Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter
Έμπνευση μου δίνουν η αρχαία μυθολογία και το αρχαίο θέατρο. Η ιδέα του χρόνου συνολικά. Μου αρέσει να παίρνω αρχαία στοιχεία, ιστορίες, φιγούρες, και να τα μετατρέπω σε μοντέρνα εικονογράφηση.

Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala

0

Η Amanda Galal είναι μια νεαρή καλλιτέχνης και designer που κατάγεται από την Αίγυπτο και την Κύπρο. Τα έργα της είναι πολύ ιδιαίτερα, με αναφορές στην ποπ αρτ αλλά και στις αιγυπτιακές τοιχογραφίες, εμπνευσμένα από τις διαφορετικές κουλτούρες που έχει στο αίμα της και την κληρονομιά που κουβαλάει ως μισή Αιγύπτια και μισή Ελληνίδα.

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ελλάδα μέχρι τα 14 και μετά μετακόμισα στο Κάιρο για 4 χρόνια, όπου η ζωή μου άλλαξε πάρα πολύ» λέει, «λόγω κουλτούρας, νοοτροπίας των ανθρώπων και συνήθειας.

Από μικρή ασχολιόμουν με την ζωγραφική απλά στο Κάιρο υπήρξαν πολλοί καθηγητές μου που βλέπαν κάτι παραπάνω στα σχέδια μου πέρα από "ένα καλό χέρι", και με ενθάρρυναν να το ψάξω. Και αυτό ακριβώς έκανα.

Νομίζω ότι οι άνθρωποι ξεχνούν τις ρίζες τους, τις αξίες και το πώς φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα και έτσι τα έργα μου λειτουργούν σαν μια φιλική υπενθύμιση της προέλευσης και των πεποιθήσεων μας. Έχει ενδιαφέρον να επιστρέφεις από το παρελθόν στο παρόν

Μια κατεύθυνση που πήρα στο σχολείο ήταν Καλές Τέχνες και παράλληλα ξεκίνησα να κάνω μαθήματα και να συνεργάζομαι με καλλιτέχνες στο Κάιρο για να εξελιχθώ και για να μάθω τα βασικά απ' όλες τις πλευρές».

— Το οικογενειακό περιβάλλον σου τι σχέση έχει με την τέχνη;

Η οικογένεια μου έχει σχέση με την τέχνη αλλά με λίγο διαφορετική κατεύθυνση, περισσότερο όσον αφορά τη μόδα & τη μουσική.

 

— Με ποια ιδιότητα συστήνεσαι;
Έμεινα στο Κάιρο μέχρι να αποφοιτήσω και να γυρίσω στην Ελλάδα για να ξεκινήσω τις σπουδές μου με επίκεντρο την Γραφιστική στα T.E.I Αθήνας. Οπότε η ιδιότητά μου χωρίζεται στα δύο, κατά κάποιον τρόπο. Γραφίστρια την μέρα, καλλιτέχνης το βράδυ. Πολλές φορές συνδυάζονται και τα δύο μαζί, άσχετα αν πολλοί δεν πιστεύουν ότι γίνεται. Για μένα δεν υπάρχει άλλος τρόπος.

— Το graphic design γιατί σε ενδιέφερε;

Το graphic design ξεκίνησε να με ενδιαφέρει από την στιγμή που ένας από τους καλλιτέχνες-δασκάλους που είχα στην Αίγυπτο, μου είπε πως η ζωγραφική είναι ένα μέσο για να κάνεις τα πράγματα πιο όμορφα, ακόμα και σε αντικείμενα.

Πήρε μια παλιά συλλεκτική συσκευασία της Coca Cola που ήταν τριγύρω και μου έδειξε πού αλλού και πώς αλλιώς μπορείς να εκμεταλλευτείς τη ζωγραφική. Και ο συνδυασμός μου άρεσε, το να φτιάχνεις κάτι στο χέρι και μετά να το μετατρέπεις ψηφιακά και σε κάτι χειροπιαστό.

Θα είμαι πάρα πολύ ειλικρινής, η τέχνη είναι ένα πολύ ακριβό επάγγελμα στο οποίο μπορείς πολύ εύκολα να πέσεις έξω. Έτσι επέλεξα το σταθερό, την γραφιστική, ως πρωταγωνιστή και την τέχνη στα παρασκήνια μέχρι να βρω το στυλ μου, για να καταλήξω στο κάτι το οποίο όταν το βλέπεις καταλαβαίνεις ότι «αυτός είναι ζωγραφική της Galal».

Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter
Μια κατεύθυνση που πήρα στο σχολείο ήταν Καλές Τέχνες και παράλληλα ξεκίνησα να κάνω μαθήματα και να συνεργάζομαι με καλλιτέχνες στο Κάιρο για να εξελιχθώ και για να μάθω τα βασικά απ' όλες τις πλευρές.


— Με τη ζωγραφική από πότε ασχολείσαι;
Δεν θυμάμαι πότε άρχισα να ασχολούμαι με τη ζωγραφική, αλλά θυμάμαι ότι ήμουν φρικτή σε όσα έκανα, παρόλο που όλοι γύρω μου μου έλεγαν ότι ήμουν καλή. Δεν υπήρξε κάποιος λόγος, άρχισα απλά να κάνω μουντζούρες και στη συνέχεια αυτό αναπτύχθηκε.

Ο Σαλβαδόρ Νταλί είναι η κύρια έμπνευσή μου και πάθος μου. Μακάρι να μπορούσα να μπω στο μυαλό του. Άλλοι αγαπημένοι μου είναι ο Άντι Γουόρχολ, η Ταμάρα ντε Λέμπιτσκα και ο Κλοντ Μονέ. Έμπνευση μου δίνουν η αρχαία μυθολογία και το αρχαίο θέατρο. Η ιδέα του χρόνου συνολικά. Μου αρέσει να παίρνω αρχαία στοιχεία, ιστορίες, φιγούρες, και να τα μετατρέπω σε μοντέρνα εικονογράφηση.

Νομίζω ότι οι άνθρωποι ξεχνούν τις ρίζες τους, τις αξίες και το πώς φτάσαμε εδώ που είμαστε σήμερα και έτσι τα έργα μου λειτουργούν σαν μια φιλική υπενθύμιση της προέλευσης και των πεποιθήσεων μας. Έχει ενδιαφέρον να επιστρέφεις από το παρελθόν στο παρόν.


— Στο Λονδίνο πώς βρέθηκες;
Στο Λονδίνο πήγα να κάνω το μάστερ μου από το 2015 μέχρι το 2017 και να εκπληρώσω ένα από τα όνειρά μου, να κάνω ένα MA σε Graphic Branding & Identity στο UAL: London College of Communications. Έμεινα εκεί για σχεδόν δυο χρόνια αλλά ένιωσα ότι έμεινα δέκα, αφού είχα απίστευτη πρόοδο και επέστρεψα στην Ελλάδα διαφορετικός άνθρωπος.


— Πώς συνδυάζεται η τέχνη και το graphic design με τη διαφήμιση;
Δεν ξέρω ποτέ πώς να απαντήσω αυτή την ερώτηση, εκτός, ίσως, με την ωμή αλήθεια. Σε αντίθεση με τη διαφήμιση, η τέχνη είναι ένας πολύ πιο δύσκολος τρόπος να ζήσεις μία άνετη ζωή. Το να συνδυάσεις την τέχνη και το design σου δίνει μια γεύση των δυο κόσμων και χρειάζεται ο ένας τον άλλο για συμπληρωθούν. Στο μυαλό μου υπάρχουν δυο μισά και η διαφήμιση είναι μια πλατφόρμα όπου όλα συμβαίνουν.

— Ποια ανάγκη σου ικανοποιεί η τέχνη;
Η τέχνη ήταν πάντα ο τρόπος διαφυγής μου, το μέρος όπου καταφεύγω για να ξεφύγω από την άσχημη πραγματικότητα. Ακούγεται καταθλιπτικό αλλά στην πραγματικότητα είναι κάτι θετικό που βελτιώνει τον τρόπο ζωής μου και με ηρεμεί. Μεγαλώνοντας έχω αισθανθεί αρκετά πιεσμένη με διάφορους τρόπους και η τέχνη ήταν το μοναδικό πράγμα που δεν είχε κανόνες και όρια.


— Μπορεί να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο;
Σίγουρα. Δεν θα ήμουν αυτό που είμαι σήμερα. Είμαι αρκετά έντονη, ειλικρινής και χαοτική ως χαρακτήρας -απ' ό,τι μου λένε. Αλλά δεν είμαι άνθρωπος που εκφράζεται εύκολα όταν πρόκειται να μιλήσω για τα προβλήματα και συναισθηματά μου. Η διατύπωση ήταν πάντα ένα θέμα για μένα. Έτσι, αντί γι' αυτό, ζωγραφίζω και αφήνω τους άλλους να ερμηνεύσουν αυτό που μπορούν μέσα από τους πίνακές μου.

— Ποιο είναι το πιο μεγάλο σου όφελος από αυτό που κάνεις;
Μου αρέσει πολύ όταν ακούω πως διαφορετικά άτομα θέλουν στον χώρο τους ένα κομμάτι μου. Κάθε πίνακας αποτελείται από ένα κομμάτι μου, και το να θέλει κάποιος να έχει ένα μέρος της Αμάντα Γκαλάλ είναι η πιο μεγάλη τιμή για μένα, επειδή βλέπουν κάτι που οι άλλοι δεν μπορούν να δουν. Και αυτοί είναι που με ενδιαφέρουν και κάνουν τη διαφορά στη ζωή μου.

— Πώς τα βλέπεις τα πράγματα στα εικαστικά και στο design αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα;

Νομίζω ότι είμαστε σε ένα σημείο καμπής όπου όλοι γίνονται δημιουργικοί εξαιτίας των δυσκολιών που συναντάμε γύρω μας. Από πίνακες μέχρι αντικείμενα, όλοι δημιουργούν, ο καθένας και κάτι διαφορετικό.

Έτσι υπάρχουν πολλά δημιουργικά κέντρα, πολλά επιτελεία επιστημονικά, πολλές πρωτοβουλίες και οργανισμοί που αναζητούν τις ίδιες προσπάθειες με πολλούς τρόπους.

Η Ελλάδα είναι το σωστό μέρος να ζεις αν είσαι εικαστικός ή designer. Έχουμε εξελιχθεί πάρα πολύ και θα συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, καταφέρνουμε να κάνουμε όμορφα πράγματα, ακόμα και αν δεν μπορείς να τα δεις ακόμη στο βαθμό που συμβαίνει σε άλλες χώρες.

— Πες μου μερικά πράγματα για τη δουλειά σου. Έχεις εκθέσει;
Βασικά έχω αρκετές σειρές, καναδυο έχουν εκτεθεί στην Blender Gallery αλλά η κύρια και πρώτη μου έκθεση ήταν στην Iris Gallery από 8/3/2018 μέχρι τις 8/4/2018, όπου εκτέθηκαν τα πιο πολλά έργα μου.

Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter
Η τέχνη ήταν πάντα ο τρόπος διαφυγής μου, το μέρος όπου καταφεύγω για να ξεφύγω από την άσχημη πραγματικότητα.

— Εκτός από τον καφέ, τι άλλες αδυναμίες έχεις;
Η αλήθεια είναι ότι ο καφές είναι η αδυναμία μου, αλλά εκτός από αυτό μου αρέσει να ταξιδεύω πολύ, να βλέπω νέα πράγματα και μέρη, το θεωρώ αυτό πολύ σημαντικό, το να γνωρίζω νέους ανθρώπους, να μοιράζομαι ιδέες και να συνεργάζομαι σε μικρά πρότζεκτ. Μου αρέσει να πειραματίζομαι, όσον αφορά την τέχνη, με διαφορετικά υλικά, εξοπλισμό κλπ.

Τώρα, από δραστηριότητες, έπαιζα τένις, ποδόσφαιρο και έκανα ιππασία, αλλά ο χρόνος δεν μου το επιτρέπει πια. Το πιάνο είναι μια άλλη αδυναμία που έχω, αν και είμαι λίγο ντροπαλή για να παίξω σε κόσμο γιατί δεν εξασκούμαι αρκετά. Τέλος, το θέατρο είναι η αγαπημένη μου έξοδος. Είναι ταξίδι στο χρόνο για μένα.


— Τι σε ενοχλεί πιο πολύ γενικά γύρω σου;
Νομίζω ότι αυτό που με θυμώνει πιο πολύ είναι η έλλειψη συμπόνοιας, η ανειλικρίνεια των ανθρώπων και πώς πολλοί προσβλέπουν στην αποτυχία των άλλων, είτε στην καριέρα είτε στην προσωπική ζωή. 

Δεν έχω προσδοκίες από τίποτα ή κανέναν, επειδή έτσι δεν απογοητεύεσαι και όταν όντως σου συμβαίνει κάτι καλό τότε εκπλήσσεσαι ευχάριστα. Αυτό που είναι κλειδί για μένα είναι η αφοσίωση.

— Ποια θα ήταν μια ιδανική συνέχεια για σένα;
Ιδανικά, μακροπρόθεσμα θα ήθελα να έχω το δικό μου στούντιο όπου η τέχνη και το design να γίνονται με ανθρώπους που θέλουν να προοδεύσουν μαζί μου, με παρόμοια νοοτροπία και όραμα. Στο κοντινό μέλλον ανυπομονώ να κάνω άλλη μία έκθεση.


— Τι δουλεύεις αυτή τη στιγμή;
Οι νέες σειρές που έρχονται είναι η Αρχαία Αιγυπτιακή Μυθολογία ως πρωταγωνίστρια και κάποιες πιο pop σειρές σειρές κατά δεύτερον. Ελπίζω ότι από τον Οκτώβριο θα υπάρξει και άλλη μια έκθεση.

Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter
Νομίζω ότι είμαστε σε ένα σημείο καμπής όπου όλοι γίνονται δημιουργικοί εξαιτίας των δυσκολιών που συναντάμε γύρω μας. Από πίνακες μέχρι αντικείμενα, όλοι δημιουργούν, ο καθένας και κάτι διαφορετικό.
Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter
Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter
Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter
Η ποπ μυθολογία της Ελληνο-Αιγυπτίας Amanda Gala Facebook Twitter

Info

Περισσότερα για τη δουλειά της Amanda Galal μπορείτε να βρείτε στην προσωπική της σελίδα.

 

 

0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ