NAR - "I'm not here to entertain you"

NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
0
NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
φωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO

 Εγκαινιάζεται απόψε στην Gallery Sarri12 η πρώτη ατομική έκθεση του NAR, ενός από τους πιο ξεχωριστούς street artists της χώρας.

Νωρίτερα την φετινή χρονιά είχαμε γνωρίσει καλύτερα, εδώ στο LIFO.gr, τη δουλειά του Ιάκωβου μέσα από ένα ένα ενδελεχές αφιέρωμα στη ζωή και το έργό του από το 1996 - οπότε και άρχισε να ασχολείται με το γκραφίτι και την τέχνη του δρόμου, σε ηλικία 13 ετών- μέχρι και σήμερα.

Γλυπτά φτιαγμένα από άδεια σπρέι, παλιά φύλα ντουλαπιών -που πάνω τους ο καλλιτέχνης γράφει με καρφιά, κλωστές και κομμάτια από φλοκάτη λέξεις όπως "ψέμα", "rainbow", "touch" κλπ- ζωγραφικοί πίνακες, καθώς και φωτογραφίες έργων που έχει κάνει δρόμο στο παρελθόν."

Με περισσότερα από είκοσι έργα που δημιουργήθηκαν κατά την παραμονή του στη Αθήνα, ο Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης ξεδιπλώνει για πρώτη φορά κεκλεισμένων των θυρών το ιδιαίτερό του ύφος χρησιμοποιώντας εξ' ολοκλήρου, για ακόμα μία φορά, "άχρηστα" υλικά που βρίσκει πεταμένα στον δρόμο, και "παίζοντας" με τις λέξεις.

"Μαζούτ, κουμπιά, παλιά παιχνίδια, κομμάτια από μοκέτες, και βινετοκασέτες αντιμετωπίζονται από τον NAR με λεπτότητα και μετά από συνεχείς πειραματισμούς μεταμορφώνονται σε γλυπτα και επιτοίχια έργα. Μ' αυτόν τον τρόπο η ασημαντότητά τους αλλοιώνεται σε βαθμό που να μπορούν να προσεγγίσουν την έννοια του πολύτιμου", εξηγεί ο επιμελητής της έκθεσης (επίσης καλλιτέχνης) Αντωνάκης Χριστοδούλου.

Λίγες ώρες πριν τα σημερινά εγκαίνια της έκθεσης με τίτλο "I'M NOT HERE TO ENTERTAIN YOU" οι συντελεστές και ο ίδιος ο καλλιτέχνης μας "ξεναγούν" σε ένα μικρό τμήμα της, και μιλούν στο LIFO.gr

NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
“Πριν ξεκινήσω να φτιάχνω οτιδήποτε έπρεπε να βρω τα υλικά. Έτσι, για καμιά βδομάδα γυρνούσα στους δρόμους κι εκεί μου ήρθαν και οι περισσότερες ιδέες, όπως το RAINBOW.” - NARφωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO

"Στην πρώτη του ατομική αυτή έκθεση ο καλλιτέχνης μεταφέρει στο χώρο της Σαρρή -με πολλά διαφορετικά μέσα και ιδιαίτερα έξυπνη διαχείριση αυτών- τη μέχρι τώρα δεκαοκτάχρονη πορεία της δουλειάς του στο δρόμο.
Η έκθεση αποτελείται από εικοσιτρία νέα έργα αρκετά διαφορετικά μεταξύ τους όσον αφορά τα υλικά (τα περισσότερα από τα οποία συλλέγονται από τον δρόμο δίνοντας μια επιπλέον προσέγγιση στην έννοια της τέχνης του δρόμου), αλλά με ιδιαίτερη συνοχή όσον αφορά τη θεματική:

Γλυπτά φτιαγμένα από άδεια σπρέι, παλιά φύλα ντουλαπιών -που πάνω τους ο καλλιτέχνης γράφει με καρφιά, κλωστές και κομμάτια από φλοκάτη λέξεις όπως "ψέμα", "rainbow", "touch" κλπ- ζωγραφικοί πίνακες, καθώς και φωτογραφίες έργων που έχει κάνει δρόμο στο παρελθόν."

NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
φωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO
NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
“Η ιδέα για ένα έργο έρχεται αυθόρμητα, αλλά τις περισσότερες φορές έχει άμεση σχέση με το υλικό που βρίσκω κάθε φορά. Το “Touch” είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να σου κάνει αίσθηση αν το αγγίξεις.” -NAR φωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO


"Ο Nar είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση street artist.

O πειραματισμός πάνω στα υλικά που τον χαρκατηρίζει είναι ανεξάντλητος, και το σπρέι -που είναι το κύριο υλικό των street artists- δεν έχει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο, ή καλύτερα έχει παραπάνω από έναν.

Κατά τη γνώμη μου είναι ίσως η μοναδική περίπτωση καλλιτέχνη που δραστηριοποιείται στο δρόμο και που μπορεί να χαρακτηριστεί και ως γλύπτης."

NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
φωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO
NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
“Κάποιος που θα έρθει στην έκθεση θα δει στα έργα ένα μέρος του εαυτού μου” -NARφωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO

Τέλος, ο λόγος στον ίδιο τον καλλιτέχνη

Ποιες είναι οι διαφορές του να δημιουργείς στον δρόμο, και να δημιουργείς για μία γκαλερί;
Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι ο εσωτερικός χώρος σε περιορίζει. Συνήθως όταν φτιάχνω κάτι το κάνω για να δέσει με το γύρω περιβάλλον. Σε μία έκθεση όλο αυτό αλλάζει, μιας που πρέπει πάντα να σκέφτεσαι το μέγεθος ενός έργου, αν μπορεί να μεταφερθεί, τη διάρκεια του στον χρόνο, κτλ.. Είναι εντελώς διαφορετικός τρόπος δουλειάς.

NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
Σπρέι σκαλισμένο στο χέριφωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO

Διαφορές μεταξύ Θεσσαλονίκης κι Αθήνας όσον αφορά την street art σκηνή;
Για μένα οι διαφορές ανάμεσα στις δύο πόλεις είναι τεράστιες. Στην Αθήνα τα πράγματα "κινούνται", ενώ στην Θεσσαλονίκη η street art σκηνή είναι σαν να μην υπάρχει. Στην Αθήνα περισσότερα από είκοσι άτομα ασχολούνται συστηματικά, είτε φαίνονται είτε όχι. Πίσω στην Θεσσαλονίκη είμαστε μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Εδώ γίνονται και εκθέσεις συχνά και υπάρχει κίνηση. Δυστυχώς, ο χρόνος στην Θεσσαλονίκη έχει εδώ και καιρό σταματήσει κι αυτό δεν οφείλεται και τόσο πολύ στην οικονομική κατάσταση και κρίση που διανύουμε. Δεν ξέρω αν θα αλλάξει κάτι. Ο κόσμος έχει μάλλον άλλα θέματα για να ασχοληθεί.

NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
φωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO
NAR - "I'm not here to entertain you" Facebook Twitter
φωτ.:Αντωνάκης Χριστοδούλου/LIFO

Επόμενα σχέδια;
To φεστιβάλ street art στην Αγία Νάπα, στην Κύπρο αρχές του Νοέμβρη. Θα πάμε από εδώ εγώ, ο Cacao Rocks, ο Ser και η Simoni, ενώ θα έχει και συμμετοχές από καλλιτέχνες της υπόλοιπης Ευρώπης.

_____________________________________

NAR - "I'M NOT HERE TO ENTERTAIN YOU"

Πού: Gallery@Sarri12, Οδός Σαρρή12, Ψυρρή

Πότε: Εγκαίνια Πέμπτη 9 Οκτωβρίου, 20:00 με 23:00

Διάρκεια: 9 Οκτωβρίου - 9 Νοεμβρίου

0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στο εργαστήριο του Χριστόφορου Κατσαδιώτη 

Εικαστικά / Ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης αναδεικνύει το άχρηστο σε τέχνη

Το εργαστήριο του χαράκτη, όπου ξεδιπλώνεται ένα σύμπαν βγαλμένο από κάποιο σκοτεινό παραμύθι, μεταφέρεται προσωρινά σε μια σχεδόν κρυμμένη αίθουσα του μουσείου Μπενάκη, στην οδό Πειραιώς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ