άνθρωποι μέσω της τέχνης. Σε εποχές όπως αυτή, που ζούμε πραγματικά περίεργες στιγμές, οι άνθρωποι βλέπουν την τέχνη, τη μουσική και τον πολιτισμό ως έμπνευση και παρηγοριά. Τους δίνουν μια αίσθηση κανονικότητας.

Οτιδήποτε μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να έχουν πρόσβαση στην τέχνη και τον πολιτισμό είναι σημαντικό σε μια εποχή όπως αυτή» πρόσθεσε η Λόου.

Το Μουσείο του Λονδίνου πρόκειται σύντομα να προσθέσει μια ηχητική περιήγηση στην έκθεση The Clash: London Calling. Όλα τα αντικείμενα που περιλαμβάνονται στην έκθεση είναι ήδη καταχωρισμένα στην εφαρμογή. Το Lowry στο Salford και το Waddesdon Manor στο Buckinghamshire εργάζονται επίσης για να στήσουν νέες ηχητικές περιηγήσεις που θα προστεθούν σύντομα.

Μεταξύ των ακουστικών και οπτικών περιηγήσεων που μπορούμε πλέον να τις ακούσουμε όλοι είναι και εκείνη της Mary Beard, μια αριστουργηματική περιήγηση στο Λούβρο, στην οποία διηγείται στους χρήστες την ιστορία εκθεμάτων από την περίφημη Μεγάλη Σφίγγα μέχρι τη Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι και την Παναγία των Βράχων.

Πηγή: «The Guardian»

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Εικαστικά / Before and after science: Ένα έργο σύγχρονης τέχνης εναρμονίζεται με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Η εικαστικός Ίρις Τουλιάτου μάς συστήνει έναν χώρο με πλούσια ιστορία και μοναδικές συλλογές, συνδέοντας την επιστημονική γνώση με την καλλιτεχνική παρέμβαση και την αισθητηριακή εμπειρία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια συνάντηση με τον Jonathan Meese

Εικαστικά / Jonathan Meese: «Έχουμε αρχίσει να προτιμούμε να μην έχουμε ελευθερία»

Μια συνάντηση στην Αθήνα με τον Γερμανό ζωγράφο που επιστρέφει στα παραμύθια γιατί βρίσκει τον πραγματικό κόσμο «πολύ άσχημο», με αφορμή την τρίτη του έκθεση στην γκαλερί Bernier-Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Προσφέροντας μία εμπειρία πολιτισμού στους κατοίκους της Ελευσίνας

Η Εύα Μανιδάκη και ο Ανδρέας Λόλης συζητούν με τον Χρήστο Παρίδη για όλα όσα προηγήθηκαν της δημιουργίας των in situ εγκαταστάσεων που σχεδίασαν στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στη Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες που εξακολουθούν 60 χρόνια μετά

Εικαστικά / Το αμερικανικό «πραξικόπημα» στην Μπιενάλε της Βενετίας και οι θεωρίες συνωμοσίες 60 χρόνια μετά

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εστιάζει στις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η «σκανδαλώδης» βράβευση του αρχιερέα της ποπ αρτ Ρόμπερτ Ράουσενμπεργκ στην Μπιενάλε του 1964, με τη χορηγία της αμερικανικής κυβέρνησης.
THE LIFO TEAM
Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Εικαστικά / Οι ζωές και τα έργα της Lorenza Böttner

Η Lorenza Böttner (1959-1994) ήταν μια καλλιτέχνις που είχε έντονα βιωματική, σωματική σχέση με τη μεταμόρφωση. Μεταμόρφωσε μια ζωγραφική πρακτική σε εικαστική περφόρμανς που «βγήκε» στον δρόμο και έκανε τον δημόσιο χώρο θεατρική σκηνή για μια πολιτικοποιημένη σωματική διαφορετικότητα.
PAUL B. PRECIADO
Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM