Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
0
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter

  

Όταν η Νένα Καζαντζίδου έφτασε στο Λονδίνο για μεταπτυχιακό στο πρόγραμμα «Photography: the image and electronic arts» στο τμήμα Media and Communications του Goldsmiths University, άρχισε να αντιλαμβάνεται διαφορετικά  την έννοια «είμαι μακριά από το σπίτι μου και τους δικούς μου».

Στο χώρο του Πανεπιστημίου, η συντριπτική πλειοψηφία των σπουδαστών είναι από άλλες χώρες και το πρώτο που κατάλαβε είναι ότι δεν είναι μόνη. Ότι δεν είναι η μοναδική «μόνη». Πως άλλοι λιγότερο κι άλλοι περισσότερο έφτασαν εκεί , για να ζήσουν το όνειρό τους και συγχρόνως, μέσω της τεχνολογίας προσπαθούν να εντάσσουν στην καθημερινότητά τους τα  «κομμάτια» που τους λείπουν. Με βίντεο κλήσεις και συνεχείς αποστολές εικόνων και μηνυμάτων.

«Κάποιος που δεν το έχει ζήσει, πιστεύει πως αυτό σε αποσπά από το να ζεις», λέει η Νένα. «Αντιθέτως, το μοίρασμα αυτών που ζεις με όσους αγαπάς και θα τους ήθελες εδώ, κάνει την εμπειρία ακόμη πιο ουσιαστική και σπουδαία. Είναι σα να κλείνεις το μάτι και να λες «κοίτα, έφυγα και λείπει ο ένας στον άλλον, αλλά ζω όλα αυτά τα όμορφα και κάπως σε «έχω» κι εσένα εδώ». Και αντιστρόφως».

Φυσικά, έχασα φίλους. Αν πριν ένα χρόνο μου έλεγες πως εδώ που θα είμαι δε θα επικοινωνώ με κάποιους ανθρώπους που όσο ήμουν στην Ελλάδα αποτελούσαν κομμάτι της καθημερινότητάς μου, θα σου έλεγα, πεισματικά, πως αποκλείεται. Αλλά, έγινε απλά κι αβίαστα και τελικά ήταν λυτρωτικό. Όπως αντίστοιχα, αποκαλύφθηκαν και άνθρωποι που μπορεί να μην είχαμε τόσο στενή σχέση πριν. Η απόσταση έσωσε και ένωσε.

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter

Το αντικείμενο της διπλωματικής της έχει τον τίτλο “Fragments of a present absence” και είναι ένα mixed media installation με στοιχεία performance. Το θέμα αποκαλύφθηκε μπροστά της όταν άρχισε να συνδυάζει τα στοιχεία της ζωής στο Λονδίνο και της ζωής στην Ελλάδα, τις επιρροές και τις εμπειρίες μου. Διαπίστωσε πως η έννοια της απόστασης είναι ένας από τους κυριότερους άξονες της ζωής της. Χιλιομετρική, ψυχική, ηλικιακή. Έκλεισε δέκα μήνες στο Λονδίνο και έμαθε ότι πως η ύπαρξη της απόστασης πονάει πολύ κάποιες στιγμές, αλλά είναι ένα σπουδαίο βήμα που πάει τις σχέσεις που πραγματικά μετράνε στο ουσιαστικό παραπέρα.

«Φυσικά, έχασα φίλους», ομολογεί. «Αν πριν ένα χρόνο μου έλεγες πως εδώ που θα είμαι δε θα επικοινωνώ με κάποιους ανθρώπους που όσο ήμουν στην Ελλάδα αποτελούσαν κομμάτι της καθημερινότητάς μου, θα σου έλεγα, πεισματικά, πως αποκλείεται. Αλλά, έγινε απλά κι αβίαστα και τελικά ήταν λυτρωτικό. Όπως αντίστοιχα, αποκαλύφθηκαν και άνθρωποι που μπορεί να μην είχαμε τόσο στενή σχέση πριν. Η απόσταση έσωσε και ένωσε. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν κάποιες απώλειες είναι ανεξήγητες, λυτρώνεσαι όταν βλέπεις ξεκάθαρα πως οι άνθρωποι που χάνονται είναι βαρίδια που μόνο σε εμποδίζουν. Ενώ αντιθέτως, οι άνθρωποι που αποκαλύπτονται, ξεδιπλώνουν την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου, δίνοντάς σου την ελευθερία να γίνεσαι και η χειρότερη εκδοχή όταν οι μέρες είναι δύσκολες και θέλεις κάπου να απλώσεις όλο σου το χάος".

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
 

  

Οι φιλίες γίνονται σχετικά εύκολα μιας και το Πανεπιστήμιο είναι ένα «προστατευμένο» περιβάλλον που άμεσα σε φέρνει σε επαφή με πολλούς ανθρώπους. Η πίεση των μαθημάτων και η αυτονομία σε μια τόσο μεγάλη και απαιτητική πόλη, σε συνδυασμό με την ψυχική κόπωση που προκύπτει είναι ικανοί λόγοι για να δεθείς με τους ανθρώπους που γνωρίζεις. Το μοίρασμα εμπειριών, συναισθημάτων, σκέψεων και ονείρων είναι επαρκείς λόγοι. Αδιαμφισβήτητα, αυτός ο χρόνος είναι ένα σπουδαίο κομμάτι στη ζωή όλων όσων βρίσκονται εκεί κι αυτό θα αποτελεί για πάντα έναν ισχυρό δεσμό και ίσως μία πυξίδα.Η Νένα από τα social media γνώρισε αρκετό κόσμο.

«Κυρίως στο πλαίσιο “mutual” επαφών», λέει. «Και είναι ωραίο συναίσθημα τελικά κι ας λογοκρίνεται από πολλούς. Με ανθρώπους που τους αρέσουν τα ίδια πράγματα (like) είναι λογικό και χρήσιμο να τους δίνεται η ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να συζητήσουν. Γι’ αυτό, όλα αυτά τα μέσα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο προς όφελός μας, αν το θελήσουμε. Όφελος διανοητικό και ψυχικό. Σαν μια διαρκής τροφή για σκέψη, που προκύπτει απ’ όσα αναρτούν άνθρωποι που εμπιστεύεσαι και εκτιμάς. Νιώθω πως η διανοητική και ψυχική εγγύτητα που αποκαλύπτεται αβίαστα μέσα από αυτές τις διαδικτυακές επαφές προκαλεί μια ανάγκη ή έστω ένα ενδιαφέρον να υπάρξει και διά ζώσης συνάντηση. Αν η διαδικτυακή επαφή ήταν ειλικρινής, χωρίς τάσεις επίδειξης και επιφανειακού ενδιαφέροντος, πιστεύω πως οι σχέσεις αυτές μπορούν να συνεχιστούν και να τεθούν πλέον σε μια «ρεαλιστική» πραγματικότητα πέρα από την εικονική».

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter

Τα κοινωνικά δίκτυα ειδικά τους τελευταίους δέκα μήνες αποτελούν σταθερό κομμάτι της καθημερινότητάς της. Όταν τη ρώτησα, μου είπε πως διαπιστώνει ότι στο facebook λέει τις αλήθειες της, μα στο instagram  τα μυστικά της. «Δε θα διστάσω να γράψω κάτι που μπορεί να έζησα ή να ανεβάσω ένα τραγούδι, υπογραμμίζοντας έναν στίχο του. Οι άνθρωποί μου άλλωστε, ξέρουν πριν δουν την ανάρτηση σε ποια ψυχολογική κατάσταση βρίσκομαι ή σε ποια εμπειρία μπορεί να αναφέρομαι έμμεσα.  Ωστόσο, στο instagram που μιλούν οι εικόνες, νιώθω πως λέω τα πάντα. Με λιγότερες λέξεις, αλλά πληρέστερα, επειδή όσο κι αν αγαπάω τον γραπτό λόγο, τις εικόνες εμπιστεύομαι για τις ιστορίες που θέλω να πω».

Το πρότζεκτ που έκανε έχει σχέση με όλα τα προηγούμενα. Το ονομάζει “Fragments of a present absence” συνδυάζοντας διάφορες τεχνικές, θα παρουσιάσω ένατρίπτυχο φωτογραφιών και new media.

Επειδή μια παρούσα απουσία μόνο σε κομμάτια μπορεί να παρίσταται. Κομμάτια που έχουν το σχήμα οθόνης. Οθόνης κινητού, tablet, laptop. Παρούσες απουσίες είναι όλοι αυτοί οι άνθρωποι που όσα χιλιόμετρα κι αν μας χωρίζουν, μοιραζόμαστε τον κοινό τόπο του διαδικτύου για να ανταλλάζουμε όλα όσα θα θέλαμε να ζούμε μαζί και δεν μπορούμε. Με την απενεργοποίηση της συνομιλίας και των συσκευών, απενεργοποιείται η «παρουσία». Κι έτσι, ο άλλος που ένιωθες τόσο κοντά σου την ώρα που το μπλε εικονίδιο του skype ήταν ενεργό, ξαφνικά, εξαφανίζεται και μένεις στη σιωπή.

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
 

«Τρεις πτυχές», λέει, «επειδή είναι τρεις οι εκδοχές αυτής της παρούσας απουσίας. Μια πτυχή με φωτογραφίες της ζωής μου οι οποίες αποτυπώνουν στιγμές που όταν της ζούσα, θα ήθελα πολύ να μπορούσα να τις μοιράζομαι με όσους αγαπάω και λείπουν. Μία πτυχή με επιπλέον φωτογραφίες στην οποία αυτοί που απουσιάζουν γίνονται παρόντες στην πραγματικότητά μου, μέσα από τις διάφορες οθόνες. Εκεί που διαβάζω, εκεί που βλέπω μια ταινία ή εκεί που μαγειρεύω, συγχρόνως μέσω μιας εφαρμογής κάποιος που βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά,  είναι «εκεί» μπροστά μου και συζητάμε. Και η τρίτη πτυχή αποτελείται από 2 iPads.Στο ένα θα τρέχει μια live video skype κλήση, ακριβώς για να τονίσω πως ακόμη και τώρα κάποιοι που δε βρίσκονται εδώ, μπορούν να αποτελούν τμήμα αυτής της έκθεσης και να την παρακολουθούν. Στο δεύτερο iPad, θα παρουσιάζεται η εφαρμογή που έφτιαξα χρησιμοποιώντας περίπου 500 screenshots από πλατφόρμες όπως skype, viber, whatsapp, faceTime, facebook, και instagram».

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter

Βλέποντας τις φωτογραφίες της έκθεσής της, οι εικόνες εναλλάσσονται και περνούν μπροστά από τον θεατή με μια ορισμένη ταχύτητα, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσει μαζί τους και να επιλέξει αν θέλει να πάει στην προηγούμενη ή στην επόμενη. Σαν μια αλληλουχία, δηλαδή έχουμε την πραγματικότητα, την εικονική πραγματικότητα και το μοίρασμα εμπειριών που αυτή μπορεί να φιλοξενεί, αλλά και τον ρεαλιστικό τόπο στον οποίο αυτή η εικονική πραγματικότητα εντάσσεται.

Είναι μια στιγμιαία ανταλλαγή γεγονότων. Τα γεγονότα μιας ζωής, της εμπειρίας που ανεβαίνουν στις πλατφόρμες. Ο τρόπος να εκμηδενίσει κανείς έστω και εικονικά την απόσταση, την απουσία και την ξενιτειά.

Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
Μια Ελληνίδα στο Λονδίνο κάνει τέχνη την απουσία, την εικονική παρουσία και τα social media Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ