Μια διαφορετική Μπιενάλε στην κορυφή του Ψηλορείτη

Μια διαφορετική Μπιενάλε στην κορυφή του Ψηλορείτη Facebook Twitter
Ρένα Παπασπύρου - Κρησίλα 5
0

Όποιος φτάσει στον Ψηλορείτη, στην κορυφή Τίμιος Σταυρός, σε μια τοποθεσία άγρια και καθηλωτική, ίσως βρει στον δρόμο του τα έργα μιας Μπιενάλε παντοτινής, τα ίχνη μιας περιπέτειας του επιμελητή Σταμάτη Σχιζάκη που προσκάλεσε καλλιτέχνες έξω από τον «προστατευμένο», ορισμένο τόπο μιας σύγχρονης συνθήκης, για να δουλέψουν εντάσσοντας τα έργα τους σε ένα φυσικό περιβάλλον.

Αν και γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη, ο Σταμάτης Σχιζάκης δεν είχε επισκεφθεί το ορεινό της τμήμα μέχρι πολύ πρόσφατα, ενώ δεν είχε καμία βιωματική σύνδεση με την καταγωγή του. Ο Ψηλορείτης έχει σημαντική θέση στη μυθολογία της αρχαίας Ελλάδας ως το μέρος που ανατράφηκε ο Δίας, κρυφά από τον πατέρα του Κρόνο.

Παρ' όλα αυτά, δεν τον βλέπει σαν ένα από τα συμβολικά βουνά, όπως, π.χ. ο Όλυμπος, το Αραράτ, το όρος Σινά ή το λογοτεχνικό «Όρος Ανάλογο» του Ρενέ Ντομάλ, που να έχει κάποια μυστικιστική ή μαγική σημασία. Είναι ένα απολύτως πραγματικό βουνό, χωρίς τίποτα γραφικό και ψεύτικο, και ένα εξαιρετικό μέρος για να κρυφτείς αν είσαι θνητός.

Βλέποντας τις φωτογραφίες που τράβηξε, τα μόνα αναλλοίωτα τεκμήρια της Μπιενάλε του Ψηλορείτη, εκεί όπου οι Νύμφες τάιζαν τον Δία μέλι και γάλα, στον τόπο που τον τραγουδούν ποιητές και ονειρεύονται να τον κατακτήσουν οι θνητοί, μας αφηγείται το οδοιπορικό του στο βουνό μέσα από την τέχνη και όπως το κατέγραψε στα ημερολόγιά του.

Έχουμε συνδέσει τις εκθέσεις σύγχρονης τέχνης με ένα κοσμικό και μητροπολιτικό περιβάλλον, οπότε η υλοποίηση μιας μπιενάλε σε έναν απομακρυσμένο και ακατοίκητο τόπο φαινόταν έως και σαν φάρσα. Όταν ξεκίνησα την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος, το ονόμασα «Πρώτη, τελευταία και παντοτινή Μπιενάλε του Ψηλορείτη» για να αναφερθώ σε αυτό το οξύμωρο.

— Πώς σκέφτηκες να κάνεις αυτή την μπιενάλε, να την ονομάσεις «μπιενάλε» και να την κάνεις στον Ψηλορείτη;

Ανεβαίνοντας για πρώτη φορά στα 2450 μέτρα, στην κορυφή Τίμιος Σταυρός του Ψηλορείτη, και βρίσκοντας τον εαυτό μου για πρώτη φορά σε μια τόσο δυσπρόσιτη και άγρια τοποθεσία, σκέφτηκα την υλοποίηση μιας έκθεσης σύγχρονης τέχνης ως παράδοξο. Έχουμε συνδέσει τις εκθέσεις σύγχρονης τέχνης με ένα κοσμικό και μητροπολιτικό περιβάλλον, οπότε η υλοποίηση μιας μπιενάλε σε έναν απομακρυσμένο και ακατοίκητο τόπο φαινόταν έως και σαν φάρσα.

Όταν ξεκίνησα την υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος, το ονόμασα «Πρώτη, τελευταία και παντοτινή μπιενάλε του Ψηλορείτη» για να αναφερθώ σε αυτό το οξύμωρο. Μια έκθεση που ονομάζεται Μπιενάλε, η οποία όμως δεν είναι μπιενάλε, καθώς δεν επαναλαμβάνεται κάθε δυο χρόνια, αλλά είναι παντοτινή, συμβαίνει δηλαδή σε μια αχρονική συνθήκη χωρίς αρχή και τέλος.

Ψηλορείτης Facebook Twitter
Παντελής Χανδρής - Τοπίο πριν το μετά

— Τι σημαίνει ο Ψηλορείτης σε σχέση με τα έργα σύγχρονης τέχνης;

Αξιοποιώ την απόλυτη ελευθερία που μπορεί να βρει κάποιος σε ένα βουνό και μοιράζομαι αυτήν τη συνθήκη με τους καλλιτέχνες. Περιπλανιέμαι σε βοσκοτόπια, κοινούς τόπους δηλαδή που δεν ανήκουν σε κανέναν αλλά ανήκουν σε όλους, και πραγματοποιώ πειραματικές καλλιτεχνικές δράσεις από τη θέση του επιμελητή-παραγωγού, σύμφωνα με τις οδηγίες των καλλιτεχνών. Δεν έχω να λογοδοτήσω σε κανέναν εκτός από τον καλλιτέχνη και τον εαυτό μου, ειδικά εφόσον οποιαδήποτε παρέμβαση κάνω είναι εφήμερη και σχεδόν άυλη.

Με προβληματίζει η μονομερής σύνδεση του σύγχρονου με το αστικό και θεωρώ ότι η «Πρώτη, τελευταία και παντοτινή Μπιενάλε του Ψηλορείτη» μπορεί να συμβάλει στην εκρίζωση αυτής της προκατάληψης και να αποτελέσει μια πλατφόρμα σύγχρονου πολιτισμού της υπαίθρου.

Ψηλορείτης Facebook Twitter
Ρένα Παπασπύρου - Κρησίλα 5

— Σε ποιους καλλιτέχνες απευθύνθηκες και γιατί;

Μέχρι τώρα έχω συνεργαστεί με τη Φοίβη Γιαννίση, την Κατερίνα Κατσιφαράκη, τη Ρένα Παπασπύρου, την Έφη Σπύρου, τη Μαρία Τσάγκαρη, τον Γιώργο Ξένο, τον Παντελή Χανδρή, τον Παναγιώτη Λουκά και τη Μαλβίνα Παναγιωτίδη, καθώς και με τις Αρχιτέκτονες της Φάλαινας. Οι επιλογές αυτές προέκυψαν οργανικά, από συζητήσεις και από πρότερη γνώση του έργου των καλλιτεχνών. Παρόλο που όλοι τους είναι καλλιτέχνες με εντελώς διαφορετική προσέγγιση και πρακτική, πιστεύω πως σε έναν βαθμό έχουν επηρεάσει αυτό το πείραμα ήδη από τη σύλληψη της ιδέας ή έχουν καθορίσει σημαντικά την εξέλιξή του.

Υπάρχει ένα μεγάλο απόθεμα σύγχρονης δημιουργικής σκέψης που δεν βρίσκει την κατάλληλη διέξοδο στους συμβατικούς εκθεσιακούς χώρους, και μέσα από την «Πρώτη, τελευταία και παντοτινή Μπιενάλε του Ψηλορείτη» προτείνω ένα μοντέλο που θα μπορούσε να λειτουργήσει παράλληλα, εναλλακτικά ή και ενάντια στο κυρίαρχο.

Ψηλορείτης Facebook Twitter
Έφη Σπύρου - Ανακλαστική γραμμή
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Οι Αρχιτέκτονες της Φάλαινας - Κατσούνα ερωβασίας για ανίχνευση εραστηρίων

— Πώς στήθηκαν τα έργα και με ποιο σκεπτικό;

Κάθε έργο προκύπτει από διαφορετικό σκεπτικό και καταλήγει σε μια διαφορετική διαδικασία. Μικρά γλυπτά, όπως του Παναγιώτη Λουκά και της Μαλβίνας Παναγιωτίδη, εγκαταστάθηκαν προσωρινά στην εκκλησία του Τίμιου Σταυρού, στην κορυφή του Ψηλορείτη, και μετά αφαιρέθηκαν. Έργα όπως τα γλυπτά από ζυμάρι της Κατερίνας Κατσιφαράκη εγκαταλείφθηκαν στα στοιχεία της φύσης σαν προσφορά, για όσο κρατήσουν, σε διάφορες περιοχές του βουνού. Μια σειρά από σχέδια του Γιώργου Ξένου με μελάνι σε χαρτί τοποθετήθηκαν μέσα σε προστατευτικές μεταλλικές θήκες πάνω σε σωρούς από πέτρες για να τα ανακαλύψουν περαστικοί.

Άλλες φορές περιφέρω και καταγράφω κάποιο αντικείμενο για τους σκοπούς του έργου, όπως στην περίπτωση του έργου της Ρένας Παπασπύρου, που μου έδωσε ένα κομμάτι ασφάλτου από το Παγκράτι για να το μεταφέρω και να το φωτογραφίσω σε διάφορα σημεία, σε πλαγιές και μονοπάτια, ή στο έργο του Παντελή Χανδρή, που μου έδωσε έναν φωτογραφικό ρεφλέκτορα να τον φωτογραφίσω σε διαφορετικές γωνίες, σαν φεγγάρι κατά την ανάβαση και σαν ήλιο στην πορεία της επιστροφής.

Για το έργο της Έφης Σπύρου, μια εφήμερη παρέμβαση στο τοπίο με ανακλαστική ταινία, έπρεπε να παραμείνω στην ύπαιθρο τη νύχτα για να φωτογραφίσω την αντανάκλαση του φεγγαριού και του φωτογραφικού φλας στο σκοτάδι. Κάποιος που θα περιπλανηθεί λίγο εκτός του μονοπατιού προς την κορυφή θα συναντήσει και τα ίχνη του έργου της Φοίβης Γιαννίση, για το οποίο εγγράφηκαν σε διάφορα σημεία στίχοι από την ποιητική της συλλογή «Χίμαιρα», αλλά και της Ίριδας Λυκουριώτη (Αρχιτέκτονες της Φάλαινας), που μου ζήτησε να ανέβω στην κορυφή, υποβοηθούμενος από μια επανασχεδιασμένη κατσούνα, και να σηματοδοτήσω τα «εραστήρια» που θα έβρισκα στην πορεία μου προς την κορυφή, δηλαδή τα μέρη στα οποία κάποιοι θα μπορούσαν να κάνουν έρωτα.

Για το έργο της Μαρίας Τσάγκαρη ακολούθησα μια σειρά από οδηγίες, τραβώντας φωτογραφίες σε μια πενταήμερη διαμονή στο βουνό, τις οποίες μετά η καλλιτέχνιδα αξιοποίησε για την εικονογράφηση ενός κινηματογραφικού σεναρίου. Με σεβασμό στο περιβάλλον του βουνού, οτιδήποτε δεν είναι απολύτως εφήμερο γίνεται με μια οριακή υλικότητα, όπως η γραφή, μετατόπιση υλικού, βρώσιμα ή βιοδιασπώμενα υλικά.

Μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιηθεί 9 έργα στο πλαίσιο της «Πρώτης, τελευταίας και παντοτινής Μπιενάλε του Ψηλορείτη», ενώ τα επόμενα ετοιμάζονται. Κρατάω σημειώσεις για τις θέσεις των έργων ώστε σε λίγα χρόνια ένας επισκέπτης του βουνού να μπορεί να περιπλανηθεί με τους έντυπους καταλόγους ή έναν χάρτη, αναζητώντας τα ίχνη και τις θέσεις των έργων της Μπιενάλε.

Οι κατάλογοι είναι και το κύριο μέσο διαμεσολάβησης, αφού είναι μάλλον απίθανο κάποιος να προσπαθήσει να επισκεφτεί τα έργα στον Ψηλορείτη, εφόσον μάλιστα πολλά είναι ορατά για ένα απροσδιόριστα μικρό χρονικό διάστημα.

Ψηλορείτης Facebook Twitter
Φωτογραφίες κατά την ανάβαση για το έργο των Αρχιτεκτόνων της Φάλαινας – Κατσούνα ερωβασίας για ανίχνευση εραστηρίων

— Τι είναι αυτή η εμπειρία για σένα;

Είναι μια απελευθερωτική διαδικασία μέσα από την οποία μπορώ να ασκήσω ανεμπόδιστα τις επιμελητικές μου ικανότητες, συνεργαζόμενος με μοναδικές καλλιτεχνικές προσωπικότητες σε επίπεδο επαγγελματικό αλλά σε πλαίσιο που ορίζεται από την αγάπη, την επιθυμία και την απόλαυση.

Μέσα από την εξάλειψη των συνηθισμένων παρεμβολών στην καλλιτεχνική και επιμελητική εμπειρία, όπως οι επιβεβλημένες συνεργασίες, η οικονομία, οι πολιτικές των θεσμών, η στόχευση κοινού, μπορώ να εστιάσω στη σχέση επιμελητή, καλλιτέχνη και κοινού, ανακαλύπτοντας ξανά την ουσία της επιμέλειας της τέχνης και της τέχνης της επιμέλειας.

Ψηλορείτης Facebook Twitter
Κορυφή Τίμιος Σταυρός
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Μαρία Τσάγκαρη - Πετώντας πολύ κοντά στον ήλιο
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Μαρία Τσάγκαρη - Πετώντας πολύ κοντά στον ήλιο
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Παναγιώτης Λουκάς & Μαλβίνα Παναγιωτίδη - Ελάσσονες κατσικοθεότητες
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Μαρία Τσάγκαρη - Πετώντας πολύ κοντά στον ήλιο
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Γιώργος Ξένος - Στο βουνό
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Κατερίνα Κατσιφαράκη – Προσφορά
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Οι Αρχιτέκτονες της Φάλαινας - Κατσούνα ερωβασίας για ανίχνευση εραστηρίων
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Φοίβη Γιαννίση - ΠΡ ΠΡ ΠΡ ΠΡ ΦΡ ΦΡΦΡΦΡ ΚΚΚΚ ΧΕΙΧΕΙΧΕΙ ΤΣΟ ΤΡΤΡΤΡΤΡ ΓΙΕΧΕΧΕΧΕ
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Φοίβη Γιαννίση - ΠΡ ΠΡ ΠΡ ΠΡ ΦΡ ΦΡΦΡΦΡ ΚΚΚΚ ΧΕΙΧΕΙΧΕΙ ΤΣΟ ΤΡΤΡΤΡΤΡ ΓΙΕΧΕΧΕΧΕ
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Ανεβαίνοντας το μονοπάτι προς τον Τίμιο Σταυρό
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Ανεβαίνοντας το μονοπάτι προς τον Τίμιο Σταυρό
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Έφη Σπύρου - Ανακλαστική γραμμή
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Παντελής Χανδρής - Τοπίο πριν το μετά
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Παντελής Χανδρής - Τοπίο πριν το μετά
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Κατάλογοι της «Πρώτης, τελευταίας και παντοτινής μπιενάλε του Ψηλορείτη»
Ψηλορείτης Facebook Twitter
Ίχνη από την εγκατάταση της Φοίβης Γιαννίση όπως διακρίνονται στο μονοπάτι προς τον Τίμιο Σταυρό
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Βρυάξιδος 11 και Ασπασίας: H άγνωστη όψη» της Ρένας Παπασπύρου σε μια εικαστική εγκατάσταση στη Στέγη

Πολιτισμός / «Βρυάξιδος 11 και Ασπασίας: H άγνωστη όψη» της Ρένας Παπασπύρου σε μια εικαστική εγκατάσταση στη Στέγη

Στο ισόγειο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, πάνω σε έναν ειδικά διαμορφωμένο γωνιακό τοίχο τον οποίο σχεδίασε η Ρένα Παπασπύρου,  έχει τοποθετήσει η ίδια διάφορες αποτοιχισμένες επιφάνειες που απέσπασε από μια ερειπωμένη μονοκατοικία.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM
«Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Εικαστικά / «Πρωτόλεια»: Οι πρώτες πινελιές αλλάζουν μέσα στα χρόνια αλλά πάντα κάτι μένει

Η νέα έκθεση του Μουσείου Μπενάκη, χαρτογραφεί την πορεία έντεκα Ελλήνων και Ελληνίδων εικαστικών και θέτει ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα: «Σε μια πορεία πλούσια, γεμάτη ανατροπές αλλά και επαναλήψεις, ποιες ήταν οι πρωτόλειες αναζητήσεις τους, στις οποίες επέτρεψαν ακολούθως να εισχωρήσουν στις ώριμες αποφάσεις τους»
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Εικαστικά / Aμερικανικός σουρεαλισμός; Κι όμως υπάρχει. Απλώς δεν το γνώριζε κανείς

Μια έκθεση στο Μουσείο Γουίτνεϊ ενώνει διαφορετικές φωνές και αποκαλύπτει την άγνωστη ως τώρα τάση Αμερικανών καλλιτεχνών που στράφηκαν στον σουρεαλισμό για να εκφράσουν την ταραχώδη δεκαετία του '60.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ