Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

Nitra: Το νέο art space της Αθήνας λειτουργεί στο Μετς

0

Η φασαρία της οδού Αναπαύσεως αυτή την ηλιόλουστη χειμωνιάτικη μέρα δεν φτάνει μέχρι τον νέο χώρο της γκαλερί Nitra, ένα στενό πίσω από τον πολυσύχναστο δρόμο στο Μετς, στην Αριστονίκου και Γοργίου. Ο χώρος είναι μεγάλος, φωτεινός και οι γείτονες μάς χαιρετούν από τα ανοιχτά παράθυρα. Η Αλίκη Τσιρλιάγκου άφησε το Κολωνάκι και τον οικείο μικρό χώρο στον οποίο στέγασε τις ανάγκες της όταν το 2017 επέκτεινε στην Αθήνα τη Nitra της Θεσσαλονίκης.

Η ιστορία της ξεκινά ακριβώς από τη γενέτειρά της. Είναι η δεύτερη γενιά. Η μητέρα της ίδρυσε το 1994 την γκαλερί Atrion και η Αλίκη επέστρεψε από τις σπουδές της στο Λονδίνο και ήθελε να κάνει κάτι «δικό της» –κλασικό εξω-αθηναϊκό mindset− και να ανοίξει τη δική της γκαλερί. Το timing βέβαια ήταν πολύ ιδιαίτερο, εν μέσω οικονομικής κρίσης. «Παρά τις δυσκολίες, αυτό λειτούργησε υπέρ μου», λέει. «Εγκατέστησα την γκαλερί στο ισόγειο του νεοκλασικού που είχε χτίσει ο προπάππους μου το 1926 στη Ρωμαϊκή Αγορά, πολύ μακριά από την πολυσύχναστη Τσιμισκή όπου ήταν η γκαλερί της μητέρας μου. Έλεγα “να, ορίστε, δεν θα έχουμε ενοίκιο”. Βέβαια, εκείνη την εποχή κανείς δεν πήγαινε εκεί, οτιδήποτε πάνω από τον άξονα της Εγνατίας ήταν νεκρό. Μόνο καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες. Παρ’ όλα αυτά, οι Θεσσαλονικείς στήριξαν την προσπάθεια με την παρουσία τους και με τεράστιο ενθουσιασμό».

Η έκθεση «Beyond Form» αναδεικνύει το έργο των καλλιτεχνών Marcus Aitken, Joanna Burtenshaw και Μελίνας Γεωργούδα, που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της αφαίρεσης μέσα από τις μοναδικές τους προοπτικές.

Ήταν όμως σαφές ότι η Θεσσαλονίκη δεν θα μπορούσε να στηρίξει εμπορικά την γκαλερί και η Αλίκη στράφηκε στο πιο κοντινό διεθνές κέντρο τέχνης, που ήταν τότε η Κωνσταντινούπολη. Η καταγωγή του πατέρα της από τη Θράκη έκανε την Πόλη να είναι ήδη ζωντανή στο φαντασιακό της. Την εποχή εκείνη, άλλωστε, γνώριζε ραγδαία ανάπτυξη – ήταν ένα πραγματικό όνειρο. Για δύο χρόνια πηγαινοερχόταν, συμμετείχε σε art fairs∙ όλα αυτά μέχρι το πραξικόπημα, που άλλαξε τα πάντα στην Τουρκία. «Ξαφνικά, τα πάντα πάγωσαν. Ήταν παραμονές της documenta, και όλος ο διεθνής κόσμος της τέχνης κατευθυνόταν προς την Αθήνα. Έτσι, είχε λογική να ακολουθήσουμε αυτήν τη ροή, έστω και προσωρινά. Ανοίξαμε ένα project space στο Κολωνάκι, και τελικά μείναμε περισσότερο απ’ όσο είχαμε φανταστεί. Και εκεί θέλαμε, όμως, να διατηρήσουμε τη σύνδεσή μας με την Κωνσταντινούπολη. Γι’ αυτό εγκαινιάσαμε τον χώρο μας με τη σούπερ σταρ καλλιτέχνιδα Ardan Özmenoglu, ενώ το αποκορύφωμα ήρθε με την ατομική έκθεση της Gülsün Karamustafa, μια στιγμή-σταθμό για εμάς», λέει.

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης Beyond Form στην γκαλερί Nitra.

Τρία χρόνια αργότερα, με τον κορωνοϊό, πάγωσαν ξανά όλα και η Αλίκη αναγκαστικά πήρε τον χρόνο της για να εξερευνήσει νέες προοπτικές. Συνεργαζόταν ήδη με αρχιτέκτονες που της ζητούσαν έργα για ξενοδοχεία, όμως αυτό απαιτούσε μια διαφορετική προσέγγιση. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα της επιμέλειας συλλογών τέχνης κυρίως για ξενοδοχειακούς χώρους, με άλλα λόγια η ArtSpark. «Μέσα από αυτό το εγχείρημα, συμβάλλουμε στον εμπλουτισμό της εμπειρίας του επισκέπτη και παράλληλα δημιουργούμε προστιθέμενη αξία για το ίδιο το ξενοδοχείο. 

aliki
Η Αλίκη Τσιρλιάγκου

»Συγχρόνως, μπορέσαμε να στηρίξουμε την καλλιτεχνική κοινότητα μέσα από ένα νέο εμπορικό κανάλι αλλά και να συνεργαστούμε με μια ευρεία γκάμα καλλιτεχνών και γκαλερί, κάτι που είναι εξαιρετικά δημιουργικό. Σήμερα, το κομμάτι αυτό αναπτύσσεται ραγδαία. Όταν ξεκινήσαμε πριν από τέσσερα χρόνια, ωστόσο, οι καλλιτέχνες το προσέγγισαν με επιφύλαξη. Το γεγονός ότι είχαμε “χιλιόμετρα” στον χώρο και δείγμα γραφής μάς έδωσε την πρόσβαση και την ευκαιρία να υλοποιήσουμε μαζί τους σπουδαία έργα. Και τώρα, κοιτώντας πίσω, νιώθουμε χαρά γιατί ξέρουμε πως βάλαμε ένα σημαντικό λιθαράκι στην εξέλιξη αυτού του χώρου», λέει η Αλίκη.

Έχοντας αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας της, με λιγότερες εκθέσεις και δίνοντας βαρύτητα στη δραστηριότητα των ξενοδοχειακών επιμελειών, έφτασε η ώρα της επέκτασης και έτσι μεταφέρθηκαν στο Μετς, σε μια περιοχή με απίθανο ρυθμό και ενέργεια, σε έναν μεγαλύτερο χώρο όπου μπορούν να αναπτυχθούν concepts, χωρίς την αγωνία των συνεχόμενων εκθέσεων. Και έτσι οι δυο αυτές δραστηριότητες, η Nitra και η ArtSpark, βρήκαν στέγη στο Μετς. 

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Joanna Burtenshaw
Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

«Σε αυτήν τη “μετάβαση” σκεφτόμουν ότι από τη μία βασικό ζητούμενο είναι το τι θέλουμε να δείχνουμε αλλά και το πώς θέλουμε να το δείχνουμε. Εδώ, ο χώρος είναι υβριδικός. Είναι τα γραφεία και ο εκθεσιακός χώρος για την ArtSpark και συγχρόνως μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάζουμε και pop up εκθέσεις της Nitra. Επιπλέον, να φιλοξενούμε projects ακόμη και αν δεν είναι δικές μας παραγωγές. Εφόσον έχουμε τη δυνατότητα, θέλουμε, αν μπορούμε, να αποτελέσουμε τη σκηνή για να καλυφθεί μια τέτοια ανάγκη της καλλιτεχνικής κοινότητας και για άλλου τύπου projects», λέει η Αλίκη. 

Η ομαδική έκθεση που φιλοξενεί έχει επίκεντρο την αφαίρεση μέσα από έναν σύγχρονο εικαστικό λόγο. Η αφαίρεση απασχολεί όλο και περισσότερο το φιλότεχνο κοινό, και αυτή η έκθεση είναι μια ευκαιρία να παρουσιαστούν σε αυτό το art space δουλειές που ξεχωρίζουν και που δεν έχουμε δει απαραιτήτως ξανά στην Αθήνα. Κάτι νέο και φρέσκο.

«Η πρώτη έκθεση του 2025 έχει πολλές “πρωτιές”. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζουμε τον Άγγλο Marcus Aitken, έναν καλλιτέχνη με διεθνή δραστηριότητα. Παράλληλα, έχουμε την πρώτη μας συνεργασία με τη Μελίνα Γεωργούδα, που ζει στη Θεσσαλονίκη – μια συνεργασία που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Τέλος, παρουσιάζουμε τη δουλειά της Joanna Burtenshaw, μιας Αγγλίδας καλλιτέχνιδας που ζει στην Αθήνα και μέχρι τώρα την είχαμε δει κυρίως σε μεμονωμένα projects. Τρεις καλλιτέχνες, τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις της αφαίρεσης – αυτόνομες αλλά σε διαρκή διάλογο μεταξύ τους», λέει η Αλίκη.

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Joanna Burtenshaw

Της λέω ότι δεν έκανε εγκαίνια και αυτό μου φάνηκε περίεργο. Μου επισημαίνει ότι σε αυτό το νέο κεφάλαιο οδηγήθηκε κυρίως από την πανδημία και τις επιπτώσεις της και πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ο κόσμος σχετίζεται με τις γκαλερί. Πραγματικά, σε ένα πολύ μακρινό παρελθόν τα εγκαίνια ήταν μια εμπειρία – ο κόσμος ερχόταν για να συνομιλήσει, να δει κάτι ξεχωριστό, να εντάξει την έκθεση στην έξοδό του. Σήμερα, αυτό το μοντέλο δεν λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Ο κόσμος είναι κουρασμένος ή πολυάσχολος, ενημερώνεται ψηφιακά και το κοινό «βλέπει» τις εκθέσεις κυρίως μέσα από τα social media. 

«Δεν το αξιολογώ, αλλά δεν μπορώ να το αγνοήσω», λέει η Αλίκη. «Γι’ αυτόν τον λόγο επιλέξαμε να ανοίξουμε απευθείας την έκθεση. Αυτό μας δίνει την ευελιξία να κάνουμε πιο πολλές εκθέσεις, χωρίς το βάρος μιας τόσο απαιτητικής προετοιμασίας. Άλλωστε, αν ο κόσμος δεν επιλέγει για την έξοδό του μια βραδιά εγκαινίων, δεν σημαίνει ότι δεν θέλει και να βλέπει ή να ενημερώνεται για εκθέσεις. Απλώς θέλει να το κάνει με τον δικό του τρόπο. Οφείλουμε να το ακούσουμε αυτό, για να προσφέρουμε μια εμπειρία πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κοινού μας».

Η έκθεση «Beyond Form» αναδεικνύει το έργο των καλλιτεχνών Marcus Aitken, Joanna Burtenshaw και Μελίνας Γεωργούδα, που επαναπροσδιορίζουν την έννοια της αφαίρεσης μέσα από τις μοναδικές τους προοπτικές. Ένας κοινός συνδετικός κρίκος στις πρακτικές τους είναι η πειραματική προσέγγιση και η χρήση διαφορετικών μέσων, που οδηγούν σε μια πολυδιάστατη ερμηνεία της αφαίρεσης. Οι τρεις καλλιτέχνες, ο καθένας με ξεχωριστό υπόβαθρο, συνδυάζουν παραδοσιακές και σύγχρονες πρακτικές, διευρύνοντας τα όρια της υλικότητας και της τεχνικής. Στο έργο τους, η αφαίρεση δεν αποτελεί απλώς αισθητική επιλογή αλλά μια διαδικασία διαμορφωμένη από τη σχέση του καλλιτέχνη με το μέσο του.

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Μελίνα Γεωργούδα
Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Μελίνα Γεωργούδα

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken
Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Beyond Form / Marcus Aitken

Nitra, το νέο art space της Αλίκης Τσιρλιάγκου στο Μετς Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης Beyond Form στην γκαλερί Nitra. Διακρίνονται έργα της Joanna Burtenshaw.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ